Onko sun unelma nyt tai joskus ollut perhe ja okt?
Kommentit (25)
Ei unelma, vaan itsestään selvyys.
Lasten aikuistumisvaiheessa haaveilin vähän aikaa keskusta-asumisesta. Se meni ohi muutamassa vuodessa.
Ei ole, eikä ole koskaan ollut.
M31
Ei koskaan, mutta perheen perustin. Enkä ole katunut! Omakotitaloon en muuta ikinä, se ei tule muuttumaan.
Unelma? Eivätköhän unelmat liity enemmän vaikka koulutukseen ja töihin. Perheasiat kuuluvat vain asiaan. Ja miksi kukaan haluaisi omakotitaloon? Kerrostalo on helpompi.
Juuh, mutta aika turha pienituloisena miehenä haaveilla kummastakaan.
Talot ovat kalliita ja naiset vaativat hyvää elintasoa.
Ei, haluaisin englantilaistyyppisen kartanon ja lauman eläimiä.
Perhe on ollut unelma ja sen olen onneksi saanut. Omakotitalo ei ole koskaan ollut unelma. Sellaisessa kuitenkin asutaan ihan käytännöllisyyden vuoksi ja ainakin täällä päin se on myös edullisin asumismuoto. Ei asuta pk-seudulla.
Joo, haluaisin lapsia ja okt pienellä pihalla joskus 5 vuoden päästä. Mies ei vaan oikein pidä siitä ajatuksesta, koska talossa on niin paljon hommaa.
Haaveilin vain ryhtymisestä kirjalijaksi.
Ei ole ollut, vähän omituinen taidan olla? Lapsuuden mä siis asuin omakotitalossa, että kyllä siitä kokemusta on. Lapsena mä päinvastoin haaveilin kerrostalokodista koska ajattelin, että siellä olisi paljon leikkikavereita.
Ei mulla koskaan mitään lasten tekoa vastaan ollut, mutta sitä lasta ei vaan kuulunut silloin kun olin suhteessa hyvän miehen kanssa vähän alle kolmekymppisenä. Sitten minun omien haihattelujen takia meille tuli ero ja olin jo 40v ennenkuin löysin tämän nykyisen miehen eikä meistä kumpikaan halunnut lapsia. Olin jo niin tyytyväinen elämääni lapsettomana. Miehellä on siis aikuinen tytär. Ei olisi tullut mieleenkään hankkia lapsia ilman kunnollista parisuhdetta. Ja kun en siitä lapsesta ole edes koskaan haaveillut.
Oli unelmana joskus nuorempana. Okt:n ostin muutamia vuosia sitten mutta lapsia ei tule kun ikää on jo liikaa.
Teinistä saakka. Olin ainoa lapsi ja vaikka kasvoin serkuskatraassa halusin aina sisaruksia.
Nyt on jo 3. unelmatalo, hyvä mies, 4 lasta ja 3 lastenlasta. Nämä unelmat täyttyi 110%
Ei ole eikä ole ollut. Kaksi lasta kyllä on, mutta ei ns. ydinperhettä. En edes halunnut lapsia.
N43
Mä olen toteuttanut kaikki nuoruuden unelmani: yliopistotutkinto, kivoja töitä, lapset, omakotitalo, kesämökki, matkustus ympäri maailmaa, harrastukset, paljon säästöjä, jotka luovat turvallisuutta ja aito onnellisuus. Toki myös monenlaista vaikeutta ja suruakin ollut matkalla. Vielä on noin 1-2 isoa unelmaa jäljellä, jotka kypsyneet viime vuosina. Ehkä toteutuvat nekin. Ikä 40+
Haaveilen pikkuisesta omakotitalosta ja savusaunasta. Perhe taas... En tiedä, haluanko lapsia, mutta miehen elämänkumppaniksi ainakin.
Menneisyydessä kyllä, mutta vain hetkellisesti. Yhden miehen kanssa ollessani perhehaaveet heräsivät, mutta katosivat saman tien suhteen loputtua.
Mies, okt ja eläimiä, lapsia en halua.
Mies ja lapsia sekä koira on jo kuten halusinkin :) Omakotitaloa en ole ikinä kaivannut.
Ei ole ikinä ollut. Nyt yli 40-vuotiaana ajatus on käynyt mielessä, mutta sinkkuna ja työttömänä ihan hupsu idea. Lapsia, koira, rakastava vaimo, farmariauto ja kesämökki. Ehkä pitää odottaa vielä 10 vuotta ja sitten etsiä joku 20+ nainen, jolla olisi sama unelma.