Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini suuttuu, kun hänelle sanoo siitä, että ei osannut antaa minulle lapsuudessa tunnetta siitä, että hän rakastaa minua

Vierailija
02.05.2020 |

Tunne oli se, että hän vihasi minua. Eli jos ei oikeasti vihaisi, niin hänenhän kuuluisi olla pahoillaan, kun kuulee tämän. Mutta ei ole, suuttuu, inttää vastaan ja syyttää minua siitä, että minulla on hänestä se kokemus, joka on. Häntä ei haittaa yhtään se, jos lapsella on kasvatuksesta sellaiset jäljet ja hän on ne aikaansaanut. Ainoa, mikä häntä haittaa, on se, että häntä syytetään asiasta.

Kommentit (210)

Vierailija
161/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit sekin on hassua, että ihminen, joka on kiitollinen asioista ei voisi olla aivan sirpaleina.

Ap

Vierailija
162/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle marttyyrit ei siis ole minkäänlainen ongelma, mä en kertakaikkiaan vaivaudu lainkaan marttyyreista. Enpä ole kovin montaa elämässäni tavannutkaan. Ehkä siksi, koska en tosiaan anna heille voimaa, koska en vain oikeasti koe minkään näköistä tarvetta saada heidän oloaan kohenemaan. Mun äiti oli pahempi kuin marttyyrit kokiessaan epäoikeudenmukaisesti mun pahan olon johtuvan itsestään, sen sijaan, että ois ollut heikko voimaton paska marttyyri, joka lähinnä tyytyyy inisemään, äiti oli vallankäyttäjä, joka siivosi ikävät tunteet käsittelemättömiin (lähes). Sori jos kiukkuni loukkaa jotakuta ja ymmärrän, jos marttyyri on vahingoittanut jotakuta ketjussa, ikävää se on myös. Ja väärin.

Huvittavaa sekin, että vanhempi voi toimia siinäkin väärin, että itsepintaisesti uskoo lastensa pahan olon johtuvan itsestään. Serkkujeni äiti on kuulemma tällainen eli serkkujani rasittaa se, että äiti kokee olleensa riittämätön äiti. Mä NIIN vaihtaisin siihen. Tosin kiitos serkkujeni asian valaisun tajuan, että en voi kuormittaa omia lapsiani samoin.

Ap

Se menisikin liiaksi oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun se kiva vanhempi kokisi olevansa syypää mun pahaan oloon, koittaisin lohduttaa häntä. Jos se auttaisi häntä, keksisin varmasti jotain, missä hän voisi parantaa.

Ap

Vierailija
164/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle marttyyrit ei siis ole minkäänlainen ongelma, mä en kertakaikkiaan vaivaudu lainkaan marttyyreista. Enpä ole kovin montaa elämässäni tavannutkaan. Ehkä siksi, koska en tosiaan anna heille voimaa, koska en vain oikeasti koe minkään näköistä tarvetta saada heidän oloaan kohenemaan. Mun äiti oli pahempi kuin marttyyrit kokiessaan epäoikeudenmukaisesti mun pahan olon johtuvan itsestään, sen sijaan, että ois ollut heikko voimaton paska marttyyri, joka lähinnä tyytyyy inisemään, äiti oli vallankäyttäjä, joka siivosi ikävät tunteet käsittelemättömiin (lähes). Sori jos kiukkuni loukkaa jotakuta ja ymmärrän, jos marttyyri on vahingoittanut jotakuta ketjussa, ikävää se on myös. Ja väärin.

Huvittavaa sekin, että vanhempi voi toimia siinäkin väärin, että itsepintaisesti uskoo lastensa pahan olon johtuvan itsestään. Serkkujeni äiti on kuulemma tällainen eli serkkujani rasittaa se, että äiti kokee olleensa riittämätön äiti. Mä NIIN vaihtaisin siihen. Tosin kiitos serkkujeni asian valaisun tajuan, että en voi kuormittaa omia lapsiani samoin.

Ap

Ei menisi, koska se tarkoittaisi, että vanhempi ei kanna vastuuta ongelmistaan, vaan haluaa lapsilta aivan jatkuvaa synnin päästön ja hyväksyntää. Eikä siis ilmeisesti mikään kertaiilmoitus riitä.

Ap

Vierailija
165/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyit tuollaiseksi. Et pysty olemaan tyytyväinen. Hyväksy se, äläkä syytä muita.

Vierailija
166/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyit tuollaiseksi. Et pysty olemaan tyytyväinen. Hyväksy se, äläkä syytä muita.

Pystyisin toki olemaan, mutta en huonojen olojen vallitessa ole. Jos niitä ei pysty parantamaan. Koska toinen satutti ja lannisti.

Ap

Vierailija
167/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei menisi, koska se tarkoittaisi, että vanhempi ei kanna vastuuta ongelmistaan, vaan haluaa lapsilta aivan jatkuvaa synnin päästön ja hyväksyntää. Eikä siis ilmeisesti mikään kertaiilmoitus riitä.

Ap

Ei välttämättä, jos asiaa alettaisiin työstää.

Vierailija
168/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei välttämättä, jos asiaa alettaisiin työstää.

Niin, kannattaahan asia toki kokeilla ensin. Mutta siis ilman serkkujani itselleni ei olisi tullut edes mieleen, että joku lapsi ei tykkää, jos vanhempi suree tietyn määrän verran huonouttaan vanhempana.

Ap

Vierailija
169/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyisin toki olemaan, mutta en huonojen olojen vallitessa ole. Jos niitä ei pysty parantamaan. Koska toinen satutti ja lannisti.

Ap

Niin, koska olet mikä olet, luonnostaan. Ei oloilla ole sen kanssa paljon tekemistä. Jokin on aina väärin. Vika on synnynnäisissä ominaisuuksissa. Se ei ole kenenkään syytä, sinunkaan, mutta älä työnnä sitä muiden viaksi ja syyksi.

Vierailija
170/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuoneet perintömiljoonat onnea tällekään.

Vierailija
171/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki serkuillani on ollut aika vakaviakin vaikeuksia henkisesti, niin että tädin ahdistus on mielestäni ymmärrettävää. Ja siis koittaa selvittää, mitä teki väärin. Minusta se on vain sympaattista. Mutta liika on liikaa ja kääntyy hyvää tarkoitustaan vastaan.

Lapsille ehkä tulee se olo, että tarkoitus ei olekaan kantaa vastuuta vaan pestä omatunto.

Ap

Vierailija
172/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, koska olet mikä olet, luonnostaan. Ei oloilla ole sen kanssa paljon tekemistä. Jokin on aina väärin. Vika on synnynnäisissä ominaisuuksissa. Se ei ole kenenkään syytä, sinunkaan, mutta älä työnnä sitä muiden viaksi ja syyksi.

On se äitini vika, mihin ominaisuuteni on mennyt. Eli en tietenkään olisi täydellinen hyvän äidinkään kanssa, mutta voisin olla onnellinen.

Ap

Vierailija
173/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki serkuillani on ollut aika vakaviakin vaikeuksia henkisesti, niin että tädin ahdistus on mielestäni ymmärrettävää. Ja siis koittaa selvittää, mitä teki väärin. Minusta se on vain sympaattista. Mutta liika on liikaa ja kääntyy hyvää tarkoitustaan vastaan.

Lapsille ehkä tulee se olo, että tarkoitus ei olekaan kantaa vastuuta vaan pestä omatunto.

Ap

Kumma kun et näe tuossakaan aitoa katumusta, empatiaa ja halua korjata asioita.

Vierailija
174/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuoneet perintömiljoonat onnea tällekään.

No eivät ne tilannetta huonontaneetkaan. Ainoa minkä ne toivat oli se, että rima siis vaatimus hyvästä elämästä nousi korkeammalle.

Ap

Vierailija
175/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ap henkisesti kahdeksan vuotias? Kaikilla on omat traumansa lapsuudessa, mutta kasvaessa moni päästää niistä irti ja ottaa vastuun omasta elämästään ja hyvinvoinnistaan. Murrosiän jälkeen Yleensä helpottaa kun saa etäisyyttä vanhempiinsa, ja aikuisena jo ymmärtää heitäkin kun tajuaa elämästä enemmän.

Vierailija
176/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kumma kun et näe tuossakaan aitoa katumusta, empatiaa ja halua korjata asioita.

Näenhän, kirjoitin: Minusta se on vain sympaattista. Mutta: jos se rasittaa lapsia, niin oikein empaattinen ihminen lopettaisi.

Ap

Vierailija
177/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ap henkisesti kahdeksan vuotias? Kaikilla on omat traumansa lapsuudessa, mutta kasvaessa moni päästää niistä irti ja ottaa vastuun omasta elämästään ja hyvinvoinnistaan. Murrosiän jälkeen Yleensä helpottaa kun saa etäisyyttä vanhempiinsa, ja aikuisena jo ymmärtää heitäkin kun tajuaa elämästä enemmän.

Minun äitini on määrännyt, miten minun pitää ajatella teininäkin. Hän ei ole antanut minun kasvaa.

Ap

Vierailija
178/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sulla on hynää tehdä mitä vaan, mistä aina valitit ettet voi tehdä! 

Jihuu ! Ei kun tekemään .. ;)

Zinc

Vierailija
179/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se nujertaminen nimenomaan on, ettei lapsen anneta kasvaa. Lapselta viedään kaikki aseet käsistä ja kyky olla vastakkaista tai eri mieltä.

Ap

Vierailija
180/210 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On se äitini vika, mihin ominaisuuteni on mennyt. Eli en tietenkään olisi täydellinen hyvän äidinkään kanssa, mutta voisin olla onnellinen.

Ap

Et olisi. Et pysty siihen. Sellaista ihmeolentoa ei olekaan, joka olisi yhtä aikaa ollut sinulle mieleinen ja kuitenkin aidosti parantava.

Kaikki kasvatusyritykset on olleet mielestäsi negatiivisia, koska ne olisivat vaatineet sinulta vastavuoroisuutta ja toisen miellyttämistä. Et pysty siihen. Olet epäsosiaalinen ja henkisesti toispuoleinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi