Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan treffeille, jossa mua ei kohdata naisena vaan ihmisenä

Vierailija
02.05.2020 |

Oon käynyt lukuisilla treffeillä, mutta aina on häirinnyt se "miehen ja naisen välinen jännite" ja että onko sitä edes. Kaikki ovat olleet tinderistä, joten ehkä livenä tutustuminen tuntuisi luonnollisemmalta ja sukupuolet vähemmän merkityksellisiltä.

Yleensä ihmiset tykkää kehuista, mutta itseäni lähes tuntemattoman miehen kehut ulkonäöstä ällöttää ja se tuntuu niin siirappiselta. Hän ei puhuisi samalla tavalla kavereilleen, joten se on häiritsevää.

Onko muilla samanlaisia ajatuksia, vai onko tinder vaan väärä paikka mulle?

Kommentit (242)

Vierailija
141/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on seksuaalinen heteronainen, joka haluaa treffeille miehen kanssa, joka ei näe häntä naisena.

Suosittelsiin jättämään treffit nyt muutamaksi vuodeksi kokonaan väliin ja etsimään itseäsi.

Vierailija
142/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan kyllä ilmiön josta Ap kirjoittaa.

Tämä oli aikaa ennen tinderiä, mutta ihastuin omassa puolisossani siihen, että puhui minulle kuin ihmiselle, eikä ”kuin naiselle”.

Olen aina pitänyt sitä naispuhetta jotenkin aliarvioivana ja halventavana. Ehkä yhden illan seuran kanssa ei ole niin väliä, mutta haluan kunppaniksi ihmisen, joka kohtelee minua vertaisenaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen pointti oli, että varsinkin tutustumisvaiheessa häiritsee selkeä mies-nainen-asetelma. Se syntyy vaikka jos kehutaan ulkonäköä ja muuta sellaista, mitä ei muiden lähes tuntemattomien ihmisten kohdalla tekisi. Tulee olo, että sukupuoli on se tärkein juttu, ei itse persoona. Mua ei muutenkaan viehätä se, että miesten ja naisten välisiä eroja korostetaan.

Monet tykkää sellaisesta, mutta itseäni ei vaan kiinnosta.

Vierailija
144/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas haluaisin olla joskus nainen, enkä aina vaan ihminen.

Vierailija
145/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on seksuaalinen heteronainen, joka haluaa treffeille miehen kanssa, joka ei näe häntä naisena.

Suosittelsiin jättämään treffit nyt muutamaksi vuodeksi kokonaan väliin ja etsimään itseäsi.

Haluan treffeille miehen kanssa, joka on kiinnostunut ensisijaisesti mun persoonasta.

Vierailija
146/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli aikaa ennen tinderiä, mutta ihastuin omassa puolisossani siihen, että puhui minulle kuin ihmiselle, eikä ”kuin naiselle”.

Olen aina pitänyt sitä naispuhetta jotenkin aliarvioivana ja halventavana. Ehkä yhden illan seuran kanssa ei ole niin väliä, mutta haluan kunppaniksi ihmisen, joka kohtelee minua vertaisenaan.

Vertaisenaan? Ai miehenä? Sä vaihdat aina 2 rengasta teidän autoon ja mies vaihtaa toiset 2 rengasta. Kumpikin kusee joko istualtaan tai seisaaltaan. Käydään joko parturissa tai kampaajalla, valitaan se yksi tapa.

Onnetonta ajattelua ”naispuhe”. Nyt lähtee kiitos isoisille, isälle, veljille, suvun miehille, koulukavereille, opettajille, työkaverille ja puolisolle että en ole koskaan joutunut todistelemaan mitään tai että olisi väheksytty. Aina on kohdeltu reilusti ja arvostettu. Olisikohan itsestäkin johtuvaa.

Vierailija
147/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaisenaan? Ai miehenä? Sä vaihdat aina 2 rengasta teidän autoon ja mies vaihtaa toiset 2 rengasta. Kumpikin kusee joko istualtaan tai seisaaltaan. Käydään joko parturissa tai kampaajalla, valitaan se yksi tapa.

Onnetonta ajattelua ”naispuhe”. Nyt lähtee kiitos isoisille, isälle, veljille, suvun miehille, koulukavereille, opettajille, työkaverille ja puolisolle että en ole koskaan joutunut todistelemaan mitään tai että olisi väheksytty. Aina on kohdeltu reilusti ja arvostettu. Olisikohan itsestäkin johtuvaa.

Et ymmärrä yhtään mistä tässä on kyse. Ainakin konservatiiviselta vaikutat. Kannatat perinteisiä arvoja ja sukupuolirooleja, joten sun on kai vaikea ymmärtää tätä aihetta.

Vierailija
148/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ongelman. Jos treffeille lähdetään siitä mies-nais-asetelmasta, siinä on läsnä hirveästi epämääräisiä odotuksia siitä, millainen toinen on.

Tämä on vähän kärjistävä esimerkki, mutta antaa mennä:

Mies menee treffeille naisen kanssa. Mies ajattelee pitää kehua, imarrella ja pitää kuin kukkaa kämmenellä. Naiset pitävät koruista, sisustamisesta, lemmikeistä ja lapsista. Jos juuri tämä nainen ei pidä, hän ei ole niinkuin muut naiset. Joka tapauksessa lähtökohta on sen miehen kuvittelemassa naiseudessa.

Sama asetelma voi hyvin olla toisinkin päin. Nainen etsii miestä ja tällä naisella on tietyt odotukset. Hän olettaa toisen osapuolen olevan tietyllä tavalla mies ja miehekäs, eikä silloin anna tilaisuutta näyttää minkälainen ihminen tämä on oikeasti.

Eli vaikka kumpikin on ihan heteroita, olisi silti kumppania etsiessä parempi tarkastella toista ihmistä ilman odotuksia, vain vertaisena ihmisenä, joka on ihan oma persoonansa eikä vain sukupuolensa edustaja.

Vierailija
149/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas haluaisin olla joskus nainen, enkä aina vaan ihminen.

Venäläinen mies. Suomestakin löytyy raksan lisäksi it-puolelta.

Vierailija
150/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen lähes aseseksuaali mies, ja se vähäinen seksuaalinen vire on homoseksuaalista, mutta tai ehkä juuri sinsi kaikki mun kaverit on naisia. Kivaa on ja juurikin mm. siksi, että ”turhia jännitteitä” ei ole. Ja silti välittäminen, läheisyys, halit ja suukotkin kuulivat asiaan - luontevasti ja ilman paineita enempään. Voidaan liikkua myös kuin ”pariskuntana” jos halutaan tai sosiaalinen tilanne sitä edellyttää.

Kivaa, luontevaa ja huoletonta😊

Vierailija
151/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen lähes aseseksuaali mies, ja se vähäinen seksuaalinen vire on homoseksuaalista, mutta tai ehkä juuri sinsi kaikki mun kaverit on naisia. Kivaa on ja juurikin mm. siksi, että ”turhia jännitteitä” ei ole. Ja silti välittäminen, läheisyys, halit ja suukotkin kuulivat asiaan - luontevasti ja ilman paineita enempään. Voidaan liikkua myös kuin ”pariskuntana” jos halutaan tai sosiaalinen tilanne sitä edellyttää.

Kivaa, luontevaa ja huoletonta😊

Hups typoja, mutta ehkä ajatukseni silti välittyi🙈

Vierailija
152/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, ettei oo kivaa jos vaan kehutaan ruumiinosia tms. Tuijotetaan niin, ettei kuulla mitä toinen sanoo. Mut elämä käy vaikeeks, jos ei edes kehuja voi ottaa vastaan ilman et etsii heti ikävää asennetta niiden takaa.

Kultani kehui kauniiksi kai jossain tokien treffien jälkeen tms. Sen jälkeenkin on kehunut ulkonäköä säännöllisesti. En jaksa pahastua, häntä vartenhan mä haluankin olla kaunis, eikä nuo kehut millään lailla vähennä kaikkea muuta hyvää, mitä välillämme on.

Jos taas oon törmännyt ihmiseen, jolla on selkeetä imartelunmakua puheissaan ja vähän kärsimätön tuntu, en mä vauvapalstalla oo siitä marissut vaan jatkanu vaan seuraavaan. Toki ymmärrän vertaistuen kaipuun, mut en kauheesti arvosta tapaa, jolla tässä keskustelussa on liitetty seksuaaliset ja romanttiset preferenssit konservatiivisiin arvoihin. Pidän moista aika kapeakatseisena.

Toisaalta who cares, oon onnellinen näin.

Vierailija
153/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä yhtään mistä tässä on kyse. Ainakin konservatiiviselta vaikutat. Kannatat perinteisiä arvoja ja sukupuolirooleja, joten sun on kai vaikea ymmärtää tätä aihetta.

No päätä itse mikä on pointtisi. Minusta paljon melua tyhjästä. Haluat treffeillä, että kaikki kehut naiseuteesi jätetään pois ja sinua ei huomioida naisena vaan ihmisenä. Mutta ei pakotettu, teennäinen ”kohtaa minut ihmisenä tai hukka sinut perii” toimi mitenkään rennosti, sinun sukupuolesi on nainen eikä se mihinkään katoa. Ihan kun et osasi olla ylpeä sukupuolessasi, vähättelet sitä. Koita itse olla ajattelematta treffikumppaniasi miehenä niin näet kuinka helppoa se on toiselle. Minua häiritsee kommenteissasi se mitä vaadit mutta ei mitään mitä olisit valmis antamaan.

Minun pointtini on, että olen nainen ja ihminen, ja odotan hyvää, oikeudenmukaista ja kunnioittavaa kohtelua. Tähän mennessä ei ole ollut valittamista. Nainen ja ihminen kumpikaan ei sulje toisiaan pois eikä määrittele minua, minä määrittelen sen mitä ne sanat minulle tarkoittavat. Ehkä minun tyyppiset ihmiset ”minä olen minä, mikä siinä on muka vaikeaa ymmärtää” eivät jää pohtimaan samoja asioita kuin sinun tyyppiset ihmiset.

Minun ei tarvitse kilpailla tai haastaa miestäni, me kumpikin täydennämme toisiamme. Perinteinen ja konservatiivinen eivät ole sanoja, jotka kuvaavat minua. Realistinen, järkevä, reilu taas ovat.

Vierailija
154/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sekin karseeta jos treffien toinen osapuoli alkaa määrittelemään mitä treffeillä saa sanoa ja mitä ei saa sanoa. Saako sanoa kohteliaisuuksia. Jos nainen on epävarma itsestään niin onko se miehen vika ettei nainen osaa ottaa vastaan kohteliaisuuksia? Taitaa olla persjalkaisia geeniperimää tuollainen epäluuloinen kyräily alta kulmien ja matala varoittava kurkkumurina kahvipöydässä.

Ja sitten on pokkaa kuitenkin lähteä määrittelemään voiko ensitreffeillä rakastua vai ei. Minä tajusin heti kun olin nenäkkäin aviopuolisoni kanssa, että tämän ihmisen kanssa loppuelämäni. En ole sitä tunnetta pystynyt myöhemmin erottelemaan onko se rakkautta vai yhteenkuuluvuutta vai iloa olemassaolosta kun löytää samanlaisen ihmisen - vai niiden kombinaatio ja se tunne on sama edelleen, yhtä voimakas.

Saahan sitä sanoa lähes mitä vaan mutta eri asia on tuleeko niistä hyvät deitit jos toisen osapuolen hallitseva tunne on kiusaantuneisuus. Ei se epävarmuutta ole ettei tarvitse treffeillä sanallista arviota itsestään.

Vierailija
155/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sekin karseeta jos treffien toinen osapuoli alkaa määrittelemään mitä treffeillä saa sanoa ja mitä ei saa sanoa. Saako sanoa kohteliaisuuksia. Jos nainen on epävarma itsestään niin onko se miehen vika ettei nainen osaa ottaa vastaan kohteliaisuuksia? Taitaa olla persjalkaisia geeniperimää tuollainen epäluuloinen kyräily alta kulmien ja matala varoittava kurkkumurina kahvipöydässä.

Ja sitten on pokkaa kuitenkin lähteä määrittelemään voiko ensitreffeillä rakastua vai ei. Minä tajusin heti kun olin nenäkkäin aviopuolisoni kanssa, että tämän ihmisen kanssa loppuelämäni. En ole sitä tunnetta pystynyt myöhemmin erottelemaan onko se rakkautta vai yhteenkuuluvuutta vai iloa olemassaolosta kun löytää samanlaisen ihmisen - vai niiden kombinaatio ja se tunne on sama edelleen, yhtä voimakas.

Saahan sitä sanoa lähes mitä vaan mutta eri asia on tuleeko niistä hyvät deitit jos toisen osapuolen hallitseva tunne on kiusaantuneisuus. Ei se epävarmuutta ole ettei tarvitse treffeillä sanallista arviota itsestään.

Miten ajattelit viedä treffit läpi, mihin menette, mitä teette, mitä keskustelette? Et ehdi kiusaantua jos käytät tarmosi treffien paikan ja ohjelman suunnitteluun ja mistä kaikesta treffeillä keskustelette.

Vierailija
156/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaannun aina, kun puolituntematon mies sanoo kauniiksi. En minäkään sano heitä komeiksi. Parisuhteessa tilanne on eri, koska silloin rakastaa toista ja kehujen on tarkoitus osoittaa kiintymystä.

Vierailija
157/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vulgaaria kuin tämä onkin, niin kyllä minä heteromiehenä haluan treffikumppanistani tietää ensimmäisenä, että onko siellä housuissa pimppi vai pippeli vai joku muu, mitä lie se muu sitten onkaan. Haukkukaa sovinistiksi, vihaajaksi, seksistiseksi, ihan miksikä vaan, sen minkä haluatte. Näin on asia! Kun harrastetaan seksiä sen rakkaan kumppanin kanssa, niin laitetaan miehen pippeli naisen pimppiin tai jos homo/lesbopari (joka on ihan ok!) niin sitten tehdään omalla tavalla, en tiedä kun ei ole kokemusta, ehkä suuseksi pyllypano kuusysi tms kertokaa te jotka tiedätte. Mutta näin.

Vierailija
158/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä vähättely on perin suomalainen ilmiö. Se johtuu pitkälti evankelisluterilaisesta taustastamme. Luterilaisuus pitää vaatimattomuutta ja vetäytymistä hyvinä luonteenpiirteinä ja tämä näkyy yhä osittain kasvatuskulttuurissamme.

Tilanne on kuitenkin onneksi muuttumassa. Kehujen tärkeyttä kun on vaikea kiistää. Kehu eli positiivinen palaute tuo tunteen hyväksytyksi tulemisesta. Kehu luo turvallisuuden tunnetta siitä, että saa hyväksyntää. Se on ihmisen perustarve.

Ja kehuun pitää tietenkin vastata sanomalla kiitos.

Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta monesti se on helpommin sanottu kuin tehty. Niin monien aikuisten on helpompi ottaa vastaan kritiikkiä kuin kehuja, koska olemme tottuneempia negatiiviseen palautteen saamiseen. Kun tulee kehuja niin tilanne on toinen. Tekee mieli vajota maan alle, että eihän minussa mitään ja pyristellä siitä irti.

Kehuihin kannattaa siis totutella ja altistaa itsensä. Toki kehu voi olla myös ihan paskapuhetta ja yritys päästä pukille.

Vierailija
159/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin vulgaaria kuin tämä onkin, niin kyllä minä heteromiehenä haluan treffikumppanistani tietää ensimmäisenä, että onko siellä housuissa pimppi vai pippeli vai joku muu, mitä lie se muu sitten onkaan. Haukkukaa sovinistiksi, vihaajaksi, seksistiseksi, ihan miksikä vaan, sen minkä haluatte. Näin on asia! Kun harrastetaan seksiä sen rakkaan kumppanin kanssa, niin laitetaan miehen pippeli naisen pimppiin tai jos homo/lesbopari (joka on ihan ok!) niin sitten tehdään omalla tavalla, en tiedä kun ei ole kokemusta, ehkä suuseksi pyllypano kuusysi tms kertokaa te jotka tiedätte. Mutta näin.

Sinä haet näköjään pelkkiä seksisuhteita. Haen itse parisuhdetta, en penistä.

Ap

Vierailija
160/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä haet näköjään pelkkiä seksisuhteita. Haen itse parisuhdetta, en penistä.

Ap

Anteeksi. Olen kännissä enkä edes lukenut aloitusta. Poistun.