Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAHDOLLISET HUHTIMASUT -2009 :)

29.07.2008 |

Heips kaikille.

Ajattelin aloittaa ketjun huhtimasut 2009, vaikka en vielä todellakaan ole varma kuulunko itsekään tähän ryhmään :) Mutta olisi kiva jutella samassa tilanteessa/epäilyissä olevien kanssa.

Elän itse hyvin jännittävää aikaa, sillä epäilen olevani raskaana, mutta varmistusta asialle en ole vielä saanut. Olen melko varma, että olen joko tuleva huhtimasu 2009 tai olen kokenut keskenmenon. Aivan sekavaa kaikki. Vuodin runsaasti verta ollessani mieheni kanssa niissä hommissa ja tämä vuoto sai epäilyni keskenmenosta. Kuitenkin oireita on ollut tämän kyseisen tapahtuman jälkeenkin, jotten pikkasen enemmän olen kallistunut mahdollisen raskauden puoleen :)

Kolme testiä olen jo kerennyt tekemään, joissa kaikissa haalean haalean haalea haamuviiva, joka on vahvistunut ajan kuluessa. Tiedän, että sillä ei pitäisi olla merkitystä mitä tapahtuu testiajan jälkeen. Laitan (jos osaan) kuvat noista todellisista haamuista, jotka pitävät minua edelleen hyvin epätietoisena :) Mitä mieltä ootte testin haamuista? tämä jälkimmäisen testin viiva alkoi tulla esiin noin 12 min jälk ja 10min oli se aika....Itse en kyllä luota oikein näihin tällä kertaa :)

Jos löytyy muita mahdollisia huhtimasuja, niin kirjoitelkaa oireita, tuntemuksia, mahd l.a, ym..ym... Olisi kiva yhdessä jutustella :)

Itselläni tällä hetkellä kova flunssa päällä, joten en osaa sanoa mitkä oireista menevät sen piikkiin. Kuitenkin seuraavia oireita ollut; alaselkäkipu, mahan turvotus, mahassa erilaisia ihmetuntemuksia, ilmavaivoja, pääkipua...Ensimmäisessä raskaudessa alkuraskauden oireet olivat rintojen aristus (jota ei nyt) järkyttävä pahoivointi /toiv. pääsisin helpommalla)päänsärky...Ihana poika tuli :) Nyt toivomme tyttöä, mutta yhtä rakas ja tervetullut olisi poikakin. Niin ja mahd. l.a olisi noin 7.4.2009.

Hups heikkaa- puhun jo kuin olisin varma raskaudestani!! Pitää alkaa jo toppuuttelemaan, ettei tule sitten pettymyksenä ja liiallisena yllätyksenä, jos en olisikaan.

Vastailkaahan :x

VahvaTunne (4+2)

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein sunnuntaina testin joka näytti todellakin ensin pelkän haamuviivan, sitten se alkoi tummua pikku hiljaa tummemmaksi, ennen puolta tuntia se näytti jo selvän viivan, mutta haaleaksi se jäi siltikkin. Ohjeessa sanottiin et puoli tuntia on oikea tulos näkyvissä, eli tännekkin olisi tulossa huhti-vauva. Laskettu aika olisi 4.4. ;)

Mulla oireena: liikutun helposti:D, pientä lavatsakipua oli niinä päivinä kun kuukautisten oisi pitänyt olla ja noita ala selkä kipuja kanssa on, mulla kanssa flunssa päällä, niin ei viel kaikista oireista selvää ota:( Ja yksi ihana ilta pahoinvointi on ollut pientä, mutta onneksi ei ole tarvinu käydä laatoittamassa vessaa:)

Onnea kaikille odottajille ja toivotaan että meillä kaikilla menee raskaus aika hyvin :)

Vierailija
2/45 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip!

Samanlaista epäuskoa ilmassa täälläkin... kuukautisten olisi pitänyt alkaa viikko sitten. Tein testin viime perjantaina: haalea plussa. Samoin sunnuntaina ja maanantaina (jep, menin vähän yli-innokkaaksi testailun kanssa, kun en voinut uskoa sellaista just ja just näkyvää viivaa). No, eilen lopulta tuli ihan kunnollinen tumma viiva, joten uskottava se on.

Tänään tuli 5. viikko täyteen. Laskettu aika olisi 1.4. eli aprillipäivä. :-D

Oireita tällä hetkellä rintojen arkuus ja turvotus, mahan turvotus & maha sekaisin (sama homma viimeksikin alkuraskauden aikana.) Pahoinvointi tai väsymys ei ole vielä alkanut. (Edellinen raskaus siis päättyi keskenmenoon viitisen kuukautta sitten, eikä aiempia lapsia ole eli esikoinen on tilauksessa.)

Ajattelin mennä muutaman viikon päästä varhaisultraan, että näkisi onko kaikki kunnossa. Sitä ennen en ajatellut kertoa kenellekään. Noh, parille parhaalle kaverille tosin olen saattanut "vahingossa" jo asiasta mainita. ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille.

Mä tein ensimmäisen testin viime viikon torstaina, silloin haalea plus, tein silloin vielä toisenkin, lauantai-aamuna yhden ja maanantai-aamuna viimeisen.. Maanantaina oli jo tumma viiva. =0)

Tämä olisi esikoinen, ilman mitään yritystä. Ajatus on ollut tulee jos on tullakseen. Tosin pelottaa, sillä mulla on tosi kovia alavatsakipuja, toivottavasti eivät tarkoita pahaa..

Laskurien mukaan laskettu aika olisi 1.4.

Onnea munkin puolesta kaikille ja kirjoitellaan kuulumisia. :)

Vierailija
4/45 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti84: ne alavatsakivut kuuluvat asiaan, on merkki siitä, että kohdussa tapahtuu jotain... Jos siis ei isompaa verenvuotoa tms. tule, ei syytä huoleen. :)

Kiva, että mukana on muitakin esikoista odottavia. Ja neiti84:llä vielä sama laskettu aika. :)

Vierailija
5/45 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amena:kiitos rohkaisevista sanoista. Eilen olin täällä palstoilla pitkään ja luin kaikkia kamalia juttuja.. Ei sais ollenkaan tulla tällaseen paikkaan, tulee ihan vainoharhaiseks.. =0/ Koitan tosiaan muistaa ja uskoa, että ne kivut on vain sitä, että siellä tapahtuu muutosta, ja hyvää ja ihanaa sellaista. =0)

Huomenna olen ajatellut soittaa Neuvolaan. Jännittää jo nyt.. =0) Osaan jännittää kyllä kaikkea ihan turhaan.

Mistä päin Suomea ootte? Itse olen Varsinais-Suomesta.

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!!

Vierailija
6/45 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin ensimmäisen kerran sunnuntaina ja silloin sain jo melkovahvan viivan testiin. Nytpä olenkin sitten testannut joka päivä uudelleen ja viiva on yhtä tumma kuin kontrolliviivakin... joten pitänee uskoa että raskaana ollaan :)

Hiukan kyllä pelottaa kun edellinen raskaus meni kesken keväällä viikolla 11.

Nyt yritän vain pysyä järissäni ja toivoa että kaikki menisi tällä kertaa hyvin. Pelottaa kyllä, se on myönnettävä.

Kolmas lapsi oli tulossa.

OIreita ei vielä liiemmin ole, mitä nyt arat ja turvonneet rinnat, hiukan päätä on särkenyt ja alaselkä on kipeä. Vatsassa on sellanen jännä tunne, ihan kuin minua jännittäisi..

l.a olisi nyt näillä näkymin 7.4.2009

Toivottelenkin meille kaikille paljon hyvää onnea ihanalle matkallemme kohti huhtikuuta

KMK75 ja 4+2

Vierailija
7/45 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kanssa on mahassa semmonen jännä tunne, ihan kun jännittäs mut ei kuitenkaan semmosta et jännittää:) ja välillä mahaan tulee lämmön tunne, ihan kun joku lämpö aalto olis mahassa:D

Minä olen Keski-Suomesta

Vierailija
8/45 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis kuukautisten pitänyt alkaa viime pe, ja alavatsassa tuntuikin erikoista nipistelyä jonka luulin olevan kuukautiskipua. Eivät alkaneet ja lauantaina puhuin miehelleni että jos kävis ostamassa raskaustestin. Hän taivutteli minut odottamaan maanantaihin, jolloin sitten tein ekan testin. Aika selvä positiivinen ja ti-aamu tein toisen joka oli tosi selvä +.

