Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syötte töissä kahvitauolla?

Vierailija
30.04.2020 |

Mitä syötte normaalisti töissä kahvitauolla ja paljonko taukonne pituus on? Kysymys tarkoitettu etenkin sellaisille, jotka eivät saa pitää taukoja vapaasti milloin haluavat ja miten pitkään haluavat vaan kahvitauon pituus on tarkasti määritelty kuten esim. kaupan kassalla työskennellessä, mutta toki muutkin saavat vastata.

Entä käyttekö joka kahvitauolla myös vessassa ja jos juotte kahvia tai teetä niin joudutteko olemaan pissahädässä ennen kuin pääsette seuraavalla tauolle?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää herranjumala hiilareita. Ei rahka,omena ja joku tomaatti pidä nälkää.

Mä syön kyllä kun hevonen jos vertaan töihin, mutta poljenkin 9km/suunta työmatkat ja työ muutenkin fyysistä.

Aamulla koitan syödä mahdollisimman paljon että jaksan pyöräillä ja seuraavaan syömiseen. Esimerkiksi reissumies jossa välissä kananmunaa, juustoa, kinkkua ja tomaatti + kahvi, appelsiinimehua, jugurtti.

Töissä saatan syödä ennen lounasta vielä esimerkiksi jonkun hedelmän tai leivän

Lounas on kotiruokaa tai vaikka valmis ateria ja kunnon ateria ei mikään pelkkä sosekeitto. Lisäksi on sitten kasviksia tai hedelmiä.

Kahvitauolla sitten täytetty sämpylä, jogurtti

Kotona ruokaa ym

Illalla vielä täyttävä iltapala.

Ja olen normaalipainoinen, liikun paljon.

Niin, kuten joku jo mainitsikin, ihmiset on erilaisia. Itse kuljen kävellen töihin ja takaisin, 6km./suunta. Itse työ on fyysistä, lähes koko ajan liikkeessä+nostelua ja kantamista.

Yksi lounastauko, ei muita taukoja.

Aamiaista en syö koskaan, kahvi riittää.

Lounaalla joku salaatti tai mikroateria.

Kotona syön illalla esim. makaroni-kasvismössöä ja ruisleipää raejuustolla tai jotain nuudeli-kasviswokkia.

Jos laiskottaa niin pakastepizzan.

Minulla on koira jonka kanssa kävelen paljon, joskus hölkkään.

Vapaapäivinä käyn uimassa.

En ikimaailmassa jaksaisi syödä noin jäätäviä määriä kuin sinä.

Olen hoikka 38v ja voin mainiosti :)

Vierailija
42/54 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savuluumuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee hyvin eron niissä jotka syö kahvitauoilla ja niissä jotka ei syö.

Välipalat iso syy lihavuuteen.

Normaali aamupala   ja hyvin riittää päivälliseen asti.

Ja olen urheileva ja paino normaali .

Ja tiedoksi,terveellä ei verensokeri laske ikinä vaarallisen alas .

Vierailija
44/54 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tapana kotonakaan syödä kahden tunnin välein, niin en syö mitään. Joskus juon kahvia, mutta yleensä juon sen mieluummin kotona. Jos pöydässä on jonkun työ tekijän tai muun tuomia konvehteja/leivoksia tms. niin voin sellaisen ottaa.

En pidä kahvitaukoja joka kerta. Riippuu vähän, tuntuuko että tarvii ja pääseekö menemään. Olen hoitoalalla. Yleensä jos meen tauolle, niin se on mun hetki kun saan istahtaa rauhassa alas eri ympäristöön kuin oman työpisteen hälinään. Voin kaivaa luurin esiin ja vastata ystävien viesteihin juoden vesilasillisen samalla. Sitten tauon jälkeen olen taas sosiaalinen työkavereiden kanssa. Työ on niin sosiaalista ja hälyistä, että tarvitsen pienen hetken itsekseni. Vessassa käyn silloin, kun on tarve ja pääsee. En ajoita vessataukoja tarkoituksella kahvitauoille.

