Sairaanhoitajat, laitatteko lapsenne kouluun?
Kaikenlaisia asiantuntijoita tuntuu olevan liikkeellä koulurajoituksen purkamisen suhteen. Olen huomannut, että sairaanhoitajissa piilee järjen ja kokemuksen ääni, joten haluaisin nimenomaan hoitohenkilökunnan näkemyksen loppukauden kouluunlähdöstä. Lähettäisitkö sinä sairaanhoitaja lapsesi kouluun tämänhetkisen tiedon ja tautitilanteen perusteella?
Kommentit (13)
On kiinnostava kysely, mutta mistä tiedät, että vastaajat ovat sairaanhoitajia eivätkä ihan tavallisia palstailijoita, jotka haluavat manipuloida gallupiasi haluamaansa suuntaan?
Lapset menevät kouluun. Tällä hetkellä en näe mitään syytä siihen miksi eivät menisi.
sh tk:n vuodeosastolla
Vierailija kirjoitti:
On kiinnostava kysely, mutta mistä tiedät, että vastaajat ovat sairaanhoitajia eivätkä ihan tavallisia palstailijoita, jotka haluavat manipuloida gallupiasi haluamaansa suuntaan?
Luotan vastaajien moraaliin.
En laita. En näe siinä kertakaikkiaan mitään järkeä. Kahdessa viikossa ei opillisesti tapahdu mitään, ja kavereihin voi pitää kontaktia muutenkin. Katsotaan sitten syksyllä mikä on tilanne. Koronaa tietenkin on edelleen silloinkin, mutta on täysin mahdollista että silloin on myös käytössä toimiva lääke.
Lapsi yliopistossa ja en oo sh. Vai estänkö opiskelut?
Vierailija kirjoitti:
Lapsi yliopistossa ja en oo sh. Vai estänkö opiskelut?
Et ole sh ja et ole kartalla.
Yliopistoja koulunpenkille paluu ei koske, vain peruskoulua.
Lapset olleet lähiopetuksessa lukuunottamatta sitä lyhyttä sulkua poikkeustilan alussa.
Oon sh, mutta olen äitiyslomalla. Kaksi isompaa lasta 1.luokalla ja 3.luokalla menevät kouluun.
Menevät kouluun, en rupea mitään selvityksiä järjestämään. Kulkevat myös julkisilla sen 2 vkoa. Tartuttavat sitten mahdollisesti minut ja jään sairaslomalle.
Lapsi menee kouluun. Luotan asiantuntijoiden arvioon, jonka mukaan se on tässä tilanteessa riittävän turvallista. Tiedostan kyllä myös sen, että lapsella on riski saada tartunta koulusta. T: psyk.sh
Lapseni eivät mene missään tapauksessa kouluun 11 päivän takia.
T. Sh, joka tekee tällä hetkellä muita töitä.
Olen terveydenhoitaja, myös siis sairaanhoitajan pätevyys, joten vastasin. Perheemme Yläkouluissa olevat lapset menevät kouluun, koska osaavat noudattaa varoetäisyyksiä ja huolehtia käsihygieniasta, sitä vastoin päiväkodissa olevat sisarukset jäävät kotiin.
Kiinnostava kysely, toivottavasti hoitsut ehtii vastailla!