Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittaako teitäkin iltarutiinit, suihkussa käynti, hampaiden ja ihon hoito?

Vierailija
01.05.2020 |

Mun täytyy useimpina iltoina vetää ne läpi ihan siinä ja siinä, että viitsin. Ihon puhdistus, yövoide, hampaat, hammaslanka, suihku, rasvaus... illasta toiseen sitä samaa.

Tekis mieli mennä peseytymättä nukkumaan, riisua vaan vaatteet, laittaa yöpaita ja mennä sänkyyn. No, en tee sitä, mutta itsensä hoitaminen iltaisin on todella rasite.

Mitäs te muut? Ei ongelmaa 365 iltana vuodessa suihkutella, voidella, hoitaa itseänne?

Kommentit (423)

Vierailija
301/423 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hampaat on niin tärkeät että todellakin pesen ja lankaan joka ilta vaikka väsyttäisi.

Vierailija
302/423 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi minuakin rasittaa.  Muutin systeemin,   Teen iltahommia pitkin iltaa.  Esim hampaat voi pestä jo paljon ennen nukkumaan menoa.  Siinä samassa  tai vähän myöhemmin, kun sattuu tuolista nousemaan, voi puhdistaa kasvot, jos jotain erityispuhdistusta tarvitsevat.

Suihkun jätän sinne loppuhommaksi.

Tämä toimii itselläni.  Menee huomaamatta.  Väsyneenä illan päätteeksi oli ihan liian "raskas" homma ja tul tuupattua nukkumaan menemistäkin ihan vaan siksi, kun ei huvittanut tämä temppurata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/423 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ensin väsyttää niin, että meinaa sohvalle nukahtaa. Kun saa nuo tehtyä, on pirteä kuin peippo, eikä nukuta enää yhtään. Yksi syy unettomuuteeni on turhat iltarutiinit, tai niiden huono ajoittaminen.

Mene hyvissä ajoin suihkuun klo 19 aikaan.

Mä olen töissä tuohon aikaan.

Eri.

Vierailija
304/423 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene suihkuun aamulla. On kiva alkaa päivä raikkaana. Mukavampaa työkavereillekin.

Itse pesen hamput jo pari tuntia ennen nukkumaanmenoa koska yritän olla syömättä mitään illalla. Paras painonhallintakikka, minkä olen oppinut. Toinen syy on,että hammastahnassa on aromiaineina hengitystäraikastavia piparminttua, neilikkaa, mentholia ym. jotka myös toimivat voimakkaina piristävinä aineina.

Nassun putsaan meikeistä heti töistä kotiin päästyä. Nyt etätöissä putsaa meikittömän nassun ihan vain vauvapyyhkeellä illalla.

Muuten hyödynnän TV-ohjelmia.

Kun telkkarista alkaa suosikki-hömppäsarja, hyödynnän sitä kuntoiluapuna, eli jumppaan samalla ja katselen ohjelmaa "puolella silmällä". Jumpan jälkeen pikasuihku.

Kannattaa kasata ne voiteet siihen olkkariin ja rasvailla itseään vaikka uutisia katsellen jo alkuillasta.

Rasvan on hyvä imeytyä ihoon ennen nukkumaanmenoa ettei se rasva imeydy petivaatteisiin.

Vierailija
305/423 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos hoitaa valmistelut viittä minuuttia ennen nukahtamisaikaa. Mutta jos hoitaa ne tuntia aikaisemmin ja sitten lopun aikaa lukee kirjaa sängyssä, asiat luonnistuvat kivuttomammin.

Vierailija
306/423 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhi perä kaks kertaa aamulla no illalla ei tarvii pyyhkii kun väsyttää ehe ehe

Vierailija
307/423 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahintahan on jos noihin loputtoman ikävystyttäviin rutiineihin tulee esim. haavanhoito tai lapsen tai jonkun lemmikin hoitaminen, lääkitys tms. ylimääräinen riesa.

Tällä hetkellä olen joutunut vajaan pari viikkoa hoitamaan päivittäin visvaa vuotavaa haavaa jonka syntyyn minä en ole millään muotoa osallinen.

Onneksi kuolema pelastaa.

Vierailija
308/423 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäiläisen ongelma on ylenmääräinen vedelläplutraaminen. KAIKKI tyttikset on valittaneet minun suihkussa tai vedessä viipymisestäni. Kestää kuulemma tunteja että alan tuoksumaan edes vähän itselleni. Se vesipisaran osuminen on iholle maagisen hellivää.

Vierailija
309/423 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kuumassa vedessä läträämistä, mutta just noi kaikki mainitsemasi etenkin työarkena lisää kuormitusta ja vähentää ns omaa aikaa, vaikka kuulostaa hullulta. Ihan helvatun moinen homma kaikessa, kynsien rassaaminenkin ärsyttää ja niiden hoito vaikka haluankin pitää kynnet lakattuna. Mut etenkin tuo hampaiden harjaus, lanka ja väliharjat. 

Uupumusta lisää tää kaikki :D 

Vierailija
310/423 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atoopikon on pakko rasvailla

Vierailija
311/423 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo rasittaa. Mua alkaa väsyttää aikaisin joka ilta ja vaikka tekisi mieli vaan kaatua sänkyyn, on pakko vielä tehdä iltapesut eikä yhtään jaksaisi. Joskus jätän väliin vain ja peseydyn vasta aamulla. Uni on tärkeämpää.

Vierailija
312/423 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, etenkin vartalon ihon rasvaus, meikkien poisto ja hiusten kuivaus.

Vierailija
313/423 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat pesen joka ilta, mutta käyn suihkussa ehkä joka toinen ilta, naaman rasvaan silloin tällöin. Ei stressiä näistä.

Vierailija
314/423 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mene suihkuun aamulla. On kiva alkaa päivä raikkaana. Mukavampaa työkavereillekin.

Itse pesen hamput jo pari tuntia ennen nukkumaanmenoa koska yritän olla syömättä mitään illalla. Paras painonhallintakikka, minkä olen oppinut. Toinen syy on,että hammastahnassa on aromiaineina hengitystäraikastavia piparminttua, neilikkaa, mentholia ym. jotka myös toimivat voimakkaina piristävinä aineina.

Nassun putsaan meikeistä heti töistä kotiin päästyä. Nyt etätöissä putsaa meikittömän nassun ihan vain vauvapyyhkeellä illalla.

Muuten hyödynnän TV-ohjelmia.

Kun telkkarista alkaa suosikki-hömppäsarja, hyödynnän sitä kuntoiluapuna, eli jumppaan samalla ja katselen ohjelmaa "puolella silmällä". Jumpan jälkeen pikasuihku.

Kannattaa kasata ne voiteet siihen olkkariin ja rasvailla itseään vaikka uutisia katsellen jo alkuillasta.

Rasvan on hyvä imeytyä ihoon ennen nukkumaanmenoa ettei se rasva imeydy petivaatteisiin.

Nukkumaan en tahdo likaisena, vartalovoide levitetään suihkusta vielä kostealle iholle.

Vierailija
315/423 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siksi en tee enää niitä ja olen kovettunut

Vierailija
316/423 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa onnellisia, että voitte käydä rauhassa iltapesulla. Minulla oli rintasyöpä, piti valita peseekö hampaat vai kasvot muuta ei jaksanut hoitojen aikana.

Vierailija
317/423 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kieltämättä tulee iltarutiinit korvista pihalle enkä jaksaisi millään. Ei huvittaisi, ei kiinnostaisi. Olisikin vain hampaiden harjaus ja peseytyminen, mut niiden lisäksi on päivällisen ja iltapalan tarkka ajoittaminen oikeaan aikaan, insuliinin piikittäminen oikeaan aikaan ja ainainen hiilareiden ja paastoajan laskeminen ja ajoittaminen oikeaan aikaan. Ei voi syödä silloin kun haluaisi, mitä haluaisi tai jättää vaikka syömättä jos ei huvita. Pakko on syödä jotain ennen nukkumaanmenoa, mutta ei liian aikaisin eikä liian myöhään. Ja ajoittaa se insuliini. Ja hoitaa moniallergisen ja iho-oireilevan koiran iltarutiinit samalla. Sen lääkitykset, korvien putsaus, iltakäyttö, ruokkiminen. Ja sit vielä omat tablettilääkkeet. Oikeasti nukkumaanmenorutiinien tekemiseen menee useampi tunti aikaa ja vihaan tätä.

Vierailija
318/423 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kieltämättä tulee iltarutiinit korvista pihalle enkä jaksaisi millään. Ei huvittaisi, ei kiinnostaisi. Olisikin vain hampaiden harjaus ja peseytyminen, mut niiden lisäksi on päivällisen ja iltapalan tarkka ajoittaminen oikeaan aikaan, insuliinin piikittäminen oikeaan aikaan ja ainainen hiilareiden ja paastoajan laskeminen ja ajoittaminen oikeaan aikaan. Ei voi syödä silloin kun haluaisi, mitä haluaisi tai jättää vaikka syömättä jos ei huvita. Pakko on syödä jotain ennen nukkumaanmenoa, mutta ei liian aikaisin eikä liian myöhään. Ja ajoittaa se insuliini. Ja hoitaa moniallergisen ja iho-oireilevan koiran iltarutiinit samalla. Sen lääkitykset, korvien putsaus, iltakäyttö, ruokkiminen. Ja sit vielä omat tablettilääkkeet. Oikeasti nukkumaanmenorutiinien tekemiseen menee useampi tunti aikaa ja vihaan tätä.

Niin ja edellisten lisäksi pitää seurata tiiviisti sokereita illan ja yön aikana. Ettei laske liian alas tai nouse liian korkealle.

Vierailija
319/423 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin rasittaa. Kaikki rutiinit tuntuu itse asiassa älyttömän turhauttavilta. Yksi päivä meni hermot siihen, että minkä takia ei voi olla joku pilleri, joka korvaisi aterian. Monta kertaa päivässä pitäisi olla miettimässä mitä syö ja sitten sitä ruoanlaittoa en jaksa yhtään. Joskus leivän tekeminen vituttaa.

Joka päivä monta kertaa samaa pasketta. Niiiiiiin tylsää.

Jos oon ollut kotosalla, enkä oo esim meikannut ollenkaan, niin riisun vaan vaatteet, pesen hampaat ja kaadun sänkyyn. IDGF.

Vierailija
320/423 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Elämää on riemastuttamassa ADHD niin oon naamioinut itseni hippimammaksi, jolloin voin vaan kaatua sänkyyn likaisena, vaikka mun sisäinen autisti huutaa, koska tarvitsisin tarkat rutiinit. Menen kuitenkin aina sieltä mistä aita on matalin, koska en kykene muuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä