Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinaatko laittaa lapsesi kouluun kahdeksi viikoksi?

Vierailija
01.05.2020 |

Mä edelleen pohdin sitä onko se hyvä juttu, varsinkin kun meillä ei lapsilla ole ns. "hätää". Meillä ruoka, rytmit, puhtaat vaatteet, yhdessä tekeminen, rakkaus yms. Ymmärrän kyllä että näiden lasten, kenellä ei asiat ole näin, menevät sinne kouluun edes käväisemään etteivät jää ihan yksin.

Olen vähän kahden vaiheilla,ja kiinnostaisi tietää mitä muiden vanhempien päässä liikkuu tämän asian tiimoilta, ja miten aiotte toimia?

Kommentit (254)

Vierailija
181/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ei tee kenenkään vastustuskyvyllekään hyvää olla eristäytyneenä liian pitkiä aikoja. Vastustuskyky vain laskee. En ota kantaa siihen jos riskiryhmäläisistä on kyse, mutta näin muuten.

Riippuu aika pitkälti siitä, miten kukin tuon ”eristäytymisen” ymmärtää.

Vierailija
182/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuun 26. päivä epidemia on ohi.

Lukee just lehdessä

Singaporessa jotkut laskeskelleet noin. Eivät varmaan ottaneet laskuissaan huomioon, että rajoituksia aletaanäällä jo poistelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika eristynyttä se on nököttää koppiluokassa kksi viikkoa.

Me mennään mökille.

Vierailija
184/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset menee kouluun. Tämä etäkoulu on ollut aika vaikeaa 4. ja 5. luokkalaisille, kun molemmat vanhemmat kriittisillä aloilla ja lapset tarvitsevat vielä apua tehtävänannon ymmärtämiseen ja ennen kaikkea siihen, että ryhtyvät toimeen. Alkuun pari ekaa viikkoa meni todella hyvin ja olivat oikein omatoimisia ja itseohjautuvia, mutta sitten ovat ruvenneet löysäilemään koulutehtävien kanssa. Tekevät mielummin kaikkea muuta, kun koulutehtäviä. Etäopetusta koulun puolesta tunti päivisin.

Vierailija
185/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun Salminen totesi koulujen avaamisen olevan "riskitöntä", totesin, että parempi pysyä visusti kaukana.

Ei että riski on matala, tai että on epätodennäköistä, että tämä koulujen avaaminen aiheuttaisi lisää sairastumisia ja lapsillekin vakavia tautimuotoja, vaan että tämä toiminta on "riskitöntä". Luuleeko hän tosiaan, että ihmiset ovat niin tyhmiä, että ostavat tuon riskittömyyden vai uskooko hän siihen itse? Oikeastaan aika sama, kumpikin vaihtoehto osoittaa, että tyyppi on väärässä paikassa meluamassa ja pitäisi välittömästi potkia pois vaarantamasta suomalaisten terveyttä.

Vierailija
186/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään laita. Ollaan just saatu potero kaivettua ja ollaan ja pysytään täällä.

Vierailija
187/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään laita. Ollaan just saatu potero kaivettua ja ollaan ja pysytään täällä.

Älkää sit jälkikäteen itkekö sarkastisien kommentienne jälkeen kun korona tuli.

Vierailija
188/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää sit jälkikäteen itkekö sarkastisien kommentienne jälkeen kun korona tuli.

Sarkasmit sulla on housuissas. Tässä mitään itketä, koska tänne ei korona iske.

Vierailija
189/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lukiolainen ja yläkoululainen, jotka ovat olleet kotona jo viikkotolkulla. Päästän yläkoululaisen kouluun, koskaen kertakaikkiaan voi tehdä hänelle sitä ettei hän pääsisi kahdeksi viimeiseksi peruskouluviikokseen näkemään kavereita (on ysillä).

Itse joudun myös menemään yläkouluun töihin. Ei ole vielä mitään tietoa, miten koulunkäynti 600 oppilaan koulussa järjestetään. Mielenkiinnolla odotan ohjeita.

Lukiolainen jatkaa etäkoulua ja puoliso etätöitä. Katsotaan kumpi meistä koulussa kävijöistä tuo tartunnan tullessaan. Paska homma sanon minä.

Vierailija
190/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähtevät kouluun. Meillä ala-asteen loppupuolella oleva ja yläasteelainen. Meinataan liikkua myös kesällä Suomessa, toki tiettyjä turvahommia noudattaen. Olen käynyt töissä ja kaupassa ruokaostoksilla koko epidemian ajan, enkä muutenkaan ole hysteerisyyteen taipuvainen. Muelestäni käsienpesu ja oma reviiri voisivat jäädä pysyväksi innostukseksi. Ärsyttää kaikki naamanedessä ja niskassa hönkijät.

Vierailija
191/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lähtee kouluun. Ei käynyt edes mielessä, että jäisi kotiin. Maailma on riskejä täynnä ja korona on vain yksi pieni (siis pieni) riski muiden ohessa. Suojatiet on lapsille vaarallisempia kuin korona.

Vierailija
192/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten ”hysteerinen” on riippuu ihan siitä missä asuu ja missä ja millsinen koulu on.

Helppo se on jostain Lieksasta huudella.

Vierailija
193/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kuvittelette, että lapset kasvaa ja kehittyy normaalisti jos pidätte ne vaan kotona ilman normaaleja sosiaalisia kontakteja? Pikkulapsille toki riittää vanhempien seura, mutta isommat ihan oikeasti tarvitsevat kavereita. Ja mun mielestä on outoa, että kouluun menoa pelätään näin paljon, mutta kuitenkin muuten kavereita saa nähdä.

Vierailija
194/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minätaas kirjoitti:

Miten te kuvittelette, että lapset kasvaa ja kehittyy normaalisti jos pidätte ne vaan kotona ilman normaaleja sosiaalisia kontakteja? Pikkulapsille toki riittää vanhempien seura, mutta isommat ihan oikeasti tarvitsevat kavereita. Ja mun mielestä on outoa, että kouluun menoa pelätään näin paljon, mutta kuitenkin muuten kavereita saa nähdä.

Ja mistäs kirjoittelet?

Vierailija
195/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minätaas kirjoitti:

Ja mistäs kirjoittelet?[/quote

No joo , korjataan sen verran, että tottakai on eri asia siellä missä on tartuntoja kuin täällä missä niitä ei ole ollut. Mutta ihmettelenkin enemmän sitä, että kouluun palaamista pelätään täälläkin ja sitä en ymmärrä.

Vierailija
196/254 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun Salminen totesi koulujen avaamisen olevan "riskitöntä", totesin, että parempi pysyä visusti kaukana.

Ei että riski on matala, tai että on epätodennäköistä, että tämä koulujen avaaminen aiheuttaisi lisää sairastumisia ja lapsillekin vakavia tautimuotoja, vaan että tämä toiminta on "riskitöntä". Luuleeko hän tosiaan, että ihmiset ovat niin tyhmiä, että ostavat tuon riskittömyyden vai uskooko hän siihen itse? Oikeastaan aika sama, kumpikin vaihtoehto osoittaa, että tyyppi on väärässä paikassa meluamassa ja pitäisi välittömästi potkia pois vaarantamasta suomalaisten terveyttä.

En muistanutkaan että hän on näin sanonut. Muistaakseni hän sanoi näin toissa viikolla että Suomessa on liian vähän tartunnan saaneita että täytyy alkaa rajoituksia avaamaan ja saada tartuntaa leviämään niihin kansalaisiin jotka todennäköisimmin kestävät taudin vähimmin oirein(eli lapsiin). Sitten meille sanotaan että on turvallista laittaa lapset kouluun. Eikö tämä tekniikka ole muuten narsistien käyttämä kaasuvalotus-tekniikka?

Vierailija
197/254 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorimman kohdalla ilman muuta kouluun. Paikkakunnalla ei ole todettu kuin pari tartuntaa, nekin jo ilmeisesti parantuneet. Kotikaranteenissa on muutamia altistuneita. Vanhempi lapsi haluaisi mennä kouluun, mutta keskustelen vielä ensi viikolla lääkärin kanssa asiasta, kun lapsella on parhaillaan terveydellisiä huolia.

Enemmän pelkään, että tautia alkaa tulla tännekin kun mökkiläiset saapuvat joukolla. Tosi asia on kuitenkin, että pääkaupunkiseudulla tartuntoja on suhteessakin enemmän ja oireeton tartuttaa. Toki niin kauan kuin massatapahtumat ovat kiellettyä, uskoisin tuonkin olevan pieni vaara että kauppakäynnin yhteydessä tarttuu.

Kauppakäynti on massatapahtuma...

Vierailija
198/254 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa.

Vierailija
199/254 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuun 26. päivä epidemia on ohi.

Lukee just lehdessä

Singaporessa jotkut laskeskelleet noin. Eivät varmaan ottaneet laskuissaan huomioon, että rajoituksia aletaanäällä jo poistelemaan.

Uusi ennuste USA:sta on kaksi vuotta. Suomessa on jo ehditty kommentoida, että tämä on todennäköinen vaihtoehto, jos tauti leviää hallitusti.

"Vesirokkobileet" on siis alkamassa koulujen avaamisen myötä. Lapset tartutetaan, koska oireilevat vähiten. Toivoa sopii, että virus poistuu elimistöstä aikanaan.

Vierailija
200/254 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lasten loma alkaa 14.5. Ovat tästä innoissaan. Jos tulee joku tehtävä, ehkä tehdään, ehkä ei. Ei opettaja niitä ala kesäkuussa nähtäväkseen vaatia.

Koulun on loma myönnettävä. Tiedän kun olen opettaja itsekin ja tämä meille rehtorin suulla kerrottu. Myöskään mitään lasuja ei tehdä, kun koulu on hoidettu eikä aiempia poissaoloja ole yli 100h.

Opettajat ovat kiitollisia kaikille, jotka pitävät lapsensa kotona. Onpa edes yksi oppilas vähemmän tilaa viemässä.

Tämä! Itse olen opettaja jolla ei ole virkaa vaan olen kerryttämässä niitä viittä vuotta joiden jälkeen voi vaatia vakinaistamista. En uskalla ottaa sitä riskiä että minut vaihdetaankin toiseen jos nyt jään sen takia pois töistä että perheenjäsen kuuluu riskiryhmään. Joten toivon tietenkin että kouluun tulevat vain ne oppilaat joiden on pakko ja muut jäävät kotiin. Omat lapseni jäävät tietenkin kotiin, he ovat jo sen verran isoja että pärjäävät hyvin keskenään koulupäivän ajan.

Kerryttämässä viittä vuotta??? Mitä ihmettä? Jos sijaisuudelle on peruste, niin silloin niitä voi olla vaikka kuinka paljon. Avoimia virkoja haetaan. Jos virkapohjaa ei ole, niin kunta ei voi vastata vaatimukseesi.