Elvytysseteli 100€, mihin käytät?
Tuleekohan siihen ylöskirjoitetuksi ne paikat, joihin se käy?
Hei siis nyt, Li Li, tämä nöyryyttäminen loppuu kohta!
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä tulee, niin tuleekohan kaikille, siis myös lapsille? Itse käyttäisin ehkä kampaajalle, kahvilaan, ravintolaan tai askartelukauppaan.
Ei varmastikaan tule lapsille. Pienimmät lapsethan pääsevät normaalistikin ilmaiseksi tai hyvin halvalla erilaisiin tapahtumiin yms. Mitäpä esim. minun 3kk vauvani tuolla setelillä tekisi?
Tää on se lahjus siitä että vanhukset uhrataan korona alttarille talouden pelastamiseksi.
Ikuinen vappu satasella! Kansa kiittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nään jo nyt mielessäni tori.fi:n ja Facebookin kirppisryhmien feedit täynnä eri hintaisia taloudenelvytyskuponkeja. Se oikea raha olis varmasti parempi kaikille, tietenkin osa sitä ei käyttäisi toivotulla tavalla talouden edistämiseen, mutta riittävän suuri osa ostaisi varmasti palveluita tai ainakin enemmän kulutushyödykkeitä tai parempaa ruokaa korona-ahdingon jälkeen.
Helposti estettävissä sillä, että säädetään setelin myynti laittomaksi. Ainakaan julkisesti ei silloin voisi myydä.
Teoriassa joo, mutta oot silti varmaan nähnyt ihmisiä myymässä vaikka mitä FB:ssä ja muualla. Se, onko se laillista ei näytä pysäyttävän moniakaan. Käytännössä sitten jos moderaattorit onnistuvat poistamaan kaikki ilmoitukset, tältä vältytään.
Itse asiassa en ole koskaan nähnyt mitään laitonta myytävän julkisilla nettikauppapaikoilla. Olen kai sitten liikkunut vähän eri kaupoilla kuin sinä.
Eiköhän noissa ole vähän väliä esim. varastettuja fillareita tai osia kaupan eli kyllä taidat olla. Varas ei siis mainosta sitä fillaria varastettuna...
Vierailija kirjoitti:
Turha seteli joka jää käyttämättä jos se on käytettävä johonkin vasemmiston määrittämään tarkoitukseen. Noi broilerit on niin elämästä vieraantuneita ettei ne minun arjestani tajua mitään. Menee esim, kohtalaisen kauan että saan tuon summan käytettyä parturissa. Ruokaa ostan ravintoloista mutta lounasseteleillä eli se ei mene siihenkään. Musiikkia en osta ja näytelmiä en katso. Konserteissa en käy ja tuskin satasella edes pääsee nykykeikoille festareille, vai pääseekö? Niin ja viinaa en käytä joten siihenkään se ei mene, tosin veikkaan ettei sillä setelillä sitä saisikaan.
Kevyesti pääsee. Ellei ole menossa esim. Madonnan keikalle. Festareillekin päiväliput alle 100€. Eipähän tuota seteliä varmasti mikään pakko olisi ottaa, joten turhaan nuriset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä tulee, niin tuleekohan kaikille, siis myös lapsille? Itse käyttäisin ehkä kampaajalle, kahvilaan, ravintolaan tai askartelukauppaan.
Ei varmastikaan tule lapsille. Pienimmät lapsethan pääsevät normaalistikin ilmaiseksi tai hyvin halvalla erilaisiin tapahtumiin yms. Mitäpä esim. minun 3kk vauvani tuolla setelillä tekisi?
Esim teini joka uhrataan koronalle vois ilahtua hiustenleikkuusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nään jo nyt mielessäni tori.fi:n ja Facebookin kirppisryhmien feedit täynnä eri hintaisia taloudenelvytyskuponkeja. Se oikea raha olis varmasti parempi kaikille, tietenkin osa sitä ei käyttäisi toivotulla tavalla talouden edistämiseen, mutta riittävän suuri osa ostaisi varmasti palveluita tai ainakin enemmän kulutushyödykkeitä tai parempaa ruokaa korona-ahdingon jälkeen.
Helposti estettävissä sillä, että säädetään setelin myynti laittomaksi. Ainakaan julkisesti ei silloin voisi myydä.
Teoriassa joo, mutta oot silti varmaan nähnyt ihmisiä myymässä vaikka mitä FB:ssä ja muualla. Se, onko se laillista ei näytä pysäyttävän moniakaan. Käytännössä sitten jos moderaattorit onnistuvat poistamaan kaikki ilmoitukset, tältä vältytään.
Itse asiassa en ole koskaan nähnyt mitään laitonta myytävän julkisilla nettikauppapaikoilla. Olen kai sitten liikkunut vähän eri kaupoilla kuin sinä.
Elämäm koululaiset jaksaa yrittää vaikka mitä ja mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Esim. selkeästi varastettu tavara (FB:ssä ja tori:fissä muunmuassa polkupyörät) liikkuu aktiivisesti, mutta kaikkia hämäriä ilmoituksia on vaikea poistaa ajoissa, ja harvoin niistä saadaan itse tekijää vastuuseen, korkeintaan käyttäjän ilmoitus tai profiili poistetaan tms. Näin kuvittelisin käyvän myös näiden setelien kohdalla.
Vaihtoehtoisesti joko kangasliikkeeseen tai taidetarvikeliikkeeseen. Jälkimmäinen houkuttelee niin paljon että olen jo tehnyt laskelmia, mitä kaikkea voisi ostaa satasella - kunnon akvarellivärit, siveltimiä, piirustuslehtiöitä...
Tai sitten tietenkin museokortti johon ei ole ollut toistaiseksi varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän noissa ole vähän väliä esim. varastettuja fillareita tai osia kaupan eli kyllä taidat olla. Varas ei siis mainosta sitä fillaria varastettuna...
Hieman eri asia myydä asiaa, jota ostaja ja sivuston ylläpitäjä ei tiedä varastetuksi kuin esim. seteliä, jonka myynnin kaikki tietävät laittomaksi. Siitähän tässä alun perin puhuttiin, voisiko setelin jatkomyynnin estää tekemällä myynnistä laitonta.
Lääkäriin käyttäisin. 100€ riittäisi melkein yhteen käytiin.
Vierailija kirjoitti:
Rehellistä rahaa vaan eikä mitään kuponkeja.
iltalehden otsikko: 100 euron elvytysseteliä. ei yhden euron seteleitä ole olemassa. ehkä tarkoitti sentin kolikoita sata kpl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim teini joka uhrataan koronalle vois ilahtua hiustenleikkuusta...
Noniin, iltalääkkeiden aika, rouva/neiti uhraaja.
Tilaisin Polyteknikkojen kuoron kvartetin laulamaan minulle Ikuisen teekkarin laulun ja synkistelisin muistellessani nuoruudessa kesken jääneitä opintoja.
Ojoj, käyn ekaks lounaalla syömässä tornissa, sitten sieltä limusiinillä töihin, kotihoitajana työskentelen. Kuski sais ajella mut ympäri asiakkaille, tarjoillen skumppaa ja mansikoita, pitäähän linjoja ajatella. Sen jälkeen olisikin Spa-elämys, hieronta, kasvonaamio ja kampaaja. Sitten olisikin 3 kk vapaata. NÄILLÄ MENNÄÄÄ JEEE❤️❤️
Vierailija kirjoitti:
Voiko sen käyttää sitten, kun koronatartunnat Suomessa = 0? Sitä ennen en ajatellut mennä minnekään keikoille tai kampaajalle.
Voiko sillä ostaa esim muusikon verkkoesitykseen lipun? Sitten voin käyttää siihen. Voiko ostaa suomalaisen e-kirjan? Voiko tilata runoilijalta runon sähköpostiin?
Nimenomaan koronan jälkeiseen aikaanhan se olisi tarkoitettukin elvyttämään yhteiskunnan eri palveluita.
Parturi-kampaajaan. Kädentaitoammatteja kunnioittaen
Kasvohoitoon. Joskus kävin, ei ole enää aikoihin ollut varaa.
Vierailija kirjoitti:
Turha seteli joka jää käyttämättä jos se on käytettävä johonkin vasemmiston määrittämään tarkoitukseen. Noi broilerit on niin elämästä vieraantuneita ettei ne minun arjestani tajua mitään. Menee esim, kohtalaisen kauan että saan tuon summan käytettyä parturissa. Ruokaa ostan ravintoloista mutta lounasseteleillä eli se ei mene siihenkään. Musiikkia en osta ja näytelmiä en katso. Konserteissa en käy ja tuskin satasella edes pääsee nykykeikoille festareille, vai pääseekö? Niin ja viinaa en käytä joten siihenkään se ei mene, tosin veikkaan ettei sillä setelillä sitä saisikaan.
Onpas kyllä kerrassaan surkeaa, jos ei yhtä ilmaista kuponkia saa käytettyä mihinkään. Tässä onkin tarkoitus ajatella asiaa talouden kannalta eikä siitä omasta näkövinkkelistä, koska niin ne päättäjätkin tekevät, jos tällainen kuponkishow tulee menemään läpi.