Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, mun tukka on kyllä onnettoman ohut

Vierailija
04.05.2020 |

Kun vedän hiukset ponnarille, pitää aina tarkkaan harjalla sukia hiukset samaan suuntaan, muuten voi jäädä sivuille ikään kuin paljaita läikkiä. Samoin jos laittaa vaikka pinneillä etuhiukset taakse, on se osio erotettava ihan tietystä kohtaa, muutoin taas paistaa päänahka :/

Minulla oli lapsena ja teini-ikäiseksi asti superpaksut hiukset, sitten ne alkoivat joskus alta parikymppisenä harvenemaan hiljakseen. Kävin parikin kertaa lääkärissä asiasta mutta kukaan ei ottanut nuoren naisen turhamaisia valituksia oikein tosissaan vähän epäsäännöllisistä kuukautisista ja hiusten harvenemisesta. Muutama vuosi sitten löytyikin vihdoin syy näihin ja samalla lapsettomuuteenkin kun eräs ihana yksityisgyne vihdoin ultrasi munasarjat; PCOS.

Ei tähän tarinaan sen kummempaa syytä ole, kunhan kevensin sydäntäni.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama, kiinni ei voi pitää, kun toisella sivulla niin vähän hiuksia.

Mulla sama. Nukutko sillä kyljellä, jossa vähemmän hiuksia?

Vierailija
22/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen huomannut että vhh lisää lähipiirissäni hormonivaivoja esim. kilpirauhasongelmia ja juuri tuo hiusten oheneminen näyttää kuuluvan asiaan.

Itselläni on ollut erittäin paksu ja nopeasti kasvava tukka kun aloin kasvissyöjäksi ja kun aloin vegaaniksi se paksuuntui entisestään jo liiankin paksuksi. Minä suosittelen runsaasti hyvälaatuisia hiilareita ja rasvaa! Lihaanina ollessani minulla oli ohut tukka joka ei ikinä kasvanut korvia pidemmälle. Vegaanina tukka kasvoi metrin mittaan ja enemmänkin olisi kasvanut jos olisin halunnut.

Nyt minulla on syöpähoitojen vuoksi tukka sängellä, kalju olin tässä talvella. Olihan se kurja kun pitkä tukka oheni ja lopulta kaljuuntui. Nyt se kasvaa paksuna mutta saapa nähdä alkaako saamani hormonihoito vaikuttaa negatiiviseksi.

En missään nimessä suosittele mitään kuumalaitteita. Hiukset kuivataan painelemalla hellävaraisesti pyyhkeellä tai kietomalla turbaani, ei hankaamalla. Hoitotuotteina luomutuotteet ilman silikonia ym. Ei muotoilutuotteita.

Lämmin tsemppi, toivottavasti tilanne paranee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös päänahka kuultaa, ongelma mulla päälaen kaljuuntuminen, sivuilla on tukkaa. PCOS mullakin. Lasten saamisen jälkeen oli kauhea sulkasato, eikä hiukset ole ikinä kasvaneet takaisin. Nuorena oli paljon tukkaa, nyt jäljellä noin kolmannes. Hiukset myös muuttuneet karkeasta nöyhtäiseksi.

Lasten jälkeen muu karvoitus rauhoittunut, mutta leukaa ja ylähuulia pitää välillä sheivata. Ennen oli säärissä kunnon turkki ja olisin saanut helposti kasvatettua teinarit.

Vierailija
24/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivashampoo on toki hyvä mutta tukkii ihohuokosia todella paljon enkä haluis käyttää sitä joka päivä. Ei tee hyvää hiuksille. Mieluummin vaan olis puhtaalla tukalla

Vierailija
25/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla toi Rogaine auttanut? Jostain luin, että se lisäisi vaan karvakasvua tuolla tyypillisellä miesten kaljuuntumisalueella eli pään päällä? Mulla kun on noi sivut ongelma.

Ja just kuivashampoolla saa hyvin huijattua tuuheutta.

Joskus olen kuivashampoota käyttänyt lyhyen aikaa, mutta hiuspohjani joka on kaiken lisäksi tosi herkkä, ärtyi siitä niin että sen käyttö oli lopetettava. Ap

Jätä shampoot ja hoitoaineet. 

Tätäkin on kokeiltu (+etikat, oliivisaippuat, sulfaatittomat, you name it!) ja tuloksena oli kipeä ja finninen päänahka ja kiihtynyt hiustenlähtö. Tuon PCO:n vuoksi minulla hiuspohja ja hius rasvoittuu jo vuorokaudessa näkyvästi ja se rasva on yksinkertaisesti pestävä pois tukkimasta päänahkaa. Ap

Vierailija
26/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten hiukset on luonnostaan ohuet ja muistuttaa rakenteeltaan hevosen jouhia. AP ei siis ole yksin hiustensa kanssa vaan sinukka on viisituhatta suomalaista kohtalontoveria.

Vierailija
27/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki peruukki. Mullaki on kaljuja kohtia, mutta onneks on konsteja peittää ne. N45

Vierailija
28/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki peruukki. Mullaki on kaljuja kohtia, mutta onneks on konsteja peittää ne. N45

Onko AP:lla rahaa? Täällä oli jokin aika sitten ketju jossa puhuttiin että työtön oli ostanut tonnin peruukin. Keskustelun konsensus oli se eträ jos ei ole rahaaa vaan elää esim tuilla niin ei ole oikeutettu ostamaan sellaista turhaketta kuin esim peruukkia itselleen. Tämä oikeus pitää ensin palkkatyöllä ansaita.

Vierailija
29/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmonen kuin sillä Ranskan presidentin vaimollakin on. Sitten on tukkaa!

Vierailija
30/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla katosi hiukset kolmannen lapsen syntymän jälkeen 34-vuotiaana. Ensin päänahka rasvoittui yhtäkkiä ihan mielettömästi ja hiuksia alkoi putoamaan tukkoina. Jollain kampaajan suosittelemalla shampoolla rasvoittuminen loppui ja hiuksiakin lähti vähemmän, mutta päälle jäi hiusten tosi lyhyt kasvukausi erityisesti ohimoilla: hiukset putoavat noin 5-7 sentin mitassa, joten hiukset ovat pakosta tosi ohuet eivätkä kasva pitkiksi, ainakaan tasaisesti joka puolelta.

Muutaman vuoden sinnittelin ohuiden ja leijailevien höytyvien kanssa. Auki ei missään nimessä voinut pitää, ponnari oli lyijykynän paksuinen. Tarkasti jos asetteli, hiukset sai haikammalla jotenkin nutturalle. Puolipitkänä olivat epäsiistit, joka tuulen mukana leijuvat pumpulit ja nyt ei saanut kiinnikään. Lopulta totesin, että loppuu tämä pelleily ja leikkasin hiukset lyhyiksi ja kas kummaa, nehän näyttävät jopa paksuilta. Jatkuvat tukkamurheet loppuivat siihen.

Ja vielä ihmetellään miksi naiset keski-ikäisinä ”antavat kyniä hiuksensa epänaisellisesti”. Ei kuulkaa ole aina muita vaihtoehtoja, jos ei halua ihan koomiselta näyttää.

Vierailija
31/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmonen kuin sillä Ranskan presidentin vaimollakin on. Sitten on tukkaa!

Tai samanlainen kuin Haukiolla.

Vierailija
32/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla toi Rogaine auttanut? Jostain luin, että se lisäisi vaan karvakasvua tuolla tyypillisellä miesten kaljuuntumisalueella eli pään päällä? Mulla kun on noi sivut ongelma.

Joskus olen kuivashampoota käyttänyt lyhyen aikaa, mutta hiuspohjani joka on kaiken lisäksi tosi herkkä, ärtyi siitä niin että sen käyttö oli lopetettava. Ap

Jätä shampoot ja hoitoaineet. 

Tätäkin on kokeiltu (+etikat, oliivisaippuat, sulfaatittomat, you name it!) ja tuloksena oli kipeä ja finninen päänahka ja kiihtynyt hiustenlähtö. Tuon PCO:n vuoksi minulla hiuspohja ja hius rasvoittuu jo vuorokaudessa näkyvästi ja se rasva on yksinkertaisesti pestävä pois tukkimasta päänahkaa. Ap

Ruissihtijauhoilla tulee hyvä, koska ph lähellä ihoa tai käy siihen muutkin gluteenittomat jauhot, tattari aika miellyttävä, riisijauho myös, savi syväpuhdistaa, mutta aiheuttaa hilsettä.

Vierailija
33/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jäätävän ohuet hiukset, mutta onneksi niitä on kuitenkin paljon. Yhtään pidemmät hiukset näyttää tosi pahalta, kun aurinko kuultaa niistä läpi kuin vauvan tukasta... Lyhyt malli toimii parhaiten, sitten saa ainettakin laitettua niin että ne kohoaa päälaelta näyttämättä rasvaisilta.

Vierailija
34/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä nahkapäitä. kokeilkaa dermostalleria, vai mikä tuon nimi oli. Jonkun sortin neulasin.

mies52v

Vierailija
35/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme peruukkia, mutta en voi pitää niitä aiheuttamatta kummeliefektiä.

Sitäpaitsi ne kutittaa liikaa. Eri.

Äitinikin sanoi, että tärkeintä pitää vaan omat hiukset, olkoonkin heikonlaatuiset, kunhan niitä on!

Vierailija
36/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä nahkapäitä. kokeilkaa dermostalleria, vai mikä tuon nimi oli. Jonkun sortin neulasin.

mies52v

Olen neulannut useinkin - ei mitään vaikutusta.

Vierailija
37/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten hiukset on luonnostaan ohuet ja muistuttaa rakenteeltaan hevosen jouhia. AP ei siis ole yksin hiustensa kanssa vaan sinukka on viisituhatta suomalaista kohtalontoveria.

Ei mulla ole jouhia, vaan takkuista hamppua - kuin nääkärin tukkaa.

Vierailija
38/38 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en voi ihan vannoa, mutta ihan kun pientä nukkaa olisi jo kasvanut hiuksettomille alueille.

Monilla naisillakin on sitä mieskaljuuntumista ja silloin se Rogaine auttaa parhaiten sanoi ihotautilääkäri.

Itse tilasin naisille tarkoitettua 5 % Rogaine vaahtoa Englannista, saa nähdä alkaako miten vaikuttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi