Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan treffeille, jossa mua ei kohdata naisena vaan ihmisenä

Vierailija
02.05.2020 |

Oon käynyt lukuisilla treffeillä, mutta aina on häirinnyt se "miehen ja naisen välinen jännite" ja että onko sitä edes. Kaikki ovat olleet tinderistä, joten ehkä livenä tutustuminen tuntuisi luonnollisemmalta ja sukupuolet vähemmän merkityksellisiltä.

Yleensä ihmiset tykkää kehuista, mutta itseäni lähes tuntemattoman miehen kehut ulkonäöstä ällöttää ja se tuntuu niin siirappiselta. Hän ei puhuisi samalla tavalla kavereilleen, joten se on häiritsevää.

Onko muilla samanlaisia ajatuksia, vai onko tinder vaan väärä paikka mulle?

Kommentit (242)

Vierailija
101/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että naisen ulkonäön kehuminen on pahasta. Pitänee pyytää vaimolta anteeksi viimesen kymmenen vuoden käytöstä, koska olen usein kehunut hänen ulkonäköään. Kaikista hirveintä on se, että ensimmäisen kerran lähestyin häntä hänen ulkonäkönsä vuoksi. Pään sisällön vuoksi menin hänen kanssa naimisiin, mutta pään sisältöä ei silmällä näe.

Tiedätkö että tulit kommentillasi paljastaneeksi, että et näe vaimoasi yksilönä, vaan jonkinlaisena naislajin edustajana. Muuten tietäisit, että naiset ovat kaikki keskenään erilsisia, eivätkä kaikki nsiset pidä samoista asioista. Tuo on juuri sitä naisten esineellistämistä, mitä me ap:n aloitusta ymmärtävät naisyksilöt täällä kammoamme.

Totta helvetissä minä tiedän, että vaimoni on uniikki naislajin edustaja. Minä tykkään vilpittömästi kehua minulle tärkeitä ihmisiä millloin mistäkin ja pariuduin kehuja arvostavan yksilön kanssa.

Mitäs pappa tekee ylipäätään täällä vauva-palstalla?

Vierailija
102/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan on taas outoa, haluat siis kaveritreffeille joista puuttuu täysin säkenöinnit?

Se säkenöinti syttyy henkisen yhteyden kautta, joka taas syntyy empatiasta ja toisen ymmärtämisestä. On ihan ymmärrettävää olla kiinnostunut toisen persoonallisuudesta, koska se on paljon määräävämpi tekijä kuin sukupuoli. 

Meilläpäin tuota kutsutaan friendzoneksi, ei se ainakaan normaalia heteronaista sytytä jos mies on kuin yksi tytöistä joka ymmärtää kaiken naisten jutuista.

Ei se että ymmärtää vaan että haluaa ymmärtää ja on kiinnostunut. Kyse on siitä, millaisella asenteella mies on liikkeellä. Sama kuin puhuisi vaikka toisen hiusten väristä koko treffien ajan, ja kieltäytyisi vaihtamasta puheenaihetta. Kyllä treffikumppani tietää oman hiustenvärinsä, samoin kun hän tietää oman sukupuolensa. Sitä, että korostaa kahden ihmisen erilaisuutta, etsimättä mitään yhteistä maaperää, kutsutaan toiseuttamiseksi. Sillä halutaan luoda jännitteitä ja erimielisyyttä. 

Miehet saattavat kuvitella että tuo jännite johtaa onnelliseen parisuhteeseen, mutta sitä se ei tee. Tahdon taas korostaa että seksi ja parisuhde ovat täysin eri asioita. Parisuhteeseen päädytään samankaltaisuuden ja sen ymmärryksen vuoksi. Nainen ei valitse itselleen miestä koska tämä on mies, vaan koska tämä on erilainen kuin kaikki muut maailman miehet. Eli ei mieheyden takia, vaan siitä huolimatta

Puhutko kaikkien naisten puolesta vai oman itsesi?

Ainakin itse samaistun myös. Seurustelen kumppanini kanssa, koska hän on niin hyvä tyyppi, en siksi että hän on mies. N26

Tunnen montakin hyvää tyyppiä, ne on kavereita koska ne on miehiä.

Parisuhteessa on kyse syvemmästä ystävyydestä ja rakkaudesta. Ei sukupuolesta.

Eli sukupuolella ei ole väliä, ihastutaan ihmiseen, ei sukupuoleen.

Minä taas olen täysin hetero ja ihastun nimenomaan sukupuoleen. En voisi ikinä ihastua tai rakastua naiseen, vaikka olisi miten hyvä tyyppi. Minä ihastun ainoastaan miehiin.

Oot käsittänyt väärin. Minäkin oon hetero, mutta ihastun (miespuoliseen) ihmiseen, en miehuuteen. Ihastumisessa on kyse siitä ihmisestä, ei niinkään siitä että sillä on penis.

Tällaistako se on kun erkaannutaan luonnosta liikaa, aletaan tekemään asioista vaikeita eikä enää naisellinen naaras innostu kun miehekäs mies tulee metsältä ja heittää paistin pöytään.

Toverit jeesii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että naisen ulkonäön kehuminen on pahasta. Pitänee pyytää vaimolta anteeksi viimesen kymmenen vuoden käytöstä, koska olen usein kehunut hänen ulkonäköään. Kaikista hirveintä on se, että ensimmäisen kerran lähestyin häntä hänen ulkonäkönsä vuoksi. Pään sisällön vuoksi menin hänen kanssa naimisiin, mutta pään sisältöä ei silmällä näe.

Tiedätkö että tulit kommentillasi paljastaneeksi, että et näe vaimoasi yksilönä, vaan jonkinlaisena naislajin edustajana. Muuten tietäisit, että naiset ovat kaikki keskenään erilsisia, eivätkä kaikki nsiset pidä samoista asioista. Tuo on juuri sitä naisten esineellistämistä, mitä me ap:n aloitusta ymmärtävät naisyksilöt täällä kammoamme.

Totta helvetissä minä tiedän, että vaimoni on uniikki naislajin edustaja. Minä tykkään vilpittömästi kehua minulle tärkeitä ihmisiä millloin mistäkin ja pariuduin kehuja arvostavan yksilön kanssa.

Mitäs pappa tekee ylipäätään täällä vauva-palstalla?

Oon 32 ja lapsenlapsia ei toivottavasti tule vielä pitkään aikaan.

Vierailija
104/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapasin mieheni ensimmäisen kerran treffeillä niin ensimmäinen ajatukseni oli kyllä minä voisin olla tuon miehen kanssa ja ihan pelkästään ulkonäköön ja katseeseen liittyen. Heti seuraavien tuntien aikana minulla oli levollinen ja hyvä olo hänen kanssaan, kun käveltiin niin nauroimme, kävelimme samaan tahtiin ja flirttailimme. Suutelimme bussipysäkillä ja hän sanoi, että minulla on maailman ihanimmat huulet.

Ennen häntä vain oma sisareni on tajunnut kuka olen, huumorini ja tuntoni, pintaa syvemmälle. Eivät edes omat kaverini ole niin kartalla. Mieheni taas arvostaa minua ja parhaat reissut on tehty yhdessä, patikoitu erämaassa päiväkausia, ihan kahdestaan.

Asiasta ei ole tarvinnut vääntää, valtataistella. Mies ja nainen, kaksi ihmislasta ja samasta puusta veistetty. Asiasta ei tarvitse turhia läpätellä jos se menee niin kuin vesi soljuu.

Vierailija
105/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraidenilija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailijaija kirjoitti:

Ap ja muut sukupuolettoman kohtelun kannattajat haluavat sumentaa käsityksen miehestä ja naisesta. Treffit on sama kuin kahvittelu kaverin kanssa. Yhteys on sitä, että nauretaan samoille vitseille. Seksuaalienergia loistaa poissaolollaan. Treffien ei ole tarkoituskaan johtaa parinmuodostukseen, tai edes yhteiseen yöhön. Tärkeintä on persoonien kohtaaminen ja kiva kahvitteluhetki, tai voi sitä kaverin kanssa kaljallakin käydä.

Olet konservatiivinen, minä en. Seksuaalinen energia on läsnä treffeillä, mutta sen ei pitäisi olla se ykkösjuttu. Henkinen yhteys on seksikkäämpää.

Oon eri kuin edellinen. Mut kaipaan sekä vahvaa seksuaalista kipinää että henkistä yhteyttä. Oon todella onnellinen nykyisestä kumppanistani, jonka kanssa jaan molemmat. Enkä ole konservatiivinen, satun vaan olemaan vahvasti seksuaalinen ihminen.

Minäkin olen vahvasti seksuaalinen ihminen, miten se nyt tähän liittyy? Ei mua silti tarvitse nähdä ensisijaisesti kehoni kautta.

Ap

Niin varmaan olet. Et taida edes tietää mitä seksuaalisuus on

Tiedän kyllä :D

Ap

Vierailija
106/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan on taas outoa, haluat siis kaveritreffeille joista puuttuu täysin säkenöinnit?

Se säkenöinti syttyy henkisen yhteyden kautta, joka taas syntyy empatiasta ja toisen ymmärtämisestä. On ihan ymmärrettävää olla kiinnostunut toisen persoonallisuudesta, koska se on paljon määräävämpi tekijä kuin sukupuoli. 

Meilläpäin tuota kutsutaan friendzoneksi, ei se ainakaan normaalia heteronaista sytytä jos mies on kuin yksi tytöistä joka ymmärtää kaiken naisten jutuista.

Ei se että ymmärtää vaan että haluaa ymmärtää ja on kiinnostunut. Kyse on siitä, millaisella asenteella mies on liikkeellä. Sama kuin puhuisi vaikka toisen hiusten väristä koko treffien ajan, ja kieltäytyisi vaihtamasta puheenaihetta. Kyllä treffikumppani tietää oman hiustenvärinsä, samoin kun hän tietää oman sukupuolensa. Sitä, että korostaa kahden ihmisen erilaisuutta, etsimättä mitään yhteistä maaperää, kutsutaan toiseuttamiseksi. Sillä halutaan luoda jännitteitä ja erimielisyyttä. 

Miehet saattavat kuvitella että tuo jännite johtaa onnelliseen parisuhteeseen, mutta sitä se ei tee. Tahdon taas korostaa että seksi ja parisuhde ovat täysin eri asioita. Parisuhteeseen päädytään samankaltaisuuden ja sen ymmärryksen vuoksi. Nainen ei valitse itselleen miestä koska tämä on mies, vaan koska tämä on erilainen kuin kaikki muut maailman miehet. Eli ei mieheyden takia, vaan siitä huolimatta

Ainakin itse samaistun myös. Seurustelen kumppanini kanssa, koska hän on niin hyvä tyyppi, en siksi että hän on mies. N26

Seurustelisitko hyvän tyypin kanssa, jos hän olisi nainen?

Vierailija
107/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tapasin mieheni ensimmäisen kerran treffeillä niin ensimmäinen ajatukseni oli kyllä minä voisin olla tuon miehen kanssa ja ihan pelkästään ulkonäköön ja katseeseen liittyen. Heti seuraavien tuntien aikana minulla oli levollinen ja hyvä olo hänen kanssaan, kun käveltiin niin nauroimme, kävelimme samaan tahtiin ja flirttailimme. Suutelimme bussipysäkillä ja hän sanoi, että minulla on maailman ihanimmat huulet.

Ennen häntä vain oma sisareni on tajunnut kuka olen, huumorini ja tuntoni, pintaa syvemmälle. Eivät edes omat kaverini ole niin kartalla. Mieheni taas arvostaa minua ja parhaat reissut on tehty yhdessä, patikoitu erämaassa päiväkausia, ihan kahdestaan.

Asiasta ei ole tarvinnut vääntää, valtataistella. Mies ja nainen, kaksi ihmislasta ja samasta puusta veistetty. Asiasta ei tarvitse turhia läpätellä jos se menee niin kuin vesi soljuu.

Et tajunnut mun pointtia, ja tää sun tarina ei liity aiheeseen.

Vierailija
108/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska olen seksuaalinen hetero.

Ap

Vierailija
109/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto nää on sekoboltsisakkii, ei muka seurustele sen takia että on mies mutta mies se on kuitenkin oltava koska eihän tässä mitään lebsoja sentään olla. Mutta siis ei kuitenkaan mies mutta mies kuitenkin, huoh ääääh!

Vierailija
110/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohdellut näin muutamilla ensimmäisillä ja viimeisillä treffeillä naista. Ei hirveän hedelmällinen strategia miehen näkökulmasta.

Vierailija
111/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärrän sinun harmistuksesi. Olen itse samoilla linjoilla, mutta en osannut aiemmin jäsentää, mikä treffailussa mättää. Ei kyse ole siitä, että etsisi kaverimiestä. Tilanteessa on ihan riittävästi jännitettä ilman sanoiksi puettua ulkonäön arviointiakin.

En ylipäätään ymmärrä, miksi joku luulee, että (varsinkin) naiset tykkäävät kehuista. Minä haluan tutustua toiseen ihmiseen, ulkonäkö on mitä on, sehän on ilmeinen. Ei sitä tarvitse eikä pidä nostaa tapetille. Kaikkein hölmöintä miehissä onkin se, että naisen ulkonäkö on jotakuinkin ratkaiseva tekijä, tuleeko toisia treffejä.

Asiallinen, fiksu mies ei arvioi naista ääneen tälle itselleen. Ihan sama onko kehuja vai haukkuja.

Luuleeko mies tosiaan, että nainen tykkää hänestä, jos tälle kehuu ulkonäköä/olemusta? Väärässä ovat, jos näin. Tuo voi toimia vain todella huonon itsetunnon omaaville.

Ehkä sinun ja ap:n kannattaisi etsiä seuraa Tinderin sijaan vanhanaikaisemmilta deittisivuilta, joissa treffiseuraa ei valita ulkonäön perusteella? Voi tutustua ensin vaikka kirjoittamalla ja soittamalla ja nähdä livenä vasta sitten, kun on viestittelyn perusteella todennut, että toinen on ihmisenä tarpeeksi kiinnostava.

Vierailija
112/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto nää on sekoboltsisakkii, ei muka seurustele sen takia että on mies mutta mies se on kuitenkin oltava koska eihän tässä mitään lebsoja sentään olla. Mutta siis ei kuitenkaan mies mutta mies kuitenkin, huoh ääääh!

Jos oot vaimosi kanssa vain koska hän on nainen, niin sittenhän kuka tahansa naispuolinen vastaantulija voisi olla vaimosi.

Vierailija
113/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vielä hieman kehittymätön. Ehkä se sieltä vielä kasvaa kun muistaa kohdella ihmisiä kunnioittavasti ja unohtaa ylimielisyyden. Toki ylimielisyys johtuu epävarmuudesta mutta eihän sinulla ole vielä tarpeeksi tarjottavaa, että löytäisit antoisan ihmissuhteen. Kokemuksen puutetta, pientä hiomista vielä. (Tekstisi perusteella.)

Vierailija
114/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Te selvästi nautitte, kun koette olevanne jotenkin erikoisia ja kuuluvanne moneen erilaiseen lokeroon ja voitte ladella muille noita "specsejänne" ylpeinä että minäpäs olen tätä ja tätä ja tätä. Olen mentaalinen homo mutta seksuaalinen hetero, fyysisesti sitten joku ufohumanoidi yms. yms.

Vierailija
115/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on ap luonnollisen asian tehhnyt vaikeaksi. Nämä sukupuolettomuuden puolesta höpisijät ovat tipahtaneet elämän kyydistä.

Vierailija
116/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on vielä hieman kehittymätön. Ehkä se sieltä vielä kasvaa kun muistaa kohdella ihmisiä kunnioittavasti ja unohtaa ylimielisyyden. Toki ylimielisyys johtuu epävarmuudesta mutta eihän sinulla ole vielä tarpeeksi tarjottavaa, että löytäisit antoisan ihmissuhteen. Kokemuksen puutetta, pientä hiomista vielä. (Tekstisi perusteella.)

Kokemusta on liikaakin, konservatiivisista ja sovinistisista miehistä. En vain pidä siitä, että mut typistetään sukupuoleksi.

Vierailija
117/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääs miehet: miksi seurustelette kumppaninne kanssa? Ai koska hän on nainen/mies?????

Vierailija
118/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli seurustelukumppaniksi/seksisuhteeseen valitset miehen, et ihmistä?

Vierailija
119/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääs miehet: miksi seurustelette kumppaninne kanssa? Ai koska hän on nainen/mies?????

Seurustelen, koska kaipaan naisen läheisyyttä, seksiä ja seuraa ja haluan jakaa elämäni hänen kanssaan iloineen ja suruineen,

Vierailija
120/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon käynyt lukuisilla treffeillä, mutta aina on häirinnyt se "miehen ja naisen välinen jännite" ja että onko sitä edes. Kaikki ovat olleet tinderistä, joten ehkä livenä tutustuminen tuntuisi luonnollisemmalta ja sukupuolet vähemmän merkityksellisiltä.

Yleensä ihmiset tykkää kehuista, mutta itseäni lähes tuntemattoman miehen kehut ulkonäöstä ällöttää ja se tuntuu niin siirappiselta. Hän ei puhuisi samalla tavalla kavereilleen, joten se on häiritsevää.

Onko muilla samanlaisia ajatuksia, vai onko tinder vaan väärä paikka mulle?

Miehen kaverit ovat käytännössä toisia miehiä harvoja poikkeuksia laskematta. Mies ei sano mieskaverilleen, että "olet kaunis", vaan esim."olet kyllä kehittynyt salilla viime aikoina". Mies ei myöskään mene naimisiin tai harrasta seksiä tai tee lapsia toisen miehen kanssa. Miesten ja naisten kanssa ollaan eri tavalla.

Toki kaikki ei halua samoja asioita eikä samaan tahtiin. Kuitenkin nuo miehet vain yrittävät parastaan ja näyttävät kiinnostustaan rohkeasti ja selkeällä tavalla ja se on jo todella paljon ja täysin riittävää jos mies on hyvännäköinen naisen mielestä myös. Jos taas mies on altavastaaja, kuten useimmissa treffitapauksissa, niin myös miehen puhe tulkitaan helposti negatiivisesti ei-toivotun ulkonäön läpi suodatettuna. 

Ulkonäön kehuminen on yksi tapa antaa lisäarvoa toiselle sekä näyttää samalla spontaaniutta, rohkeutta ja haavoittuvaisuutta, kun kortteja laitetaan peliin eikä jätetä toista arpomaan mitä oikeasti ajattelee. Toki jos lisäarvon antaminen on pelkkää ulkonäön kehumista, sitten keskustelutaidoissa on varmasti kehittämisen varaa, mutta se on hyvä alku. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän