Olen omasta ja monien mielestä kaunis, mutta en ymmärrä miksi jotkut naiset sanovat minulle
tällaisia: "sä näytät siltä *tähän julkkiksen nimi* ja tämä julkkis ei kovin kaunis ole... tai toinen paljon käytetty kommentti on: "sä näytät vanhemmalta kuin olet", vaikka aina ostaessani k-18 tuotteita minulta kysytään paperit.
Miten jotkut edes kehtaavat ilkeillä näin? Minä en ikimaailmassa voisi tehdä kenellekään samaa.
Kommentit (86)
Olet vain niin äärettömän ihana ja upea nainen, että kaikki mammat ovat sinulle kateellisia.
Tämän halusit kuulla, eiko vain?
Ne paperit kysytään kaikilta, jotka näyttää alle 30-kymppiseltä.
Koeta olla vain ihminen ja oppia pois tuosta olen kaunis- olenko kaunis- kenen näköinen olen - olenko vanhemman/nuoremman näköinen- keskittymisestä. Ulkonäköön keskittymällä jäät pinnalliseksi ja itsetuntosi perustuu siihen. Tulet kehujen orjaksi. Vahdit sitä, miten ulkonäköösi suhtaudutaan. Se kaikki estää sinua kehittymästä ihmisenä, koska se päivä koittaa, ettet ole niin nuori ja hehkeä, joka tekee vaikutuksen ulkonäöllään. Tuo, että joku kommentoi noin kuin kerrot, pitäisi saada sinussa aikaan "ai, vai niin"- reaktion, ei enempää, kun olet sisäisesti varma itsestäsi, arvostasi ihmisenä, vaikka joku pitäiskin sinua hieman vanhempana kuin olet tms.
Mieti enemmän muuta kuin itseäsi. Helpottaa kovasti elämää.
Ei se sinun kauneutesi ketään muuta kuin sinua kiinnosta.
Koko minäsi on rakennettu ulkonäön varaan, huomaatko? Onko se tuonut itsevarmuutta? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Ketä julkkista muistutat?
Michael Monroe
Vierailija kirjoitti:
Olet vain niin äärettömän ihana ja upea nainen, että kaikki mammat ovat sinulle kateellisia.
Tämän halusit kuulla, eiko vain?
Täh? Ihan sama mitä joku AJATTELEE minusta. Olkoon kateellinen tai ei, mutta MIKSI pitää ilkeillä ja kommentoida ulkonäköäni? Olisiko sinulle ok että joku sanoisi sinun näyttävän 5-kymppiseltä jos olet 3-kymppinen? Kenelle oikeasti vanhan näköiselle edes sanottaisiin niin...ellei sitten haluta loukata.
Minulle on ihan sama mitä kukakin ulkonäöstäni ajattelee, mutta miksi ihmiset kokevat oikeudekseen kommentoida ääneen ulkonäkööni liittyviä asioita?
-ap
Hyvin usein ihminen pitää itsensä näköisiä ihmisiä rumina tai oudon näköisinä.
Vierailija kirjoitti:
Ne paperit kysytään kaikilta, jotka näyttää alle 30-kymppiseltä.
Eli kaikilta, koska olemme kaikki alle 30-kymppisiä 🤔
-ap
Vierailija kirjoitti:
Koeta olla vain ihminen ja oppia pois tuosta olen kaunis- olenko kaunis- kenen näköinen olen - olenko vanhemman/nuoremman näköinen- keskittymisestä. Ulkonäköön keskittymällä jäät pinnalliseksi ja itsetuntosi perustuu siihen. Tulet kehujen orjaksi. Vahdit sitä, miten ulkonäköösi suhtaudutaan. Se kaikki estää sinua kehittymästä ihmisenä, koska se päivä koittaa, ettet ole niin nuori ja hehkeä, joka tekee vaikutuksen ulkonäöllään. Tuo, että joku kommentoi noin kuin kerrot, pitäisi saada sinussa aikaan "ai, vai niin"- reaktion, ei enempää, kun olet sisäisesti varma itsestäsi, arvostasi ihmisenä, vaikka joku pitäiskin sinua hieman vanhempana kuin olet tms.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Michael Monroe
Mut sehän on mies!
Zinc ;)
Siksihän naiset ottaa pidemmän miehenkin kun naama näyttää paremmalta siitä instakulmasta eli yläviistosta. Kun mies katsoo yläkulmasta suhteessa vaimonsa pärstään, niin se ei näe samaa mitä vaimon tasolla liikkuvat, että rumahan se akka on, mutta miehen silmään voi olla nätti, sen yläviiston takia. Keksin tämän juuri äsken ja jumalauta sehän selittää kaikenlaista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Michael Monroe
Mut sehän on mies!
Zinc ;)
Niinpä niin!
ap
Ja tosiaan syy miksi kerroin olevani kaunis oli se, että mietin onkohan sillä jotain tekemistä sen kanssa, että ihmiset ajattelevat voivansa kommentoida tuolla tavoin, koska kuvittelevat, että kaunis kestää paremmin ulkonäköönsä liittyvää kommentointia kuin joku oikeasti ruma ja vanhan näköinen?
-ap
Kateus ja katkeruus kaunista, nuorta naista kohtaan, siinä syy.
Entä tämä keino:
Xx: Näytät ihan siltä näyttelijä Maija Meikäläiseltä.
Sinä: Ai, niinkö sun mielestä? Annahan mä katson sua... keneltähän sä näytät... ehkä siltä Teija Teikäläiseltä... tai Helena Heikäläiseltä... tai Reija Reikäläiselä... tai ootas, ehkä sittenkin eniten Seija Seikäläiseltä.
Eli käännät jutun siihen kommentoijaan ja hänen ulkonäkönsä analysointiin, toimii samoin iän kommentoinnissa, alat miettiä ja pohtia sille kommentoijlle hänen ikäänsä, miltä näyttää, monin lausein jauhat sitä. Usko mua, ihmiset alkaa varoa sulle mitä vaan sanomista!
Miksi tämä keräsi näin paljon alapeukkuja? Onko teidän mielestänne ok, että joku saa tällaisia kommentteja ulkonäöstään? Siksikö tähän suhtaudutaan näin negatiivisesti kun kerroin olevani kaunis? Jostain syystä kauniiden saamia negatiivisia kommentteja ulkonäöstään ei pidetä mitenkään pahana, mutta jos olisin kertonut olevani ruma ja saavani tällaisia kommentteja, niin minua olisi puolusteltu ja sanottu noiden ulkonäkökommentoijien olevan k.päitä.
Ei tunnu kovin oikeudenmukaiselta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan syy miksi kerroin olevani kaunis oli se, että mietin onkohan sillä jotain tekemistä sen kanssa, että ihmiset ajattelevat voivansa kommentoida tuolla tavoin, koska kuvittelevat, että kaunis kestää paremmin ulkonäköönsä liittyvää kommentointia kuin joku oikeasti ruma ja vanhan näköinen?
-ap
Miten nämä ulkonäkökommentit oikein saavat alkunsa? Juttelette ihan muista asioista ja yht'äkkiä ulkonäköäsi kommentoidaan? Vai otat itse asian puheeksi? Tuttavani valitteli aikansa ylipainoaan, jota ei ollut. Aikani jaksoin sanoa, ettei hän ole ylipainoinen... mutta valittelut vain jatkuivat, kunnes vaihdoin taktiikkaa ja myötätuntoisena ainoastaan kuuntelin hän valituksiaan painostaan. Valitukset loppuivat siihen 🙄
Osa ihmisistä "kerjää" kehuja.. osa ei jaksa kehua.