Huh, mun tukka on kyllä onnettoman ohut
Kun vedän hiukset ponnarille, pitää aina tarkkaan harjalla sukia hiukset samaan suuntaan, muuten voi jäädä sivuille ikään kuin paljaita läikkiä. Samoin jos laittaa vaikka pinneillä etuhiukset taakse, on se osio erotettava ihan tietystä kohtaa, muutoin taas paistaa päänahka :/
Minulla oli lapsena ja teini-ikäiseksi asti superpaksut hiukset, sitten ne alkoivat joskus alta parikymppisenä harvenemaan hiljakseen. Kävin parikin kertaa lääkärissä asiasta mutta kukaan ei ottanut nuoren naisen turhamaisia valituksia oikein tosissaan vähän epäsäännöllisistä kuukautisista ja hiusten harvenemisesta. Muutama vuosi sitten löytyikin vihdoin syy näihin ja samalla lapsettomuuteenkin kun eräs ihana yksityisgyne vihdoin ultrasi munasarjat; PCOS.
Ei tähän tarinaan sen kummempaa syytä ole, kunhan kevensin sydäntäni.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, kiinni ei voi pitää, kun toisella sivulla niin vähän hiuksia.
Mulla on muuten toi sama, että toisella puolella on hiusta (vieläkin) vähemmän kuin toisella. Ap
Onneksi mulla vielä päällä on senverran, että auki pitäessä toi sivu ei niin näy. Pahemmaksihan tää tietty on varmaan menossa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lainerautaa.
Kuule kaikki konstit on tässä vuosien aikana kokeiltu myös toi :D
Kun sitä hiusta ei ole, niin sitä ei ole. Päässäni siis on itse hiukset harvassa ja siksi ohuet, se ei ole sitä ”ohuthiuksisuutta” mitä jotkut sanoo kun hiuksia on paljon mutta yksittäinen hius on ohut. Ap
Hyvä, että löytyi syy! Nyt vain hormonitasapaino kuntoon, niin uskon että hiuksetkin palautuvat. Tsemppiä. <3
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lainerautaa.
Ai että kärventyy loputkin pois? :/
Vierailija kirjoitti:
Miten hoidat PCOS:ää?
Lähinnä vähä/hyvähiilarisella ruokavaliolla, liikunnalla ja tarkkailemalla painoa, en laske painoa tietyn rajan yli. Laihdutin reilusti n. 10v sitten. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä vähä/hyvähiilarisella ruokavaliolla, liikunnalla ja tarkkailemalla painoa, en laske painoa tietyn rajan yli. Laihdutin reilusti n. 10v sitten. Ap
Ok. Oletko huomannut, että vhh auttaa? Kasvaako sulla vahvempaa karvaa muualla kehossa? Käytätkö mitään lisäravinteita, vitamiineja tms.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lainerautaa.
Kuule kaikki konstit on tässä vuosien aikana kokeiltu myös toi :D
Kun sitä hiusta ei ole, niin sitä ei ole. Päässäni siis on itse hiukset harvassa ja siksi ohuet, se ei ole sitä ”ohuthiuksisuutta” mitä jotkut sanoo kun hiuksia on paljon mutta yksittäinen hius on ohut. Ap
Ite huijaan hiukset paaaljon paksumman näköisiksi, siis suorastaan ihan normaalin näköisiksi käyttämällä Biozellin volyymisuihketta ja dry shampoota.
Erityisen hyvä kuiva shampoo on Roze avenuen glamorous voluming, joka tuoksuu ihanalta ja saa hiukset oikeesti tosi pöyhkeiksi.
Hoidoksi käytän myös päänahkaan Rogainen minoksidiiliä, mutta vie paljon aikaa, ennenkuin alkaa auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Oletko huomannut, että vhh auttaa? Kasvaako sulla vahvempaa karvaa muualla kehossa? Käytätkö mitään lisäravinteita, vitamiineja tms.?
Mikä vhh?
Onko sulla toi Rogaine auttanut? Jostain luin, että se lisäisi vaan karvakasvua tuolla tyypillisellä miesten kaljuuntumisalueella eli pään päällä? Mulla kun on noi sivut ongelma.
Ja just kuivashampoolla saa hyvin huijattua tuuheutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaa ainakin voimaan paremmin ja hallitsemaan painoa, mutta ei se tietääkseni ole PCO:ta parantanut. Kuukautiset ovat kyllä pysyneet hoikempana säännöllisenä. Muu vartalon karvoitus on mielestäni normaalin rajoissa, tosin tuossa navan alapuolella menee sellainen sokeanjohdatin jonka karvat on aika... ööh miesmäisiä jos antaisi kasvaa. Vahalla otan pois.
Käytän yleensä jotain monivitamiinivalmistetta ja biotiinia tai sitä sisältävää hius/ihoravinnetta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla toi Rogaine auttanut? Jostain luin, että se lisäisi vaan karvakasvua tuolla tyypillisellä miesten kaljuuntumisalueella eli pään päällä? Mulla kun on noi sivut ongelma.
Joskus olen kuivashampoota käyttänyt lyhyen aikaa, mutta hiuspohjani joka on kaiken lisäksi tosi herkkä, ärtyi siitä niin että sen käyttö oli lopetettava. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vhh?
Vähähiilihydraattinen ruokavalio. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen kuivashampoota käyttänyt lyhyen aikaa, mutta hiuspohjani joka on kaiken lisäksi tosi herkkä, ärtyi siitä niin että sen käyttö oli lopetettava. Ap
Jätä shampoot ja hoitoaineet.
Täällä kanssa pcolainen jolla alkoi sulkasato jo 16v... Ihan kaikki keinot kokeiltu, jos pitää olla edutavana niin käytän värillistä kuivashampoota ja hiuskiinnettä, muuten mennään pöyhityllä nutturalla (ja täikammalla sukaisen hiukset niin ettei näy kaljut viirut :D).
Viime vuonna aloitin kokeilun päänahan dermarollailulla ja sen hetkinen hiustenlähtöbuumi katkesi samantien. Omalla kohdalla on myös rogaine auttanut jonkin verran ja vaikka kallista onkin en uskalla lopettaa sen käyttöä. Eli rollailen pari kertaa/kk, sitten 24h lepo ja rogainea kunnes taas rollaillaan.
Tsemppiä teille muille naisille joilla hiustenlähtö ongelmana.
Mulla sama, kiinni ei voi pitää, kun toisella sivulla niin vähän hiuksia.