Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset kyselevät, miten joku voi pysyä niin hoikkana? Syömällä normaalisti

Vierailija
03.05.2020 |

Ei ahmimalla pysy hoikkana.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se neuvon kysyntä varmaan viittaakin siihen, mistä saat itsekuria normaalisti syömiseen. 70ÄO tomppelikin tajuaa että kun kaloreita tunkee naamaan liikaa niin vyötärö paisuu.

Miljardit ihmiset lohtusyövät, käyttävät herkkuja ns. mielialalääkkeinä yms... Lopulta länsimaissa yhä harvempi ihminen pystyy siihen normaalisti syömiseen, kun suklaasta, pitsasta, sipseistä, jäätelöstä jne. on tullut mielialan kontrollointiin käytettäviä "huumeita".

En muista THL:n tarkkoja tilastoja, mutta taisi olla 70-75% suomalaisista jotka ovat jo lihavia. Eli ihan aiheellinen kysymys, "miten".

Vierailija
2/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat menettäneet kyvyn ymmärtää, milloin on nälkä ja milloin ei sekä kyvyn ymmärtää, mitä tekee mieli. Jos ihminen syö, mitä tekee mieli, hän ei liho ja saa kunnon ravinteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on geenit. Jos on saanut hyvät geenit niin ei liho vaikka mitä söisi niinkuin esim minä.

Vierailija
4/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin kysytään tuota usein. Se tuntuu siksi oudolta, kun en tee asian eteen mitään enkä mieti sitä. Syön karkkia ja herkkuja kun mieli tekee. Muuten normaalia kotiruokaa. Liikun kävellen paljon mutta liikuntaa en varsinaisesti harrasta. Uskon että kyse on paljon geeneistä. Äitini söi paljon roskaruokaa eikä liikkunut yhtään. Oli hoikka mutta sairastui sydän-ja verisuonisairauksiin ja kuoli nuorena.

Vierailija
5/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen tarvitse oikeasti mitään muuta, kuin jättää nämä karkit, suklaat, pullat, jäätelöt, sipsit ja kebabit ja muut rasvassa lilluvat liharuuat kokonaan pois ruokavaliosta. Ne todellakin ovat huumeita ja eivät kuulu normaaliin ruokavalioon.

Vierailija
6/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä säännöllisesti 5-6 krt päivässä kohtuullisia annoksia mutta niin että

Nälkä lähtee. Jokaisella aterialla myös jotain vihannesta/hedelmää/marjaa. Näin ei iske hirveitä ahmimisia ja himoja. Jos jotain tekee mieli, en kiellä vaan syön sitä kohtuullisesti. Esim. Päivittäin otan jotain pientä kahvin kanssa. Mutta se ei ole kokonainen keksipaketti tai suklaalevy. En myöskään liho helposti plus en pidä liian ähkystä tunteesta. Olen 37v, 2 pientä lasta, ollut samanpainoinen teinistä asti (paitsi raskaudet). 163cm/53kg.

Vierailija
7/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen piti laskea kaloreita, jotta pysyin hengissä.

Nyt, kun talous on about tasapainossa, olen laskenut päivän kalorit. Syön n 1800 kaloria päivässä. Lisäksi teen kotijumppaa joka aamu ja töiden jälkeen käyn viemässä ruokaostoksia. Olen 36-38 kokoinen.

En syö juurikaan mitään herkkuja. Mustikoita aamupuuron kanssa, siinä kaikki.

Vappuna minulta tilattiin munkkeja. Mielummin myin kaikki, kun söin yhtään.

Joskus voin saada lahjaksi esim suklaata. Yleensä annan sen eteenpäin lahjaksi.

Vierailija
8/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei siedä pientä "nälkää" joka enimmäkseen tuntuu vatsan pienenä kurinana ja normaalina liikehdintänä ilman että verensokeri laskee. Jano sekoitetaan nälkään. Pientä epämukavuutta ei siedetä. Sitten on nää tantat jotka käy luonasravintoloissa ja joka kerta ähkii "kuinka taas tuli syötyä liikaa" :D

Vierailija
9/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei siedä pientä "nälkää" joka enimmäkseen tuntuu vatsan pienenä kurinana ja normaalina liikehdintänä ilman että verensokeri laskee. Jano sekoitetaan nälkään. Pientä epämukavuutta ei siedetä. Sitten on nää tantat jotka käy luonasravintoloissa ja joka kerta ähkii "kuinka taas tuli syötyä liikaa" :D

Yäk! Millainen ihminen syö liikaa?

