Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinaatko laittaa lapsesi kouluun kahdeksi viikoksi?

Vierailija
01.05.2020 |

Mä edelleen pohdin sitä onko se hyvä juttu, varsinkin kun meillä ei lapsilla ole ns. "hätää". Meillä ruoka, rytmit, puhtaat vaatteet, yhdessä tekeminen, rakkaus yms. Ymmärrän kyllä että näiden lasten, kenellä ei asiat ole näin, menevät sinne kouluun edes käväisemään etteivät jää ihan yksin.

Olen vähän kahden vaiheilla,ja kiinnostaisi tietää mitä muiden vanhempien päässä liikkuu tämän asian tiimoilta, ja miten aiotte toimia?

Kommentit (254)

Vierailija
81/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ap lukea lehdistä uutiset niin siellä kerrotaan näistä poissaoloista ja kyllä pääministeri myös kertoi että ilman lupaa ei voi olla poissa.

Voit myös soittaa koulusi rehtorille, he vastaavat kyllä ilomielin ja heiltä kuulet totuuden.

Pääministerin oma lapsi on kotona. Siinä vaiheessa kun Emma on palannut päivähoitoon, tästä voidaan keskustella uudelleen.

Vierailija
82/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatteko jättää laittamatta syksylläkään koska koronatilanne silloin sama tai ehkä pahempi?

Syksyä murehditaan sitten, kun se on ajankohtaista. Mutta joo, realistisina vanhempina yläaste on lapsille enemmän uhka kuin mahdollisuus ja voi kuin toivoa, että pysyvät kaukana vääristä porukoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläs te ajattelitte toteuttaa tån ettei lapset mene kouluun?

Sakkoja luvassa vanhemmille jos näin toimitte

Tuo toteutetaan niin, että koululle laitetaan viesti, että perheessä on riskiryhmiin kuuluvia henkilöitä tai vaihtoehtoisesti pitkittynyttä hengitystieinfektioita. Mitään muuta ei tarvita, ja voit unohtaa saman tien nuo naurettavat sakkopuheesi.

Vierailija
84/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä en näe syytä ettei menisi. Todettuja tartuntoja kotiseudullamme on toistaiseksi hyvin vähän. Seuraan tilannetta ja mikäli koronatilanne muuttuisi merkittävästi huonompaan, miettisin asiaa uudestaan.

Työskentelen terveydenhuollossa, joten pidän itseäni suurempana mahdollisena tartuntariskinä perheelleni kuin koulua.

Vierailija
85/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät mene. Luulisi olevan itsestäänselvyys kaikille vastuullisella vanhemmille.

Ei saa rupee arvostelee, mä mietin ainakin tässä puhtaasti ihan lapsen hyvinvointia.. Punnitsen vaihtoehtoja, koska pelkään että lapsi saa henkisiä vaurioita tässä, enkä sitäkään halua. Myös THL sun muut viranomaistahot ovat sanoneet että "lapset eivät tartuta" yms, mutta haluaisinkin kuulla ihan maalaisjärjellä ajattelevien vanhempien mielipiteitä.

Tää on niin vaikea tilanne, enkä usko että on selitteisesti vain yhtä oikeaa ratkaisua nyt. Siksi punnitsen tarkasti, mistä ratkaisusta syntyy pienempi paha,tai ei pahaa ollenkaan.

Ap.

Ihan kaikella hyvällä, älkää oikeasti uskoko THL enää. Suoraa valehtelua jo maskeista ym.

Nyt jos koskaan pitää käyttää omaa järkeä eikä olla poliitikkojen pelinappula.

Tyyppi joka hakee tietonsa iltasanomista ja iltalehdestä.

Vierailija
86/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuskin on mikään mielipidekysymys. Jos lapsi tai perheenjäsen ei kuulu vakavaan riskiryhmään niin kouluun ON mentävä. Ei voi valita.

Jos oot tässä ihan tosissasi, niin Ap täällä kyselee että miksi ei voi valita? Eihän mun lapseni ole yhteiskunnan lapsi, vaan minun, ja minä olen velvollinen hänestä huolehtimaan, ja olen vastuussa hänestä. Jos mä katson lapseni ja koko perheen kokonaisvaltaista tilannetta, ja katson että en halua itseni tai lasten sairastuvan, niin kai mulla silloin on oikeus tää päätös tehdä ihan itse? Ei mikään laki velvoita laittamaan lasta KOULUUN. Mulla on mahdollisuus olla kotona opettamassa.

Ap

Vierailija
87/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät mene. Luulisi olevan itsestäänselvyys kaikille vastuullisella vanhemmille.

Ei saa rupee arvostelee, mä mietin ainakin tässä puhtaasti ihan lapsen hyvinvointia.. Punnitsen vaihtoehtoja, koska pelkään että lapsi saa henkisiä vaurioita tässä, enkä sitäkään halua. Myös THL sun muut viranomaistahot ovat sanoneet että "lapset eivät tartuta" yms, mutta haluaisinkin kuulla ihan maalaisjärjellä ajattelevien vanhempien mielipiteitä.

Tää on niin vaikea tilanne, enkä usko että on selitteisesti vain yhtä oikeaa ratkaisua nyt. Siksi punnitsen tarkasti, mistä ratkaisusta syntyy pienempi paha,tai ei pahaa ollenkaan.

Ap.

Ihan kaikella hyvällä, älkää oikeasti uskoko THL enää. Suoraa valehtelua jo maskeista ym.

Jep, IS ja IL on opettajien pääasiallinen tiedonlähde

Vierailija
88/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, on luvaton poissaolo jos ei mene kouluun. Sun täytyy saada lupa, et voi noin vaan jättää lapsia kotiin.

Vaikutat ok tyypiltä mutta täällä moni lietsoo toimimaan väärin.

Kun muistelen omia kouluaikojani, nuo kauhistelut ”luvattomista poissaoloista” naurattavat suuresti. Mitä sellaisesta nykyisin pahimmillaan (realistisesti) seuraa?

Vierailija
89/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuskin on mikään mielipidekysymys. Jos lapsi tai perheenjäsen ei kuulu vakavaan riskiryhmään niin kouluun ON mentävä. Ei voi valita.

Jos oot tässä ihan tosissasi, niin Ap täällä kyselee että miksi ei voi valita? Eihän mun lapseni ole yhteiskunnan lapsi, vaan minun, ja minä olen velvollinen hänestä huolehtimaan, ja olen vastuussa hänestä. Jos mä katson lapseni ja koko perheen kokonaisvaltaista tilannetta, ja katson että en halua itseni tai lasten sairastuvan, niin kai mulla silloin on oikeus tää päätös tehdä ihan itse? Ei mikään laki velvoita laittamaan lasta KOULUUN. Mulla on mahdollisuus olla kotona opettamassa.

Ap

Tuo huutelija on mielenterveysongelmainen provoaja, joka riehuu nyt näissä ketjuissa.

Koulun Wilmassa on lomake, jolla voit anoa lomaa lapsellesi. Kyse on 8-9 päivästä. Sen loman saa aivan rutiininluonteisesti.

Suomessa ei ole yksikään vanhempi saanut ikinä sakkoja siitä että lapsi on lomalla.

Nythän ei koulussakaan tehdä muuta kuin retkeillä, katsota leffaa ja pestä käsiä. Lomalle ei ole minkäänlaisia esteitä.

t. äiti ja ope

Vierailija
90/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Kyllähän nuo THL:n edustajat tuhosivat uskottavuutensa suorassa TV-lähetyksessäkin ihan henkilökohtaisesti.

Vierailija
91/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä nyt uhitellaan etten laita lasta kouluun mutta kun 14.5. aamu koittaa niin lapsi seisoo kiltisti koulun pihalla. Kouluun tulee ihan varmasti 99 % lapsista. Saatte nähdä.

Vierailija
92/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ap lukea lehdistä uutiset niin siellä kerrotaan näistä poissaoloista ja kyllä pääministeri myös kertoi että ilman lupaa ei voi olla poissa.

Voit myös soittaa koulusi rehtorille, he vastaavat kyllä ilomielin ja heiltä kuulet totuuden.

Pääministerin oma lapsi on kotona. Siinä vaiheessa kun Emma on palannut päivähoitoon, tästä voidaan keskustella uudelleen.

Emma ei ole koululainen ja niin moni muukin 3v. on kotihoidossa.

Vierailija
93/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole missään vaiheessa kysynyt saako lapsi olla ilman lupaa pois koulusta, tiedän että näin ei ole. Tiedän myös sen että luvan saa, varsinkin tässä tilanteessa jos sen anoo. Kysymys kuuluukin, että aikooko vanhemmat pitää lapsensa pois koulusta koronan vuoksi tuon kaksi viikkoa. Edelleen kiitos asiallisesti vastanneille! Eikä tehdä tästä ketjusta rikkonäistä puhelinta. Olis kiva saada ihan asiallinen keskustelu tästä.

Itse olen huolissani myös muista asioista kuin koulunkäynnin sujuvuudesta, sekä koronan saamisesta. Tässä on myös lapsen sosiaalinen sekä emotionaalinen puoli.

Olisi myös kiva kuulla oikeasti opettajien mielipiteitä asiaan. Heiltäkään ei paljoa olla kyselty, että haluaako riskeerata oman terveytensä?

Ap

Vierailija
94/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo huutelija on mielenterveysongelmainen provoaja, joka riehuu nyt näissä ketjuissa.

Koulun Wilmassa on lomake, jolla voit anoa lomaa lapsellesi. Kyse on 8-9 päivästä. Sen loman saa aivan rutiininluonteisesti.

Suomessa ei ole yksikään vanhempi saanut ikinä sakkoja siitä että lapsi on lomalla.

Nythän ei koulussakaan tehdä muuta kuin retkeillä, katsota leffaa ja pestä käsiä. Lomalle ei ole minkäänlaisia esteitä.

t. äiti ja ope

Niinpä. Jos lomaa saa automaattisesti esim. syyllä ”lähdetään Mallorcalle”, niin eiköhän se tässäkin tapauksessa onnistu.

Vierailija
95/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
96/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä nyt uhitellaan etten laita lasta kouluun mutta kun 14.5. aamu koittaa niin lapsi seisoo kiltisti koulun pihalla. Kouluun tulee ihan varmasti 99 % lapsista. Saatte nähdä.

Mun lapsen koulussa on 500 oppilasta kirjoilla. Jo kauan ennen etäopetksen alkamista, suurin osa oli kotona. Vikana päivänä siellä oli KAHDEKSAN OPPILASTA. Ne oli mamuperheistä, joissa ei osattu suomea.

Helsingissä moni koulu suljettiin jo aiemmin koska ei ollut yhtäkään oppilasta.

Vierailija
97/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole missään vaiheessa kysynyt saako lapsi olla ilman lupaa pois koulusta, tiedän että näin ei ole. Tiedän myös sen että luvan saa, varsinkin tässä tilanteessa jos sen anoo. Kysymys kuuluukin, että aikooko vanhemmat pitää lapsensa pois koulusta koronan vuoksi tuon kaksi viikkoa. Edelleen kiitos asiallisesti vastanneille! Eikä tehdä tästä ketjusta rikkonäistä puhelinta. Olis kiva saada ihan asiallinen keskustelu tästä.

Itse olen huolissani myös muista asioista kuin koulunkäynnin sujuvuudesta, sekä koronan saamisesta. Tässä on myös lapsen sosiaalinen sekä emotionaalinen puoli.

Olisi myös kiva kuulla oikeasti opettajien mielipiteitä asiaan. Heiltäkään ei paljoa olla kyselty, että haluaako riskeerata oman terveytensä?

Ap

Opettajien, rehtorien ja OAJ:n näkemyksestä kerrottiin ainakin eilen uutisissa. He vastustavat ennenaikaista koulujen avaamista.

Vierailija
98/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on lapsi joten virallisen totuuden mukaan hän ei voi sairastua eikä tartuttaa.

SDP haluaa lapsen edun nimissä viimeistään kaksivuotiaat varhaiskasvatukseen. Syvä huoli noin vanhasta kotihoidetusta.

Sanna Marin itkee televisiossa ja muualla 24/7 miten lapset pitää saada kodeistaan pois turvallisten aikuisten pariin. Syvä huoli nousee Emman hyvinvoinnista.

Äiti vielä töissä 24/7, perhe juuri muuttanut, uudessa kaupungissa ilman tukiverkkoja, äidillä risa lapsuus ja lastensuojelutausta, isän bisnekset saaneet hätäapurahoja joten vielä on talousvaikeudetkin.

SYVÄ HUOLI NYT KYLLÄ HERÄÄ.

Vierailija
99/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodithan pidettiin auki juuri siksi, että tärkeää työtä tekevät vanhemmat voivat viedä lapsensa hoitoon. Luulisi pääministerin käyttävän tuota mahdollisuutta ihan esimerkinkin vuoksi, jos kerran nyt on turvallista laittaa lapset jo kouluunkin.

Vierailija
100/254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatteko jättää laittamatta syksylläkään koska koronatilanne silloin sama tai ehkä pahempi?

Minä ainakin yritän elää päivä kerrallaan, viruksen ns. ehdoilla. Syksyllä katsottava asiaa uudelleen. Nyt kyse kahden viikon takia riskeeraamisesta.

Ap