Miksi miehen pitäisi tehdä aloite?
Millä feministit perustelevat itselleen, että miehen pitäisi vielä nykyaikanakin tehdä aloite naiselle? Tai avata ovi, kantaa kauppakassit jne...
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen ihastunut, teen aloitteen, muuten en. Miksi tekisin, jos en kerran halua suhteeseen? N50+
Tässähän se tuli pähkinänkuoressa. Se joka jotain haluaa ,toimii niin että saa mitä halua. Ei se toimi niin että tekee mieli piparia ja sitten odotellaan että joku tulee sitä tyrkyttämään.
No naisilla se näyttää niin menevän, että miestä kun tekee mieli niin odotellaan vaan. Korkeintaan tuijotellaan, hakeudutaan useammin seuraan kikattelemaan ja hiuksia hiplaamaan, se on kai sitten naisten mielestä sitä aloitteellisuutta.
Lähdet ihan väärästä olettamuksesta. Siis siitä, että nainen haluaisi seksiä samalla intensiteetillä sisäisestä pakosta kuin miehet tuntuvat haluavan. Tässä taas tulee ihan se perusero hormonitoiminnoissa. Biologista tarvetta seksiin ei ole samalla tavalla kuin muutamana päivänä ovulaation aikaan. Suuri osa naisista syö nykyisin e-pillereitä ja näiden hormonit saa elimistön uskomaan että on tiineenä jolloin ei ole tarvetta seksiinkään. Tällöin ei tietysti ole järkeä tehdä aloitteitakaan. Seksihän on naisen kannalta keino saada jälkikasvua ja niille se toinen huoltaja. Yhä useampi ei halua tätäkään. Ennen oli suurempi vertaisryhmän paine mies omistaa, joten sellaisen hankkimiseen ja pitämiseen seksi on hyvä syötti.
Tämä on sun kokemus. Ymmärrätkö, että naisten libidoissa on eroja. On meitä naisia jotka haluavat seksiä kuukauden jokaisena päivänä (jopa menkkojen aikana panettaisi).
Kyllä seksi on minulle naisena ainakin nautintoa varten, ei tapa hankkia lapsia.
Ja kuitenkin väestöliiton tutkimus 2015
https://www.vaestoliitto.fi/@Bin/5340744/Miehet_Kumpi_parisuhteessa_hal…
https://www.vaestoliitto.fi/@Bin/5340746/Naiset_Kumpi_parisuhteessa_hal…
Tulosten mukaan vähän yli joka toisessa parisuhteessa mies oli seksiä useammin haluava puoliso ja nainen vastaavasti noin 15 prosentissa suhteista. Noin 30 prosentissa parisuhteista puolisot halusivat seksiä yhtä usein. Miesten ja naisten vastaukset parisuhteista sopivat keskenään hyvin yhteen. Miehet pitivät itseään vähän useammin seksiä enemmän haluavana osapuolena kuin naiset vastaavasti omia kumppaneitaan.
Suomalaisissa parisuhteissa halujen tasatahtisuus on siten epätyypillistä. Halujen ollessa epätasapainossa, useammin haluava oli 3–4 kertaa useammin mies kuin nainen. Tämä sukupuolten ero oli suunnilleen yhtä suuri kaikissa ikäryhmissä.
hdyntää useammin haluava parisuhteen osapuoli oli harvoin ollut seksin määrään tyytyväinen. Seksuaalista kanssakäymistä kumppaniaan useammin haluavista miehistä vain joka viides ja vastaavasti naisista joka kymmenes oli pitänyt parisuhteensa yhdyntämäärää sopivana. Jos sen sijaan kumppanit olivat halunneet yhdyntää yhtä usein, tai sitten kumppani oli halunnut yhdyntöjä useammin, niin kaksi kolmasosaa miehistä ja yli puolet naisista oli kokenut parisuhteensa yhdyntämäärän sopivaksi. Jos kumppani siis halusi yhdyntöjä useammin, niin sillä ei ollut yhteyttä siihen oliko itse tyytyväinen parisuhteen yhdyntöjen määrään. Tosin noin kymmenesosa naisista, joiden puoliso halusi yhdyntää useammin, olisi halunnut kokea niitä harvemmin.
Niistä parisuhteissa, joissa puoliso oli seksiä useammin haluava osapuoli, naisista 66 prosenttia ja miehistä 40 prosenttia kertoi kokeneensa ainakin melko usein oman halunsa puutetta.
Jos olet itse haluton, koita kestää se että toisissa parisuhteissa on naisia, joissa halut kohtaavat miehen kanssa ja molemmat saavat seksiä paljon. Luulisin keittiöpsykologialla arvioiden, että nämä parisuhteet ovat myös onnellisempia.
Mun osalta tämä keskustelu päättyy tähän, koska keskustelu ei vastaa ap:n aloitusta ja uskon, että muita ei kiinnosta lukea sivukaupalla tästä.
Mielestäni tämä biologian ohjaama suurempi seksidraivi miehillä on yksi suuresti aloitteiden tekemiseen ja parisuhteiden muodostamiseen liittyvä tekijä. Muutama nymfomaani ei poista sitä useissa tutkimuksissa todettua havaintoa että yleensä miehet haluavat seksiä enemmän kuin naiset. Toisaalta on myös todettu, että itse asiassa seksi on yleensä tyydyttävämpää miehille kuin naisille.
https://www.vaestoliitto.fi/@Bin/6096825/Saa_tavallisesti_orgasmin_yhdy…
Omasta halukkuudestani tai sen puutteesta en ole missään viestissäni kertonut sanallakaan. olen puhunut yleisellä tasolla. Toisin kuin sinä.
Jos nyt aloitteet tarkoittaa lähestymistä tuntematonta seksimielessä niin syynä ei ole naisilla halujen määrä vaan riskit joita siinä tulee mukana.
Sano se suomeksi. Niin, että lauseessa on jotain järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen ihastunut, teen aloitteen, muuten en. Miksi tekisin, jos en kerran halua suhteeseen? N50+
Tässähän se tuli pähkinänkuoressa. Se joka jotain haluaa ,toimii niin että saa mitä halua. Ei se toimi niin että tekee mieli piparia ja sitten odotellaan että joku tulee sitä tyrkyttämään.
No naisilla se näyttää niin menevän, että miestä kun tekee mieli niin odotellaan vaan. Korkeintaan tuijotellaan, hakeudutaan useammin seuraan kikattelemaan ja hiuksia hiplaamaan, se on kai sitten naisten mielestä sitä aloitteellisuutta.
Nainen joka tuijottelee sinua, hakeutuu seuraasi kikattelemaan ja haroo hiuksiaan, osoittaa sinulle varsin selkeillä tavoilla olevansa kiinnostunut sinusta. Sinusta itsestäsi riippuu, kuinka naisen osoittamaan kiinnostukseen vastaat, mutta todennäköisesti nainen ymmärtää aika pian siirtyä muualle, jollei saa sinulta vastakaikua. Toivottavasti sinä et siinä vaiheessa ala manaamaan, kuinka naiset ovat passiivisia eivätkä koskaan lähesty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka tuijottelee sinua, hakeutuu seuraasi kikattelemaan ja haroo hiuksiaan, osoittaa sinulle varsin selkeillä tavoilla olevansa kiinnostunut sinusta. Sinusta itsestäsi riippuu, kuinka naisen osoittamaan kiinnostukseen vastaat, mutta todennäköisesti nainen ymmärtää aika pian siirtyä muualle, jollei saa sinulta vastakaikua. Toivottavasti sinä et siinä vaiheessa ala manaamaan, kuinka naiset ovat passiivisia eivätkä koskaan lähesty.
Tämä. Tähän on kiteytetty se. Jotkut naiset ilmaisee suoraan sanallisesti kiinnostuksensa, mutta monella se on epäsuoraa katselua (ehkä salaa) ja tuota hiusten pyörittelyä. Kun mies ei tee aloitetta, siirrytään seuraavaan kohteeseen. Seuraava mies saattaakin olla se suoran toiminnan mies.
Noku ei välttämättä osata tehdä sitä aloitetta asuessaan ulkomailla. Virossa kuulemma naiset joutuu tekemään aloiteita, sillä vironvirolaiset miehet odottaa aina naista. Joku virolainen saa toki korjata vaikka ainakin Artur Rehi (virolainen vlogaaja) väittää näin.
Ettei aivan unohdu. Aloitteen tekeminen voidaan jättää nähtävästi miestenkin puolelta tekemättä, koska muistan elävästi lukeneeni yhden (varakkaan?) palstalaisen menneen Venäjälle odottamaan venäläisten aloitetta :D
Naiset ovat ketjun perusteella näköjään liian ylpeitä tekemään aloitteita. Mikäs siinä, mutta älkää tulko ruikuttamaan kun ne mulkvistimiehenne ovat taas tehneet sitä tai tätä. Itse ne olette tilanneet.
Samasta syystä kun mies odottaa että nainen antaa miehelle pim ppiä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat ketjun perusteella näköjään liian ylpeitä tekemään aloitteita. Mikäs siinä, mutta älkää tulko ruikuttamaan kun ne mulkvistimiehenne ovat taas tehneet sitä tai tätä. Itse ne olette tilanneet.
Minkä arvosanan antaisit omalle sisälukutaidollesi? Mm. itse olen useammin kuin kerran tässä ketjussa kertonut tehneeni tottakai aina aloitteen, kun olen riittävän kiinnostavan miehen jossain nähnyt.
Miehessäni en näe mitään valittamista, mutta ymmärrän sen, että keskustelupalstalla kun ollaan niin usein vertaistukea haetaan nimenomaan parisuhteen ongelmatilanteisiin ja siksi voi vaikuttaa siltä, että miehissä on vain valittamisen aihetta. Se nyt ei vaan koskaan ole kovin kiinnostava avaus, jos aloitan esim. kertomalla, kuinka oma mieheni parhaillaan jyrsii pihalla minulle lisää kasvimaa-tilaa.
Jos nyt aloitteet tarkoittaa lähestymistä tuntematonta seksimielessä niin syynä ei ole naisilla halujen määrä vaan riskit joita siinä tulee mukana.