Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva ruskea vuoto alkuraskaudessa

Vierailija
01.05.2020 |

Olen raskaana viikolla 7+1. Tein raskaustestin 4+2 ja kävin reippaalla kävelyllä pari päivää testin teon jälkeen. Tämän jälkeen housuihin hulahti reilusti punaista verta, mutta se hiipui illan mittaan ja muuttui seuraavana päivänä ruskeaksi vuodoksi.

Tämän jälkeen vuoto on pysynyt ruskeana, eikä neuvolasta sanota muuta kuin että on luultavimmin normaalia koska ei ole kipuja eikä verta vuoda enempää.

Itse olen tulla hulluksi pohtiessani missä mennään. Sain keskenmenon alkuvuodesta rv 12 ja nyt oletan tämänkin joko menneen kesken tai olevan oireiden perusteella kohdunulkoinen. Mihin ottaa yhteyttä, sillä neuvolassa eivät suostu asiaa tutkimaan, onko yksityinen ainoa vaihtoehto? Onko mitään mahdollisuutta että raskaus edelleen jatkuisi?

Luin muiden kokemuksia vuodoista, ja ne olivat useimmilla vain muutaman päivän pituisia, minulla tämä on jatkunut jo reilu pari viikkoa. Tein neuvolan ohjeen mukaan testin viikon kuluttua vuodon alkamisesta, ja se näytti positiivista, samoin raskausoireet ovat vahvistuneet, en ole tehnyt uutta testiä tämän jälkeen, näyttäisikö se jo keskenmenon negatiivisena tuloksena?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta vuodosta?

Vierailija
2/6 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tarkoitti keskenmenoa raskaus jossa vuoto kesti pitkään. Onnistuneessa raskaudessa vuoto kesti kaksi päivää eli hiipui nopeasti pois eikä tullut enää. Vaihtoehdot on odottaa tai käydä yksityisellä, jos odottaminen on liian stressaavaa. Pidän peukkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen itsekin käsittänyt. Ihmettelen vain neuvolan asennetta, kun ei asiaa suostuta lainkaan tutkimaan, ja sanotaan että oletetaan raskauden jatkuvan normaalisti, vaikka jatkuva vuoto ei kuulu normaaleihin raskausoireisiin.

Vierailija
4/6 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla näytti testi melkein 2kk tuulimunan tyhjennystä positiivista. Tsemppiä ap!

Vierailija
5/6 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etinen istukka aiheutti ruskeaa tuhruvuotoa lähemmäs pari kuukautta, muistaakseni noin rv6 tai 7 eteenpäin. Vuoto päättyi isoon tuoreen veren hulahdukseen. Raskaus meni kuitenkin hyvin ja terve lapsi syntyi ajallaan.

Tuon viimeisen holahduksen syytä ei tiedetä, saattoi olla istukka, tai sitten kohdun hematooma.

Vierailija
6/6 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa.

Ei ehkä liity asiaan, mutta minulla oli endometrioosi ennen raskautta vuosia ja raskautuminen tapahtui kierron 5-7. päivä.

Jos raskautuminen varhaisilla kierron päivillä lisää keskenmenoriskiä itsessään.

Itse en suostunut neuvolalääkärin tekemään sisätutkimukseen tuon vuodon takia. Sisätutkimus tehtiin vasta viikolla 11. Vuotoa oli viikko 12 asti. Neuvolalääkäri kehoitti välttämään rasitusta.

Istukan paikka saattaa vaikuttaa vuotoon alkuraskaudessa.

Todellakin pelkäsin keskenmenoa kun tulin pitkän yrittämisen jälkeen raskaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi