Hyvänmakuinen ja kohtuuhintainen proteiinijauhe? Ja missä myynnissä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihminen tarvitsee proteiinijauheita?
Esim. lisäproteiiniksi tai palautusjuomaan.
Syö oikeaa ruokaa.
Lisäproteiinia ei tarvitse kuin kehonrakenteja tai muu epäterve möhkäle.
Ei tässä nyt pelkästä tarpeesta ole kyse, vaan myös esim. hyödystä ja käytännöllisyydestä. On näppärää ottaa salille hyvänmakuista heraproteiinia esimerkiksi maitoon verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nämä proteiinijauhehamsterit laittaisivat ruokavalionsa ensin kuntoon niin huomaisivat että jauheita ei tarvita missään.
Niin, vaan kuten sanottua se jauheliha ja maito säilyy aika huonosti siellä putkikasissa salin pukukopissa treenien ajan, eikä sellaisen syöminen vaikkapa kovan jalka/vetotreenin päälle ole mitään kauhean mieltä ylentävää puuhaa. Kyllä minä ainakin vedän mielummin herat ja maltot pikku kreatiinilisän kanssa ihan sheikkeristä naamariin jotta saadaan polttoainetta koneeseen silloin kun proteiinisynteesi on kovimmillaan.
Maltoa ei välttämättä kannata käyttää, sillä siitä ei ole palautusjuomassa kauheasti hyötyä, ellet ihan vain lisäkaloreiden vuoksi nauti. Pelkkä heraproteiinikin nostaa kyllä insuliinitasoja. Varsinkin jos syöt alle 2 tunnin sisään treenistä (kuten toki kaikki varmaan syövät), niin on varmaan kivempi syödä vaikka pastaa kuin maltoa.
Itse olen ottanut töihin välipalaksi. Pitää hyvin nälkää, eikä tule sorruttua naposteluihin. Tykkään ihan siitä maustamattomasta.
Mä olen miettinyt näitä taas nyt laihduttamisen kannalta. Kuulemma proteiinia pitäisi saada noin 1,5- 2g / rasvaton painokilo, mikä tarkoittaa mulla noin 120g proteiinia / päivä.
Pitää aika helvetisti syödä jotain kanafilettä että tuo täyttyy, maitoa litrakaupalla pitäisi juoda. Yhdellä desillä heraproteiinia saa noin 20g mutta jos sitä vetää liikaa niin vatsa menee ihan sekaisin..
Ja oon kurkkua ja sietokykyä myöten täynnä rahkoja, raejuustoja.. kuinka paljon kananmunia pitäisi syödä :D ? Kauppoihin on tullut ihan hyviä proteiinivanukkaita.. mutta nekin alkaa jossain vaiheessa tympiä.
On tää proteiini kyllä vaikeaa.. täytyy vaan todeta että mikään, missä on proteiinia sellaisenaan, ei maistu hyvälle ilman rasvaa tai hiilareita..
Luulin että nämä juomat ovat ratkaisu mutta sitten tulikin nuo vatsaongelmat esille..
No onhan näitä jauheita.
https://www.foodie.fi/entry/whey80-3kg-suklaa/6430018362007 Sportlifelta 3kg:n pussi 32 eurolla.
https://www.foodie.fi/entry/12492/whey-mo-1kg-sitruu-heraprot-juomaja/6… Tai miten ois WheyMo? Makuja löytyy perinteisten vaniljan ja suklaan lisäksi sitruuna.
Suurin osa marketeissa myytävistä proteiinijauheista on aikas huonolaatuisia, luomukanamunat toimii niitä paremmin.
parhaat proteiinijauheet löytyy vaan ettimällä, esimerkiksi täältä sai hyviä vinkkejä: https://proteiinijauheet.com/parhaat-proteiinijauheet/
Mä tykkään vegewayn siemenjauheista. Käytän joko 100% pellavansiementä tai kurpitsansiementä. Ovat tosi neutraalin makuisia eivätkä sisällä mitään ylimääräistä. Olen ostanut ihan Prismasta tai Citymarketista.