Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko häiriköivä, hullu naapuri riittävä peruste muutolle?

Vierailija
04.05.2020 |

Mitä mieltä olette tällaisesta tilanteesta: muutin uuteen asuntoon n. puoli vuotta sitten. Toinen seinänaapuri on tasaiseen tahtiin tullut ovelle syyttämään minua milloin mistäkin.
Elän ihan tavallista elämää, en järjestä bileitä, en tupakoi, en grillaa, en pyykkää myöhään illalla, tai muutenkaan tahallisesti tai tahattomasti järjestä häiriötä talossa. Järjestyssääntöjä noudatan. Erityisesti nyt koronan aikaan elämä on mennyt hyvin hissukseen kotoa käsin opiskellen ja työskennellen. Ulkona käyn lenkillä ja luen kirjoja. Musiikkia kuuntelen kuulokkeet päässä.
Silti häneltä ei valituksen aiheet lopu ja syyttää asioista, joita en todellakaan ole tehnyt. Kun sanon hänelle, hän syyttää valehtelijaksi. Nyt tilanne on kärjistynyt vihalappuihin, joita hän tiputtelee postiluukusta.
Mitä tekisitte?

Onko häiriköivä, hullu naapuri riittävä peruste muutolle?

Vaihtoehdot

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappujen kanssa isännöitsijän pakeille ja poliisille ilmoitus toistuvasta kotirauhan häirinnästä.

Vierailija
2/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos muutto on mahdollinen muuttaisin, noita ei muuta mikään, kokemusta on. Mutta toinen vaihtoehto on panna kova kovaa vasten ja katsoa, mihin saakka valittajan pokka riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
4/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, mitä elämä on kun sairas ihminen syyttää milloin mistäkin. Usein keväällä tilanne vielä pahenee. Ota yhteys isännöitsijään.

Vierailija
5/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä. Isännöitsijä naureskelee tälle koko keissille. Olen pyytänyt häntä selvittämään näitä valituksen aiheita, jotta saataisiin rauha taloon.

Vierailija
6/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oma asunto vai vuokra-asunto

Vierailija
7/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oma asunto vai vuokra-asunto

Vuokra.

Vierailija
8/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä muutolle mitään lupaa tarvitse. Sen kun muutat, vaikka ilman syytä.

Vierailija
9/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos muutto ei olisi itselle kohtuuton rasite, niin muuttaisin varmaan.

Mutta jos asunto/paikka on todella mieluinen, niin kai se sitten pitäisi ruveta toimenpiteisiin jotta saa häirikön asettumaan.

Vierailija
10/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka estää muuttamasta vuokra-asunnosta

Vierailija
11/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä. Isännöitsijä naureskelee tälle koko keissille. Olen pyytänyt häntä selvittämään näitä valituksen aiheita, jotta saataisiin rauha taloon.

https://www.kotitalolehti.fi/blogi/mihin-isannoinnista-voi-valittaa/#

"

Mihin isännöinnistä voi kannella ja mitä hyötyä siitä on?

Taloyhtiön hallitus voi tehdä kantelun, jos se epäilee, että isännöintiyritys on toiminut isännöinnin eettisten ohjeiden vastaisesti. Kantelu tehdään Isännöintiliitolle tai Isännöinnin auktorisointi ISA ry:lle.

Kantelu ei poista mielipahaa, ei paranna tulehtuneita suhteita, ei hävitä ongelmia eikä tuo hyvitystä kärsimyksistä. Valvontamenettelyssä selvennetään tilanne, jotta osapuolet voivat löytää ratkaisut ja sopia asiansa.

Valvontamenettelyssä ei selvitetä rikoksia eikä oteta kantaa vahingonkorvauksiin. Näitä varten meillä on poliisi ja oikeuslaitos."

Vierailija
12/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsevälle naapurille ei mahda mitään, etenkään vuokra-asunnossa.