Tuntuu vaan ihan epätodelliselta, että olisin muka tullut näin helposti raskaaksi. Kesäkuisten häiden jälkeen tuli yhdet kuukautiset ja jo nyt raskaana..? Ja näin "vanhana" vielä, eli 32-vuotiaana. Varsinkin kun ei oo sitä perinteistä oksentelua, vaan pelkästään vähän sitä alavatsanipistelyä ja turvotusta sen verran että mietin jo että pitääkö niitä äitiyshousuja lähteä jo nyt ostamaan. On niin paljon ollut puhetta kuinka lapsenteko on vaikeaa yli 3-kymppisenä, eli odotin kyllä paljon pitempää yrittämisaikaa + hedelmöityshoitoja ym.

No, vielähän ei mikään oo tosiaan varmaa. Sinullakin, "kmk", meni kesken vasta viikolla 11, kauheaa! Pitää varmaan koittaa pitää omana tietona sinne viikolle 12, vai mitä meinaatte itse tehdä?

Laskettu aika olisi 2.4. Hienot nämä sivut kun voi kaikki laskea itse :)

Asustelen Espoossa.

Vierailija
9/45 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpas mielissään, kun huomasin, että jo näin moni kirjoitellut tänne- uskomatonta :) Ei siis ollut huono ajankohta aloittaa keskustelua.

Keskemenoista sen verran, että itsekin koin sen joulukuussa. Ja juuri näin alussa kun nyt olen eli viikolla 5. Olin juuri tiennyt raskaudestani kunnes nousi 40 asteen kuume, jonka seurauksena kolmen kuumeilupvän jälkeen aloin vuotamaan. En ollut edes kerennyt asennoitua raskauteen, koska sairastuin saman tien, eikä siinä olotilasta edes ymmärtänyt mitään :) Siksi tämä keskenmeno ei ollut mitenkään erityisen raskas kokemus. Nyt olisi aivan eri tilanne, sillä olen jo niin mukana jutussa, vaikka en vieläkään ole saanut selvää plussaa :D

Aijon siis huomenna tehdä taas testin ja jospa siinä vihdoin olisi se selvä plussa, tai sitten ei- ilmoittelen...Mieheni on toivonut jo jonkin aikaa pikkukakkosta, ja hän todella pettyisin jos ei vieläkään onnistaisi. Itselläkin tietysti vauvakuumetta ilmassa. Meillä tosiaan yksi lapsi entuudestaan (1,5v).

Kertokaahan itsestä jotn lisää. Itse olen 21 vuotta ja mieheni kolme vuotta vanhempi. Opiskelija olen vielä, mieheni hankkii leivän pöytään:) Asumme Pohjois- Pohjanmaalla. Jos joku tunnistaa niin ei se mitään, mut ei saa juoruilla ;)

Tänään on ilmennyt uusia oireita (tai sitten liittyvät vaan tähän flunssaan..Kuka tietää! Mutta aivan kuin pahoinvointi pikku hiljaa hiipisi nurkan takaa. Hiukan heikottanut siis, mutta vielä ainakaan mikään tietty ruoka-aine ei ole oksettanut. Ja päivän tauon jälkeen taas mahassa nipistellyt kivasti. Turvotus on valtavaa, ja pelkäänkin, että mahd. raskaus näkyy jo päällepäin. Kävelenkin jo varmaan kuin viimesillään ;o)

Tällaista tänne- kirjoitelkaahan muutkin!

Vierailija
10/45 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli plussan testasin maanantaina, kun kk vajaan viikon myöhässä. Eilen ja tänään on nippaillut alamahaa ja alaselkää, mutta olettaisin kuuluvan asiaan? Laskurin mukaan la. olis 2.4. Meille mahdollinen tulokas olisi toinen, ennestään meillä 4v. poika. Lisäksi mulla on ollut kaks km, viikoilla 12 ja 8, joten hyvin varovaisesti suhtaudun tähän odotukseen. Kiva, että kanssaodottajia on jo paljon liikkeellä :)

Vierailija
11/45 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi epätietoinen. En ole raskaustestiä tehnyt enkä tee. Kolmen lapsen olen saanut ilman testin testiä. Ei kuukautisia ole kuulunut joten on herännyt epäilys. Kahvi on maistunut pahalta ja ihan hirvittävä väsymys. Töistä kun tulee voisin nukkua koko illan putkeen.

Tämä "mahdollinen" raskaus on iso yllätys. Minulle tehtiin keväällä sterilisaatio jonka jälkeen piti syödä pillereitä kolme kuukautta. Lääkäri ei luvannut 100 % ehkäisytehoa mut voisko tämä olla totta. Vaikka tätä raskautta ei suunniteltu olisin enemmän kuin iloinen siitä.

Minulla on pieni pulma kun kuukautisten merkkailu ei ole ollut lempi harrastukseni ja tosiaan niistä viimeisistä ei nyt sitten ole tietoa. Mitähän ne neuvolassakin sanovat. No selviäähän se ultrassa noin suunnilleen sitten kait. Eli josko olisin huhtimasu vai maalismasu en tiedä.

Iloisia odotuksen hetkiä kaikille. Alkuraskaus on niin jännää aikaa kun kaikki ei vielä tiedä ,saa olla vielä rauhassa masuineen.

T:kolmen veitikan äiti

Vierailija
12/45 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varovasti

Vierailija
13/45 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti siis kurkkailen tänne minäkin. 6 testipuikkoa tuossa todistaa että raskaan kai ollaan.. Ai miksikö niin epäröin. No, takana lapsettomuushoitoja useita vuosia ja sitten luomuihme 12/04, hoitojen tuloksena toinen ihme 07/07 ja nyt heti ekasta normikierrosta ed. synnytyksen jälkeen-- Luomuplussa!!

Olemme miehen kanssa aivan äimänä ja mies ei usko vieläkään.. Ajattelin tuossa ensi viikolla ellei menkkoja ala niin tilata tuon varhaisultran niin sittenpä tiedetään asuuko masussani joku..

Mutta palaillaan ja varmaan tänne alkaa näitä huhtimammoja tipahdella päivittäin. Laskurin mukaan meikän la ois tuossa 7.4.09 ja nyt siis menossa rv 4+2.

Vierailija
14/45 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa jo paljon huhtikuisia :-) Tarrasukkia kaikille matkaan!!

Itse tein ekan testin kp28. Olin 99% varma että menkat alkaa ja ajattelin ns. varmistaa asian. Eräskin negatiivinen tulos tullut vuoden aikana testailtua. Kyllä oli suuri hämmästys ja valtava ilo, kun liuskaan ilmestyi heti vahvat viirut. Tänään rv 5+1 (kaiketi) testasin keskellä päivää uudemman kerran ja välitömästi taas molemmat viirut esiin :-)

Kolmatta ollaan vuosi yritetty. Esikoista 1,5v. ja Lugesteroneilla tärppäsi (-01), toinen luomusti (-03), nyt clomit ja lugerteronit.

En tiedä oliko jännitys vai mikä, mutta etova olo alkoi heti rv 4, rinnat ja alavatsa turvoksissa, menkkamaista kipua ja äkkinäisistä liikkeistä vihlontaa. Vatsanseutu on sennäköinen kuin esikoisesta rv 14 !?! Liekö paikat venähtäneet ;-)

Kovasti jännittää meneekö kaikki hyvin... niin kuin varmaan kaikki pohtii. Huomenna ollaan reissuun lähdössä, lentokone ja etova olo hiukkasen kauhistuttaa.

Toivotaan että kaikilla viirut ja oireet hyvällä tavalla vahvistuu ja kevään lapsoset pysyvät loppuun asti matkassa bd

Täällä siis rv 5+1, ja mahd. l.a. 1.4. (tai maaliskuun puolella)

Vierailija
15/45 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä testiä en ole vielä tehnyt. Menkkojen olisi pitänyt alkaa maanantaina ja yleensä kierto on ollut lähes kellon tarkka.

Oireita voisi olla jatkuva pissahätä ja turvonnut alavatsa. Tää alavatsa on ollut kyllä turvoksissa jo mahdollisesta hedelmöittymisestä alkaen, joten ei ehkä liity mahdolliseen raskauteen.

Nyt jännittää hirmusti, enkä malttanut olla kirjoittamatta, vaikka olin suunnitellut testaavani vasta viikonloppuna. Menkkojen alkamispäivä on vain muistin varassa, joten ehkä ne menkat alkaakin vasta huomenna, mutta äsken tossa laskeskelin, että 28pv olis tullu jo maanantaina täyteen... huh ehkä on pakko mennä heti aamulla apteekkiin ja mut en kuitenkaan malta odottaa et pääsen töistä kotiin, ja työpäivä voi mennä vähän hurlumhei, jos aamulla plussaan.

No joo, toivottavasti ei tule pettymystä, kun näin aikaisin jo tänne kirjoittelen, mutta tulen sitten huomenna uudelleen kertoilemaan liitynkö joukkoonne vai en. Meillä on ennestään kaksi poikaa 04 ja 07.

Onnea kaikille plussanneille ja tarrasukkia matkaan!!

Vierailija
16/45 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulla myös lisää oireita, massu ihan kovalla kun ummettaa ja välillä taas ihan löysällä:S Ja huomasin tuossa eilen myös et jauhelihakastike meinas ruveta tekemään pahaa, mut sitä oli pakko kuitenkin sitten syödä.

Minä kerroi heti ensimmäisenä äipälle et meitä on sit ens kesänä varmaan kolme vaikka viikkoja onkin vaan 4+5, sanoin myös sille ettei saa kertoa viel kenellekkään, koska haluan sitten itse kertoa. Saa nähdä miten pitkään salassa pysyy kun sillä tahtoo olla suuri suu:D JA ompa tästä raskaudesta taidettu kertoa myös muutamalle hyvälle ystävällekkin

Vierailija
17/45 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä menkkamaiset kivut alamahalla ja selässä jatkuu, mutta vahvana on myös ns. raskausoireetkin, mitä tähän asti on tullut eli rintavarustus on äärettömän kipeä ja maha turvoksissa. Lisäks tänään aamulla ekan kahvikupillisen jälkeen alkoi etomaan niin roisisti, että ylös tuli. Meillä plussasta tietää minun ja miehen lisäksi vain mun äiti ja matalaa profiilia aiotaan pitää pitkään, koska noita keskenmenoja on menneisyydessä kaksi. Kaikille huhtikuisille tsemppiä ja paljon tarrasukkia matkaan...

Vierailija
18/45 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

täällä myös yksi varovaisesti ilmoittautuu huhtikuisiin mukaan, kolmatta odotellaan ja OYS laskuri antaa viikoiksi 5+1 eli laskettu aika 1.4., Vauva-lehden oma antaa lasketuksi ajaksi 6.4. eiköhän se jotain siltä väliltä ole.. =) Onko kukaan varannut aikaa alkuraskauden ultraan? Meillä on sellainen, 12.8. jänskää kun pääsee näkee onko siellä ketään.. Tarrasukkia tosiaan kaikille matkaan!

Vierailija
19/45 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nytten asia varmistui raskaana ollaan... ihanaa... täällä jo on hypitty tulevan isoveikan kaa onnesta siis... :) eli meillä siis ennestään 2005 huhtikuussa syntynyt poika.. paljon on jo porukkaa täällä toivottavasti lisääkin saadaan!

meillä siis laskettu ois näillä näkymin 6.4

terveisin mikunmamma (4+3)

Vierailija
20/45 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kirjoittaa jo aamulla, että tänään ei ole ollut minkäänlaisia raskausoireita ja että pelkään jo pahinta. Jätin kuitenkin kirjoittamatta ennenkuin sain varmistuksen asiaan. Tein viimeisen testin juuri äsken, ja kuten pelkäsinkin-

keskenmenosta oli tällä kertaa kysymys. Olisi pitänyt tajuta jo siinä vaihessa, kun testeissä oleva haamu heikentyi jatkuvasti. Eli eka kerralla erotettava, toisella kerralla juuri erotettava ja kolmennella vielä edellistäkin heikompi haamu. Eli raskaushormonia oli virtsassa vielä tämän verenvuoto-episodin jälkeen, kunnes alkoi pikku hiljaa kadota. Tällaista siis tänne. Yritys jatkuu...Mistäpäs sitä tietää vaikka kerkeäisin vielä huhtimasuihin jos onni ois myötä, tai sitten ei....

Kaikille maalismasuille hyvää odotusaikaa ja onnea matkaan!

- Ei enää vahva tunne