Uskotko rakkauteen?
Olen alkanut tulla siihen toteamukseen etten itse usko.
Mitä on rakkaus? Mitä se sisältää? Miten se näyttäytyy?
Kommentit (14)
Enemmänkin sellaista tulla nähdyksi, kuulluksi, aidosti välitetyksi juuri sellaisena kuin on. Ilman että toinen haluaa sinulta jotakin, pyyteetöntä.
Suhde voi olla ihan mikä tahansa. Ehkäpä ei kuitenkaan lapsi-vanhempi suhde, siinä varsinkin molemmat tuntuvat tarvitsevan/haluavan toiselta koko ajan jotain.
”Romanttiseen parisuhde” rakkauteen en todellakaan usko ollenkaan.
Näitä wau, tämä on ihana ihminen -rakastan, ja pian rakastetaankin aivan toista ja se onkin parempi rakkaus kuin koskaan ennen.
Tai vaikka rakastetaan, mutta esim. lähdetään jos ei ole seksiä.
Eli sellaista me ollaan me ja toistemme, muttei kuitenkaan missään kankeassa kaavamaisessa - toi on ystävä tai puoliso tai mummi tai mikä vaan.
Ai niin, ja ihan ihmisten välisestä puhun.
Tulla nähdyksi omana itsenään ja silti -tai juuri siksi!- tulla hyväksytyksi.
Siinäpä se. Rakkaus.
Teoriassa uskon tähän, vaikka elämä ei ole tuonut yhtään tukea käsitykseeni.
N62
Uskon. Olen elämässäni saanut kokea monenlaista rakkautta ja olen onnellinen siitä. Kun vielä äidin rakkautta saisin kokea.
Minua vähän surettaa, etteivät kaikki usko parisuhderakkauteen. Minun mielestäni se on yksi päihdyttävimmistä ja parhaimmista tunteista. On ihanaa kun rakastat ja sinua rakastetaan takaisin, päivästä toiseen, juuri sellaisena kuin olet.
Uskon. Omalle kohdalle tätä vaan ei tapahdu ja se raastaa rintani verille. Tiedän, että vika on minussa, vanhemmissani, kokemuksissani. Silti jaksan unelmoida, että se molemminpuolinen rakkaus osuisi joskus minunkin kohdalle.
Etkö voi tutkia itseäsi. Mulle ainakin mun koira on tärkein tässä maailmassa.
Kyllä sen siis täytyy totta olla, vaikken ihmisistä pidäkään ..
Zinc
Tai sanotaanko, suurimmasta osasta. Koska ovat tämän matrixin manipuloivia pääkäyttäjän perseennuolijoita.
Zinc
Uskon. Rakkautta on monenlaista ja se ilmenee eri asioissa ja eri ihmisiin eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Minua vähän surettaa, etteivät kaikki usko parisuhderakkauteen. Minun mielestäni se on yksi päihdyttävimmistä ja parhaimmista tunteista. On ihanaa kun rakastat ja sinua rakastetaan takaisin, päivästä toiseen, juuri sellaisena kuin olet.
Mutta jos muuttuisit paljon, ei se sama enää voisi rakastaa sinua. Rakkaus ei ole ehdotonta.
Uskon. Olen kokenut rakkautta parisuhteessa, suhteessa lapsiini, lemmikkeihini ja luontoa ja laikkeutta kohtaan. Samoin minulla on ystäviä, joita rakastan. Tosin,on myös ystäviä,joita en osaa sanoa rakastavani.
Ja olen kokenut sielunkumppanuuden. Kaikki nämä rakkaudet ovat erilaisia,koostuvat jotenkin eri aineksista, mutta ovat vahvoja,aitoja, todella vaikuttavia tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos muuttuisit paljon, ei se sama enää voisi rakastaa sinua. Rakkaus ei ole ehdotonta.
Oletko varma, ettei voisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rakkaus olisi ehdotonta ja helppoa, ei se olisi niin kiinnostavaa ja ihanaa.
Riippuu millaista rakkautta tarkoitat. On rakkautta luontoon, rakkautta perheenjäseniin, kavereihin ja kumppaniin, jopa elämään. Mitähän mahdat tarkoittaa?