Vierailija
45/54 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla verensokerimittari jolla mittaat ja siten tiedät, että sulla laskee verensokeri?

En ole hän jota lainasit, mutta mun aamiainen työaamuina klo 5 on maustamaton jugurtti tai smetana ja marjat sekä kuppi teetä. Sillä pärjään klo 10.30 asti, jolloin lounas. Klo 15 päiväkahvi, joko sellaisenaan täysmaidolla tai jotain pientä suupalaa siihen oheen. Klo 19.30 päivällinen. Joskus juon vielä iltateen. Kalorioita päivässä 1800-2200.

Ei ole verensokerimittaria, mutta mikä muu voisi selittää sen että alkaa heikottaa ja jos ei sittenkään syö niin silmissä alkaa sumeta ja saattaa jopa pyörtyä? Jos syön säännöllisesti parin tunnin välein niin tuollaista heikotusta ei tule ja heikotus myös helpottaa aina, kun syö.

Ja sille joka sanoi että terveen verensokerit ei laske ikinä niin ei kai kukaan valitse olla sairas, ei sille voi mitään jos elimistö ei toimi normaalisti. Ei minusta ole kivaa että olen niin riippuvainen säännöllisestä syömisestä ja että tarvitsen suuria annoksia pärjätäkseni, jos saisin valita niin tietysti olisin mieluummin normaali. Tätä ketjua kun lukee niin itse joudun nähtävästi alipainoisena syömään enemmän kuin ihmiset keskimäärin ja jos söisin yhtä vähän kuin te muut ja skippailisin välipaloja niin en edes olisi työkykyinen kun olisi koko ajan niin heikko olo.

Vierailija
46/54 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä kuulia paketillisen ja 1,5l pommacia päälle. Mut on ainakin vähärasvaista.

Vierailija
47/54 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

06 kahvia, maustamaton jogurtti ja marjoja.

11 loput aamiaisesta (siis töissä lounaana) mikromunakas, hedelmä, rahkaa, porkkanaa/salaatti.

16 kotona päivällinen, tavallista itse tehtyä kotiruokaa

21 iltapala leipä, hedelmä tms.

Vapaapäivänä ja nyt etätöissä tuo aamukahvi on yhdistetty lounaaseen.

Työpöydän laatikossa on pähkinäpussi, jos palaverit venyy tai muuten hiukoo.

Huh, itselläni alkaisi noin kevyen aamupalan jälkeen laskea verensokeri jo parin tunnin jälkeen, jos pitäisi olla viisi tuntia syömättä niin varmaan pyörtyisin/verensokerit laskisi niin alhaalle etten kykenisi työntekoon :o

En kyllä tajua miten voitte syödä noin vähän tauoilla tai jopa olla kokonaan syömättä, olenko tosiaan ainoa jonka on syötävä säännöllisesti parin tunnin välein ettei verensokerit laske ja jolla on muutenkin vaikeuksia saada riittävästi kaloreita? Olen siis alipainoinen, enkä ehdi syödä taukojen aikana niin paljon että saisin lihottua vaikka syön siis tosiaan aina rahkan+hedelmän/marjoja, välipalapatukan, pähkinöitä tai mitä nyt ehtiikään. Ja ruokiksella luonnollisesti syön ison annoksen itsetehtyä kunnollista ruokaa tai jonkin valmisaterian.

No joo.... silleen sitä ollaan erilaisia. Mun alipainoinen mies myös märehti ihan jatkuvasti, vetää leipää aamupalalla, aamun välipalalla, töissä lounaalla, iltapäiväkahvilla, syö ruokaa tuossa klo 16 kotona ja jatkaa leivällä vielä iltapalalla.

Hänellä on siis töihin mukaan 8 leipää, jogurttia, hedelmä, kurkkua/tomaattia tms. Tauot samoihin aikoihin koko porukalla, mutta pituus vapaampi kuin esim kaupassa, asennustyö, vessassa saavat käydä kun tarvitsee. Olen yrittänyt ehdottaa lounaalle ihan ruokaa, aamupalalle munakasta ja ylipäätään vähentää leivän pupeltamista ja vaihtaa se ravitsevampaan syömiseen...mutta kun ei.

Vierailija
48/54 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen meidän perheen plösö ja jatkuvasti märehtivä mies luuranko.

1, 13 ja 47 siis sama kirjoittaja.

Vierailija
49/54 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kahvitaukoja, mutta vastaan silti kun annoit siihen luvan :-) Aamulla työpaikalle mentyäni 8-9 välillä juon teetä ja syön mukaan ottamani voileivät samalla, kun käyn läpi sähköpostit. Iltapäivällä saatan syödä jonkin välipalan koneen ääressä mutta en yleensä juo teetä enkä kahvia paitsi jos olen poikkeuksellisen väsynyt.

Vierailija
50/54 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä runo. Mutta aika huono.

Vierailija
51/54 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syökää herranjumala hiilareita. Ei rahka,omena ja joku tomaatti pidä nälkää.

Mä syön kyllä kun hevonen jos vertaan töihin, mutta poljenkin 9km/suunta työmatkat ja työ muutenkin fyysistä.

Aamulla koitan syödä mahdollisimman paljon että jaksan pyöräillä ja seuraavaan syömiseen. Esimerkiksi reissumies jossa välissä kananmunaa, juustoa, kinkkua ja tomaatti + kahvi, appelsiinimehua, jugurtti.

Töissä saatan syödä ennen lounasta vielä esimerkiksi jonkun hedelmän tai leivän

Lounas on kotiruokaa tai vaikka valmis ateria ja kunnon ateria ei mikään pelkkä sosekeitto. Lisäksi on sitten kasviksia tai hedelmiä.

Kahvitauolla sitten täytetty sämpylä, jogurtti

Kotona ruokaa ym

Illalla vielä täyttävä iltapala.

Ja olen normaalipainoinen, liikun paljon.

Niin, kuten joku jo mainitsikin, ihmiset on erilaisia. Itse kuljen kävellen töihin ja takaisin, 6km./suunta. Itse työ on fyysistä, lähes koko ajan liikkeessä+nostelua ja kantamista.

Yksi lounastauko, ei muita taukoja.

Aamiaista en syö koskaan, kahvi riittää.

Lounaalla joku salaatti tai mikroateria.

Kotona syön illalla esim. makaroni-kasvismössöä ja ruisleipää raejuustolla tai jotain nuudeli-kasviswokkia.

Jos laiskottaa niin pakastepizzan.

Minulla on koira jonka kanssa kävelen paljon, joskus hölkkään.

Vapaapäivinä käyn uimassa.

En ikimaailmassa jaksaisi syödä noin jäätäviä määriä kuin sinä.

Olen hoikka 38v ja voin mainiosti :)

Miksi lyöt rivinvaihdon eli kappalejaon joka lauseen jälkeen? Runo?

Vierailija
52/54 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta: mitä työtä teette te, joilla on kahvitaukoja? Hämmästyin, kun luin, että joku mussuttaa lounaan lisäksi aamu- ja iltapäivällä välipaloja.

Vierailija
53/54 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta: mitä työtä teette te, joilla on kahvitaukoja? Hämmästyin, kun luin, että joku mussuttaa lounaan lisäksi aamu- ja iltapäivällä välipaloja.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2019/20190872

§24

Koska laki ei niitä määrittele, niin ne löytyy työehtosopimuksista.

Mies, joka vetää aamupäivän välipaloja on asentajana siistissä sisätyössä tehtaanomaisissa tiloissa, mutta ei kuitenkaan liukuhihnahommaa.

Kaikissa työpaikoissa, joissa olen itse ollut, on joko kahvitauot tai tauot vapaassa harkinnassa. Olen siis koneinsinööri suunnitteluhommissa.

Vierailija
54/54 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein joka alalla on kahvitauot. Eri asia toki, pystyykö niitä käytännössä pitämään. Minäkin hämmästelen näitä, joiden täytyy syödä parin tunnin välein pysyäkseen hengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä