Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen pitäisi tehdä aloite?

Arvo Tasa
01.05.2020 |

Millä feministit perustelevat itselleen, että miehen pitäisi vielä nykyaikanakin tehdä aloite naiselle? Tai avata ovi, kantaa kauppakassit jne...

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakaan se ei ole koskaan tuottanut toivottua tulosta mun kohdalla. Olen kokeillut 3 kertaa. Miehet, jotka ovat olleet kiinnostuneita ovat tehneet aloitteen.

Harva mies on päätynyt parisuhteeseen vain parien pakkien jälkeen. Jos siitä vetäisi samat johtopäätökset kuin sinä, olisimme jo kuolleet sukupuuttoon.

Aika monella oli siinä pakit saaneiden naisten keskustelussa käynyt just noin ettei miehiä kiinnostanut aloitteellinen nainen. Kiitä muita miehiä tästä hyvästä. Samat tyypit menee makkarissakin täysin jäihin.

Eli väität, että niitä miehiä olisi ehkä kiinnostanut "metsästää" näitä naisia, mutta nainen omalla aloitteellisuudellaan pilasi mahdollisuutensa?

Mies kuin mies lähestyy vaikka vodka ryypyn saattelemana sitä heidän mielestään oikeaa. Motivaation pitää olla oikeasti korkea. Muut menee kategoriaan pano/hylky

Miksi naiset eivät sitten tasa-arvon nimissä tee samoin?

Edelleen melkoisen moni on noin tehnyt. Kai hylyn antaneilla puskee alkukantaiset vaistot päälle joka varoittaa ottamasta liian omatoimista naista.

Väität, että johtuu "alkukantaisista vaistoista" eikä kiinnostuksen puutteesta?

Sinähän sen sanoit. Mies tarvitsee stimulaatiota tehdäkseen aloitteen. Noni, mikä tässä on ongelmana?

Aivan kuin nainenkin. Miksi siis aloitteen teko olisi vain miesten kontolla?

Vierailija
62/148 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritin jo, on sinun vuorosi.

Yksistä pakeista luovutit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakaan se ei ole koskaan tuottanut toivottua tulosta mun kohdalla. Olen kokeillut 3 kertaa. Miehet, jotka ovat olleet kiinnostuneita ovat tehneet aloitteen.

Harva mies on päätynyt parisuhteeseen vain parien pakkien jälkeen. Jos siitä vetäisi samat johtopäätökset kuin sinä, olisimme jo kuolleet sukupuuttoon.

Aika monella oli siinä pakit saaneiden naisten keskustelussa käynyt just noin ettei miehiä kiinnostanut aloitteellinen nainen. Kiitä muita miehiä tästä hyvästä. Samat tyypit menee makkarissakin täysin jäihin.

Eli väität, että niitä miehiä olisi ehkä kiinnostanut "metsästää" näitä naisia, mutta nainen omalla aloitteellisuudellaan pilasi mahdollisuutensa?

Mies kuin mies lähestyy vaikka vodka ryypyn saattelemana sitä heidän mielestään oikeaa. Motivaation pitää olla oikeasti korkea. Muut menee kategoriaan pano/hylky

Edelleen melkoisen moni on noin tehnyt. Kai hylyn antaneilla puskee alkukantaiset vaistot päälle joka varoittaa ottamasta liian omatoimista naista.

Väität, että johtuu "alkukantaisista vaistoista" eikä kiinnostuksen puutteesta?

Sinähän sen sanoit. Mies tarvitsee stimulaatiota tehdäkseen aloitteen. Noni, mikä tässä on ongelmana?

Aivan kuin nainenkin. Miksi siis aloitteen teko olisi vain miesten kontolla?

Koska se ei vaan toimi. Mene huutamaan miehille tästä sisäisestä säännöstä.

Vierailija
64/148 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse tehdä. Ja mielellään jätäkin aloite tekemättä, jos joudut miettimällä miettimään miksi tekisit aloitteen. Jos olet oikeasti jostain naisesta kiinnostunut, et keksi yhtään syytä miksi et tekisi aloitetta.

Ai kun tasa-arvoinen ajatusmaailma. 😂

Vierailija
65/148 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niin päättelit?

Vierailija
66/148 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niin päättelit?

Kommentistasi. Vai montako kertaa olet tullut torjutuksi?

Vierailija
67/148 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lähestyy jos kiinnostuu. Vodkaryyppy taitaa toimia enemmän miehiin niin että kaikki naiset alkaa yhtäkkiä kiinnostaa. Miksi näin?

Vierailija
68/148 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitäisi uskoa, että naimisissa oleva ukkomies päivystää palstalla koko illan? Monet pakit saanut uli ap on.

Vierailija
69/148 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas joku voisi kertoa mikä se aloite on. Se ei ole sitä että kännissä bongaat jonkun kivan näköisen ja koitat mennä juttelemaan. Monta oikeaa aloitetta ap on tehnyt?

Vierailija
70/148 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kestävät ne todennäköisesti tulevat pakit paremmin.

Vierailija
71/148 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on luonnonlaki, koiraat taistelevat, esittävät soidintansseja tms. tehdäkseen naaraaseen vaikutuksen.

Ei vaan, ei miehen varsinaisesti tarvitse tehdä aloitetta. Se vaan on pitkään jatkunut ja pinttynyt tapa ja ajattelumalli, josta ollaan pikkuhiljaa pääsemässä yli.

Vierailija
72/148 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei halua tehdä aloitetta, niin silloin sitä ei tarvi tehdä. Se on oma valinta olla ilman pildeä ja siitä turha kenenkään valittaa. Miehellä on siihen oikeus.

Vierailija
73/148 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään ole pakko tehdä mitään. Mutta jos oikeasti tuntee vetoa johonkin ihmiseen, niin mielestäni on pöljää jättää tekemättä aloite vain joidenkin periaatteiden vuoksi. Olen itse nainen ja feministi, ja olen tehnyt aloitteen aina kun olen kohdannut itseäni kiinnostavan miehen. Joskus sain pakit, joskus onnistuin. Nykyään olen naimisissa ihanan miehen kanssa ja kyllä, minä tein aloitteen.

Vierailija
74/148 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valivali. Voit odottaa kammarissasi että instabeibet tulevat hakemaan sinut sieltä, mutta älä pidätä hengitystäsi sitä odotellessa.

En puhunut itstäni vaan ihmettelen toiveiden vastakkaisuutta.

Kenen toiveiden? Mene kysymään siltä.

Naisten. Minusta monen tasa-arvon tavoittelu on valikoivaa. Halutaan säilyttää itselle edulliset asiat, mutta muuttaa epäedulliset. 

Puhut ilmeisesti konservatiivisista naisista, etkö? Yksinkertaisesti et ota sellaista

Vähissä on niin edistykselliset feministit, jotka haluavat olla aloitteellisia parinmuodostuksessa.

Jos noin on, niin eikö ole helpointa antaa heidän jäädä yksin? Kukaan ei pakota tekemään heille aloitteita, vai pakottaako?

Ei pakota. Minä vain ihmettelen, miksi muuten tasa-arvoinen nykynainen tässä kohtaa taantuu syvälle menneisyyteen. Tälläkin palstalla on usein kirjoitettu, että "kiinnostunut mies tekee aloitteen, joten naisen ei tarvitse eikä edes kannata." Lisäksi ei nähdä mitään ongelmaa asetelmassa, että miehen odotetaan maksavan treffeillä.

Olen lukemattomia kertoja ehdottanut palstalaisille ensitapaamiselle ilmaistreffejä. Jostain syystä ei kelpaa vaan on pakko ängetä illalliselle. Se, että mies tarjoaa ensitapaamisella, on etikettiasia, ei tasa-arvo-. Ja kyllä, jos olisin mennyt ensitapaamisella johonkin maksulliseen paikkaan puolisoni kanssa, olisin odottanut hänen tarjoavan. Tosin en olisi suostunut muulle kuin kahville tai oluelle.

Aloitteen olen tehnyt aina, kun olen riittävän kiinnostavan miehen havainnut. Se ei ole sitä, että menen pyytämään treffeille tai seurustelemaan vaan sitä, että olen pyrkinyt kiinnittämään hänen huomionsa itseeni. Jos olen huomannut, että hän ei vastaa katseeseeni, joko välttelee sitä tai olen hänelle tapettia, tai jos hän on selvästi iskenyt silmänsä johonkin toiseen naiseen niin tietenkään en ole hakeutunut juttusille.

Mutta selitä vihdoin minulle: jos ensitreffeillä tarjoaminen on ongelma, miksi et ehdota jotain ilmaista tekemistä? Mikä siinä on ongelma?

Vierailija
75/148 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valivali. Voit odottaa kammarissasi että instabeibet tulevat hakemaan sinut sieltä, mutta älä pidätä hengitystäsi sitä odotellessa.

Naisten. Minusta monen tasa-arvon tavoittelu on valikoivaa. Halutaan säilyttää itselle edulliset asiat, mutta muuttaa epäedulliset. 