Vierailija
13/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mutta sain tämän asunnon, koska sanoin hakevani pitkäaikaista kotia ja vielä erikseen vakuutin etten ole heti muuttamassa pois. Pidän vuokraisännästäni enkä haluaisi, että hän joutuu tässä tilanteessa nyt etsimään uuden vuokralaisen. Mutta en kestä olla jatkuvan häiriköinnin ja vainoamisen kohteena. Tämä nainen kyylää ovisilmästä jokaisen liikkeeni, vahtii pihaani ja tulee sitten räyhäämään vaikka en ole edes tehnyt mitään.

Vierailija
14/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos muutto on mahdollinen muuttaisin, noita ei muuta mikään, kokemusta on. Mutta toinen vaihtoehto on panna kova kovaa vasten ja katsoa, mihin saakka valittajan pokka riittää.

Miten näitä voi seuloa jo asuntoa etsiessä? Muuttaminen on kuitenkin todella kallista ja iso rasite.

Vierailija
15/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mutta sain tämän asunnon, koska sanoin hakevani pitkäaikaista kotia ja vielä erikseen vakuutin etten ole heti muuttamassa pois. Pidän vuokraisännästäni enkä haluaisi, että hän joutuu tässä tilanteessa nyt etsimään uuden vuokralaisen. Mutta en kestä olla jatkuvan häiriköinnin ja vainoamisen kohteena. Tämä nainen kyylää ovisilmästä jokaisen liikkeeni, vahtii pihaani ja tulee sitten räyhäämään vaikka en ole edes tehnyt mitään.

Sitten otat yhteyden vuokraisäntääsi, ja kerrot miten asia on. Että jos tätä ei saada loppumaan, lähdet.

Vierailija
16/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä muutin niin siellä uudessa paikassa talossa yks outo tyyppi oli usein tuijottamassa ja kerran sanoi mulle jotain outoja juttuja että meen ja tuun outoihin aikoihin ja on varmaan tosi mielenkiintoista ja jotain sellaista outoa ja mä en oikein ymmärtänyt

Sitten yhet muutti siellä myös ja siellä oli pulloja ja sen jälkeen joku kassi jossa oli laseja ja yks oli luullut että se on mun ja se ei todellakaan ollu mun vaan ihan varmasti sen jonka ne pullotkin oli ja siitä mä en pidä että mua syytetään jostain minkä kanssa mulla ei mitään tekemistä ja myös kadulle luontoon oli heitetty tölkkejä ja siitäkään mä en pidä että luontoon heitetään niin ne kerättiin jollain niistä mun reissuista kun eihän se niinkään me että vaan pitäisi olla sisällä eikä missään muka saisi käydä

Vierailija
17/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro vuokraisännälle vainoamisesta ja tehkää yhdessä valitus isännöitsijälle.

Vierailija
18/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin tällä siis sitä, että isännöitsijä ilmeisesti pitää tätä naapuria hieman erikoisena tapauksena. Joka kerta kun ilmoitan, että hän on käynyt taas ovella ja mitä on nyt valittanut, isännöitsijä naureskelee. Kerran kävi täällä paikanpäällä ja pyöritteli vaan silmiä koko ajan.

Vierailija
19/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se valittaja voi olla isännöitsijän "hyvä ystävä" tai muuten tuttu, ettei uskalla mennä sille sanomaan. Vuokraisännän kanssa nyt vaan yhtenä rintamana. Luulis sen haluavan pitää pitkäaikaiseksi lupautuneen  hyvän vuokralaisen.

Vierailija
20/33 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin tällä siis sitä, että isännöitsijä ilmeisesti pitää tätä naapuria hieman erikoisena tapauksena. Joka kerta kun ilmoitan, että hän on käynyt taas ovella ja mitä on nyt valittanut, isännöitsijä naureskelee. Kerran kävi täällä paikanpäällä ja pyöritteli vaan silmiä koko ajan.

Heh, valittaja on varmaan isännöitsijänkin riesana, jos valittaa kaikista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän