Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus aivan pihalla; laki ja koulut

Vierailija
03.05.2020 |

Katsokaa seuraava video, jossa selitetään asia.

https://www.instagram.com/p/B_sLfwiDAr5/

Kommentit (180)

Vierailija
141/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Marin valehteli tiedotustilaisuudessa väittäessään että etäopetusta ei voida juridisesti jatkaa

Sen mahdollistaa kyllä ihan perusopetuslaki.

No eikä valehdellut. Silloin kun lähiopetus on taas mahdollista kouluissa, ei valtio tietenkään järjestä etäopetusta. Jokainen voi itse hakea lapselleen KOTIOPETUSTA joka on eri asia, ja silloin ottaa vastuun itse että lapsen oppivelvollisuus toteutuu. Koulurakennukseen ei ole pakko mennä, oppiminen on velvollisuus. Kannattaisi pitää sinunkin omat argumentit totuudenmukaisina kun syyttelet pääministeriä valehtelusta. Li Andersson sen sijaan valehteli tietämättömyyttään väittäessään että lääkärintodistus olisi pakollinen riskiryhmissä olevien vanhempien lapsille ja että poissaolo olisi laiton ja sakot napsahtaisi, vaikka lomaa saa anoa kuka tahansa!

Valtio ei järjestä perusopetusta, KUNTA järjestää. Kunnilla on myös hyvin laajat oikeudet määritellä, miten perusopetus järjestetään, kunhan se tapahtuu perusopetuslain mukaisesti. Kuntien lisäksi Aluehallintovirastot voivat määrätä omilla alueillaan opetuksen järjestämisestä.

Eli laki määrää, että opetus järjestetään koulussa tai kunnan osoittamassa tilassa.

Laissa mainitaan etäopetus oppivelvollisuusiän ylittäneiden kohdalla.

Oppivelvollisuusikäisten perusopetus järjestetään lähiopetuksena. Lähiopetuksen kuuluu opettajan antama opetus koulun osoittamassa turvallisessa opiskeluympäristössä työsuunnitelmassa määriteltyinä työaikoina. Perusopetuslaki ei mahdollista opetuksen järjestämistä etäopetuksena, jossa oppilas valitsee itse opiskelun ajan ja paikan. Opetuksessa voidaan kuitenkin hyödyntää etäyhteyksiä esimerkiksi videon tai tietokoneen välityksellä, kunhan edellä mainitut lähiopetuksen kriteerit täyttyvät.

Missä tuossa mainitaan, että koulun osoittaman turvallisen opiskeluympäristön on oltava kunnan omistama (tai vuokraama) tila?

Tuossahan nimenomaan sanotaan, että opetus voidaan antaa etänä, kunhan kriteerit täyttyvät, eli 1) opettaja antaa opetusta 2) koulu osoittaa turvallisen opiskeluympäristön 3) opetus tapahtuu määriteltyinä työaikoina. Etäopetusta itsessään ei kielletä, vaan tuolla sanamuodolla mielestäni viitataan siihen, että oppilas ei voi päättää opiskelevansa etänä sitten kun huvittaa.

Vierailija
142/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toteutuuko Suomessa yhdenvertaisuusperiaate? Jos yksi pääministeri joutuu eroamaan valehdeltuaan, joutuuko toinenkin? Voiko valehteleva pääministeri nauttia eduskunnan luottamusta?

Valehtelihan Sipiläkin, mutta silti jatkoi pääministerinä

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/vpleivo/256842-sipila-valehteli-edusku…

Denialismia, whataboutismia ja pihalla olkiukkopersu jota mätkiä.

Vasemmistohallitus on sitä mieltä että taudin leviämistä pitää kiihdyttää Suomessa ja parhaiten levittäjäksi sopivat lapset, se on myönnetty monella suulla vaikka aluksi esitettiin itkuista lasten vuoksi ja hämättiin lastensuojelun tekosyyllä.

Älä denialisti kiistä tosiasioita, sellaista sanotaan todellisuusharhaksi (bias) psykologiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä koronaa pelkää vaan Suomen hallitusta ja THL:ää.

Asun postinumeroalueella jossa on valtavasti koronatartuntoja, lapsen koulumatka menee kolmella julkisella koronapotilaiden kanssa ja sen koulumatkan solmukohdissa on ruuhkainem koronatestiasema ja koronaterveysasema.

Mitkä mieöestäsi on meidän todennäköisyydwt sairastua?

Yläkoululainen on 16

Onko sinulla postinumeroittain tietoa?

Meillä kaikilla on.

Mistä löytyy?

Vierailija
144/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä koronaa pelkää vaan Suomen hallitusta ja THL:ää.

Asun postinumeroalueella jossa on valtavasti koronatartuntoja, lapsen koulumatka menee kolmella julkisella koronapotilaiden kanssa ja sen koulumatkan solmukohdissa on ruuhkainem koronatestiasema ja koronaterveysasema.

Mitkä mieöestäsi on meidän todennäköisyydwt sairastua?

Yläkoululainen on 16

Onko sinulla postinumeroittain tietoa?

Meillä kaikilla on.

Mistä löytyy?

Mediasta.

Vierailija
145/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän normaalikoulun tiedote 30.4.2020: Perusopetus palaa lähiopetukseen torstaina 14.5.2020 alkaen

https://wilma-norssi.jyu.fi/Jyv%C3%A4skyl%C3%A4n+normaalikoulu+%281-6%2…

Vierailija
146/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen ja opetus- ja kulttuuriministeriön ohje opetuksen ja varhaiskasvatuksen järjestäjille koronavirusepidemian aikana

https://valtioneuvosto.fi/documents/10616/22150002/THL+OKM+ohje+kouluih…

Vierailija
147/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylän normaalikoulun tiedote 30.4.2020: Perusopetus palaa lähiopetukseen torstaina 14.5.2020 alkaen

https://wilma-norssi.jyu.fi/Jyv%C3%A4skyl%C3%A4n+normaalikoulu+%281-6%2…

Ja sinne menee vain osa lapsista. Pieni osa.

Vierailija
148/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toteutuuko Suomessa yhdenvertaisuusperiaate? Jos yksi pääministeri joutuu eroamaan valehdeltuaan, joutuuko toinenkin? Voiko valehteleva pääministeri nauttia eduskunnan luottamusta?

Valehtelihan Sipiläkin, mutta silti jatkoi pääministerinä

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/vpleivo/256842-sipila-valehteli-edusku…

Denialismia, whataboutismia ja pihalla olkiukkopersu jota mätkiä.

Vasemmistohallitus on sitä mieltä että taudin leviämistä pitää kiihdyttää Suomessa ja parhaiten levittäjäksi sopivat lapset, se on myönnetty monella suulla vaikka aluksi esitettiin itkuista lasten vuoksi ja hämättiin lastensuojelun tekosyyllä.

Älä denialisti kiistä tosiasioita, sellaista sanotaan todellisuusharhaksi (bias) psykologiassa.

Sanotko vielä, kenen hallituksen jäsenen suulla se on myönnetty ja tarkalleen millä sanoin ja missä?

Vierailija
149/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä palsta jäänyt pelkäksi persujen nillitys ja solvauskentäksi?

On jotenkin makaaberia seurata tämän palstan otsikkoja. Samaan aikaan, kun kansa on tyytyväisempi hallitukseen, kuin milloinkaan maamme historiassa ja muut maatkin ylistävät Suomen koronatoimia, elää tämä palsta ihan omaa elämäänsä. Tämän palstan otsikkojen perusteella voisi luulla, että hallitus on tehnyt kaiken väärin, mutta jostain kumman syystä kansa on aivan päinvastaista mieltä. Vain rupiset kuutisen prosenttia kansasta kritisoi hallituksen koronatoimia.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006491855.html

"Suomalaiset suhtautuvat lähes varauksettoman myönteisesti hallituksen toimiin koronakriisissä, vaikka ne ovat olleet poikkeuksellisen järeitä. Lähes 90 prosenttia vastaajista antaa toimille täyden tukensa. Hallituksen toimia kritisoivien osuus on pieni, kuutisen prosenttia."

Eli muutama persutrolli ja Ville Tavio elää ihan omassa nillitysmaailmassaan, jota ei allekirjoita täysin edes puheenjohtaja Halla-aho. Loput kansasta taas on täysin eri linjoilla ja pitää hallituksen toimia hyvinä.

Itse olen tähän saakka aina äänestänyt vasemmistoliittoa ja jopa Andersonia, mutta näiden Korona-aikojen sekoilujen jälkeen mietin kyllä jatkossa kantani tarkkaan. Eli olet väärässä siinä, että kyse olisi vain persujen spämmäilystä.

Nää on ihan oikeesti niin väsyneitä, nää "minä, perheeni, sukulaiseni, tuttavani, siskonveljenkaima ja naapurin rekku ollaan aina äänestetty vasemmistoliittoa, mutta juuri tämä asia käänsi kelkkamme ja tästä lähtien äänestämme aina persuja" trollit, koska kaikki tietää varsin hyvin, että sinä persutrolli et ikinään ole äänestänyt yhtäkään vasemmistolaista ehdokasta :) 

Edelleen, olette mielipiteinenne 6% mariginaalissa. 90% kansasta on kanssanne eri mieltä, vaikka kuinka täällä trollaatte.

Ihan mihin konkreettiseen ajankohtaan tuo gallup ajoittuu? Se uutisoitiin 30.4., mutta itse gallup tehty kai huhtikuun loppupuolella, luultavasti kuitenkin ennen päätöstä avata koulut? Kyllä siinä voi sellainen pieni mahdollisuus olla, että osa kansa on valaistunut tämän otannan jälkeen. Luulenpa myös, että tuo tutkimustulos perustuu siihen, että tartuntojen on sanottu olevan laskussa, niin tietenkin ihmiset ovat sellaiseen uutiseen tyytyväisiä. Päivää ennen koulujen avaamista THL myös sanoi, että RO on alle 1, eli että tauti on voitettu, mutta se ei välttämättä ehtinyt vielä vaikuttamaan tähän äänestystulokseen, vai vaikuttiko?. 

Koulujen avaaminen oli jo erittäin hyvin tiedossa, kun tuo gallup tehtiin. Li teki jo viikkoja sitten selväksi, että koulut tullaan avaamaan ennen kesälomia. Suurin osa kansastahan kannatti myös koulujen avaamista.

Sä voit uskotella itsellesi ihan mitä haluat, mutta fakta on se, että ylivoimainen enemmistö kansasta on ollut erittäin tyytyväisiä hallituksen toimiin.

Vierailija
150/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin makaaberia seurata tämän palstan otsikkoja. Samaan aikaan, kun kansa on tyytyväisempi hallitukseen, kuin milloinkaan maamme historiassa ja muut maatkin ylistävät Suomen koronatoimia, elää tämä palsta ihan omaa elämäänsä. Tämän palstan otsikkojen perusteella voisi luulla, että hallitus on tehnyt kaiken väärin, mutta jostain kumman syystä kansa on aivan päinvastaista mieltä. Vain rupiset kuutisen prosenttia kansasta kritisoi hallituksen koronatoimia.

"Suomalaiset suhtautuvat lähes varauksettoman myönteisesti hallituksen toimiin koronakriisissä, vaikka ne ovat olleet poikkeuksellisen järeitä. Lähes 90 prosenttia vastaajista antaa toimille täyden tukensa. Hallituksen toimia kritisoivien osuus on pieni, kuutisen prosenttia."

Eli muutama persutrolli ja Ville Tavio elää ihan omassa nillitysmaailmassaan, jota ei allekirjoita täysin edes puheenjohtaja Halla-aho. Loput kansasta taas on täysin eri linjoilla ja pitää hallituksen toimia hyvinä.

Itse olen tähän saakka aina äänestänyt vasemmistoliittoa ja jopa Andersonia, mutta näiden Korona-aikojen sekoilujen jälkeen mietin kyllä jatkossa kantani tarkkaan. Eli olet väärässä siinä, että kyse olisi vain persujen spämmäilystä.

Nää on ihan oikeesti niin väsyneitä, nää "minä, perheeni, sukulaiseni, tuttavani, siskonveljenkaima ja naapurin rekku ollaan aina äänestetty vasemmistoliittoa, mutta juuri tämä asia käänsi kelkkamme ja tästä lähtien äänestämme aina persuja" trollit, koska kaikki tietää varsin hyvin, että sinä persutrolli et ikinään ole äänestänyt yhtäkään vasemmistolaista ehdokasta :) 

Edelleen, olette mielipiteinenne 6% mariginaalissa. 90% kansasta on kanssanne eri mieltä, vaikka kuinka täällä trollaatte.

Ihan mihin konkreettiseen ajankohtaan tuo gallup ajoittuu? Se uutisoitiin 30.4., mutta itse gallup tehty kai huhtikuun loppupuolella, luultavasti kuitenkin ennen päätöstä avata koulut? Kyllä siinä voi sellainen pieni mahdollisuus olla, että osa kansa on valaistunut tämän otannan jälkeen. Luulenpa myös, että tuo tutkimustulos perustuu siihen, että tartuntojen on sanottu olevan laskussa, niin tietenkin ihmiset ovat sellaiseen uutiseen tyytyväisiä. Päivää ennen koulujen avaamista THL myös sanoi, että RO on alle 1, eli että tauti on voitettu, mutta se ei välttämättä ehtinyt vielä vaikuttamaan tähän äänestystulokseen, vai vaikuttiko?. 

Koulujen avaaminen oli jo erittäin hyvin tiedossa, kun tuo gallup tehtiin. Li teki jo viikkoja sitten selväksi, että koulut tullaan avaamaan ennen kesälomia. Suurin osa kansastahan kannatti myös koulujen avaamista.

Sä voit uskotella itsellesi ihan mitä haluat, mutta fakta on se, että ylivoimainen enemmistö kansasta on ollut erittäin tyytyväisiä hallituksen toimiin.

Ei ollut.

Ja se että kaikki luokka-asteet avattiin oli shokki.

Samatem se ala-arvoinen tapa jolla asia hoidettiin.

Vierailija
151/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu siltä, että eniten hysteerisiä, epäkohteliaimpia ja asiattomimpia on nämä muiden lapsia kouluun pakottavat THL-uskovaiset, muita kouluttamattomiksi ja persuiksi herjaavat. Viekää toki lapsenne kouluun, se on teidän päätöksenne. Jos joku ei halua omaa lastaan sinne päästää, ja ottaa itse vastuun siitä, se on hänen päätöksensä.

Kyllä minuakin huvittaa kun juuri vasemmistolaisuudessa löytänyt entinen koulukiusaaja huutaa hyväksyksytyksitulemisenkaipuutaan syyttelemällä keskustelijoita persuiksi, kouluttamattomiksi venäjäntrolleiksi. Näitä syytöksiä aina pidän juuri heidän silakkasivujen mielipidetietopankeista (siellä tosiaan listataan valmiita mielipiteitä ja väittämiä), kopioiduiksi.

Olen tekniikan tohtori, reservin upseeri ja kolmen lapsen äiti. En jaksa vääntää trollien kanssa ja tiedän että juuri tuo vääntäminen on monelle heistä elämänsisältö eivätkä he tajua että siten he repivät kansakuntaa hajalle.

Vierailija
152/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu siltä, että eniten hysteerisiä, epäkohteliaimpia ja asiattomimpia on nämä muiden lapsia kouluun pakottavat THL-uskovaiset, muita kouluttamattomiksi ja persuiksi herjaavat. Viekää toki lapsenne kouluun, se on teidän päätöksenne. Jos joku ei halua omaa lastaan sinne päästää, ja ottaa itse vastuun siitä, se on hänen päätöksensä.

Molemmista löytyy näitä hulluja.

Minun lapseni ovat menossa kouluun ja täältä olen saanut lukea mm. olen huono äiti, tyhmä, en rakasta lapsiani, en huolehdi lapsistani, uhraan lapseni ihmiskokeelle, toivottavasti lapseni jäävät orvoksi jne jne. Asiallista?

Vierailija
153/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella etäopetukseen siirtyi maaliskuussa yläasteet ja lukiot. https://www.tampere.fi/tampereen-kaupunki/ajankohtaista/tiedotteet/2020…

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama harhaluulo on hallituksen lisäksi monilla kansalaisilla. Yritin täälläkin kertoa, että kunta tai yksittäinen koulu voi päättää jatkaa etäopetusta, aivan kuin jotkut päättivät etäopetukseen siirtymisestä jo ennen koulujen virallista sulkemista. Kuulemma valehtelin.

Suurin osa ihmisistä on idiootteja. Ei niillä liiku mitään muuta päässä kuin ilmaisten ämpärien jonottaminen

Mikä peruskoulu siirtyi etäopetukseen ennen päätöksiä?

Lukiot ja ammatilliset oppilaitokset kyllä, koska he saavat niin tehdä. Perusopetus ei voi siirtyä etäopetukseen.

Esim. kaikki Tampereen kaupungin peruskoulut siirtyivät etäopetukseen kaksi päivää ennen hallituksen päätöstä.

Vierailija
154/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein elämämskoululaisten keskuudessa esiintyy voimakkaasti liioiteltuja ja suhteettoman dramaattisia reaktioita aivan yksinkertaisiin asioihin, kuten nyt tässä tapauksessa koululaisten paluuseen lähiopetukseen.

Myös ”nokkelaa ja keskseliästä selviytyjää” arvostetaan. Hän löytää tavat uhmata päätöksiä ja ohjeistuksia ja reiluna tyyppinä jakaa vinkkejä muillekin, esimerkiksi ”lapselle tulee nuha 14. toukokuuta” ja rohkaisee kuormittamaan opetustointa aiheettomilla kyselyillä.

Vierailija
155/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syk siirtyi monta päivää aiemmin eikä palaa.

Vierailija
156/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin huvittaa kun juuri vasemmistolaisuudessa löytänyt entinen koulukiusaaja huutaa hyväksyksytyksitulemisenkaipuutaan syyttelemällä keskustelijoita persuiksi, kouluttamattomiksi venäjäntrolleiksi. Näitä syytöksiä aina pidän juuri heidän silakkasivujen mielipidetietopankeista (siellä tosiaan listataan valmiita mielipiteitä ja väittämiä), kopioiduiksi.

Olen tekniikan tohtori, reservin upseeri ja kolmen lapsen äiti. En jaksa vääntää trollien kanssa ja tiedän että juuri tuo vääntäminen on monelle heistä elämänsisältö eivätkä he tajua että siten he repivät kansakuntaa hajalle.

Sama tilanne päällä! Olen itsekin korkeasti ja akateemisesti koulutettu anesteesia lääkäri hienolta alueelta Espoosta, jossa kaikki tuttavani ja muutkin kannattavat persuja ja kokoomusta ja vihaavat viherkommari hallitusta.

Vierailija
157/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki mukaan miekkariin ja kansalais aloitteeseen!

Vierailija
158/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tästä hapuilevasta ja salamyhkäisestä touhusta suistunut sellaiseen mielenlamaannukseen, etten tiedä nousenko täältä enää. Olin varma, että kestän koronan tuomat sairastumiset, menettämisenpelot, taloudellisen ahdingon. Mutta tuo ihmeellinen vatulointi ja vatkaaminen ja jopa ylimielisyys vei mielen lakoon kuin rankkasade viljan. Tuntuu, ettei tällaisessa maassa yllättäen saakaan happea.

Minulla täysin sama. Ajattelin että tästä selvitään tai tämä on kohtalo. Tuo että aluksi oltiin muka huolissaan syrjäytyneistä lapsista ja sitten kävi ilmi että tosiasiassa virus ei vain levinnyt riittävän hyvin ja nopeasti olikin hallituksen tahto niin lamaan uin. Minulla on useita rakkaita joista olen huolissani ja sen tajuaminen että Vasemmisto haluaa sairastuttaa heidät jopa lapsia käyttämällä sai minut syvästi jopa vihaamaan hallitusta.

Aiemmin olen ollut täysin epäpoliittinen. Nyt itken näiden MURHAAJIEN tekoja

Murhaajaksi nimittely on jo hieman asiatonta. Ja pyydän, pyrkikää erottamaan lääkärien ja Mika Salmisen yksittäiset jutut hallituksen koronastrategiasta. Hallitus on mokannut tässä kouluasiassa, mutta he ovat viime aikoina jatkuvasti sanoneet, että Suomen strategia on hybridistrategia, jossa tartuntoja yritetään vähentää, ei lisätä. Laumasuoja ei ole hallituksen tavoite tällä hetkellä, vaikka yksittäiset lääkärit ja Salminen huutelisivat mitä. Ikävää on tietysti se, että Salminen on THL:ssä asiantuntijana ja hallitus joka tapauksessa kuuntelee häntä. Siltikään hallituksen tavoite ei ole tartuttaa ketään.

Ihminen joka yrittää tartuttaa tappavan taudin yhteen ihmiseen on murhaaja. Suomen rikoslain mukaan jo pelkkä taudin tartuttamisen yritys on rangaistava rikos, vaikka uhri ei sairastuisi.

Ihminen joka yrittää tartuttaa tappavan taudin useisiin ihmisiin, on joukkomurhaaja. Jo pelkkä yritys on rangaistava rikos.

Rikoslain mukaan myös se, että palkkaa tai pakottaa toisen ihmisen yrittämään tartuntataudin tartuttamista toiseen ihmiseen, on rangaistava rikos.

Mikä on perustelu tälle, että hallitus yrittää mielestäsi tahallaan tartuttaa kaikki? Haluaisin kuulla sen. Vetoatko noihin Salmisen ja Asko Järvisen juttuihin? Ne ovat heidän juttujaan, ei hallituksen. Olisi reilua kohdistaa kritiikki sinne, minne se kuuluu. Miksi hallitus haluaa lisätä testausta ja kehittää mobiilisovelluksen tartuntaketjujen jäljittämiseen, jos se haluaa tartuttaa kaikki?

Hallitus kuuntelee tässä ehkä liikaa THL:n vähätteleviä mielipiteitä koronasta ja haluaa siksi avata koulut liian aikaisin, mutta silti en usko, että tahallaan on tarkoitus ketään tartuttaa. Jos olet eri mieltä, kuulisin mielelläni perustelut.

Asia on juuri näin! Mammat huutaa ja solvaa suu vaahdossa syyttäen milloin ketäkin valehtelijoiksi ja murhaaajiksi, vaikka pm ja muut hallituksessa ovat miljoona kertaa sanoneet että taktiikka on nyt avat yhteiskunnan valmiuslain mukaisia rajoituksia ASTEITTAIN siten että tauti EI LEVIÄ. Tämä tapahtuu hallitusti siten että testausmäärää lisätään huomattavasti, ja sairastuneet sekä altistuneet eristetään karanteeniin. Kukaan muu ei ole puhunut haluavansa lisää tartuntoja kuin HUS Asko Järvinen ja THL Mika Salminen, mutta kumpikaan heistäkään ei ole sanonut tavoittelevansa laumasuojaa. 

Testausmäärän lisäämisestä on puhuttu jo viikkoja. Milloinkahan niitä testejä sopisi odotella tapahtuvaksi?

Nyt testataan jo enemmän. Minäkin pääsin testiin nuhan takia. Pari sukulaistani on myös testattu pk-seudulla.

Vierailija
159/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tästä hapuilevasta ja salamyhkäisestä touhusta suistunut sellaiseen mielenlamaannukseen, etten tiedä nousenko täältä enää. Olin varma, että kestän koronan tuomat sairastumiset, menettämisenpelot, taloudellisen ahdingon. Mutta tuo ihmeellinen vatulointi ja vatkaaminen ja jopa ylimielisyys vei mielen lakoon kuin rankkasade viljan. Tuntuu, ettei tällaisessa maassa yllättäen saakaan happea.

Minulla täysin sama. Ajattelin että tästä selvitään tai tämä on kohtalo. Tuo että aluksi oltiin muka huolissaan syrjäytyneistä lapsista ja sitten kävi ilmi että tosiasiassa virus ei vain levinnyt riittävän hyvin ja nopeasti olikin hallituksen tahto niin lamaan uin. Minulla on useita rakkaita joista olen huolissani ja sen tajuaminen että Vasemmisto haluaa sairastuttaa heidät jopa lapsia käyttämällä sai minut syvästi jopa vihaamaan hallitusta.

Aiemmin olen ollut täysin epäpoliittinen. Nyt itken näiden MURHAAJIEN tekoja

Murhaajaksi nimittely on jo hieman asiatonta. Ja pyydän, pyrkikää erottamaan lääkärien ja Mika Salmisen yksittäiset jutut hallituksen koronastrategiasta. Hallitus on mokannut tässä kouluasiassa, mutta he ovat viime aikoina jatkuvasti sanoneet, että Suomen strategia on hybridistrategia, jossa tartuntoja yritetään vähentää, ei lisätä. Laumasuoja ei ole hallituksen tavoite tällä hetkellä, vaikka yksittäiset lääkärit ja Salminen huutelisivat mitä. Ikävää on tietysti se, että Salminen on THL:ssä asiantuntijana ja hallitus joka tapauksessa kuuntelee häntä. Siltikään hallituksen tavoite ei ole tartuttaa ketään.

Ihminen joka yrittää tartuttaa tappavan taudin yhteen ihmiseen on murhaaja. Suomen rikoslain mukaan jo pelkkä taudin tartuttamisen yritys on rangaistava rikos, vaikka uhri ei sairastuisi.

Ihminen joka yrittää tartuttaa tappavan taudin useisiin ihmisiin, on joukkomurhaaja. Jo pelkkä yritys on rangaistava rikos.

Rikoslain mukaan myös se, että palkkaa tai pakottaa toisen ihmisen yrittämään tartuntataudin tartuttamista toiseen ihmiseen, on rangaistava rikos.

Mikä on perustelu tälle, että hallitus yrittää mielestäsi tahallaan tartuttaa kaikki? Haluaisin kuulla sen. Vetoatko noihin Salmisen ja Asko Järvisen juttuihin? Ne ovat heidän juttujaan, ei hallituksen. Olisi reilua kohdistaa kritiikki sinne, minne se kuuluu. Miksi hallitus haluaa lisätä testausta ja kehittää mobiilisovelluksen tartuntaketjujen jäljittämiseen, jos se haluaa tartuttaa kaikki?

Hallitus kuuntelee tässä ehkä liikaa THL:n vähätteleviä mielipiteitä koronasta ja haluaa siksi avata koulut liian aikaisin, mutta silti en usko, että tahallaan on tarkoitus ketään tartuttaa. Jos olet eri mieltä, kuulisin mielelläni perustelut.

Asia on juuri näin! Mammat huutaa ja solvaa suu vaahdossa syyttäen milloin ketäkin valehtelijoiksi ja murhaaajiksi, vaikka pm ja muut hallituksessa ovat miljoona kertaa sanoneet että taktiikka on nyt avat yhteiskunnan valmiuslain mukaisia rajoituksia ASTEITTAIN siten että tauti EI LEVIÄ. Tämä tapahtuu hallitusti siten että testausmäärää lisätään huomattavasti, ja sairastuneet sekä altistuneet eristetään karanteeniin. Kukaan muu ei ole puhunut haluavansa lisää tartuntoja kuin HUS Asko Järvinen ja THL Mika Salminen, mutta kumpikaan heistäkään ei ole sanonut tavoittelevansa laumasuojaa. 

Voisiko tätä tekstiä jakaa vähän eri kappaleisiin. On vaikea lukea, kun yhtenä pötkönä ja välissä lihavoituja sanoja. Mulla ainakin silmiin sattuu, enkä pysty lukemaan loppuun.

Vierailija
160/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten meillä on todella, todella tyhmä kansa:). Tai sitten gallupin on tehnyt joku, joka haluaa ohjata yleistä mielipidettä. Niin kauan kuin meille uskotellaan, että kaikki on nimenomaan tämän hallituksen ansiota, jotkut menevät halpaan.