Vierailija
10/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkä lähtee. Jokaisella aterialla myös jotain vihannesta/hedelmää/marjaa. Näin ei iske hirveitä ahmimisia ja himoja. Jos jotain tekee mieli, en kiellä vaan syön sitä kohtuullisesti. Esim. Päivittäin otan jotain pientä kahvin kanssa. Mutta se ei ole kokonainen keksipaketti tai suklaalevy. En myöskään liho helposti plus en pidä liian ähkystä tunteesta. Olen 37v, 2 pientä lasta, ollut samanpainoinen teinistä asti (paitsi raskaudet). 163cm/53kg.

En voisi olla enempää samaa mieltä. Syön samanlailla kuin sinä ja minäkin olen pysynyt suht samanpainoisena nuoruudesta asti, olen nyt 32 vuotta.

Vierailija
11/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uusi normaali  on syödä jatkuvasti, välipaloja,pähkinöitä, parit proteiinipatukat.

Ja kaikenmaailman terapeutit sanoo että pitää syödä se 50 kertaa päivässä ettei laske verensokerit.

Vierailija
12/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen yksi lihavia mollaava ketju. Miksi tyhmät ihmiset kirjoittavat tänne? Lihava voi olla ensi vuonna jo hoikka, jos se on niin tärkeä asia hänelle, mutta ap:n kaltainen tollo on varmuudella tollo moukka myös ensi vuonna.

Vierailija
13/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt lounasravintolassa pallonmuotoisen naisen, jonka lautanen oli niin kukkuroillaan, että hyvä että ruoka pysyi siinä. Miten joku voi elää niin?

Vierailija
14/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenilotossa kun saa pisteet kohilleen, niin voit syödä mäkkisafkaa vaikka joka päivä.

Vierailija
15/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön kerran kaks päivässä. Laitappa se 2000kcal lautaselle, niin on sen verran iso annos, että ei sitä kovin moni jaksa edes syödä. 300-400kcal kun vedät 5-6 kertaa päivässä niin kyllä lihoo. Minä en ole edes tänään syönyt mitään. Kohta tissuttelen puolen litran sokerikokiksen ja käyn roihuvuoressa ja tuun takasin jossain viiden aikaan ja syön sitten. Sit ei tartte syödä mitään illasta.

Vierailija
16/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailemalla syömisiään. Syön arkena n. 1700. Aamupalan jätän usein välistä, muilla aterioilla kohtuullisia annoksia. Iltapalalla proteiinipainotteisesti. Viikonloppusin saatan syödä toisena päivänä vapaammin, mutta silloinkin kohtuudella. Liikuntaa harrastan n. 4 päivänä viikossa.

Kyllä ihmettelen ihmisten itsekuria, jos ei vastaavanlaiseen ruokavalioon kykene. Minusta ei tunnu, että mistään jäisin paitsi. Haluan pysyä hoikkana, niin voin paremmin henkisesti ja fyysisesti. Lisäksi tärkeää, että omalle miellytän silmää. Usein jaksaakin hehkuttaa, että yhä 2 pienen lapsen äitinä olen upea näky alasti.

Vierailija
17/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle miehelle miellytän silmää siis 😊

Vierailija
18/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen yksi lihavia mollaava ketju. Miksi tyhmät ihmiset kirjoittavat tänne? Lihava voi olla ensi vuonna jo hoikka, jos se on niin tärkeä asia hänelle, mutta ap:n kaltainen tollo on varmuudella tollo moukka myös ensi vuonna.

Triggered much?

Vierailija
19/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketjuhan sai ideansa ketjusta, jossa ihmeteltiin, miten Sanna Marin voi pysyä niin hoikkana. Tekee kauheasti töitä, on pieni lapsi eikä ehdi syödä paljoa, miten olisi tällainen?

Vierailija
20/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nyppii se että jotkut olettaa etten syö mitään, enkä edes ole pelkkää luuta ja nahkaa. Syön jopa enemmän kuin monet muut. Useamman aterian päivässä, mutta liikun paljon vaikken juurikaan lenkkeile saati käy salilla.

Aineenvaihduntakin vaikuttaa ja se mitä syö. Ei se hoikkakaan välttämättä ole hyvässä kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän