Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjätyttöystäväni yrittää käännyttää minuakin kasvissyöjäksi

Vierailija
02.05.2020 |

Enpä olisi uskonut, että tästä voi näin iso ongelma tulla. Mutta ei tuota jatkuvaa tuputtamista ja asiasta vaivihkaa paasaamista jaksa. Olen yrittänyt sanoa, että minun ruokavalioni on minun ja sinun on sinun, mutta aina jotenkin kautta rantain hän saa puhuttua eläinten kärsimyksestä ja lihan terveyshaitoista syyllistävään sävyyn. Enkä minä edes niin paljon lihaa syö, ettemmekö me samoja ruokia voisi syödä, eli ei käytännössä pitäisi haitata hänen elämäänsä mitenkään. Onko muilla kokemusta vastaavasta? Miten teillä ratkaistiin tämä tilanne? Tuliko molemmista lopulta kasvissyöjiä?

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta. Oma puolisoni on sen verran jämäkkä, ettei hän olisi edes alkanut kuunnella tuollaista, mutta enpä ole koskaan yrittänytkään. Minä teen meillä molempien ruoatkin, vaikka itse olen vegaani ja hän sekasyöjä.

Kerro tytöllesi, että kyseessä on henkilökohtainen valinta ja jos hän haluaa kanssasi olla, hänen on se hyväksyttävä.

Vierailija
2/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ette vaan sovi yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että ei se eläin enää siinä sinun lautasella kärsi.

Vierailija
4/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasaus on varmasti rasittavaa. Mutta bmi:si, terveytesi ja mieskuntosi kiittäisi kasvisruokaan siirtymisestä, joten miksi ei?

Vierailija
5/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiset pekonille herättyäsi.🐽

Vierailija
6/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut iät ja ajat kasvissyöjä ja mä

en ole kellekkään tuputtanut tapojani. Sellaisen kanssa toki on helppoa olla kuka on myös kasvissyöjä, mutta mahdotonta ei ole olla lihansyöjän kanssa. Mä en jaksa ees selitellä miksi olen valinnut kasvissyönnin ja tuntuu et se on enemmän ongelma muille kun mulle mitä syön 😂 se on kumminkin jokaisen aikuisen asia mitä suuhunsa pistää.

Vierailija
7/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paasaus on varmasti rasittavaa. Mutta bmi:si, terveytesi ja mieskuntosi kiittäisi kasvisruokaan siirtymisestä, joten miksi ei?

Kyseenalaistan väitteesi noista hyödyistä, mutta ei minulla mitään ongelmia noiden suhteen olekaan. Pidän lihasta, ja se on minulle mielekäs tapa saada paljon vitamiineja ja proteiinia.

Ap

Vierailija
8/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihassa ole juuri vitamiineja.

Vierailija
9/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei sitä kysynyt eikä sinun tehtäväsi ole kertoa hänelle, mitä hänen pitää tai ei pidä syödä.

t. Vastaaja nr 1

Vierailija
10/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut löytyy paitsi C-vitamiini. C-vitamiinikin löytyy jos syö koko eläimen eli jos alkuperäiskansojen tapaan tekee sisälmyksistä, silmämunista ja aivoista keittoa. Sillä tavalla ne inuiitit ja mongolian jakkipaimenetkin pysyy hengissä erämaassa missä ei pelloilla kasva mikään.

Vierailija
11/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaakasti uskossa olevat eivät useinkaan voi olla käännyttämättä, vaikka eivät tietoisesti sitä suorittaisikaan.

Vierailija
12/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että Hitler oli kasvissyöjä. Että mitäs siihen tuumaa.

Vierailija
13/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta. Oma puolisoni on sen verran jämäkkä, ettei hän olisi edes alkanut kuunnella tuollaista, mutta enpä ole koskaan yrittänytkään. Minä teen meillä molempien ruoatkin, vaikka itse olen vegaani ja hän sekasyöjä.

Kerro tytöllesi, että kyseessä on henkilökohtainen valinta ja jos hän haluaa kanssasi olla, hänen on se hyväksyttävä.

Siis hetkinen, teet päivittäin molempien ruuat? Miten teillä toimii työnjako, mitä miehesi/vaimosi tekee vastavuoroisesti? Uteliaisuudesta kysyn, kuulostaa aika isolta rastilta tuo ruokahuolto jos pitää suunnitella ja tehdä kahdet eri ateriat.

Vierailija
14/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuputtamista ei kenenkään pitäisi joutua kokemaan, mutta oletko varma, että tyttöystäväsi puheet eläinten kärsimyksestä ja lihan terveyshaitoista on oikeasti tarkoitettu sinun käännyttämiseesi? Tyttöystävääsi tottakai mietityttävät tuollaiset kysymykset - ei hän muuten olisi kasvissyöjäksi ryhtynyt - ja onhan se ihan luonnollista, että kumppanin kanssa juttelee tärkeiksi kokemistaan asioista.

Sen tarkemmin tilannetta tuntematta, minusta on ihan mahdollista, että tyttöystäväsi puhuu noista asioista ihan neutraalisti koska ne kiinnostavat häntä, mutta sinä vain tulkitset ne syyllistäväksi paasaukseksi, koska mahdollisesti tunnet hiukan huonoa omaatuntoa lihansyönnistäsi?

Itse en ole kasvissyöjä, mutta vaikea minunkaan on puolustella lihan tehotuotantoa ja kyllä se aina vähän kirpaisee, jos ostan lihaa jonka alkuperän eettisyydestä en ole varma.

Vierailija
15/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on B-vitamiineja ja sen lisäksi etenkin sinkkiä. Maksassa tietty vaikka mitä muutakin.

Ap

Vierailija
16/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuputtamista ei kenenkään pitäisi joutua kokemaan, mutta oletko varma, että tyttöystäväsi puheet eläinten kärsimyksestä ja lihan terveyshaitoista on oikeasti tarkoitettu sinun käännyttämiseesi? Tyttöystävääsi tottakai mietityttävät tuollaiset kysymykset - ei hän muuten olisi kasvissyöjäksi ryhtynyt - ja onhan se ihan luonnollista, että kumppanin kanssa juttelee tärkeiksi kokemistaan asioista.

Sen tarkemmin tilannetta tuntematta, minusta on ihan mahdollista, että tyttöystäväsi puhuu noista asioista ihan neutraalisti koska ne kiinnostavat häntä, mutta sinä vain tulkitset ne syyllistäväksi paasaukseksi, koska mahdollisesti tunnet hiukan huonoa omaatuntoa lihansyönnistäsi?

Itse en ole kasvissyöjä, mutta vaikea minunkaan on puolustella lihan tehotuotantoa ja kyllä se aina vähän kirpaisee, jos ostan lihaa jonka alkuperän eettisyydestä en ole varma.

Joo, olen minä varma, kun ne asiasta yleisellä tasolla keskustelemiset lopuksi usein kääntyvät henkilökohtaiselle tasolle.

Ap

Vierailija
17/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka yrittävät tuputtaa omia mielipiteitään ja tapojaan toisille. Luulisi kaikilla aikuisilla olevan sen verran elämänkokemusta, että tajuaisivat miten toivotonta sellainen on. Ehkä kerran voi kertoa oman näkemyksensä jostain asiasta, mutta sen jälkeen ei tarvitse jankuttaa sitä samaa uudestaan ja uudestaan ikään kuin pitäisi toista kuurona.

Vierailija
18/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen, teet päivittäin molempien ruuat? Miten teillä toimii työnjako, mitä miehesi/vaimosi tekee vastavuoroisesti? Uteliaisuudesta kysyn, kuulostaa aika isolta rastilta tuo ruokahuolto jos pitää suunnitella ja tehdä kahdet eri ateriat.

Puoliso mm. kattaa pöydän, siivoaa sen, pesee käsinpestävät, laittaa loput koneeseen, tyhjentää aikanaan koneen. Eikä minun läheskään aina tarvitse tehdä kahta kokonaan eri ateriaa, moni ateria onnistuu ihan sillä että vaihtaa vain annosten proteiinin lähteet. Lisäksi yksi ihminen syö esim. karjalanpaistista monta kertaa.

Vierailija
19/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen minä varma, kun ne asiasta yleisellä tasolla keskustelemiset lopuksi usein kääntyvät henkilökohtaiselle tasolle.

Ap

Okei. No, sitten on varmaan kyse uskovaisen saarnaamisesta niin kuin joku aiemmin ehdottikin.

Voi olla vaikea sovittaa kahta keskenään ristiriitaista elämänkatsomusta yhteen, jos ja kun ne ristiriidat tulevat esille ihan jokapäiväisessä elämässä.

Vierailija
20/98 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka yrittävät tuputtaa omia mielipiteitään ja tapojaan toisille. Luulisi kaikilla aikuisilla olevan sen verran elämänkokemusta, että tajuaisivat miten toivotonta sellainen on. Ehkä kerran voi kertoa oman näkemyksensä jostain asiasta, mutta sen jälkeen ei tarvitse jankuttaa sitä samaa uudestaan ja uudestaan ikään kuin pitäisi toista kuurona.

Provoketjuhan tämä on, vegevihaajan vol MXCVIII. Vai oletko nähnyt ap:n palaavan kommentoimaan asiallisesti jotain, kysymään jotain tai ylipäänsä olevan dialogissa? En minäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme