Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko autoon menee rahaa/kk?

Vierailija
04.05.2020 |

Paljonko teillä menee ja paljonko autoilette? Voi laskea mukaan kaikki autoon liittyvät kulut.

Haluaisin tietää paljonko auto vähimmillään kustantaa.

Kommentit (436)

Vierailija
341/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikaan halua kustannuksiin laskea arvon alenemaa, edes ajatella moista.

Jotkut ajaa muutaman tonnin halvalla käyttöautolla ongelmitta useita vuosia, toisilla uppoaa sama raha arvon alenemaan alle vuodessa.

Eikä tuon "halvan Corollan" ylimääräiset korjauskulut välttämättä ole kuin muutama satanen vuodessa, kun siihen rajusti arvoaan pudottavaan voi yhteen remonttiin heilahtaa se yhden Corollan hinta helposti.

T: yli sata autoa omistanut autoseppä.

Itse en autoista ymmärrä, mutta pojallani on muutamakin parin kolmen tonnin auto, vuosikymmeniä vanhoja. Itse niitä korjailee, mutta ovat kyllä aika luotettavia "Suomi-autoja". Eikä korjaus itse paljon maksa tai jotkut öljynvaihdot. No kaikilla ei ole mahdollisuutta, mutta tämä nyt vain huomiona, että asioihin voi vaikuttaa itsekin.

Vierailija
342/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti valehtelemalla säästätkustannuksista jopa 90%. Kuten monet tällä palstalla. LOL

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen menee tasan niin paljon kuin haluat/pystyt siihen laittamaan.  Jos hankit auton, sen jälkeen ei tarvitse koskaan miettiä, minne ne rahat taas hävisi. Autohan ne. söi.

Vierailija
344/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uusi auto ja rahaa menee kuukaudessa bensat, merkkihuollot ja vakuutukset jaettuina 12 kuukaudelle: 215 euroa.  Ja pihassa on aina heti valmis auto vaikka Lappiin hurauttaisi!

Vierailija
345/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä uusi auto ja rahaa menee kuukaudessa bensat, merkkihuollot ja vakuutukset jaettuina 12 kuukaudelle: 215 euroa.  Ja pihassa on aina heti valmis auto vaikka Lappiin hurauttaisi!

Ja pääomakuluja ei ole yhtään ? :)

Vierailija
346/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Per kk merkittävin kulu on arvonalenema, joka realisoituu myytäessä. Nopeinta arvonalenema on uusilla autoilla, ja vanhoilla ritsoilla lähes nolla (tosin arvokin on lähes nolla - vain käyttöarvo)

Laskeskelin itse, että VW Golf 1.2 bensa, 2015. Kasko. Ajettu 180. Itse ostin 3v sitten, jonka jälkeen ajanut n. 22-25tkm/vuosi. Huollot huolto-ohjelman mukaisesti, 12krt/v pesut, hihnanvaihdot jne...

Noin 630-650eur/kk, jossa mukana arvonalenema - maksoin 15,5k ja arvo nyt ehkä 10-11k.

Kalleimpia, mutta huolettomampia, on uudet - ostat 80 000 eur auton, voi arvo tipahtaa 3v/30tkm esim 12000 eur/v eli tonnin kuussa pelkkää arvonalenemaa. Toki 80k auto on eri auto kuin 35k auto aina.

Vierailija
347/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itsellä tonnin diesel corolla 06. Ei mitään vikoja ollu, kuluttaa alle 4 litraa dieseliä 100km.

Monesti käyny Lappissa. Parasta ettei tartte olla mitään vakuutusta tms. taikka lainaa.

Jos hajoaa niin ostan uuden :)

Vierailija
348/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 1250km/kk ajolla 4 vuoden keskiarvo kaikkien kulujen kanssa 413€/kk. Tässä laskettu mukaan auton hankinta, kaikki varaosa- ja rengashankinnat, autopesukonepesut, vakuutukset (liikenne+osakasko), vero. Toki korjausten työkuluja ei ole, kun kaikki tarpeellinen pystytty tekemään omassa pihassa/autotallissa itse.

Vierailija
349/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu autosta, mutta jos autossa on esim 600 litran takakontti ja miljoona e on 500e seteleinä reilu pari litraa, niin kyllä autoon ehkä 400 miljoonaa e menee tunkematta

Vierailija
350/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee noin 230e/kk (huollot, pesut, bensat, vakuutukset) + 300e/kk lainanlyhennys + mahd. renkaiden osto. Ajoa viikossa keskimäärin 250-300km.

Olen aivan järkyttynyt. Autoon menee yhtä paljon kuin normaalilla ihmisellä asumiskustannuksiin. Mitä järkeä omistaa auto? En ikinä hanki! Älkääkä väittäkö, että no ei pääse Lappiin. Harrastan Lapin-vaellusta ja julkisille pääsee. Loppumatka vaikka taksilla! Taksikuluihin voin vaikka parikin sataa euroa satsata vuodessa.

Vierailija
351/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee noin 230e/kk (huollot, pesut, bensat, vakuutukset) + 300e/kk lainanlyhennys + mahd. renkaiden osto. Ajoa viikossa keskimäärin 250-300km.

Olen aivan järkyttynyt. Autoon menee yhtä paljon kuin normaalilla ihmisellä asumiskustannuksiin. Mitä järkeä omistaa auto? En ikinä hanki! Älkääkä väittäkö, että no ei pääse Lappiin. Harrastan Lapin-vaellusta ja julkisille pääsee. Loppumatka vaikka taksilla! Taksikuluihin voin vaikka parikin sataa euroa satsata vuodessa.

eihän siihen varsinaiseen autoon paljon menisi, jos ei joutuisi maksamaan kaikkia vihreän siirtymän veroja.

bensan hinta on lähes pelkkää veroa. auton hinnasta suuri osa on veroa (poislukien sähköautot, koska rikkaiden ei kuulu maksaa yhtä paljon veroa kuin köyhien). lisäksi vuosittain kerätään VÄLIAIKAISTA autoveroa

Vierailija
352/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tykkää laskeskella arvonalenemia.

Jos ostaa, niin maksaa kerralla pois. On sitten edes yksi kuukausittainen menoerä pois. Jotkut tekee niinkin, että ostaa jonkun halvan kärryn, ajaa sillä vähän aikaa ja sitten vaihtaa toiseen jne. Siinä ei tartte pistää pientä omaisuutta remontteihin, kun vaihtaa aina toiseen, kun alkaa jotain turhan kallista vikaa olemaan. Yleensä aina joku ostaa romun pois kuleksimasta, kun on sitä harrasteporukkaa, jotka tykkää noita laitella näpit rasvassa ja naama paskassa.

Vierailija
353/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuminen on vielä halpaa, kun vertaa autoiluun. Kahdesta on pitänyt valita: auto vai kämppä. Koska molempiin ei ole varaa, olen valinnut kämpän. Olisi se melko konstikasta yrittää asua jossakin autossa. Vaikka olisi asuntoauto, niin ei helevettiläinen.

Vierailija
354/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa,että ihmisillä menee autoihin rahaa. Ite käytän busseja ja ruuat tilaan woltilla 1,99€ kuljetus,lähimmästä kaupasta.

Vierailija
355/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukausitasolla 500 euroa ei ole kovin kaukana totuudesta.

Vakuutukset n. 100, polttoaine 200, huollot ja korjaukset 200.

Tonninpommit joita isäntä pystyy rassaamaan itse iltapuhteikseen ovat hiukan halvempia huoltojen ja korjausten osalta.

Kuukausitasolla bensa max 120€, vakuutus 50€ (600€ vuodessa), autolaina 0€, huollot ja korjaukset eli määräaikaishuollot merkkiliikkeessä 41€ (500€ vuodessa) yhteensä 211€. Auto ostettu velattomana ja uutena, bonukset tapissa.

Jos ajamme pidempää esim. Keski-Eurooppaan tai Lappiin tai Norjaan tulee bensakuluja huomattavasti enemmän, mutta niin tulisi matkakustannuksia lisää lomareissuilla liikkuipa sitten lentokoneella tai laiva/junalla.

Vierailija
356/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pääomakuluja ei ole yhtään ? :)

No jos haluat vähentää ne, tee se.

357/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs autovero ?

Vierailija
358/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmana on jotain 1000 euroa kuussa kuluineen ja auton arvon alenemisineen.

Vierailija
359/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v vanha diesel, huoltoihin menee n700- 1000 euroa/v, ajan vähän ja dieseliin menee n 90/ kk. Loistokasko ja verot. Rahaa kuluu.

Vierailija
360/436 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itsellä tonnin diesel corolla 06. Ei mitään vikoja ollu, kuluttaa alle 4 litraa dieseliä 100km.

Monesti käyny Lappissa. Parasta ettei tartte olla mitään vakuutusta tms. taikka lainaa.

Jos hajoaa niin ostan uuden :)

Kyllä pakollinen pelkkä liikennevakuutus vaaditaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi