Olen omasta ja monien mielestä kaunis, mutta en ymmärrä miksi jotkut naiset sanovat minulle
tällaisia: "sä näytät siltä *tähän julkkiksen nimi* ja tämä julkkis ei kovin kaunis ole... tai toinen paljon käytetty kommentti on: "sä näytät vanhemmalta kuin olet", vaikka aina ostaessani k-18 tuotteita minulta kysytään paperit.
Miten jotkut edes kehtaavat ilkeillä näin? Minä en ikimaailmassa voisi tehdä kenellekään samaa.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Kehen julkkikseen sua verrataan? Mitä jos se on ihan pyyteetön kehu ja sä vaan otat sen väärn?
Minulla on tästä esimerkki: minua on monesti sanottu Ninja Sarasalon näköiseksi. Minä aina kiitän, kun minusta Ninja on nätti. Kerran kaveri oli mukana, kun tarjoilija sanoi, että onko kukaan koskaan sanonut, että näytän Ninjalta. Minä kiitin, mutta kun tarjoilija oli mennyt kaverini puhisi vihaisena, että et todellakaan näytä Ninjalta, olet paljon laihempikin kuin Ninja. Minusta kommentti oli kehu, kaveristani se oli haukku.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä keräsi näin paljon alapeukkuja? Onko teidän mielestänne ok, että joku saa tällaisia kommentteja ulkonäöstään? Siksikö tähän suhtaudutaan näin negatiivisesti kun kerroin olevani kaunis? Jostain syystä kauniiden saamia negatiivisia kommentteja ulkonäöstään ei pidetä mitenkään pahana, mutta jos olisin kertonut olevani ruma ja saavani tällaisia kommentteja, niin minua olisi puolusteltu ja sanottu noiden ulkonäkökommentoijien olevan k.päitä.
Ei tunnu kovin oikeudenmukaiselta.
-ap
Menes nyt muualle siitä trollaamaan, tämä palsta on ihan pilalla muutenkin.
Onko se julkkis Bull Mentula? Hänhän on tosi suloinen.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkökeskeisiä on hyvä palautella maanpinnalle. Se kun ei ole ihmisen ominaisuuksista top viidessä.
Mitä tarkoitat ulkonäkökeskeisellä? Sekö ei ole ulkonäkökeskeistä, jos kommentoi ulkonäkökeskeisenä pitämänsä ihmisen ulkonäköä?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehen julkkikseen sua verrataan? Mitä jos se on ihan pyyteetön kehu ja sä vaan otat sen väärn?
Minulla on tästä esimerkki: minua on monesti sanottu Ninja Sarasalon näköiseksi. Minä aina kiitän, kun minusta Ninja on nätti. Kerran kaveri oli mukana, kun tarjoilija sanoi, että onko kukaan koskaan sanonut, että näytän Ninjalta. Minä kiitin, mutta kun tarjoilija oli mennyt kaverini puhisi vihaisena, että et todellakaan näytä Ninjalta, olet paljon laihempikin kuin Ninja. Minusta kommentti oli kehu, kaveristani se oli haukku.
Minustakin Ninja on kaunis. Suurin osa ihmisistä mielestäni onkin kauniita. Ihmiset tuntuvat vaativan omalta ja muiden ulkonäöltä ihan liikaa.
-ap
Näin meillä menee Porvoossa tänään
Hanki ap elämä, niin et ehdi miettimään tämmöisiä typeryyksiä
Av on muuttunut Demin keskustelupalstaksi
Olet ap lapsellinen ja itsekeskeinen typerys- noin. Ei tullut ulkonäkö haukkuja, vaan ihan luonnetta arvostelin
Me ap peileilailemaan ja ottamaan selfieitä Instaan, kyllä se siitä
Tarkoitus on ”tiputtaa sinut maan pinnalle”. Itselläni sama kokemus ja varsinkin nuorempana oli ”ystävä” joka koko ajan antoi ymmärtää, että olen ruma, rumat vaatteet, huono tyyli, huonot hiukset, en osannut meikata tms. Vasta myöhemmin tajusin, että hän halusi vain painaa alaspäin. Oli paljon muutakin vinoumaa siinä kaveruudessa.
Aikuisiällä on ollut sitten näitä työkavereita pari, jotka ovat tuoneet minulle M ja 40 kokoiselle xxl ja 54kokoisia vaatteita, että ”nää on mulle isoja, sulle vois sopia.” Päälle nettimainontaa hähähhää-hymy. Nämä on olleet viiskymppisiä naisia, parikymmentä vuotta itseäni vanhempia. Tätä kesti joitakin vuosia, kunnes tulin raskaaksi ja olin lapsen jälkeen jonkin aikaa ylipainoinen oikeasti. Siihen loppui kaikki painoon ja kokoon liittyvät kommentit. Silloin tajusin, että kyse oli aiemmin jostain muusta kuin että olisivat oikeasti pitäneet minua lihavana.
Yhteen aikaan naisvaltaisella työpaikalla nämä samat pari naista kommentoivat rintojeni kokoa kuinka ne eivät ole niin suuret kuin kuvittelen. Olen tiimalasivartaloinen ja rintani olivat tuolloin D75 kokoa enkä missään vaiheessa ajatellut niiden olevan mitenkään erityisen suuret vaan normaalikokoa. En koskaan itse ottanut puheeksi rintojani, mutta aina esimerkiksi kahvitauon naisten yleinen keskustelu rinnoista tai rintaliiveissä päätyi siihen, että jossain vaiheessa minun rintojani piti kommentoida. Toisella minua pari vuotta vanhemmalla ja hoikemmalta naisella oli isommat rinnat kuin minulla, mutta tietääkseni hänen rintojensa kokoa ei ääneen ruodittu samalla tavalla. En oikein vieläkään ymmärrä mistä tämä johtui, mutta näköjään joillakin naisilla on outo tarve ruotia joidenkin naisten ulkonäkö todella henkilökohtaisella tasolla. Yleensä nämä ihmiset eivät itse kestä kuitenkaan vastaavaa.
Jos joku sanoo sulle vielä, että näytät vanhemmalta kuin olet, niin opettele vastaamaan, että ”Kiitos, nyt kun sanot, niin muuten sinäkin.” Ei muuten sano sama ihminen toista kertaa...
Vierailija kirjoitti:
Keksi ap parempi, huono on tämä.
Joo, tosi huono. Tämä on tämä yksi trolli-pelle, jonka tyylin tunnistaa 100km päähän.
Minua ärsyttää se kun jotkut oikein kalastelevat kohteliaisuuksia omasta ulkonäöstään. Vaikka olisivatkin mielestäni kauniita niin en kehu, en tosin sano mitään loukkaavaakaan. Kannattaa lopettaa ulkonäköpuheet kokonaan ja jos se toinen alkaa puhua niin kääntää puhe johonkin muualle. Toiset ihmiset kerjäävät niitä kehuja jatkuvasti.
Hei, kuule, minua on sanottu Katri Helenan, Päivi Räsasen ja Madonnan näköiseksi. Omasta mielestäni en ole kenenkään muun, kuin itseni näköinen. Kaikki on katsojan silmissä. Mutta onko teistä, Arvon Raatilaiset, ko. naiset kauniita, vai tarkoittaako tämä sitä, että olen susiruma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin on tullut vastaavanlaisia outoja ilkeilykommentteja. Samoilta tahoilta myös tullut kommentteja "joo, oot todella kaunis, mutta pelkkä kauneus ei riitä elämässä!!!1", tai vastaavaa shaibaa. Raivostuttavaa tässä on se, että itse olen aina pitänyt itseäni täysin taviksena tai jopa rumana ja mieluummin aina vetäydyn syrjään kuin esittelen itseäni. Silti jotkut saavat päähänsä, että olen kovin itsevarma ja omahyväinen ja tyrkytän itseäni kaikelle kansalle kun olen niin "kaunis".
Taas näitä itsensä kehuvia leuhkijoita. Vai "kaunis" muka muiden mielestä ..
Zinc
Mitä sinä tänne tulet vttuilemaan? Et ole nähnyt kommentin kirjoittajaa. Miksi hän ei voisi olla monienkin mielestä kaunis? Luuletko että tällä palstalla pyörii vain rumia? Johtuuko tämä olettamuseksi siitä ettet itse koe olevasi komea joten kukaan muukaan palstalaisista ei voi näyttää miellyttävältä? Tiesitkö, että ilkeys rumentaa sukupuolesta ja ulkonäöstä riippumatta?
-ap
Enhän minä siihen ottanut kantaa, vaan SE, että otetaan yleisesti käyttöön, kun JOKU MUU on niin sanonut.
Siihen sanomiseen voi olla 1000 ja yksi syytä, mitä me EMME VOI tietää, esim. jollain tapaa yritetty saada etua/hyötyä henkilöstä kehumalla. Ei niitä siis voi kovin tosissaan ottaa.
Yhtä vakavasti ottaisin, kuin että äitini kehuisi minua.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on ”tiputtaa sinut maan pinnalle”. Itselläni sama kokemus ja varsinkin nuorempana oli ”ystävä” joka koko ajan antoi ymmärtää, että olen ruma, rumat vaatteet, huono tyyli, huonot hiukset, en osannut meikata tms. Vasta myöhemmin tajusin, että hän halusi vain painaa alaspäin. Oli paljon muutakin vinoumaa siinä kaveruudessa.
Aikuisiällä on ollut sitten näitä työkavereita pari, jotka ovat tuoneet minulle M ja 40 kokoiselle xxl ja 54kokoisia vaatteita, että ”nää on mulle isoja, sulle vois sopia.” Päälle nettimainontaa hähähhää-hymy. Nämä on olleet viiskymppisiä naisia, parikymmentä vuotta itseäni vanhempia. Tätä kesti joitakin vuosia, kunnes tulin raskaaksi ja olin lapsen jälkeen jonkin aikaa ylipainoinen oikeasti. Siihen loppui kaikki painoon ja kokoon liittyvät kommentit. Silloin tajusin, että kyse oli aiemmin jostain muusta kuin että olisivat oikeasti pitäneet minua lihavana.
Yhteen aikaan naisvaltaisella työpaikalla nämä samat pari naista kommentoivat rintojeni kokoa kuinka ne eivät ole niin suuret kuin kuvittelen. Olen tiimalasivartaloinen ja rintani olivat tuolloin D75 kokoa enkä missään vaiheessa ajatellut niiden olevan mitenkään erityisen suuret vaan normaalikokoa. En koskaan itse ottanut puheeksi rintojani, mutta aina esimerkiksi kahvitauon naisten yleinen keskustelu rinnoista tai rintaliiveissä päätyi siihen, että jossain vaiheessa minun rintojani piti kommentoida. Toisella minua pari vuotta vanhemmalla ja hoikemmalta naisella oli isommat rinnat kuin minulla, mutta tietääkseni hänen rintojensa kokoa ei ääneen ruodittu samalla tavalla. En oikein vieläkään ymmärrä mistä tämä johtui, mutta näköjään joillakin naisilla on outo tarve ruotia joidenkin naisten ulkonäkö todella henkilökohtaisella tasolla. Yleensä nämä ihmiset eivät itse kestä kuitenkaan vastaavaa.
Jos joku sanoo sulle vielä, että näytät vanhemmalta kuin olet, niin opettele vastaamaan, että ”Kiitos, nyt kun sanot, niin muuten sinäkin.” Ei muuten sano sama ihminen toista kertaa...
Jep Jep Joo Joo. Kyllä kyllä. Ihan varmasti
Juu, ikääntyminen opettaa monesti suurempaa armollisuutta niin omaa ulkonäköä kuin muiden kommentteja siitä kohtaan.