Hei sinä mökkikunralainen, laitanko lapset kouluun ennen sinne tuloa?
Kysytäänpä näin päin:
Jos asut maaseutupaikkakunnalla, missä ei ole vielä tartuntoja, niin haluaisitko, että ne kaupunkilaiset, jotka tulevat kesälomalla mökkeilemään kuntaasi, laittaisivat lapsensa kouluun nyt toukokuussa, jos heidän kaupungissaan on todettu paljon tartuntoja?
Esimerkiksi kun täällä Uudellamaalla on paljon tartuntoja, niin haluaisitko, että täällä laitetaan lapset kouluun 2 viimeiseksi toukokuun viikoksi, ennen kuin perhe lähtee mökkeilemään kotikuntaasi?
T. Helsinkiläinen koululaisen äiti, mökkikuntamme on Keski-Suomessa)
Kommentit (9)
Jos vietätte kaksi viikkoa koulun loppumisen jälkeen karanteenissa ennen mökille lähtöä, niin laita toki. Olisi kyllä hyvä, että mahdollisimman moni vanhempi ei laittaisi. Ei meilläkään mennä kouluun. Ainoastaan sairaanhoitopiiri tietää, onko kunnassa tartuntoja vai ei, asukkaat tietävät että jos niitä on, luku on alle 5.
Meillä lapsi lähtee ilmeisesti 1.6 rippileirille maaseudulle. Ei ole siis karanteenia välissä.
Oletan siis, että rippikoulu pidetään, kun sitä ei olla peruttukaan ja koska koulutkin kerran aukeavat.
T uusmaalainen
Onneksi Uudenmaansulku purettiin. Veikkaan aika monen lapsiperheen starttaavan mökille kesäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Uudenmaansulku purettiin. Veikkaan aika monen lapsiperheen starttaavan mökille kesäkuussa.
Joo, sinne isovanhempien mökille katselemaan, kun muut tekee mökkityöt ja itse voi ottaa lokoisasti. Ja sitten marista myöhemmin työpaikalla, miten oli tylsää eikä lapsillakaan mitään tekemistä. Ja miten hävetti käydä jollain rupuisella mökkilomalla, kun aina ennen ollaan käyty Monacossa ja Rivieralla.
Aivan sama. Täällä on kaikki kesätapahtumat peruttu, joten 1-2 viikon välein tehtävää kauppareissua lukuunottamatta perheellämme ei ole tarvetta liikkua julkisilla paikoille, ei siis liikuta meitä mitenkään.
Täällä myös yksi äiti jonka auto kääntyy 1.6 kohti mökkikuntaa. Isovanhemmat eivät itse pääse mökille joten meille jää mökin työt. Meidän kaupungissa on paljon tartuntoja ja mökkikunnassa maaseuturajan toisella puolella ei. Minun lapseni ovat saaneet lomaa koulusta, onneksi!
Snotaan näin päin: Ei kai se mökkikuntalaisten vika ole, että koulut on päätetty avata. Itse en laita lapsia kouluun. Ilmoitus kotiopetukseen siirtymisestä riittää. Lupia ei tarvita.
Tottakai laitat. Leviää vähän tasaisemmin koko maahan.