Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero, koska mies ei tee mitään parisuhteen eteen, mutta yhteisiä lapsia on?

Vierailija
02.05.2020 |

Haluaisiko joku saman kokenut kommentoida tilannettani, tuntuu että olen aika eksyksissä mitä nyt pitäisi tehdä. Ollaan oltu vuosia yhdessä ja meillä on kaksi pientä lasta lyhyellä ikäerolla. Kuopuksen syntymän jälkeen mies lopetti tekemästä mitään parisuhteen eteen. Ei ole kiinnostunut käymään kanssani missään. Kun lapset on saatu nukkumaan ja olisi kahdenkeskistä aikaa niin mies mieluummin katsoo tietokoneeltaan yksin leffaa tai lähtee lenkille tms yksin. Ei oikein edes halua jutella kanssani mistään arkisestakaan. Kotitöitä kyllä tekee, mutta niin tekisi yksin asuessaankin eli ei se mikään panostus parisuhteeseen ole. Joskus harvoin kun ollaan koko perhe jossain niin mies puhuu lähinnä lapsille, ei oikein minulle mitään, vastailee yhdellä sanalla jos yritän jutella vaikka edes säästä. Ehdotan usein yhteisiä asioita, mutta mies ei niistä kiinnostu. Ei koskaan ehdota itse mitään.

Mies ei kuitenkaan halua erota, tosin sanoo että suostuu eroon, jos minä haluan erota, mutta sitten tekee kaikille selväksi, että se olin minä joka eron aiheutti (myös lapsille sitten kun ovat isompia). Miestä ei tunnu siis paljoa haittaavan, että meillä ei oikein ole enää edes parisuhdetta. Hän on tyytyväinen siitä, että hänellä on perhe. Tajusin kauhukseni, että ehkä hän ei ole koskaan edes rakastanut minua (vaikka ensimmäiset vuodet panosti minuun paljon ja vaikutti rakastuneelta), vaan ehkä hän vain halusi itselleen perheen, kun sellainen kuuluu olla, ja minä vaikutin siihen sopivalta naiselta. Terapiaan mies ei suostu, koska kuulemma meillä ei ole mikään niin pielessä (vaikka olen jopa erosta puhunut, mutta mies luottaa siihen, että lasten takia en hae eroa).

En enää vain osaa edes kunnioittaa miestäni, kun hän ei tee yhtään mitään parisuhteemme eteen, haaveilen erosta, mutta toisaalta en halua rikkoa lastemme perhettä. Alan ymmärtää niitä miehiä, jotka valittaa, että nainen halusi lapsia ja siksi otti sen kyseisen miehen, tekemään lapsia ja rahoittamaan elämää, mutta sitten nainen keskittyy vain lapsiin. En halua yleistää, moni nainen ja mies ei tällainen ole. Mutta nyt tarvisin neuvoja omaan tilanteeseeni.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei rakasta eikä arvosta sinua. Olet hänelle ihan sama.

Vierailija
42/88 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ei rakasta eikä arvosta sinua. Olet hänelle ihan sama.

Niin, jos huomasit, niin jo aloituksessani kirjoitin tajunneeni, että mies ei varmaan ole koskaan rakastanut minua. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan mies vain olla syystä tai toisesta masentunut? 

Vierailija
44/88 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusuhde olisi sinulle passeli ratkaisu. Saa mies miettiä ja odotella eroa josta sinua syyttää ihan rauhassa, ja sinä saat sekä ehjän perheen lapsillesi, säästyt erohaukuilta, ja vielä pitää kivaa jonkun ihanan miehen kanssa.

Olen niin väsynyt tästä kahden pienen lapsen perheen pyörittämisestä, huonosta parisuhteestani ja molempien lasten yövalvomisista, että seksisuhteen etsiminen on aika kaukana mielestä juuri nyt. Ap

Ohis onko teillä seksiä? Jos seksin mäörä on olematon, en ihmettele että mies jää katsomaan tv:tä illalla.

Vierailija
45/88 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voikohan mies vain olla syystä tai toisesta masentunut? 

Voi olla, mutta mitä minä voin tehdä asialle? Ap

Vierailija
46/88 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusuhde olisi sinulle passeli ratkaisu. Saa mies miettiä ja odotella eroa josta sinua syyttää ihan rauhassa, ja sinä saat sekä ehjän perheen lapsillesi, säästyt erohaukuilta, ja vielä pitää kivaa jonkun ihanan miehen kanssa.

Olen niin väsynyt tästä kahden pienen lapsen perheen pyörittämisestä, huonosta parisuhteestani ja molempien lasten yövalvomisista, että seksisuhteen etsiminen on aika kaukana mielestä juuri nyt. Ap

Ohis onko teillä seksiä? Jos seksin mäörä on olematon, en ihmettele että mies jää katsomaan tv:tä illalla.

Mies ei vaikuta ollenkaan haluavan seksiä, ei ole tehnyt kertaakaan aloitetta toisen lapsen syntymän jälkeen. Omat halunikin on poissa. Ap

Vierailija
47/88 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, mitä tarkoitat että mies ei panosta parisuhteeseen? Tajuatko, miten rasittava olet, jos sinustakaan ei ole kivaa vain olla miehen kanssa tai se, että mies on perheenne osa? Lopeta vaatimukset, olet antanut itsesi luulla arvostasi miehelle liikoja. Miehesi ansaitsee naisen, jolle mies kelpaa tuollaisenaan.

Tarkoitan sitä, että mies ei tee kanssani mitään (ei siis vietä aikaa kanssani) eikä edes juttele kanssani mitään edes arkista. 

Onko siis oikeasti liikaa vaadittu, että parisuhteessa edes välillä vietettäisiin vähän aikaa yhdessä tai edes juteltaisiin molempien kuulumiset välillä läpi?

Kenelle naiselle kelpaa mies, joka ei ole sen naisen kanssa eikä puhu mitään?

Ap

Täältä tulee nyt ne ikävät totuudet jotka voit kieltäytyä uskomasta, mutta asiat on kuitenkin niin.

Miehet ja naiset on erillaisia. Nainen tekee parisuhdetta puhumalla, puhumalla loputtomasti. Ja vaikka miten feministit yrittää aivopestä miehiä puhumiseen ja herkkyyteen, niin miehille tärkein parisuhdetekijä ja liima on seksi. Mies tekee läheisyyttä ja jakaa välittämistä seksillä. Ja vaikka miten naiset yrittää tämän kieltää ja kääntää miehiä puhekoneiksi, niin miehen ainoa syy olla parisuhteessa on seksi.  Kun miehellä on hyvä seksielämä, sitä kiinnostaa myös se mitä nainen puhuu ja on halukas täyttämään tämän tarpeita. Puhuminen on miehelle suhteessa mitä kestetään ja jaksetaan, että saa seksiä. 

Miehen puhe siirtyy siihen sänkyyn mistä mies saa tyydyttävää seksiä. Siellä missä seksiä ei ole, kommunikointi lakkaa.  Joten ap, sinä kerroit menettäneesi seksihalusi kun kuopus syntyi ja miehesi käytös muuttui kun kuopus syntyi. Olet itse aiheuttanut suhteenne pilalle menemisen. Mitä ajattelit että miehen pitäisi saada irti suhteesta, joka on pelkkää työtä, eikä mikään hänen tarpeistaan tule tyydytetyksi?  Onneksi asian voi korjata. Haarat auki muutaman kerran viikossa. Tosin en tiedä  auttaako sekään kun olet kieltänyt parisuhteen liiman jo noin kauan mieheltäsi. Hänen puhe ja harrastuskaveri saattaa olla ihan toisessa vuoteessa ja odotella, että sinä otat ja lähdet.

Vierailija
48/88 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei vaikuta ollenkaan haluavan seksiä, ei ole tehnyt kertaakaan aloitetta toisen lapsen syntymän jälkeen. Omat halunikin on poissa. Ap

Johtuisiko siitä, että esität niin voimakkaasti kyvytöntä ja halutonta? Ei sellaista naista kukaan haluakaan. Ja mitä olisit tehnyt? Loukkaantunut, raivonnut? 

Vierailija
49/88 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tapahtuisi jos lopettaisit välittämisen ja yrittämisen? Tavallaan alkaisit elämään omaa hyvää elämää ja olisit iloinen, nauraisit lasten höpsöille jutuille, keskittyisit täysin muihin asioihin kun mieheesi. Älä enää huomioi miestäsi siis lainkaan, muuta kuin pakolliset asiat ja ystävällisesti ja rauhallisesti nekin tietysti.

Vierailija
50/88 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivan pitäminen ei kaikille tarkoita seksisuhdetta. Ei minulle ainakaan, vaan voi olla jotain ihan muutakin. Mutta jos olet päättänyt jo ettei mikään käy, vaan tässä on sinun riutuman tästä ikuisuuteen, niin eihän sille sitten kukaan mitään voi, Tsemppiä nyt kuitenkin tuohon karseaan elämään.

Vierailija
51/88 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama oli minulla. Ex ei halunnut tehdä mitään yhdessä ja suuttui, kun yritin asiasta edes puhua. Suhde oli siinä jamassa ettei ex edes halunnut nukkua kanssani. Mitään fyysistä suhdetta ei ollut. Ero tuntui hankalalta, kun oli lapset ja talo.

Sitten kävi niin, että ihastuin toiseen mieheen eikä muuta vaihtoehtoa ollut kuin ero. Elämä muuttui täysin ja sain hyvän suhteen. Eron jälkeen tajusin ettei ex rakastanut viimeisinä vuosina tai ehkä ei ollut rakastanut ollenkaan. Olin vain ollut helppo kumppani, jonka toiveita ei tarvinnut huomioida.

Vierailija
52/88 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monille miehille se on keino vältellä sitä seksiä.

Vierailija
53/88 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vooii ziizus... huomaa miten löyhä moraali nykyajan ihmisillä on, ei ihme että lapset ja nuoret on sekaisin kun aikuiset näin moraalittomia!:D

Enpä usko, että se parisuhde alkaa sivusuhtee ja pettämisen tai avoimen suuren ansiosta kukoistaa, vaan kuihtuu lopulta kokonaa kasaan! Eikä tuo nyt Anna kyllä lapsillekaan hyvää kuvaa aikuisuudessa, kun äiti tai isi vieraissa hyppii, YÖK! Itse näin yksiavioisena ja pettämistä kammoksuvana vihaan suorastaan näitä siihen liittyviä kommentteja, kun moraali ei sitä kestäis, että oma ukko pitäisi jonku muun kanssa jaksa, YÖK......

Mutta niin, ei oo helppo tilanne ap:lla. Onhan tuo todellinen ongelma. Onko teillä minkä ikäiset lapset? Jos ihan pienet, niin eiköhän se helpota viimeistään kun koulun aloittavat. Suosittelisin, että aloita joku ihan oma harrastus yms,Älä oleta sitä miehen kyljessä nyhjäämistä vaan tee itse Jotain mukavaa. Voihan olla,että miehelläsi tulee sitten sinua ikäväkin, kun et ole ns.koko ajan saatavilla ja saatte sitte kipinän takaisin:)

Ota oma elämä haltuun! Älä oleta, että vain miehesi voi tehdä sut onnelliseksi (ja ei, tällä en tarkoita mitään muita ukkoja! :D)

Jos teillä vaan on nyt tälläinen vaihe, varmasti ihan normaalia kun on pikkulapsiarkea. Sitä se rakkauskin välillä on, TAHDON ASIA.

Vierailija
54/88 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vooii ziizus... huomaa miten löyhä moraali nykyajan ihmisillä on, ei ihme että lapset ja nuoret on sekaisin kun aikuiset näin moraalittomia!:D

Enpä usko, että se parisuhde alkaa sivusuhtee ja pettämisen tai avoimen suuren ansiosta kukoistaa, vaan kuihtuu lopulta kokonaa kasaan! Eikä tuo nyt Anna kyllä lapsillekaan hyvää kuvaa aikuisuudessa, kun äiti tai isi vieraissa hyppii, YÖK! Itse näin yksiavioisena ja pettämistä kammoksuvana vihaan suorastaan näitä siihen liittyviä kommentteja, kun moraali ei sitä kestäis, että oma ukko pitäisi jonku muun kanssa jaksa, YÖK......

Mutta niin, ei oo helppo tilanne ap:lla. Onhan tuo todellinen ongelma. Onko teillä minkä ikäiset lapset? Jos ihan pienet, niin eiköhän se helpota viimeistään kun koulun aloittavat. Suosittelisin, että aloita joku ihan oma harrastus yms,Älä oleta sitä miehen kyljessä nyhjäämistä vaan tee itse Jotain mukavaa. Voihan olla,että miehelläsi tulee sitten sinua ikäväkin, kun et ole ns.koko ajan saatavilla ja saatte sitte kipinän takaisin:)

Ota oma elämä haltuun! Älä oleta, että vain miehesi voi tehdä sut onnelliseksi (ja ei, tällä en tarkoita mitään muita ukkoja! :D)

Jos teillä vaan on nyt tälläinen vaihe, varmasti ihan normaalia kun on pikkulapsiarkea. Sitä se rakkauskin välillä on, TAHDON ASIA. <3

Muun kanssa jaksa? 

Mitä sitä tommosella ukolla tekee joka on vaan tosi huono mies? Ap ei halua erota, ei halua sitä ei halua tätä, ei tuota, mutta haluaa valittaa. Lapsille ei ole tapana kertoa sivusuhteesta normaaleilla ihmisillä, en ymmärrä miksi sinä toitottelisit lapsillesi semmoista, YÖK. Pettämistä ei ole se, että ei itsekään pidä sovittua kun toinenkaan ei petä. Ap:n on hänen miehensä pettänyt jo aikaa sitten sillä ettei halua parisuhdetta, mutta ei eroa koska haluaa toisen syntipukiksi. Tuo jos mikä on vastenmielistä ja osoittaa että mies vihaa ap:ta. Sellainen suhde se vasta onkin lapsille huono malli.

Vierailija
55/88 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä vaan on nyt tälläinen vaihe, varmasti ihan normaalia kun on pikkulapsiarkea. Sitä se rakkauskin välillä on, TAHDON ASIA. <3

Muun kanssa jaksa? 

Mitä sitä tommosella ukolla tekee joka on vaan tosi huono mies? Ap ei halua erota, ei halua sitä ei halua tätä, ei tuota, mutta haluaa valittaa. Lapsille ei ole tapana kertoa sivusuhteesta normaaleilla ihmisillä, en ymmärrä miksi sinä toitottelisit lapsillesi semmoista, YÖK. Pettämistä ei ole se, että ei itsekään pidä sovittua kun toinenkaan ei petä. Ap:n on hänen miehensä pettänyt jo aikaa sitten sillä ettei halua parisuhdetta, mutta ei eroa koska haluaa toisen syntipukiksi. Tuo jos mikä on vastenmielistä ja osoittaa että mies vihaa ap:ta. Sellainen suhde se vasta onkin lapsille huono malli.

Korjaus:

Pettämistä ei ole se, että ei itsekään pidä sovittua kun toinenkaan ei PIDÄ.

Vierailija
56/88 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otin oman elämän haltuun ja erosin. Paljon mukavampi olla ihan yksin kuin yksin parisuhteessa. Se on todella painostavaa, kun ei puhuta mitään eikä ole enää mitään yhteistä. Ei tuollaisella liitolla tee yhtään mitään. 

Vierailija
57/88 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nainen ja ehkä vähän samanlainen kuin miehesi. Ei ole sivusuhdetta ja rakastan miestäni yli kaiken, mutta useimmiten en iltaisin jaksa tehdä yhdessä yhtään mitään. Perheenä tehdään paljon, mutta iltaisin olen tosi väsynyt ja kaipaan rauhaa. Olen introvertti ja väsyn kovasti päivän touhuista. Mies on ollut ymmärtäväinen ja ollaan sovittu esim. et kerran viikossa on leffailta. Kun se on päätetty etukäteen niin siihen on helpompi asennoitua. Voisitteko tekin yrittää sopia jotain? Seksi myös lähentää, jos on pitkä aika ilman niin kyllä sen huomaa. Vaikka itsekään en usein jaksaisi niin olen huomannut, että se kohottaa mielialaa ja tyytyväisyyttä parisuhteeseen.

Vierailija
58/88 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko kysynyt mieheltä miksi ei vietä kanssasi aikaa? Kerroitko että se harmittaa sinua? Mitä miehesi vastasi?

Vierailija
59/88 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota lasten kasvamista. Itse jouduin samantapaisesta tilanteesta totaaliyksinhuoltajaksi. Ei ole helppo tilanne se. Tai toinen nainen miehen tuleva puoliso rupeaa hankalaksi tavalla tai toisella.

Vierailija
60/88 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, mitä tarkoitat että mies ei panosta parisuhteeseen? Tajuatko, miten rasittava olet, jos sinustakaan ei ole kivaa vain olla miehen kanssa tai se, että mies on perheenne osa? Lopeta vaatimukset, olet antanut itsesi luulla arvostasi miehelle liikoja. Miehesi ansaitsee naisen, jolle mies kelpaa tuollaisenaan.

Tarkoitan sitä, että mies ei tee kanssani mitään (ei siis vietä aikaa kanssani) eikä edes juttele kanssani mitään edes arkista. 

Onko siis oikeasti liikaa vaadittu, että parisuhteessa edes välillä vietettäisiin vähän aikaa yhdessä tai edes juteltaisiin molempien kuulumiset välillä läpi?

Kenelle naiselle kelpaa mies, joka ei ole sen naisen kanssa eikä puhu mitään?

Ap

Minulle! Pelkkä ajatus siitä, että pitäisi ryhtyä ruotimaan tunteita ja suhdetta saa minut kirkumaan.

Meillä mies tekee kotitöitä, on lasten kanssa, maksaa puolet kuluista, ei ole väkivaltainen, ei lyö, ei ole ilkeä. Hän on luotettava ja kunnioittaa minua. Arjessa on ihan riittävästi tekemistä ilman, että keskustelisimme siitä, mitä joku sanoi ja mitä minä siitä tuumasin. Meillä on hyvä näin ja jutella voin ystävienkin kanssa. Meillä ei mökötetä, hiljaisuus voi kertoa siitäkin, että juuri näin on hyvä.

Tuo kuulostaa järjestetyltä talousliitolta eikä parisuhteelta, mutta kukin tyylillään jos molemmille sopii noin. Itselle tuo olisi kauhujen liitto.