Meinaatko laittaa lapsesi kouluun kahdeksi viikoksi?
Mä edelleen pohdin sitä onko se hyvä juttu, varsinkin kun meillä ei lapsilla ole ns. "hätää". Meillä ruoka, rytmit, puhtaat vaatteet, yhdessä tekeminen, rakkaus yms. Ymmärrän kyllä että näiden lasten, kenellä ei asiat ole näin, menevät sinne kouluun edes käväisemään etteivät jää ihan yksin.
Olen vähän kahden vaiheilla,ja kiinnostaisi tietää mitä muiden vanhempien päässä liikkuu tämän asian tiimoilta, ja miten aiotte toimia?
Kommentit (254)
Minulla on toukokuussa tehtävänä
-100 oppilaan tutkielman korjaaminen
- 40 oppilaan esseen korjaaminen
-160 oppilaan kokeen korjaaminen
-reillle 200 oppilaalle numeron antaminen
- 120 oppilaalle päättöarvosanan antaminen
- etäkoulun pitäminen 1,5 viikkoa
- nelosvaaralaisten opastaminen ja tukeminen
-stipendien järjestäminen
- ensi lukuvuoden suunnittelu
-arviointikeskustelut
-porrastetun ja hallitun kouluunpaluun suunnittelu ja toteuttaminen 14.5. alkaen
Missä välissä ehtisin niitä lasuja tehtailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan ne on laittaa. Viimeksi kun katsoin, niin Suomessa on oppivelvollisuus. Jotakin rotia noihin juttuihin.
Et taida itse olla vanhempi? Oppivelvollisuus kyllä, oikeus opettaa kotona myös. Ei kukaan pakota sua opiskelee opettajan silmän alla luokkahuoneessa päivittäin.
Mieluummin koulussa kavereiden kanssa sosiaalistumassa ja ammattilaisen opetuksessa kuin kotona jonkun ylihuolehtivan äidin kanssa nynnyyntymässä.
Ylireagoitte. Laittakaa lapsenne sinne kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai menee kouluun. Jos eristäydytään puoli vuotta tai vieläkin pidempään meillä on koronaa vielä vuosien päästä täällä.
Miten ihmeessä tämä liittyy asiaan?
Mihin asiaan? Eikö tässä keskustella laitetaanko lapset kouluun vai ei? No miksi ei laiteta, johtuisko koronasta? Vai ihan muuten vaan jotkut ei halua lapsiaan kouluun? Ne jotka ei laita lapsiaan kouluun aikoo vissiin sitten elää eristyksissä jatkossakin kuten tähän asti, näin ymmärtäisin asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan ne on laittaa. Viimeksi kun katsoin, niin Suomessa on oppivelvollisuus. Jotakin rotia noihin juttuihin.
Et taida itse olla vanhempi? Oppivelvollisuus kyllä, oikeus opettaa kotona myös. Ei kukaan pakota sua opiskelee opettajan silmän alla luokkahuoneessa päivittäin.
Mieluummin koulussa kavereiden kanssa sosiaalistumassa ja ammattilaisen opetuksessa kuin kotona jonkun ylihuolehtivan äidin kanssa nynnyyntymässä.
Mun lasten kaverit on rinnakkaisluokalla koska kielivalinnat. He ei saa olla kontaktissa.
Kotona on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nynnyyntymässä 😂 mene sinne vaihtaa sen kissasi hiekkalaatikkoon hiekat, ja anna vanhemmat hoitavat lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasu jos ei lasta näy koulussa.
Luonnollisestihan haetaan rehtorilta lupaa, eikä silloin kenelläkään ole lasuun mitään aihetta.
Luonnollisesti rehtori tekee lasun, kun lupahakemus tulee
Ei oo lasua näkynyt, vaikka viikkoa ennen rajoitusten alkamista anoin lupaa, sai luvan, oli kotona, missä Lasu? 😁
Tilanne on muuttunut.
Olet varmaan itsekin huomannut, että on ollut uudenmaan matkustuskieltoa, ja sen purkua jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisestihan haetaan rehtorilta lupaa, eikä silloin kenelläkään ole lasuun mitään aihetta.
Luonnollisesti rehtori tekee lasun, kun lupahakemus tulee
Ei oo lasua näkynyt, vaikka viikkoa ennen rajoitusten alkamista anoin lupaa, sai luvan, oli kotona, missä Lasu? 😁
Tilanne on muuttunut.
Olet varmaan itsekin huomannut, että on ollut uudenmaan matkustuskieltoa, ja sen purkua jne.
Täh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nynnyyntymässä 😂 mene sinne vaihtaa sen kissasi hiekkalaatikkoon hiekat, ja anna vanhemmat hoitavat lapsensa.
Olen pahoillani jos satutin sinua. Mutta se on totuus. Lapset menevät kouluun ja piste. Se on heille parempi. Jos vanhempi ei sitä hyväksy, selittäköön asian sosiaalityöntekijöille, kun he tulevat lasun johdosta kotiin lasta noutamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on toukokuussa tehtävänä
-100 oppilaan tutkielman korjaaminen
- 40 oppilaan esseen korjaaminen
-160 oppilaan kokeen korjaaminen
-reillle 200 oppilaalle numeron antaminen
- 120 oppilaalle päättöarvosanan antaminen
- etäkoulun pitäminen 1,5 viikkoa
- nelosvaaralaisten opastaminen ja tukeminen
-stipendien järjestäminen
- ensi lukuvuoden suunnittelu
-arviointikeskustelut
-porrastetun ja hallitun kouluunpaluun suunnittelu ja toteuttaminen 14.5. alkaenMissä välissä ehtisin niitä lasuja tehtailla?
Eli et suoriudu tehtävistäsi?
Sulla on koko kesä aikaa suunnitella ensi vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Haet poissaololupaa, jos ei rehtori ehdi sitä myöntää niin vaikka joku tekisi lasun poissaolosta niin mitä sitten?
-Haloo, lastensuojelusta päivää.
-päivää päivää.
-lapses ei oo ollu koulussa?
-joo einiin, haettiin kyllä vapaata. Koronatilanteen takia ei päästetty.
-selvä, kiitos kuulemiin.
-heihei, hauskaa kesää ja pysytään terveinä.
-kiitos samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meehän opettaja tekemään työsi kouluun paikan päälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani jos satutin sinua. Mutta se on totuus. Lapset menevät kouluun ja piste. Se on heille parempi. Jos vanhempi ei sitä hyväksy, selittäköön asian sosiaalityöntekijöille, kun he tulevat lasun johdosta kotiin lasta noutamaan.
Aika paljon imartelet itseäsi kun luulet että tuosta loukkaantuisin. Provo.
Tottakai lapseni menee kouluun.
En usko että on suuri todennäköisyys saada koronatartunta koulusta, kun kaikki muut tuntuvat pitävän lapsensa kotona.
En näe hyötyä. Lapset ovat sen verran välkkyjä, ettei edes puolen vuoden poissaolo tunneilta tiputtaisi heitä kärryiltä opetuksen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etuoikeuksia kestä totuutta. Oli fiksu kirjoitus. Kyllä arki jatkuu. Kouluun mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon imartelet itseäsi kun luulet että tuosta loukkaantuisin. Provo.
No nyt opettaja otti niin vanhan konstin käyttöön eli provottelun. Yritä rauhoittua. Ehkä sulla on työpaikka vielä syksyllä
Vierailija kirjoitti:
En näe hyötyä. Lapset ovat sen verran välkkyjä, ettei edes puolen vuoden poissaolo tunneilta tiputtaisi heitä kärryiltä opetuksen suhteen.
Komissaario on muitakin kuin välkkyjä. Koulussa on muitakin tavoitteita kuin tiedon keruu.
Kyllä olisin toivoinut asiallisia vastauksia tähän, ja toivon edelleen. Kiitos heille jotka niitä antoivat, kyllä pidän itsekin kotona sen kaksi viikkoa. Yritetään sitten vaan parannella henkisiä haavoja muilla keinoin.
Ap
Todennäköisesti eivät mene kouluun tänä keväänä enää. Seuraan vielä tilannetta, mutta riskiä sairastumisesta en aio ottaa.
Riippuu siis paikkakunnan tartuntatilanteesta sekä koulussa tehtävistä järjestelyistä päästänkö kouluun. Lapset kyllä tahtoisivat mennä, joten jos näyttää turvalliselta niin saavat mennä.
Koulu on onneksi pieni ja siellä mielestäni olisi hyvät mahdollisuudet pienentää ryhmiä ja huomioida turvavälit. Mihinkään satojen oppilaiden kouluun en edes harkitsisi laittavani lapsia.
Minulla on kuitenkin lopullinen vastuu lasteni hyvinvoinnista enkä aio ottaa turhia riskejä. En tahdo lasten sairastuvan arvaamattomaan sairauteen, enkä itse tahdo sitä saada.
Vaarana kuitenkin on, että kesä menisi sairastaessa koko perheellä. Ja lapseni taatusti voivat paremmin kotona terveen äidin kanssa käymättä koulussa, kuin että parin viikon takia saataisiin tartunta. Tauti voi käsittääkseni viedä sängyn pohjalle useaksi viikoksi vaikka ei kuolemaksi olisikaan, kukas lapset silloin hoitaisi. Puhumattakaan siitä huolesta mikä sairastumisesta seuraisi.
Tällä hetkellä näyttää siis siltä, että anotaan lomaa. Mutta jos uusia tartuntoja ei paikkakunnalla ensi viikolla ole olen valmis muuttamaan kantaani.