Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksiössä asuvat tai asuneet HUOM!!

muuttolintu
30.04.2020 |

Kertokaa millaista on asua yksiössä. Mitä asioita ja tapoja kannattaa huomioida ja omaksua että yhdessä tilassa asuminen ei ala ahdistamaan ja asunto pysyy viihtyisänä? Kaikki kokemukset ovat arvokkaita, niin hyvät kuin huonotkin! Olen itse muuttamassa parin viikon päästä yksiöön ja siksi kyselen. Asunnossa on 33 neliötä enkä ole ikinä asunut niin pienessä asunnossa.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni yksiö on valitettavasti todella huonon mallinen. Varsinkin uudet yksiöt, keittiön kaapit yhdellä seinällä, ei erillistä alkovia tms. Käytännössä siis hotellihuone, ei saa mitenkään kodikasta asuntoa.

!!! UP !!!!

Mulla just tällainen yksiö. Kuukauden olen asunut enkä keksi millään miten tästä saisi kivan. Eniten tilaa vie nyt kyllä parisänky, jonka aion myydä ja ostaa jonkun kivemman ratkaisun, ehkä hyvän vuodesohvan. Mutta silti tuntuu että asuu keittiössään, kun ei ole edes keittokomeroa, vaan noi keittiönkaapit yhdellä seinällä. Neliöitä on 32, joten ei ole siinä mielessä liian pieni.

Onko täällä ketään, jolla olisi samanlainen kämppä? Miten olette saaneet sisustettua kodikkaan?

!!!! UP !!!!

Vierailija
62/63 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjaratkaisu tekee paljon. Mulla alle 30 neliön yksiö, mutta selkeä makuualkovi ja keittokomero, eteistilakin. Eli siis päivisin vietän aikaa sohvalla tai pöydän ääressä puuhaillen ja makuualkovi taas on kokonaan omistettu nukkumiselle.

Kun on vähäisesti tavaraa ja huonekaluja, ja vie käyttämättömät pois esim. häkkivarastoon, niin pienempikin asunto tuntuu tilavalta. Mullakin on vielä rutkasti tilaa jumpata ja tanssia keskilattialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on 3,5 neliötä enemmän kun minulla, eikä ole makuualkovia kuten vanhoissa rivitalo/ kerrostalo asuntojen yksiöissä )

On ollut joissakin ainakin, se olisi ollut , luksusta ois saanu siitä niin kun makuuhuoneen" , sitten jos

vuelä kirjahyllyn ois saanu, sen eteen tai verhot.

Niin kirjahylly ois pitänyt tietysti tukea hyvin, jotta sen taakse ois saanut sängyn.

Minä kun ole nähnyt semmoisia ratkaisuja tehneet jotkut.

Mutta ei enää nykyasuntoihin ei tehdä makuualkoveita!

Ne oli muuten , oivallisia .

Minun asuntoni on siis 3,50 neliötä pienempi,

On oma sauna, ja terassi , jossa on katto ei lasitettu.

Sohvaa minulla ei ole kahden eikä , kolmen istuttavaa kun ei mahdu tähän!

Parisänkyä minulla ei ole( jos olisi kyllä tulisi ahdasta!).

Suurta kirjahyllyä ei ole kun sekään ei mahdu vaan, kolme hieman pientä kaksi seinän vierustalla ja kolmas käytävällä.

Oikeastaan niissä ei ole hyllyjä kun on neljä lipastolaatikkoa,

kaksi lasivitriiniä, eli ei niinkään,

kirjahyllyä, on lipaston laatikoissa jokunen kirja.

Välttämättä ei ole tiskikonetta!

Ei tämän kokoisessa asunnossa ei ainakaan maalla.

Eli ei mahdu suuria huonekaluja.

Yksi sänky, pieni kirjahylly, ( aikuiselle mitoitettu ), televisio ( 30 : n tuuman taulu TV)

se on pienen pöydän päällä.

Ei ole kukkalautoja , joihin saa kukkia kasvavan vaan pitää laittaa pöydälle.

Semmoiseen saa varautua vähän tilaa.