Elvytysseteli 100€, mihin käytät?
Tuleekohan siihen ylöskirjoitetuksi ne paikat, joihin se käy?
Hei siis nyt, Li Li, tämä nöyryyttäminen loppuu kohta!
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tää juttu on?
Vilkaise esim. Ilta-Sanomien sivulta, mitä Li Andersson ehdotti. En jaksa linkata.
Selittäkääs nyt mistä on kyse. Kaikille jaetaan joku kuponki jolla voi ostaa itselleen kulttuurielämyksen vai? Voisin mennä vaikka oopperaan jos ilmaiseksi pääsee, näin työttömänä ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Rehellistä rahaa vaan eikä mitään kuponkeja.
Juntit.
Vierailija kirjoitti:
Turha seteli joka jää käyttämättä jos se on käytettävä johonkin vasemmiston määrittämään tarkoitukseen. Noi broilerit on niin elämästä vieraantuneita ettei ne minun arjestani tajua mitään. Menee esim, kohtalaisen kauan että saan tuon summan käytettyä parturissa. Ruokaa ostan ravintoloista mutta lounasseteleillä eli se ei mene siihenkään. Musiikkia en osta ja näytelmiä en katso. Konserteissa en käy ja tuskin satasella edes pääsee nykykeikoille festareille, vai pääseekö? Niin ja viinaa en käytä joten siihenkään se ei mene, tosin veikkaan ettei sillä setelillä sitä saisikaan.
No mitä sinä sitten vapaa-ajallasi teet? Voimme yhdessä keksiä juuri sinun arkeesi räätälöidyn käyttötavan. Tuo setelihän kävisi myös esim. kivijalkaliikkeisiin, joten josko niistä löytyisi jotain kivaa sinulle. Tai mitenkäs urheilun laita? Harrastatko? Seuraatko? Tai miksipä et menisi kerrankin ravintolaan muutenkin kuin vain lounassetelilounasta syömään. Repäisisit kerrankin ja tilaisit oikein kunnon piperrykset ja pöperrykset koko satasella!
Minä käyttäisin sen thai-hierontaan.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkääs nyt mistä on kyse. Kaikille jaetaan joku kuponki jolla voi ostaa itselleen kulttuurielämyksen vai? Voisin mennä vaikka oopperaan jos ilmaiseksi pääsee, näin työttömänä ei ole varaa.
Vieläkään ei jaeta yhtään mitään. Se oli EHDOTUS. Seuratkaa uutisointia niin ette ole pihalla kuin lumiukot.
Se minun maksamaani rahaa, jonka Li palauttaa takaisin, jotta voisin maksaa vielä enemmän veroja. Anteliasta.
Kuulosti hyvältä idealta, mutta mistä rahat otetaan. Yli 500 miljoonaa.
Hierojalle menisin :) En oo ikinä käynyt niin ois luksusta ja paikat ihan jumissa tästä korona - karanteeni - treenaamisesta :D
Vierailija kirjoitti:
Se minun maksamaani rahaa, jonka Li palauttaa takaisin, jotta voisin maksaa vielä enemmän veroja. Anteliasta.
Ajatella, että verorahoilla tuetaan Suomessa yhteiskunnan toimivuutta! Onpa yllättävä tieto! Ikinä en olisi uskonut!
Vierailija kirjoitti:
Kuulosti hyvältä idealta, mutta mistä rahat otetaan. Yli 500 miljoonaa.
Tuosta kun rajataan lapset pois (heille tuskin seteleitä jaettaisiin), luku pienenee huomattavasti. Suomessa on taatusti paljon turhia rahareikiä, joista saa nipistettyä tuon summan kevyesti. Sieltä vaan valikoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin. Sitten kulttuuriin joo. Meille se ei siis kävisi maksusta. Kiitos Li. Kyllä oikein sydäntä lämmittää lomauttaa työntekijät ja lopulta irtisanoa. Ne varmaan ilahtuu tuosta satasesta. Kaikkien huoli on jossain kampaajissa, muut alat joutaa nurin.
Kampaajilla näkyy ovi edelleen käyvän. Jännä kuinka kurjaa niillä on. 2000 käteen yhteiskunnalta ja jatkona tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin. Sitten kulttuuriin joo. Meille se ei siis kävisi maksusta. Kiitos Li. Kyllä oikein sydäntä lämmittää lomauttaa työntekijät ja lopulta irtisanoa. Ne varmaan ilahtuu tuosta satasesta. Kaikkien huoli on jossain kampaajissa, muut alat joutaa nurin.
Miksi ei kävisi teille maksusta? Tuohan ei olisi mikään kulttuuriseleli, vaan sillä olisi hyvinkin laajat käyttömahdollisuudet. Kyllä minä lomautettuna ainakin ilahtuisin esim. käytännössä ilmaisesta kampaajakäynnistä tai teatteriesityksestä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei kävisi teille maksusta? Tuohan ei olisi mikään kulttuuriseleli, vaan sillä olisi hyvinkin laajat käyttömahdollisuudet. Kyllä minä lomautettuna ainakin ilahtuisin esim. käytännössä ilmaisesta kampaajakäynnistä tai teatteriesityksestä tms.
Tämä on korvamerkitty tietyille aloille. Sehän tehtiin uutisessa selväksi. Tässä maassa on aika paljon eri aloja jotka kamppailee nyt pystyssä pysymisestä ja jää ilman tukia. Ei näillä kuluilla mitä yhteiskuntakin on meille asettanut kauaa pysytä pystyssä, eikä nämä ole pelkkiä veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on korvamerkitty tietyille aloille. Sehän tehtiin uutisessa selväksi. Tässä maassa on aika paljon eri aloja jotka kamppailee nyt pystyssä pysymisestä ja jää ilman tukia. Ei näillä kuluilla mitä yhteiskuntakin on meille asettanut kauaa pysytä pystyssä, eikä nämä ole pelkkiä veroja.
Korvamerkitty tietyille aloille? Minusta esim. kivijalkaliikkeet, jotka uutisessakin mainittiin kattavat aika laajan skaalan eri aloja. Lisänä sitten kulttuuripalvelut, urheilupalvelut yms. jotka ovat myös eri alaa kuin kivijalka liikkeet. Eiköhän kaikkia yritetä tavalla tai toisella tukea, kunhan keksitään sopivat keinot. Tässä maassa on ilman koronaakin aloja, jotka kamppailevat pystyssä pysymisestä. Kaikki eivät vaan voi pärjätä samalla tavalla.
Ikävä puhkaista kuplasi, mutta jo tuon lounaan jälkeen olisi setelisi melkein kokonaan käytetty. Limusiinilla saattaisin muutaman metrin vielä päästä.