Mitä mieltä naisesta joka tahallaan hankkiutuu uudelleen raskaaksi, vaikka on luvannut miehelle etteivät tee kuin yhden lapsen?
Mun mielestä se on törkeää ja lupauksen rikkomista. Tunnen tällaisen tapauksen.
Kommentit (131)
Niin ja mies ei laita piuhoja poikki miksi, jos tietää satavarmasti, ettei halua enempää lapsia?
En jaksa uskoa, että kukaan nainen tekee tahallaan lapsen miehen kanssa, joka ei lasta halua. En todellakaan. N
Miksi täällä puhutaan vahinkoraskauksista? Luulin aloituksen koskevan niitä, jotka tahallaan hankkiutuvat raskaaksi. Kyllähän niitäkin naisia on, jotka myöntävät jättäneensä pillerit syömättä. Itsekin tiedän yhden. Joo, kannattaa varmaan käyttää lisäksi kortsua. Mutta ei kai tässä siitä ollut kyse. Mielestäni tuollainen on todella halpamaista.
Itse en halua enempää lapsia ja siksi multa on katkaistu munanjohtimet. Katkaistu, ei siis solmittu tms.
En ymmärrä näissä jutuissa koskaan sitä että jos mies on se, joka missään nimessä ei halua enempää lapsia niin miksi se on nainen, joka niitä pillereitä syö. Vasektomia on helppo ja nopea toimenpide, jolla mies voi halutessaan, jos ei varmistaa ihan 100%, niin ainakin edesauttaa todella paljon toiveensa toteutumista. Pillereissä on aina vahinkoraskauden vaara eikä ne ole terveydellekään aina hyväksi. Vähän vastuuta voi nyt tässä tapauksessa herrakin kantaa. Vai haluaako hänkin sitten kuitenkin sen mahdollisuuden pitää auki?
Abortti on myös asia, jonka henkistä taakkaa ei kaikki ihmiset ymmärrä. Jos mulle nyt kävisi niinkuin sille yhdelle munanjohtimensa katkaisseelle naiselle (oli joskus juttu Hesarissa), joka silti tuli raskaaksi, niin en pystyisi siltikään tekemään aborttia. Lapsi olisi rakas sillä sekunnilla kun raskaus selviäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lentäisi nainen pihalle saman tien, jos yhdessä sovittu, että pillereillä ehkäistään, niin uskon voivani luottaa kumppaanini sen verran, ettei mitään muksua tule.
Mikset käytä lisäksi kumia. Yksi ehkäisy voi pettää, mutta tuplaehkäisyllä alkaa olla jo epätodennäköistä.
Naisena en voi ymmärtää tällaisia vastauksia. Ei tulisi mielenkään hankkiutua uudelleen raskaaksi miehelle kertomatta.
Tarkoitatko, että naisen pitää kertoa miehelle etukäteen, että ehkäisy saattaa pettää? Ja mitä vikaa tuplaehkäisyssä on? Kumpikin ehkäisee omalta osaltaan.
Kyse on tahallaan raskaaksi tulemisesta. Se ei vaan ole oikein. Sinä taidat olla näitä huijareita? Naisena en pidä kortsusta, joten yhdellä ehkäisyllä mennään.
Mutta kun ne pilleritkään eivät ole satavarma ehkäisy vaikka niitä käyttäisi ihan ohjeen mukaan. Ehkäisytehon alenemiseen ei tarvitse muuta kuin vatsa pari kertaa löysällä ja siinä se. Jos tuossa tapauksessa mies väittää naisen huijanneen, niin miten nainen voi puolustautua? Ei mitenkään. Mies väittää edelleen, että nainen huijasi, nainen sanoo, että pillerit petti. Kumpaa uskot?
Nainen jos tekee abortin kyseessä on vahinko, mutta jos ei tee niin voi olla aika varma, että tahallaan jätti ehkäisyn pois.
Minä en halua lisää lapsia, mutta vahinkoraskaudessa en kykenisi aborttia tekemään.
Ja tosiaan, olen ollut tilanteessa, jossa tulin raskaaksi ehkäisyn läpi.
Uusi lapsi ei todellakaan ollut toiveissa, eikä tilannekaan mikään hyvä uudelle vauvalle.
Olin todella ahdistunut, juttelin läheisen kanssa ja olin todella kauhuissani, koska joutuisin tekemään jomman kumman päätöksen, ja molemmat tuntuivat ehdoton ei - ajatukselta.
Omassa tapauksessani sain keskenmenon, eli minun ei lopulta tarvinnut päättää. Mutta kokemuksesta opin sen, etten aborttia voisi tehdä. Ja joo, miehellekin tämän kerroin.
Abortti on keksitty jos ehkäisy pettää. Vahinkolapsia ei nykypäivänä ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä puhutaan vahinkoraskauksista? Luulin aloituksen koskevan niitä, jotka tahallaan hankkiutuvat raskaaksi. Kyllähän niitäkin naisia on, jotka myöntävät jättäneensä pillerit syömättä. Itsekin tiedän yhden. Joo, kannattaa varmaan käyttää lisäksi kortsua. Mutta ei kai tässä siitä ollut kyse. Mielestäni tuollainen on todella halpamaista.
Mutta millä erotat sen, onko vahinko oikea vahinko vai rahallinen?
Kun on meitä ehkäisyn läpi raskaaksi tulleita. Jos lapsi ei ole toivottu, voi raskaus olla iso shokki myös naiselle. Todellakaan siinä tilanteessa ei tarvita syyttelyitä tai epäilyjä siitä, että olisi tahallaan tilanteen aiheuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä kortsupaketit visusti sellaiselta naiselta piilossa, ettei niihin ilmesty mystisiä reikiä.
Ja käytetyt heti lukittuun rasiaan. Roskiinheitetyistä saa spermat talteen heti kun mies selkäänsä kääntää.
Minä tein niin, että kun kävin seksikumppanin luona, niin otin aina kortsun myös mukaan lähtiessä.
Miten se nainen yksinään hankkiutuu tahallaan raskaaksi? Mies oli kykenemätön itse päättämään harrastaako seksiä ja millaista ehkäisyä käyttää, kondomia vai vasektomiaa?
Siis r*iskasiko nainen miehen, kamalaa??
Vierailija kirjoitti:
Abortti on keksitty jos ehkäisy pettää. Vahinkolapsia ei nykypäivänä ole.
Ennen aborttitilannetta on myös tuplaehkäisy mahdollista. Miksi tämä ei kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lentäisi nainen pihalle saman tien, jos yhdessä sovittu, että pillereillä ehkäistään, niin uskon voivani luottaa kumppaanini sen verran, ettei mitään muksua tule.
Mikset käytä lisäksi kumia. Yksi ehkäisy voi pettää, mutta tuplaehkäisyllä alkaa olla jo epätodennäköistä.
Naisena en voi ymmärtää tällaisia vastauksia. Ei tulisi mielenkään hankkiutua uudelleen raskaaksi miehelle kertomatta.
Tarkoitatko, että naisen pitää kertoa miehelle etukäteen, että ehkäisy saattaa pettää? Ja mitä vikaa tuplaehkäisyssä on? Kumpikin ehkäisee omalta osaltaan.
Kyse on tahallaan raskaaksi tulemisesta. Se ei vaan ole oikein. Sinä taidat olla näitä huijareita? Naisena en pidä kortsusta, joten yhdellä ehkäisyllä mennään.
Mutta kun ne pilleritkään eivät ole satavarma ehkäisy vaikka niitä käyttäisi ihan ohjeen mukaan. Ehkäisytehon alenemiseen ei tarvitse muuta kuin vatsa pari kertaa löysällä ja siinä se. Jos tuossa tapauksessa mies väittää naisen huijanneen, niin miten nainen voi puolustautua? Ei mitenkään. Mies väittää edelleen, että nainen huijasi, nainen sanoo, että pillerit petti. Kumpaa uskot?
Nainen jos tekee abortin kyseessä on vahinko, mutta jos ei tee niin voi olla aika varma, että tahallaan jätti ehkäisyn pois.
Höpö höpö. Abortti ei kuulu tähän ketjuun ollenkaan, se ei ole ehkäisykeino. Olen itse huolehtinut aina ehkäisystä huolellisesti, mutta jos se olisi pettänyt, en olisi aborttia tehnyt. Sellaiseen en kykene.
Aika kevyesti täällä jotkut puhuu abortista. Toivon että kyseessä on vain ajattelemattomuus, eivätkä tosi tilanteessa olisi noin kylmiä ja ymmärttämättömiä asenteiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen ihan niin vaan hankkiudu raskaaksi. Kyllä siihen tarvitaan mies myös. Mitäs läksit ja niin edespäin.
Tässä miehet asennetta.
Perheväkivaltaan tarvitaan myös kaksi.
Ei, väkivallassa on tekijä ja uhri. Seksissä jota harrastetaan yhteisestä tahdosta on 2 aktiivista tekijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Abortti ei kuulu tähän ketjuun ollenkaan, se ei ole ehkäisykeino. Olen itse huolehtinut aina ehkäisystä huolellisesti, mutta jos se olisi pettänyt, en olisi aborttia tehnyt. Sellaiseen en kykene.
Et koskaan tiedä mitä jossakin tilanteessa oikeasti tekisit. Sen näkee vain tosi tilanteessa. Elämä ei ole mustavalkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et koskaan tiedä mitä jossakin tilanteessa oikeasti tekisit. Sen näkee vain tosi tilanteessa. Elämä ei ole mustavalkoista.
Lapsi kuitenkin saisi alkunsa parisuhteessa, joten sillä ei ole merkitystä, olisiko raskaus suunniteltu vai ei. Jos kyseessä olisi terveydellinen syy, niin sitten miettisin asiaa uudestaan.
Jos nainen jättää tietoisesti ehkäisyn pois ja hankkiutuu raskaaksi, vaikka olisi sovittu ettei toista lasta tule, se on mielestäni hyvin väärin miestä kohtaan. Luottamus siinä menisi. Helppohan tämän naisen on väittää, että ehkäisy petti, mutta se kertoo että nainen on hyvin itsekäs. Tunnen yhden tapauksen (väitti oikeasti että ehkäisy petti, tarkoituksella jätti toisen pillerierän ostamatta eikä mies sitä seurannut kun uskoi ettei tarvitse)ja käy miestä sääliksi, koska on nyt ikuisesti jumissa lapsen takia (eikä lasta voi tietysti syyttää), kun äiti on mitä on. ÄIti ei loppujen lopuksi jaksanut huolehtia lapsesta ja muutti ulkomaille uuden miehen perässä, lapsi jäi isälle. Kyllä isä pitää huolta lapsesta hyvin, mutta kyllä surettaa että elämä menee noin vain koska toinen siitä päätti.
En yhtään mitään koska asia ei koske omaa perhekuntaani.
M44 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä kortsupaketit visusti sellaiselta naiselta piilossa, ettei niihin ilmesty mystisiä reikiä.
Ja käytetyt heti lukittuun rasiaan. Roskiinheitetyistä saa spermat talteen heti kun mies selkäänsä kääntää.
Minä tein niin, että kun kävin seksikumppanin luona, niin otin aina kortsun myös mukaan lähtiessä.
Siis mennessä ja tullessa. Tuli vähän epäselvästi kirjotettuu.
M44 kirjoitti:
M44 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mennessä ja tullessa. Tuli vähän epäselvästi kirjotettuu.
Tuo on kaikin puolin hyvä ratkaisu.
Ap ei voi tietää, mitä tuttavaperheessä oikeasti tapahtuu.
Miehet yleensä ottaen haluaa painaa paljaalla ja vinkuu ja valittaa, jos ei saa.
Miksi ehkäisy olisi vain naisen asia? Entä miksi minä joudun olemaan se järkevä ja vaatimaan kumia, vaikka totta kai olisi parempaa itsellekin ilman? Miksei miehet ota vastuuta siitä, että törkkivät naisia paljaalla?
Itsellä 0 lasta. En voi tästä miehiä todellakaan kiittää.