Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia sanktioita antaisit 7-8-vuotiaalle lapsellesi, joka haukkuisi sinua läskiksi?

Vierailija
28.04.2020 |

Kysymys otsikossa. Riittäisikö anteeksipyyntö? Itsellä kyllä vähän kirpaisi. Surettaa sekin että lapsi on ylipäänsä oppinut "karun maailman" termejä jo tuossa iässä

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä auttaisi kun istua päälle.

Vierailija
42/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen tytär yritti pitkään löytää keinoja satuttaa mua erilaisilla haukkumisnimillä. Oli 6v, mut äitinsä tyttärenä oli oppinut jo tuollaiset kiusaamisjutut hyvin.  Ja häpäisyn. Yritti noilla haukkumanimillä nöyryyttää mua, kun oli enemmän porukkaa paikalla. Mä olin ensimmäisillä kerroilla niin ällikällä lyöty etten osannut tehdä mitään. Sitten pyysin isää puuttumaan hänen käytökseen, koska minua raivostutti se niin paljon, että pelkäsin tekeväni tytölle jotakin. Eikä vähiten siksi, että hänen äitinsä oli jo aiheuttanut niin paljon kurjaa meille.  Ymmärsin että kyseessä on lapsi, joka on täysin syytön tilanteeseen. Mutta tunnetasolla aloin nähdä kodissani käärmeen, jolla oli tämän äidin kasvot. Noin niinkuin symbolisesti. Toki edelleen ymmärsin että kyseessä on lapsi. Mut tällaisen mielikuvan yli piti kuitenkin usein mennä. Jälkeenpäin ajatellen olisi ollut parempi jättää isä siitä välistä, ja selvittää asiat ihan suoraan lapsen kanssa. Sillä minun ja lapsen suhde ei koskaan parantunut. MInä aloin varoa, ja isä salli tämän lapsosen kiilata itsensä meidän väliin.  Lopulta ymmärsin siirtyä elämässä eteenpäin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju taas täynnä lapsiaan hakkaavia ja henkisesti lapsiaan pahoinpiteleviä naisia.

Jokaiselta pitäisi ottaa lapset pois. 

Vierailija
44/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oletko lihava?

Vierailija
45/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on oikeus ilmaista mielipiteensä, myös ap:n lapsella. 

Miksi ap haluaa rajoittaa sananvapautta? 

Vierailija
46/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju taas täynnä lapsiaan hakkaavia ja henkisesti lapsiaan pahoinpiteleviä naisia.

Mistä ihmeestä päättelit että nuo vastaajat ovat naisia?

Vierailija
47/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennen oli niin helppoa. Lapset ei tämmöisiä tehnyt koska tiesi että sen jälkeen ikävä istustella kun on pakarat punaisena.

Vierailija
48/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin varmaankin "Jaa. Et sitten mitään kauniimpaa keksinyt."

Vierailija
49/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen tytär yritti pitkään löytää keinoja satuttaa mua erilaisilla haukkumisnimillä. Oli 6v, mut äitinsä tyttärenä oli oppinut jo tuollaiset kiusaamisjutut hyvin.  Ja häpäisyn. Yritti noilla haukkumanimillä nöyryyttää mua, kun oli enemmän porukkaa paikalla. Mä olin ensimmäisillä kerroilla niin ällikällä lyöty etten osannut tehdä mitään. Sitten pyysin isää puuttumaan hänen käytökseen, koska minua raivostutti se niin paljon, että pelkäsin tekeväni tytölle jotakin. Eikä vähiten siksi, että hänen äitinsä oli jo aiheuttanut niin paljon kurjaa meille.  Ymmärsin että kyseessä on lapsi, joka on täysin syytön tilanteeseen. Mutta tunnetasolla aloin nähdä kodissani käärmeen, jolla oli tämän äidin kasvot. Noin niinkuin symbolisesti. Toki edelleen ymmärsin että kyseessä on lapsi. Mut tällaisen mielikuvan yli piti kuitenkin usein mennä. Jälkeenpäin ajatellen olisi ollut parempi jättää isä siitä välistä, ja selvittää asiat ihan suoraan lapsen kanssa. Sillä minun ja lapsen suhde ei koskaan parantunut. MInä aloin varoa, ja isä salli tämän lapsosen kiilata itsensä meidän väliin.  Lopulta ymmärsin siirtyä elämässä eteenpäin. 

Jos exäsi tuon käytöksen salli niin eteenpäin siirtyminen oli ainoa oikea ratkaisu, ei todellakaan olisi ollut parempi ratkaisu jättää lapsen isää lapsen kasvattamisen ulkopuolelle. Kuten tuossa aiemmin sanoin ihmetelleeni että mistä lapsi voi tuon oppia niin karmein kuviohan on tuo että toinen vanhemmista opettaa pahoille tavoille ja toinen ne sallii, lapsihan kasvaa aivan kieroon.

Se Supernannya katsonut

Vierailija
50/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaisin tekemään superterveellistä laihdutusruokaa pari viikkoa. Kaalikeittoa, -laatikkoa, kasvissosekeittoa jne. Jos lapsi napisee niin muistutat miten sinun pitää laihduttaa, koska lapsen mielestä olet lihava. Sitten voit palata normaaliruokaan kun lapsi pyytää anteeksi.

Kyllä täällä on kipeää sakkia. Normaali, terveellinen ruoka rangaistuksena ja kiusantekona.

Kaksi viikkoa kaalisoppaa ei ole enää terveellistä eikä ainakaan normaalia.

Vierailija
51/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä päättelit että nuo vastaajat ovat naisia?

-naisten palsta, ihan omien sanojenne mukaan

-naiset hakkaavat lapsiaan, vaarallisin ihminen lapselle on aina oma äiti

Vierailija
52/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sen lapsen näkökulmasta olit hänen elämänsä pilannut ilkeä läskiämmä. Mitä oikein odotit? 

Vierailija
53/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa miten täällä tunnutaan sekottavan sananvapaus ja huono käytös keskenään. Nämähän ovat kaksi täysin eri asiaa. Huono käytös ei ole ikinä mitenkään oikeutettua.

Täällä joku jopa kysyi miten haukkua toista kuspääksi korrektisti. Aivan täysin käsittämätöntä.

Vierailija
54/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, oletko lihava?

Luuletko olevasi hauska?

Vierailija
55/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites olisi se että sanktioksi ap vaikka laihduttaisi läskinsä pois?

Totuus kuuluu lasten suusta. Aloittaja haukkuu väärää puuta.

Vierailija
56/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeaisin syöttämään joka päivä sille karkkeja pitsaa hampurilaisia. Semmoisen kunnon pullamössön siitä syöttäisin.

Vierailija
57/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Huom! Sana läski on juuri tuon ikäisten joukossa saanut uuden rinnakkaismerkityksen, ei tarkoita nimenomaan lihavuutta. Merkitys on jokseenkin "tyhmä", "hölmö", tai muilla tavoilla tajuamaton. Ei tietysti mitään kivaa nämäkään, enkä missään nimessä hyväksy sanan käyttöä, mutta tuon ikäiset saattavat siis laukoa toisilleen "senkin läski" ilman viittausta lihavuuteen. Suuttuneena tuo "läski" lentää suunnilleen ensimmäisenä haukkumasana kielenpäältä.

Ihan vaan jos ette tienny.

t. 7-, 9- ja 11-vuotiaiden kurinpitäjä

Vierailija
58/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huom! Huom! Sana läski on juuri tuon ikäisten joukossa saanut uuden rinnakkaismerkityksen, ei tarkoita nimenomaan lihavuutta. Merkitys on jokseenkin "tyhmä", "hölmö", tai muilla tavoilla tajuamaton. Ei tietysti mitään kivaa nämäkään, enkä missään nimessä hyväksy sanan käyttöä, mutta tuon ikäiset saattavat siis laukoa toisilleen "senkin läski" ilman viittausta lihavuuteen. Suuttuneena tuo "läski" lentää suunnilleen ensimmäisenä haukkumasana kielenpäältä.

Ihan vaan jos ette tienny.

t. 7-, 9- ja 11-vuotiaiden kurinpitäjä

Lapsille kannattaisi opettaa, että minkäänlaisien haukkumasanojen heittely ei ole sallittua.

Olin maaliskuun alussa eräässä paikassa lomalla, ja siellä oli paljon lapsia. (Minulal myös 8 v lapsi mukana.) Ihastuttavaa, miten moni osasi ja uskalsi pitää lapsille kuria, että käyttäytyvät fiksusti muiden nähden. Ja sitten nämä, jotka eivät itse sano lapsilleen mitään... No, ulkopuoliset puuttuivat lasten huonoon käytökseen. Ja se vasta havahdutti nuo huonokäytöksiset lapset. Yksi teini (ehkä sen 13 v?) käyttäytyi alkuun todella huonosti, nokkavasti ja ylimielisesti, mutta muutamassa päivässä hänkin alkoi käyttäytyä fiksummin. Itsekin sanoin hänelle kerran siitä, että hän aukoo päätään vanhemmilleen ja ottimien heittely ympäriinsä ei ole sallittua. Alkuun sain haistavttua vastaukseksi, mutta seuraavalla kerralla lapsi osasi jo käyttäytyä.

Vierailija
59/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä, jos pitäisit kssvattavan keskustelun. Ihmiset ovat erilaisia, heille tuleer paha mieli haukuista tyyliin. Unohda itsesi ja loukkaantumisesi, ole aikuinen.

No en tässä itseäni niinkään ajatellut vaan sitä että lapsi ylipäänsä käyttää tuollaista sanaa. Jos lapsi haukkuu minua, haukkuu varmasti tulevaisuudessa muitakin.

Mutta kommenteista päätellen minun ei kannatakaan kitkeä tuota huonoa käytöstä lapsestani pois, koska muuten ei pärjää tässä kovassa kiusaajien maailmassa, joka on ilkeyttä pullollaan, keskustelupalstoja myöten. Saattaa siis olla, että lapseni tulee joku päivä teitä vastaan ilkeine kommentteineen

Ap

No lohduttaisin kyllä sillä, että aika usein lapset näyttävät tunteensa paljon railakkaammin vanhempiensa kuin muiden ihmisten seurassa. Niin sen ehkä pitää ollakin. Tietysti pitäisin kasvattavan keskustelun aiheesta, mutta en nyt lopulta hirveästi huolestuisi.

Vierailija
60/73 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa miten täällä tunnutaan sekottavan sananvapaus ja huono käytös keskenään. Nämähän ovat kaksi täysin eri asiaa. Huono käytös ei ole ikinä mitenkään oikeutettua.

Täällä joku jopa kysyi miten haukkua toista kuspääksi korrektisti. Aivan täysin käsittämätöntä.

Taidat tarkoittaa minua? Suosittelen lukemisen ymmärtämistä. En tarkoita että pitää haukkua. Tarkoitin sitä että kun pis/kuspää aloittaa niin siihen sanoa takaisin korrektisti. Lapset oppii huonoja tapoja viimeistään koulussa. Tuossa suomalaisen kiusaamisen oikein kehdossa.

Omista lapsista ei ole kukaan valittanut siitä. Olenkin aika ylpeä siitä etteivät ole kiusaajia. Tosin eivät ole mitään mattoja. Ihan mahdollista että niistä tulee parempia kuin isästään. Ainakin näkisin että siihen on mahdollisuudet ja olen niiden isä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi