Olen omasta ja monien mielestä kaunis, mutta en ymmärrä miksi jotkut naiset sanovat minulle
tällaisia: "sä näytät siltä *tähän julkkiksen nimi* ja tämä julkkis ei kovin kaunis ole... tai toinen paljon käytetty kommentti on: "sä näytät vanhemmalta kuin olet", vaikka aina ostaessani k-18 tuotteita minulta kysytään paperit.
Miten jotkut edes kehtaavat ilkeillä näin? Minä en ikimaailmassa voisi tehdä kenellekään samaa.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
xyzyx kirjoitti:
Nämä reaktiot tuohon avaukseen ovat NIIN ENNAKOITAVIA että hekottelin jo ennen kuin rupesin niitä lukemaan. Täällä on kuitenkin sellainen villasukkamammojen hegemonia, että! On vuosi 2020 ja "sisäisen kauneuden" blaablaa on voimissaan.
Mitä? Oletko oikeasti sitä mieltä, ettei se mitä sisimmässäsi olet vaikuta siihen miltä näytät muiden silmissä? Ystävällinen ihminen on aina kauniimpi kuin huonokäytöksinen ulkonäöstä riippumatta. Kokeile joskus itse!
-ap
Menikö hiukka ohi?
Onpa ap saanut omituisia kommentteja!
Itselläni on samanlaisia kokemuksia kuin ap:lla. Eli olen saanut kuulla muistuttavani erinäisiä, yleisesti rumina pidettyjä julkkiksia tai sellaisia julkkiksia, joita kommentoija on aiemmin haukkunut rumiksi. On myös arvosteltu vanhannäköiseksi. Kommentit ovat tulleet ihan puskista, kesken aivan muun jutustelun. En ole jaksanut loukkaantua näistä kommenteista, mutta kyllähän ne ihmetyttävät ja myös latistavat mukavan kaveritapaamisen tunnelmaa. Olen kuitannut kommentit toteamalla "ahaa" tms. ja ajatellut, että kommentoijalla ei varmaan ole hyvä olo itsensä kanssa, kun yrittää halveksia toisia.
Mä kanssa suosittelen ottamaan kohteliaisuutena nämä aina, tai siis olemaan ostavinaan.
Tyyliin ”Mä kuulen tota usein, että vaikutan ikäistäni kypsemmältä. Kai mä olen tällainen vanha viisas sielu”.
”Michaelissa on kyllä just sitä särmää, mitä toivoisinkin omaavani enemmänkin, upea tyyppi”.
Jos ihminen ärsyyntyy tällaisista vastauksista, niin sitten tiedät hänen vain provosoivan ja jos on samaa mieltä, niin ymmärsit väärin kehun tai neutraalin lausahduksen.
Aivan ihania kommentteja tähän on tullut. Palsta ei sittenkään ole läpimätä, mitä olen jo pitkään kuvitellut. Kiitos että teidänlaisia ihmisiä on olemassa.
💜llä ap
Naisissa on melko paljon sellaisia, jotka ovat sen kummempia ajattelematta omaksuneet ympäristön mielipiteet siitä, millainen naisen kuuluu olla. Kuten varmaan jokainen on huomannut, niin ne "standardit" ovat useimmiten täysin ristiriitaisia ja sellaisia, joita ei kukaan ihminen pysty täyttämään. Se tietenkin synnyttää ahdistusta, epävarmuutta ja riittämättömyyden tunteita mutta kaikki eivät hahmota, että nämä kumpuavat niistä sisäistetyistä epärealistisista vaatimuksista.
Kun kohdalle sitten osuu jollain tavalla itseä "parempi" nainen, niin se yleensä laukaisee tällaisessa naisessa epävarmuuden ja sitä kautta ärsyyntymisreaktion: mikä TOI oikein luulee olevansa? Eikä tarvitse olla välttämättä kaunis tai miesten suosikki vaan ihan vain sellainen nainen, joka vaikuttaa olevan sinut itsensä kanssa eikä koko aikaa murehdi sitä, mitä muut hänestä ajattelevat. Jotta toinen tuntisi olonsa paremmaksi, hän yrittää jotenkin saada tämän "paremman" naisen tuntemaan olonsa epävarmaksi ja nolatuksi. Piiloaggressiivisen kommentin heittäminen ulkonäöstä on varmaan se yleisin kikka, koska ulkonäkö on ensimmäinen asia, minkä toisesta ihmisestä havaitsee. Lisäksi naisia arvotetaan muutenkin paljon ulkonäön perusteella ja vihjaamalla, että toinen on ruma tai kummallisen näköinen, kommentoija haluaa saada tämän naisen pitämään itseään alempiarvoisena.
Ne on moukkia, ovat varmaan suorapuheisia tyyppejä noi kommentoijat muutenkin, eli rasittavia