Mitä syötte töissä kahvitauolla?
Mitä syötte normaalisti töissä kahvitauolla ja paljonko taukonne pituus on? Kysymys tarkoitettu etenkin sellaisille, jotka eivät saa pitää taukoja vapaasti milloin haluavat ja miten pitkään haluavat vaan kahvitauon pituus on tarkasti määritelty kuten esim. kaupan kassalla työskennellessä, mutta toki muutkin saavat vastata.
Entä käyttekö joka kahvitauolla myös vessassa ja jos juotte kahvia tai teetä niin joudutteko olemaan pissahädässä ennen kuin pääsette seuraavalla tauolle?
Kommentit (54)
Hedelmiä ja pähkinöitä, joskus jotain rahkaa.
Tauolle tai vessaan pääsen toimistotyössä yleensä milloin tahansa, ellen istu palaverissa.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Ja vaikka olen tölssä käynyt, niin taukohuoneessa tai WC:ssä ole viimeksi käynyt helmikuussa.
Mene hyvä ihminen lääkäriin, jos olet viimeksi käynyt WC:ssä helmikuussa.
Yleensä syön jotain pientä lasten aamupala-aikaan, esim banaanin. Lounaalla sitten oikeaa ruokaa ja iltapäivällä esim rahkapurkin. Meidän tauko on kuppi kahvia nukkariaikaan, silloin harvemmin tulee syötyä paitsi perjantaisin kun on pullaa tms. Päiväkodin tauot on lyhyitä, eikä se lasten kanssa syöminen aina niin herkkua ole, kun koko ajan saa varoa ettei kukaan härki ruokaa tai aivasta siihen...
En pidä erikseen kahvitaukoja, juon kahvia kun tekee mieli, siinä töiden ohessa. Ruokatauko jää yleensä väliin kokonaan, en syö mitään. Joskus kyllä yritän nopasti syödä vähän leipää tai banaanin tms. siinä töiden ohessa nämäkin. Vessassa saa käydä tarpeen mukaan. Olen ravintolakokki, paitsi nyt lomautettuna.
Hörppään kahvin ja syön eväsleivän n.puolenpäivän aikaan, oma valinta, en halua pitää palkatonta taukoa moiseen, lisäksi tuhti syöminen alkaa väsyttää päivällä. Kotona teen lämpöisen ruuan kun on lapset. Kaupanala ja tällä alalla tauot menee päivän pituuden mukaan eli työp. 4-5t 12min, 6-7t 2x12min minkä voi pitää 1x 24min. Kokoaikainen halutessa palkaton ruokatauko mikä venyttää työpäivää. Näissä muissa tauoissa palkka juoksee koko ajan.
Aamupäivällä kahvin kanssa ei mitään tai hedelmä. Iltapäivällä proteiinirahkaa ja/tai hedelmiä. Joskus keksiä tai suklaata mutta niitä yritän välttää. Kokonainen proteiinirahka tuntuu aika isolta. Olen pohtinut että puolikas riittäisi hedelmän ja pähkinöiden kanssa.
Ostan yleensä eväät n viikoksi kerrallaan. Näiden jo lueteltujen lisöksi lounaaksi nyt koronan aikana mikroaterioita kun ruokala on kiinni.. Tämänhetkinen suosikkini on soikeat annokset, Via. Aterian kanssa syön esim omenan tai tomaatin.
Toimistotyö, ei kellokorttia.
Ei ole kahvitaukoja. Lounastauolla (max 20 min.) hotkaisen eväät ja käyn veskissä.
Syökää herranjumala hiilareita. Ei rahka,omena ja joku tomaatti pidä nälkää.
Mä syön kyllä kun hevonen jos vertaan töihin, mutta poljenkin 9km/suunta työmatkat ja työ muutenkin fyysistä.
Aamulla koitan syödä mahdollisimman paljon että jaksan pyöräillä ja seuraavaan syömiseen. Esimerkiksi reissumies jossa välissä kananmunaa, juustoa, kinkkua ja tomaatti + kahvi, appelsiinimehua, jugurtti.
Töissä saatan syödä ennen lounasta vielä esimerkiksi jonkun hedelmän tai leivän
Lounas on kotiruokaa tai vaikka valmis ateria ja kunnon ateria ei mikään pelkkä sosekeitto. Lisäksi on sitten kasviksia tai hedelmiä.
Kahvitauolla sitten täytetty sämpylä, jogurtti
Kotona ruokaa ym
Illalla vielä täyttävä iltapala.
Ja olen normaalipainoinen, liikun paljon.
Mä syön lounaan klo 11 maissa, samaa ruokaa kuin opiskelijat. Iltapäivällä kahvi ja viili, joskus myös lakupatukka. Kotona illallinen perheen kanssa. Työpaikkana ammattikorkeakoulu.
Puoli tuntia työhön saapumisen jälkeen teen mukillisen teetä ja syön lounaani, yleensä leipä/porkkanaohukaisia/pizza tms. Epäterveellistä. Aivan sama. En välttämättä oikein ehdi muuten kunnolla syömään, mutta ensimmäinen tunti töihin tultuani on hieman hiljaisempaa niin syön silloin. Kaikkeen sitä ihminen tottuu, kun on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
06 kahvia, maustamaton jogurtti ja marjoja.
11 loput aamiaisesta (siis töissä lounaana) mikromunakas, hedelmä, rahkaa, porkkanaa/salaatti.
16 kotona päivällinen, tavallista itse tehtyä kotiruokaa
21 iltapala leipä, hedelmä tms.Vapaapäivänä ja nyt etätöissä tuo aamukahvi on yhdistetty lounaaseen.
Työpöydän laatikossa on pähkinäpussi, jos palaverit venyy tai muuten hiukoo.
Huh, itselläni alkaisi noin kevyen aamupalan jälkeen laskea verensokeri jo parin tunnin jälkeen, jos pitäisi olla viisi tuntia syömättä niin varmaan pyörtyisin/verensokerit laskisi niin alhaalle etten kykenisi työntekoon :o
En kyllä tajua miten voitte syödä noin vähän tauoilla tai jopa olla kokonaan syömättä, olenko tosiaan ainoa jonka on syötävä säännöllisesti parin tunnin välein ettei verensokerit laske ja jolla on muutenkin vaikeuksia saada riittävästi kaloreita? Olen siis alipainoinen, enkä ehdi syödä taukojen aikana niin paljon että saisin lihottua vaikka syön siis tosiaan aina rahkan+hedelmän/marjoja, välipalapatukan, pähkinöitä tai mitä nyt ehtiikään. Ja ruokiksella luonnollisesti syön ison annoksen itsetehtyä kunnollista ruokaa tai jonkin valmisaterian.
Onko sulla verensokerimittari jolla mittaat ja siten tiedät, että sulla laskee verensokeri?
En ole hän jota lainasit, mutta mun aamiainen työaamuina klo 5 on maustamaton jugurtti tai smetana ja marjat sekä kuppi teetä. Sillä pärjään klo 10.30 asti, jolloin lounas. Klo 15 päiväkahvi, joko sellaisenaan täysmaidolla tai jotain pientä suupalaa siihen oheen. Klo 19.30 päivällinen. Joskus juon vielä iltateen. Kalorioita päivässä 1800-2200.
Ei ole kahvitaukoja, ainoastaan lounastauko 20min. Syön täyttävän salaatin tai edellispäivänä tehtyä kotiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön kyllä kun hevonen jos vertaan töihin, mutta poljenkin 9km/suunta työmatkat ja työ muutenkin fyysistä.
Aamulla koitan syödä mahdollisimman paljon että jaksan pyöräillä ja seuraavaan syömiseen. Esimerkiksi reissumies jossa välissä kananmunaa, juustoa, kinkkua ja tomaatti + kahvi, appelsiinimehua, jugurtti.
Lounas on kotiruokaa tai vaikka valmis ateria ja kunnon ateria ei mikään pelkkä sosekeitto. Lisäksi on sitten kasviksia tai hedelmiä.
Kotona ruokaa ym
No nämä alkaa kuulostaa jo sellaisilta syömisiltä joilla pärjäisin itsekin :D Ehditkö siis syödä ihan hyvin jonkin ison täytetyn sämpylän kahvitauolla, kuinka pitkä taukosi on eli kauanko sinulla menee sen syömiseen?
Vapaapäivinä saattaa oma välipalani olla neljäkin isoa leipäpalaa täytteineen + 0,5l kauramaitoa, mutta eihän tuollaista määrää ehdi lyhyen tauon aikana syömään eikä voi noin paljon nesteitäkään nauttia kun sitten pitäisi juosta koko ajan vessassa...
Vierailija kirjoitti:
Jos syön aamulla klo 5 puuroa raejuustolla, mustikoilla ja voisilmällä, mulla on suolia raastava heikotusnälkä klo 8.
Jos syön maustamatonta jugurttia, jonka rasvaprossa on 10 ja siihen marjoja päälle, nälkä pysyy poissa klo 10 asti. Samoin jos skippaan koko aamiaisen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Kotona ruokaa ym
Ihmiset on erilaisia. Jos sun pitää tauoilla syödä paljon, niin ei se kaikkiin päde.
Kaivaan eilistä töhnää hampaidenväleistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaivaan eilistä töhnää hampaidenväleistä.
Se on kylllä jokseenkin myös helppo päätelllä ettei tällanen ihminen kuten minä käy muusssa kuin kuntouttavassa työtoiminassa.
Firman kylmiön ilmaiset voikkoset tarpeineen maistuu aina.
Joo siinä 14:00 nurkilla syön päivän ensimmäisen aterian.