Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2974)

Vierailija
21/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillimauste ja aromisuola. Näillä ei mitään tekemistä ruoanlaiton kanssa.

Vierailija
22/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihamauste

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastetut raaka aineet, hyyyyiiii

Vierailija
24/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihamauste

Se on jauhenlihamauste. Lisätään heti pesun jälkeen.

Vierailija
25/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa raaka-aineita pakastimesta. Käyttää liemivalmisteita ja maustesekoituksia. Valmistaa ruokaa eläinkunnan tuotteista, varmasti laittaa mummonsakin pataan kun aika jättää???

Mikä paha on esim. pakastevihanneksissa :D Nehän on yleensä tuoreeltaan pakastettuja ja joka tapauksessa keitetään yms, jolloin kuitenkin kaikki hyvä häviää.

Joskus valmispussit tulee paljon halvemmaks kuin jokaisen ainesosan ostaminen tuoreeltaan. Tottakai itekkin juurekset pyrin aina ostamaan tuoreena, mutta ei rahat nyt kaikkeen ihmeelliseen riitä.

Oletko myös ylijämäruoan pakastamista vastaan? Koska sittenhän se on pakasteruokaa sen jälkeen D:

Vierailija
26/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsentää kaikkea lihaa kauan kuin se olisi jotain soppalihaa.

Vierailija
27/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastetut raaka aineet, hyyyyiiii

Täh? Oikein hyviä. Mulla pakkasessa esim. poron ja hirven lihaa, kuhaa, kanttarelleja, suppilovahveroita, puolukoita, mustikoita, mansikoita. Mitä pahaa noissa on?

Vierailija
28/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun laitetaan kaksi pakettia jauhelihaa kylmälle pannulle ja odotetaan, että ne kiehuu kypsäksi.

Vierailija
29/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silppuaa salaattikasvikset postimerkin neljäsosan kokoisiksi, jolloin salaatti näyttää biojätteeltä valmiiksi.

Salaatti pitää pystyä syömään pelkällä haarukalla. Itse inhoan kun kaikki tarpeet on laitettu suurinpiirtein puoliksi. Eihän niitä saa kulhostakaan kuin onkimalla. Laiskan ruuanlaittajan merkki.

Itse tykkään kun salaattia ei ole valmiiksi pilkottu atomeiksi. Sinä voit syödä omasi vaikka blenderin kautta pillillä jos siltä tuntuu.

Vierailija
30/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki perusvirheet lähtien tylsistä veitsistä.

Vierailija
31/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee ruskeaa kastiketta.

Mitenkäs teet jauhelihapihvit paistetulla sipulilla tai läskisoosin ilman ruskeaa kastiketta`?

Voin arvata että nykynaisena syöt itse pussikastikkeita ja purkkisalsaa. 

Läskisoosia en syö enkä tee, mutta jauhelihapihvien kastikkeen teen tomaateista tai juustosta yleensä. Joskus myös kerma- tai smetanakastikkeen. Ruskeaa kastiketta en ole tehnyt kuin kerran kotitaloustunnilla, lapsuudenkodissanikaan sitä ei tehty.

Vierailija
32/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laita kokonaisia pippureita ruskeakastikkeeseen.

No ei todellakaan laiteta vaan jauhelihamaustetta, mustapippuria, paprikajauhetta ja tumma naudanliemikuutio.

Hans Välimäki

Lol. Huomaa kyllä alapeukuttajista, etteivät tiedä gastronomiasta mitään. :D

Vierailija
33/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihamauste

Mikä ihme se on? Kuulin ekaa kertaa.

Vierailija
34/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satokauden mukaisia raaka-aineita tuoreena, pakastettu ruoka on ala-arvoista sontaa. Itse olen pienituloinen, mutten mitään pakasta koskaan, hyi olkoon

Taidat pysyä pienituloisena. Pakastaminen on oiva tapa säilöä niitä satokauden tuotteita, joita on tammi-helmikuulla......?

Vierailija
35/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa lihan raakana keittoihin. Oli se sitten jauhelihaa tai kokolihaa. Tällä tavalla saa vain mautonta, harmaata ja sitkeää lihaa. Kuin zombia söisi.

Vierailija
36/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee ruskeaa kastiketta.

Mitenkäs teet jauhelihapihvit paistetulla sipulilla tai läskisoosin ilman ruskeaa kastiketta`?

Voin arvata että nykynaisena syöt itse pussikastikkeita ja purkkisalsaa. 

Läskisoosia en syö enkä tee, mutta jauhelihapihvien kastikkeen teen tomaateista tai juustosta yleensä. Joskus myös kerma- tai smetanakastikkeen. Ruskeaa kastiketta en ole tehnyt kuin kerran kotitaloustunnilla, lapsuudenkodissanikaan sitä ei tehty.

Juustokastiketta jauhelihapihvien kanssa?

Vierailija
37/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän leivontaan liittyvä juttu mutta sydäntä särkee katsoa kun joku vaivalla vaahdottaa munat ja sokerin oikein kuohkeaksi ja vaaleaksi vaahdoksi.. Ja sitten lopuksi paukauttaa ne vatkaimen terät siihen kulhon laitaan niin että oikein näkee miten se vaahto säikähtää ja laskee :D

Vierailija
38/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eniten hämmentää entisen anoppini bravuri, juhlaruoaksikin kelpaava, perunamuusijauhe.

Vierailija
39/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa raaka-aineita pakastimesta. Käyttää liemivalmisteita ja maustesekoituksia. Valmistaa ruokaa eläinkunnan tuotteista, varmasti laittaa mummonsakin pataan kun aika jättää???

Mitä helvettiä tämä viesti tarkoittaa...?

Vierailija
40/2974 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satokauden mukaisia raaka-aineita tuoreena, pakastettu ruoka on ala-arvoista sontaa. Itse olen pienituloinen, mutten mitään pakasta koskaan, hyi olkoon

Kyllä minusta on kiva syödä talvellakin marjoja ja hirvenlihaa. Ei oikein kerralla jaksa sellaista satsia lihaa syödä.