Puhut ilmeisesti konservatiivisista naisista, etkö? Yksinkertaisesti et ota sellaista

Vähissä on niin edistykselliset feministit, jotka haluavat olla aloitteellisia parinmuodostuksessa.

Jos noin on, niin eikö ole helpointa antaa heidän jäädä yksin? Kukaan ei pakota tekemään heille aloitteita, vai pakottaako?

Ei pakota. Minä vain ihmettelen, miksi muuten tasa-arvoinen nykynainen tässä kohtaa taantuu syvälle menneisyyteen. Tälläkin palstalla on usein kirjoitettu, että "kiinnostunut mies tekee aloitteen, joten naisen ei tarvitse eikä edes kannata." Lisäksi ei nähdä mitään ongelmaa asetelmassa, että miehen odotetaan maksavan treffeillä.

Miehet menee puihin naisten aloitteista. Siitäkin on keskusteltu täällä av:llä

Minä sanoisin pikemminkin, että jos mies on kiinnostunut hän tekee aloitteen. Jos ei ole, niin naisen aloite ei saa häntä kiinnostumaan. Viimeisin kokemukseni nettideiteistä 2010-luvulta oli, että ne pari miestä, joille tein aloitteen, vastailivat kyllä mutta heistä loisti kiinnostuksen puute. Ja kun kerroin, että poistan ilmoitukseni mutta minulle voi kirjoitella anonyymiosoitteeseen x@com.com, heistä ei kuulunut yhtään mitään. Eikä kannata puhua liian tasokkaista, koska ihan taviksia olivat ja molempien kriteereihin mahduin 100 %:sti.

Vierailija
76/148 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen itsetunto on hutera, niin naisen tekemä aloite saattaa viedä kyvynpitkäksiaikaa. Ressukka on niin loukkaantuntu, kun ei saanut osoittaa olematonta miehuuttaan.

Vierailija
77/148 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kestävät ne todennäköisesti tulevat pakit paremmin.

Minusta pakit on aika vahva sana, jos nyt mietitään vaikka baariympäristöä, missä on normaalia illan aikana jutella monen ihmisen kanssa.

Kuvitellaan potentiaalinen tilanne, joita oli paljon silloin, kun olin sinkku ja kävin baareissa: Huomaan kiinnostavan oloisen miehen, yritän pyydystää hänen katseensa. (Skenaario 1: hän ei osoita kiinnostusta minua kohtaan vaikka huomaa minut, joten unohdan koko ihmisen.) Skenaario 2: Hänkin huomaa minut, katsoo ja hymyilee. Jatkamme kavereidemme kanssa seurustelua mutta molemmat vilkuilevat toisen suuntaan. Oma juomani loppuu, joten lähden hakemaan toisen TAI lähden käymään vessassa. Riippuen tilanteesta. TAI hänen juomansa loppuu tai hän lähtee käymään vessassa. Tässä vaiheessa sillä on ihan tuhannen yks ja sama, kumpi lähtee liikkeelle ja kumpi tekee seuraavan liikkeen, lopputuloksena kumpikin kuitenkin siirtyy sen verran, että on tilaisuus seisoa vaikkapa vierekkäin siellä baaritiskillä ja moikata. Jos siinä, kun muutama lause vaihdetaan, mies toteaakin vaikka, että hän tuli vain kavereiden kanssa yksille ja he jatkavat kohta paikkaan X, jonne hänen tyttöystävänsäkin tulee, niin oliko kamalan pahat "pakit"? Ei. Eikä ole sekään, että hän vain juttelee hetken ja toivottaa mukavaa illan jatkoa, koska jokin, mitä itsestäni ehdin kertoa tai millainen olen juttuseurana tms osoittikin hänelle, että ei kiinnosta jatkaa tutustumista. Yhtä lailla minä voin olla se, joka huomaa, että ei tyyppi olekaan mielenkiintoinen.

Kuinkahan monia kymmeniä tuollaisia kohtaamisia minulla oli aikoinaan? Ei jäänyt traumoja. Muistutan myös, että suurimmassa osassa parisuhteita (tai edes yhden yön juttuja) on hyvin vaikea jälkeen päin edes määritellä, kumpi teki aloitteen.

Vierailija
78/148 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuspohjalla sanon, että mielellään kyllä sen miehen tulisi tehdä aloite. Oma mieheni ei tehnyt ensiksi aloitetta ja tässä sitä yhdessä ollaan oltu kohta 10 vuotta, eikä hän vieläkään osaa tehdä aloitetta esimerkiksi seksin suhteen, ja muutenkaan ei kanna kauppakasseja yms... En tiedä, miksi tässä suhteessa olen, kun tarjolla olisi ollut erinomaisia ja hyväkäytöksisiä sekä sellaisia miehiä, jotka kantaisivat minun puolesta ne kauppakassit =huomioivat puolisoa. No, nuorena, tietämättömänä tieni valitsin, jos nyt tällä kokemuksella ja tiedolla saisin tehdä päätöksen, niin jättäisin väliin.

Vierailija
79/148 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvo Tasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet menee puihin naisten aloitteista. Siitäkin on keskusteltu täällä av:llä

Minä sanoisin pikemminkin, että jos mies on kiinnostunut hän tekee aloitteen. Jos ei ole, niin naisen aloite ei saa häntä kiinnostumaan. Viimeisin kokemukseni nettideiteistä 2010-luvulta oli, että ne pari miestä, joille tein aloitteen, vastailivat kyllä mutta heistä loisti kiinnostuksen puute. Ja kun kerroin, että poistan ilmoitukseni mutta minulle voi kirjoitella anonyymiosoitteeseen x@com.com, heistä ei kuulunut yhtään mitään. Eikä kannata puhua liian tasokkaista, koska ihan taviksia olivat ja molempien kriteereihin mahduin 100 %:sti.

Oma kokemus 2020-luvun nettideiteistä on se että miehet ei tee aloitteita, koska niihin harvoin saa vastakaikua. Jotkut luulee että miehillä on pohjaton itseluottamus, mutta ihan samalla tavalla ne 10 torjuntaa saa miehen vetäytymään kuoreensa siinä missä naisenkin.

Lähes kaikki aloitteet mitä olen miehille netissä tehnyt on saaneet heti vastakaikua. Iso osa johtaa siihen että molemmat tai toinen toteaa aika nopeasti ettei klikkaa juttutasolla tm. Mikä ei sinänsä yllätä, koska ei kumppania oikeasti valita pelkän kuvan perusteella, eikä se profiili ihan hirveästi ihmisestä kuitenkaan kerro. Sitten osan kanssa on viestitelty pitkäänkin ja on jo siinä kemiaa.

Oma näkemys on että netti tekee aloitteen tekemisestä helppoa ja naisena kannattaa kyllä “tuppautua” jos kiinnostavan profiilin näkee. Ei se välttämättä mihinkään johda, mutta hyvällä tuurilla nappaat tosi hyvän miehen ja ihan minimaalisella vaivalla. Harva mies sitä ottaa negatiivisesti että nainen tekee aloitteen ja osoittaa olevansa kiinnostunut, vaikka jotkut pölyttyneet sukupuolikäsitykset niin antaa ymmärtää.

Vierailija
80/148 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Itse olen siis mies ja ihastunut erääseen naiseen, joka sattuu olemaan itseäni nuorempi. En ikipäivänä tule tekemään minkäänlaista aloitetta, koska se nyt vain ei käy, vaikka vaistoan ja uskon, että ihastuminen on molemminpuolista. Tyhmänä odotan, että tämä nainen tekisi jonkinlaisen peliliikkeen suuntaani. Aivan turhaan, te sanotte. Ja olette siinä täysin oikeassa.

Painin saman asian kanssa kerran, kun n. 15v nuorempi parikymppinen tyttönen vaikutti ihastuneelta. Alun tyrmistyksen jälkeen (kuinka nuori ja kaunis voisi ihastua tällaiseen setään) aloin kuitenkin jarruttamaan ajatuksiani, koska pidin ikäeroa liian suurena. Onneksi aloin sitten muuten vaan häröilemään ristiriitaisine aivoituksineni, jolloin tytöntyllerön kiinnostus laantui ja alkoi vaan ihmettelemään, että ihme hyypiö. Nuorten likkojen ihastukset on kuules aika lyhytaikaisia, kyllä se siitä! M45

Itselläni on kuitenkin ihan muut tarkoitusperät, kuin hetken hupi tai yleinen häröily. Tai siis olisi, jos tämä toinen tekisi aloitteen. Hajottavaa jotenkin. Aikuinen kuitenkin kuvittelen olevani, että tällaisetkin asiat pitäisi osata käsitellä, mutta kun vaan ei.

Minulla on vastaava tilanne sillä erotuksella, että minä olen se tuntuvasti nuorempi nainen, ihan kypsässä iässä tosin. Olen jo useasti meinannut tehdä aloitteen, mutta asetelma ei ole useastakaan syystä helppo - esimerkiksi työskentelemme samassa työpaikassa.

Jos vaan saisin edes pienenkin selkeän signaalin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän