Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan treffeille, jossa mua ei kohdata naisena vaan ihmisenä

Vierailija
02.05.2020 |

Oon käynyt lukuisilla treffeillä, mutta aina on häirinnyt se "miehen ja naisen välinen jännite" ja että onko sitä edes. Kaikki ovat olleet tinderistä, joten ehkä livenä tutustuminen tuntuisi luonnollisemmalta ja sukupuolet vähemmän merkityksellisiltä.

Yleensä ihmiset tykkää kehuista, mutta itseäni lähes tuntemattoman miehen kehut ulkonäöstä ällöttää ja se tuntuu niin siirappiselta. Hän ei puhuisi samalla tavalla kavereilleen, joten se on häiritsevää.

Onko muilla samanlaisia ajatuksia, vai onko tinder vaan väärä paikka mulle?

Kommentit (242)

Vierailija
61/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan on taas outoa, haluat siis kaveritreffeille joista puuttuu täysin säkenöinnit?

Se säkenöinti syttyy henkisen yhteyden kautta, joka taas syntyy empatiasta ja toisen ymmärtämisestä. On ihan ymmärrettävää olla kiinnostunut toisen persoonallisuudesta, koska se on paljon määräävämpi tekijä kuin sukupuoli. 

Meilläpäin tuota kutsutaan friendzoneksi, ei se ainakaan normaalia heteronaista sytytä jos mies on kuin yksi tytöistä joka ymmärtää kaiken naisten jutuista.

Ei se että ymmärtää vaan että haluaa ymmärtää ja on kiinnostunut. Kyse on siitä, millaisella asenteella mies on liikkeellä. Sama kuin puhuisi vaikka toisen hiusten väristä koko treffien ajan, ja kieltäytyisi vaihtamasta puheenaihetta. Kyllä treffikumppani tietää oman hiustenvärinsä, samoin kun hän tietää oman sukupuolensa. Sitä, että korostaa kahden ihmisen erilaisuutta, etsimättä mitään yhteistä maaperää, kutsutaan toiseuttamiseksi. Sillä halutaan luoda jännitteitä ja erimielisyyttä. 

Miehet saattavat kuvitella että tuo jännite johtaa onnelliseen parisuhteeseen, mutta sitä se ei tee. Tahdon taas korostaa että seksi ja parisuhde ovat täysin eri asioita. Parisuhteeseen päädytään samankaltaisuuden ja sen ymmärryksen vuoksi. Nainen ei valitse itselleen miestä koska tämä on mies, vaan koska tämä on erilainen kuin kaikki muut maailman miehet. Eli ei mieheyden takia, vaan siitä huolimatta

Puhutko kaikkien naisten puolesta vai oman itsesi?

Ainakin itse samaistun myös. Seurustelen kumppanini kanssa, koska hän on niin hyvä tyyppi, en siksi että hän on mies. N26

Tunnen montakin hyvää tyyppiä, ne on kavereita koska ne on miehiä.

Parisuhteessa on kyse syvemmästä ystävyydestä ja rakkaudesta. Ei sukupuolesta.

Parempi että pysyt liberaaleissa naisissa ja lopetat miesten kiusaamisen.

Vierailija
62/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista. Itse olen hyvin naisellinen nainen, mutta minulla ei ole ollut treffeillä ikinä semmoinen olo että sukupuolten välinen ero olisi jotenkin kovasti läsnä. Jos mies on avannut oven, olen vastaavasti avannut hänelle seuraavan oven. Jos mies on tarjoutunut maksamaan, olen yleensä kiittänyt tarjouksesta ja maksanut oman puolikkaani. (Parisuhteessa maksamme miehen kanssa kuka milloinkin) Kukaan ei ole tästä pahoittanut mieltään. Keskustelut ovat olleet samanlaisia kuin olisin omien ystävieni kanssa käynyt, eli olemme alussa keskustelleet taustoistamme, perheistämme, ystävistämme, kiinnostuksenkohteistamme ja tulevaisuuden toiveistamme. Olen kyllä itse suhtautunut treffeihin aina rennosti, ajatellut meneväni kaverin kanssa kahville. Ehkä se ero on ajatusmaailmassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan on taas outoa, haluat siis kaveritreffeille joista puuttuu täysin säkenöinnit?

Se säkenöinti syttyy henkisen yhteyden kautta, joka taas syntyy empatiasta ja toisen ymmärtämisestä. On ihan ymmärrettävää olla kiinnostunut toisen persoonallisuudesta, koska se on paljon määräävämpi tekijä kuin sukupuoli. 

Meilläpäin tuota kutsutaan friendzoneksi, ei se ainakaan normaalia heteronaista sytytä jos mies on kuin yksi tytöistä joka ymmärtää kaiken naisten jutuista.

Ei se että ymmärtää vaan että haluaa ymmärtää ja on kiinnostunut. Kyse on siitä, millaisella asenteella mies on liikkeellä. Sama kuin puhuisi vaikka toisen hiusten väristä koko treffien ajan, ja kieltäytyisi vaihtamasta puheenaihetta. Kyllä treffikumppani tietää oman hiustenvärinsä, samoin kun hän tietää oman sukupuolensa. Sitä, että korostaa kahden ihmisen erilaisuutta, etsimättä mitään yhteistä maaperää, kutsutaan toiseuttamiseksi. Sillä halutaan luoda jännitteitä ja erimielisyyttä. 

Miehet saattavat kuvitella että tuo jännite johtaa onnelliseen parisuhteeseen, mutta sitä se ei tee. Tahdon taas korostaa että seksi ja parisuhde ovat täysin eri asioita. Parisuhteeseen päädytään samankaltaisuuden ja sen ymmärryksen vuoksi. Nainen ei valitse itselleen miestä koska tämä on mies, vaan koska tämä on erilainen kuin kaikki muut maailman miehet. Eli ei mieheyden takia, vaan siitä huolimatta

Ainakin itse samaistun myös. Seurustelen kumppanini kanssa, koska hän on niin hyvä tyyppi, en siksi että hän on mies. N26

Jatka sinä vaan pääsi hakkaamista seinään. :)

Vierailija
64/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minua kehutaan kauniiksi, hymyilen, kiitän ja kehun treffikumppania vastaavasti. Minulle opetettiin jo lapsena kiittämään kehuista. Jos toinen viitsii nähdä vaivaa kehuakseen sinua, kyllä se on kiitoksen paikka.

Vierailija
65/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista. Itse olen hyvin naisellinen nainen, mutta minulla ei ole ollut treffeillä ikinä semmoinen olo että sukupuolten välinen ero olisi jotenkin kovasti läsnä. Jos mies on avannut oven, olen vastaavasti avannut hänelle seuraavan oven. Jos mies on tarjoutunut maksamaan, olen yleensä kiittänyt tarjouksesta ja maksanut oman puolikkaani. (Parisuhteessa maksamme miehen kanssa kuka milloinkin) Kukaan ei ole tästä pahoittanut mieltään. Keskustelut ovat olleet samanlaisia kuin olisin omien ystävieni kanssa käynyt, eli olemme alussa keskustelleet taustoistamme, perheistämme, ystävistämme, kiinnostuksenkohteistamme ja tulevaisuuden toiveistamme. Olen kyllä itse suhtautunut treffeihin aina rennosti, ajatellut meneväni kaverin kanssa kahville. Ehkä se ero on ajatusmaailmassa?

Sinulla on ollut hyviä treffikumppaneita, ehkä olet keskivertoa kauniimpi ja päässyt suorittamaan kattavaa esikarsintaa myös jo ennen treffejä. Tuo sukupuolen toitottaminen on enemmänkin sellainen epävarmojen miesten juttu. 

Vierailija
66/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko etsimässä itsellesi kaveria vai miesystävää?

Vierailija
67/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minua kehutaan kauniiksi, hymyilen, kiitän ja kehun treffikumppania vastaavasti. Minulle opetettiin jo lapsena kiittämään kehuista. Jos toinen viitsii nähdä vaivaa kehuakseen sinua, kyllä se on kiitoksen paikka.

Mutta mitäs sitten kun treffikumppani ei älyä lopettaa ja toteaa oven avattuaan että naisille kuuluu avata? Ja laskun saapuessa ravintolassa toteaa maksavansa koska miehen kuuluu maksaa?

Joka kolmas lause on vartalosi kehumista, puheesi menevät ohi korvien. 

Vartin jälkeen ilmoittaa että haluaisi suudella sinua kun olet niin kaunis. 

Sitten jaarittelee aikaisemmista treffeistään ja muista naisista sinulle, ja on koko ajan äänessä. 

Vieläkö jaksat hymyillä vai opettivatko vanhemmat myös että joskus kannattaa luovuttaa aikansa tuhlaaminen ja etsiä toinen tie?

Vierailija
68/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärrän sinun harmistuksesi. Olen itse samoilla linjoilla, mutta en osannut aiemmin jäsentää, mikä treffailussa mättää. Ei kyse ole siitä, että etsisi kaverimiestä. Tilanteessa on ihan riittävästi jännitettä ilman sanoiksi puettua ulkonäön arviointiakin.

En ylipäätään ymmärrä, miksi joku luulee, että (varsinkin) naiset tykkäävät kehuista. Minä haluan tutustua toiseen ihmiseen, ulkonäkö on mitä on, sehän on ilmeinen. Ei sitä tarvitse eikä pidä nostaa tapetille. Kaikkein hölmöintä miehissä onkin se, että naisen ulkonäkö on jotakuinkin ratkaiseva tekijä, tuleeko toisia treffejä.

Asiallinen, fiksu mies ei arvioi naista ääneen tälle itselleen. Ihan sama onko kehuja vai haukkuja.

Luuleeko mies tosiaan, että nainen tykkää hänestä, jos tälle kehuu ulkonäköä/olemusta? Väärässä ovat, jos näin. Tuo voi toimia vain todella huonon itsetunnon omaaville.

Ettei menisi taas aivan täysin miesten kouluttamiseksi tämä, niin naisillekin voisin sanoa että se ei ole todellakaan mieltäylentävää miehelle kun nainen kehuskelee tätä kun osaa tehdä jotain aivan simppeleitä asioita. Menee aivan täysin samaan kategoriaan ulkonäkökehumisen kanssa, sama kuin kehuisi että oletpas hyvä kävelemään. Silti kaikki naiset tätä tekee, kun kuvittelevat kai tekevänsä mieheen jotain hyvää vaikutusta.

Ai kauheeta, olen kehunut miestä varsin paljon ja myös monen simppelin asian takia. Usein kehun siksi, koska itse en vastaavaa osaisi tehdä tai sitten kehun sen takia, kun itse en ole kyseistä asiaa saanut itse aikaiseksi tehtyä. Kehuni ovat tulleet täydestä sydämestä ja olen todella kiitollinen miehelle. Toivottavasti hän ei ole pahoittanut mieltään kehujeni takia tai pidä minua idioottina. Aion silti jatkossakin kehua häntä.

69/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti et taida itse tehdä alotteita tai avata lompakkoos?

Vierailija
70/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hetero.

Vierailija
71/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medialla on osuutta. Seksuaaliterapeuttien pakinoissa pohditaan yksityiskohtaisesti jotain persereiän hermotusta tai suuseksiä, joihin moni nainen on vain suostunut painostettuna, kuin se olisi normaalia. Vaikka pitäisi puhua toisen kunnioittamisesta. Kun kunnioittaminen on täysin ja varmasti vastavuoroista, seksikin sujuu. Nyt se jatkuvasti nostetaan erilleen yhdessäolosta.

Joku Elina Tanskanen vaikutti sellaiselta joka voisi ymmärtää ihmissuhteista, mutta tyytyy fyysisten yksityiskohtien luettelointiin ja av-tyyppiset "kaikkihan sitä ja tätä" on niin huonoa.

Kuuntele AP sisintäsi. Hyvät on äärimmäisen harvassa.

Vierailija
72/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärrän sinun harmistuksesi. Olen itse samoilla linjoilla, mutta en osannut aiemmin jäsentää, mikä treffailussa mättää. Ei kyse ole siitä, että etsisi kaverimiestä. Tilanteessa on ihan riittävästi jännitettä ilman sanoiksi puettua ulkonäön arviointiakin.

En ylipäätään ymmärrä, miksi joku luulee, että (varsinkin) naiset tykkäävät kehuista. Minä haluan tutustua toiseen ihmiseen, ulkonäkö on mitä on, sehän on ilmeinen. Ei sitä tarvitse eikä pidä nostaa tapetille. Kaikkein hölmöintä miehissä onkin se, että naisen ulkonäkö on jotakuinkin ratkaiseva tekijä, tuleeko toisia treffejä.

Asiallinen, fiksu mies ei arvioi naista ääneen tälle itselleen. Ihan sama onko kehuja vai haukkuja.

Luuleeko mies tosiaan, että nainen tykkää hänestä, jos tälle kehuu ulkonäköä/olemusta? Väärässä ovat, jos näin. Tuo voi toimia vain todella huonon itsetunnon omaaville.

Ettei menisi taas aivan täysin miesten kouluttamiseksi tämä, niin naisillekin voisin sanoa että se ei ole todellakaan mieltäylentävää miehelle kun nainen kehuskelee tätä kun osaa tehdä jotain aivan simppeleitä asioita. Menee aivan täysin samaan kategoriaan ulkonäkökehumisen kanssa, sama kuin kehuisi että oletpas hyvä kävelemään. Silti kaikki naiset tätä tekee, kun kuvittelevat kai tekevänsä mieheen jotain hyvää vaikutusta.

Ai kauheeta, olen kehunut miestä varsin paljon ja myös monen simppelin asian takia. Usein kehun siksi, koska itse en vastaavaa osaisi tehdä tai sitten kehun sen takia, kun itse en ole kyseistä asiaa saanut itse aikaiseksi tehtyä. Kehuni ovat tulleet täydestä sydämestä ja olen todella kiitollinen miehelle. Toivottavasti hän ei ole pahoittanut mieltään kehujeni takia tai pidä minua idioottina. Aion silti jatkossakin kehua häntä.

Ajatelkaas nyt. Kehutte miestä vuolaasti kun tämä on esim. vaihtanut hehkulampun, lakaissut lattian tai ihan mitä muuta tahansa minkä itsekin periaatteessa osaisitte. Ei mitään erityistä taitoa vaativaa. Minusta tuo on kuin vauvaa kehuisi, mutta ilmeisesti suurin osa miehistä sitten on vähän yksinkertaisia, jos tuollaiset kehut pistää rinnan rottingille.

Vierailija
73/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sytyn miehestä, joka pitää mua hyvänä ja kiinnostavana tyyppinä. Hänen pitäisi käyttäytyä mua kohtaan sukupuolineutraalisti.

Sehän on selvää, että minä olen nainen ja hän on mies, mutta ei sen tarvitse näkyä. Henkinen kohtaaminen on se juttu.

Vierailija
74/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin vituttaa se perinteinen mies-nainen - asetelma. Ei kiinnosta yhtään.

Vierailija
75/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sukupuolella ei ole väliä, ihastutaan ihmiseen, ei sukupuoleen.

Minä taas olen täysin hetero ja ihastun nimenomaan sukupuoleen. En voisi ikinä ihastua tai rakastua naiseen, vaikka olisi miten hyvä tyyppi. Minä ihastun ainoastaan miehiin.

Vierailija
76/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sukupuolella ei ole väliä, ihastutaan ihmiseen, ei sukupuoleen.

Minä taas olen täysin hetero ja ihastun nimenomaan sukupuoleen. En voisi ikinä ihastua tai rakastua naiseen, vaikka olisi miten hyvä tyyppi. Minä ihastun ainoastaan miehiin.

Oot käsittänyt väärin. Minäkin oon hetero, mutta ihastun (miespuoliseen) ihmiseen, en miehuuteen. Ihastumisessa on kyse siitä ihmisestä, ei niinkään siitä että sillä on penis.

Vierailija
77/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vikaa naiseudessa.

Vierailija
78/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joutuisi maksamaan itse oman kahvinsa. 

Se on palstalla kynnyskysymys ja moisen olettaminen on merkki mihen piheydestä.

Eli kuinka ihmisenä haluat sinua pidettävän?

Minä tarjoan mielelläni myös ystävilleni, jos pyydän jotain mukaani ulos syömään tai kahville ja ilman taka-ajatuksia. Sitä sanotaan käytöstavoiksi, kutsuja maksaa.

Vierailija
79/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun naiset alkaa kutsumaan treffeille ja tekemään niitä aloitteita niin tämäkin ongelma ratkeaa itsestään.

Vierailija
80/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan syvempää ajatusmaailmaa, en pelkkiä herrasmiehen perinteisiä käytöstapoja treffeillä. Eksä selitti jatkuvasti miehistä ja naisista. Hän näki ihmiset ensisijaisesti sukupuolen kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi