Olen omasta ja monien mielestä kaunis, mutta en ymmärrä miksi jotkut naiset sanovat minulle
tällaisia: "sä näytät siltä *tähän julkkiksen nimi* ja tämä julkkis ei kovin kaunis ole... tai toinen paljon käytetty kommentti on: "sä näytät vanhemmalta kuin olet", vaikka aina ostaessani k-18 tuotteita minulta kysytään paperit.
Miten jotkut edes kehtaavat ilkeillä näin? Minä en ikimaailmassa voisi tehdä kenellekään samaa.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vain niin äärettömän ihana ja upea nainen, että kaikki mammat ovat sinulle kateellisia.
Tämän halusit kuulla, eiko vain?
Täh? Ihan sama mitä joku AJATTELEE minusta. Olkoon kateellinen tai ei, mutta MIKSI pitää ilkeillä ja kommentoida ulkonäköäni? Olisiko sinulle ok että joku sanoisi sinun näyttävän 5-kymppiseltä jos olet 3-kymppinen? Kenelle oikeasti vanhan näköiselle edes sanottaisiin niin...ellei sitten haluta loukata.
Minulle on ihan sama mitä kukakin ulkonäöstäni ajattelee, mutta miksi ihmiset kokevat oikeudekseen kommentoida ääneen ulkonäkööni liittyviä asioita?
-ap
Et ymmärrä sarkasmia.
Vierailija kirjoitti:
Entä tämä keino:
Xx: Näytät ihan siltä näyttelijä Maija Meikäläiseltä.
Sinä: Ai, niinkö sun mielestä? Annahan mä katson sua... keneltähän sä näytät... ehkä siltä Teija Teikäläiseltä... tai Helena Heikäläiseltä... tai Reija Reikäläiselä... tai ootas, ehkä sittenkin eniten Seija Seikäläiseltä.Eli käännät jutun siihen kommentoijaan ja hänen ulkonäkönsä analysointiin, toimii samoin iän kommentoinnissa, alat miettiä ja pohtia sille kommentoijlle hänen ikäänsä, miltä näyttää, monin lausein jauhat sitä. Usko mua, ihmiset alkaa varoa sulle mitä vaan sanomista!
Tämä oli ihan paras vinkki. Kiitos! Jos tulee vielä vastaava tilanne niin yritän muistaa tämän. Olen aina ollut liian kiltti ja antanut teinitytöstä asti muiden kävellä ylitseni.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä keräsi näin paljon alapeukkuja? Onko teidän mielestänne ok, että joku saa tällaisia kommentteja ulkonäöstään? Siksikö tähän suhtaudutaan näin negatiivisesti kun kerroin olevani kaunis? Jostain syystä kauniiden saamia negatiivisia kommentteja ulkonäöstään ei pidetä mitenkään pahana, mutta jos olisin kertonut olevani ruma ja saavani tällaisia kommentteja, niin minua olisi puolusteltu ja sanottu noiden ulkonäkökommentoijien olevan k.päitä.
Ei tunnu kovin oikeudenmukaiselta.
-ap
Mammapalstalaiset ovat ihan sairaita. Ei täällä kannattaisi paljoa aika viettää, mutta tunkio on yhtä koukuttava kuin heroiini.
Mullekin on tullut vastaavanlaisia outoja ilkeilykommentteja. Samoilta tahoilta myös tullut kommentteja "joo, oot todella kaunis, mutta pelkkä kauneus ei riitä elämässä!!!1", tai vastaavaa shaibaa. Raivostuttavaa tässä on se, että itse olen aina pitänyt itseäni täysin taviksena tai jopa rumana ja mieluummin aina vetäydyn syrjään kuin esittelen itseäni. Silti jotkut saavat päähänsä, että olen kovin itsevarma ja omahyväinen ja tyrkytän itseäni kaikelle kansalle kun olen niin "kaunis".
Mieti keinoja puolustautua mielummin kuin jatkat epäoikeudenmukaisuuden märehtimistä. Kun vastaasi hyökätään, puolustaudu kylmän rauhallisesti. Sano,"ai ok, mites sulla, minkä ikäiseksi sua luullaan? Onks sulle tärkee asia?" Jne...
Se, että mietit ihmisten epäoikeudenmukaisuutta saa sut vain haavoittuvammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan syy miksi kerroin olevani kaunis oli se, että mietin onkohan sillä jotain tekemistä sen kanssa, että ihmiset ajattelevat voivansa kommentoida tuolla tavoin, koska kuvittelevat, että kaunis kestää paremmin ulkonäköönsä liittyvää kommentointia kuin joku oikeasti ruma ja vanhan näköinen?
-ap
Miten nämä ulkonäkökommentit oikein saavat alkunsa? Juttelette ihan muista asioista ja yht'äkkiä ulkonäköäsi kommentoidaan? Vai otat itse asian puheeksi? Tuttavani valitteli aikansa ylipainoaan, jota ei ollut. Aikani jaksoin sanoa, ettei hän ole ylipainoinen... mutta valittelut vain jatkuivat, kunnes vaihdoin taktiikkaa ja myötätuntoisena ainoastaan kuuntelin hän valituksiaan painostaan. Valitukset loppuivat siihen 🙄
Osa ihmisistä "kerjää" kehuja.. osa ei jaksa kehua.
Juu, kommentit tulevat ns. puun takaa. Jutellaan ihan yleisiä asioita ja siinä kun toinen aikansa tuijottelee minua niin tulee se ulkonäkökommentti.
-ap
Ap täällä itse on sitä mieltä, että on verinen loukkaus sanoa, että hän näyttää vanhemmalta. Siinä samalla tulee loukanneeksi kaikkia häntä vanhempia ihmisiä ulkonäön suhteen.
Lipsahtaako ap sinulta usein tällaisia muita loukkaavia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin usein ihminen pitää itsensä näköisiä ihmisiä rumina tai oudon näköisinä.
Itseasiassa tutunnäköiset piirteet lisäävät henkilön viehättävyyttä. Tähän liittyy käsite "naimanaamat".
Vierailija kirjoitti:
Mullekin on tullut vastaavanlaisia outoja ilkeilykommentteja. Samoilta tahoilta myös tullut kommentteja "joo, oot todella kaunis, mutta pelkkä kauneus ei riitä elämässä!!!1", tai vastaavaa shaibaa. Raivostuttavaa tässä on se, että itse olen aina pitänyt itseäni täysin taviksena tai jopa rumana ja mieluummin aina vetäydyn syrjään kuin esittelen itseäni. Silti jotkut saavat päähänsä, että olen kovin itsevarma ja omahyväinen ja tyrkytän itseäni kaikelle kansalle kun olen niin "kaunis".
Taas näitä itsensä kehuvia leuhkijoita. Vai "kaunis" muka muiden mielestä ..
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä tämä keino:
Xx: Näytät ihan siltä näyttelijä Maija Meikäläiseltä.
Sinä: Ai, niinkö sun mielestä? Annahan mä katson sua... keneltähän sä näytät... ehkä siltä Teija Teikäläiseltä... tai Helena Heikäläiseltä... tai Reija Reikäläiselä... tai ootas, ehkä sittenkin eniten Seija Seikäläiseltä.Eli käännät jutun siihen kommentoijaan ja hänen ulkonäkönsä analysointiin, toimii samoin iän kommentoinnissa, alat miettiä ja pohtia sille kommentoijlle hänen ikäänsä, miltä näyttää, monin lausein jauhat sitä. Usko mua, ihmiset alkaa varoa sulle mitä vaan sanomista!
Tämä oli ihan paras vinkki. Kiitos! Jos tulee vielä vastaava tilanne niin yritän muistaa tämän. Olen aina ollut liian kiltti ja antanut teinitytöstä asti muiden kävellä ylitseni.
-ap
Siksi sulle kuittaillaan, koska iljeät ihmiset huomaavat epävarmuutesi tai ainakin haluavat horjuttaa varmuuttasi.
Opettele ihan ääneen erilaisia puolustautumiskeinoja ja lauseita. Jotain ihan tosi, no voi kauheeta ja hymy päälle, tai "joo, mä oon kuullut niin monia versioita siitä, ketä muistutan, et hassua, et yhtaikaa voi muistuttaa niin erilaisia ihmisiä", kevyesti ja huvittuneesti. Iästä ihmettelijä-ilkeilijöille voit sanoa naureskellen, et ihan ok niin kauan kuin et näytä äitisi isosiskolta.
Jaahas. Taas joku hiuslisäketekoripsitekokynsi, joka näyttää omasta mielestään Kim Kardashianilta.
Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä itsensä kehuvia leuhkijoita. Vai "kaunis" muka muiden mielestä ..
Zinc
Mitä sinä tänne tulet vttuilemaan? Et ole nähnyt kommentin kirjoittajaa. Miksi hän ei voisi olla monienkin mielestä kaunis? Luuletko että tällä palstalla pyörii vain rumia? Johtuuko tämä olettamuseksi siitä ettet itse koe olevasi komea joten kukaan muukaan palstalaisista ei voi näyttää miellyttävältä? Tiesitkö, että ilkeys rumentaa sukupuolesta ja ulkonäöstä riippumatta?
-ap
Kehen julkkikseen sua verrataan? Mitä jos se on ihan pyyteetön kehu ja sä vaan otat sen väärn?
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Taas joku hiuslisäketekoripsitekokynsi, joka näyttää omasta mielestään Kim Kardashianilta.
Jep jep.
Miksi aina oletetaan että kaunis tarkoittaa Kim K:ta? Minä olen kaukana hänestä. Kaunis hän kyllä on, vaikka käyttääkin liikaa meikkiä. Ei mielestäni tarvitsisi.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kehen julkkikseen sua verrataan? Mitä jos se on ihan pyyteetön kehu ja sä vaan otat sen väärn?
Tunnistusvaaran vuoksi en oikein viitsi kertoa. Muuten kyllä kertoisin.
-ap
Minäkin olen mielestäni kaunis (ja ikäistäni vanhemman näköinen valitettavasti) mutta mulle ei sanota kumpaakaan noista.
Jos sanottaisiin jonkun julkkiksen näköiseksi, niin ajattelisin että ehkä sitten vähän näytän tältä. Ja jos olet nuori, niin tuo ikäkommentti on ihan neutraali. Jos olet yli 40, niin vastaa "haista ite".
N 39
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
Etkö voi tunnistusvaaran vuoksi kertoa ikääsi?
Ulkonäkökeskeisiä on hyvä palautella maanpinnalle. Se kun ei ole ihmisen ominaisuuksista top viidessä.
Ihmiset nyt ei välttämättä ole kovin mukavia, olipa syyt taustalla mitä hyvänsä. Jos itse tunnet olevasi kaunis, älä välitä siitä mitä muut sanoo. Ei missään nimessä kannata jumittua muiden mielipiteisiin saati perustaa itsetuntoaan niihin, koska katkeraa, tympeää ja tyhmää kommenttia kuulee kyllä, jos vain jaksaa kuunnella. Ole oma itsesi ja tykkää itsestäsi sellaisena kuin olen, hällä väliä mitä joku keskenkasvuinen jorma/pirjo sanoo.