Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Forssan keskuskoulun rehtorin jyrähdys, joko oli täällä? Huh mikä reksi

Kommentit (448)

Vierailija
281/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrr jyrr jyrr reksi jyrisee XDD

Vierailija
282/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan suuri järkytys opettajille on ollut tajuta, että osa oppilaista ei tee käytännössä juuri mitään koulussa. Ovat vaan siellä pakosta.

Kun nyt tehtävät katsotaan oppilaskohtaisesti, niin yhtäkkiä opettajat tajuaa, että onkin niitä oppilaita, jotka ei tee juuri mitään, tai senkin huonosti. Etäkoulussa voi aina sanoa, ettei ole opetettu, jos annetaan vain etätehtäviä itsenäisesti tehtäväksi.

Etätuntienkin osalta hikarit vastaa koko ajan, että saisivat sen kymppinsä. Passiivisten tuntiaktiivisuus on nolla.

Miksi he nyt etäkoulussa tekisivät jotain, kun eivät milloinkaan koulussa tee mitään?

Käy varmaan opettajan omanarvontunnon päälle, kun tajuaa, ettei ole huomannut joidenkin passiivisuutta. Armovitosilla ei edes jää luokalle. Oppilaana voi aina sanoa, en osaa, en tajua.

Sinänsä en haluaisi kouluja avattavan. On niin mukavia yli 50v. opettajia, etten toivo heidän sairastuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas rehellinen mielipide. Opettajat teillä ei ole etuoikeuksia. Vai vielä pitäisi saada lisää vapaata.

Kuinka kehtaatte. Moni ammattilainen riskeeraa oikeasti terveytensä, mutta eivät he ruikuta vapaata.

Konttorirotat sitten kanssa töihin 8 hengen toimistoonsa.

-en ole ope

Osaatko lukea?

Vierailija
284/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo rehtori on tyypillinen narsisti ja häntä samoja tapauksia tai keskenkasvuisia trolleja. Poikkeuslakia voitaisiin jatkaa, mutta nyt on kysymyksessä epidemian tehokkaampi levittäminen. Koulut ovat mainio alusta tälle ja näin saadaan virus nopeammin myös leviämään koteihin ennen kesälomaa..

Ai ihan narsisti. Itsekö diagnosoit?

Kyllä helppoa, kun kerran tutustuu, sinä saatat olla myös tai sitten tyypillinen lentävä apina. Olette hyvin helppoja kun avaatte suunne tai kirjoitatte jotain, heti tulee ilmi mihin tähtäätte.

Vierailija
285/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jäävät ainakin kotiin, etäkoulu on toiminut erinomaisesti. En anna mitään painoarvoa jonkun yksittäisen rehtorin älämölölle.

--------------

Huomaa, että jos koulut aukeavat, opettajat eivät tee tuplatyötä, ts. he opettavat luokassa oppilaita, mutta eivät opeta samanaikaisesti etänä. Voit toki itse opettaa lapsiasi, käydä kirjoja eteenpäin jne. sekä laittaa heidät mahdollisiin kokeisiin koululle.

Vierailija
286/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan suuri järkytys opettajille on ollut tajuta, että osa oppilaista ei tee käytännössä juuri mitään koulussa. Ovat vaan siellä pakosta.

Kun nyt tehtävät katsotaan oppilaskohtaisesti, niin yhtäkkiä opettajat tajuaa, että onkin niitä oppilaita, jotka ei tee juuri mitään, tai senkin huonosti. Etäkoulussa voi aina sanoa, ettei ole opetettu, jos annetaan vain etätehtäviä itsenäisesti tehtäväksi.

Etätuntienkin osalta hikarit vastaa koko ajan, että saisivat sen kymppinsä. Passiivisten tuntiaktiivisuus on nolla.

Miksi he nyt etäkoulussa tekisivät jotain, kun eivät milloinkaan koulussa tee mitään?

Käy varmaan opettajan omanarvontunnon päälle, kun tajuaa, ettei ole huomannut joidenkin passiivisuutta. Armovitosilla ei edes jää luokalle. Oppilaana voi aina sanoa, en osaa, en tajua.

Sinänsä en haluaisi kouluja avattavan. On niin mukavia yli 50v. opettajia, etten toivo heidän sairastuvan.

Aivan omituinen kuvitelma, etteivät opet huomaisi tekemättömyyttä koulussa. Minulla on monia oppilaita, jotka eivät koulussa tee mitään. He itse asiassa ovat näköjään joutuneet nyt etäopiskeluaikana hommiin, kun pelkkä paikalla oleminen ei enää riitäkään. Mutta tasan tarkkaan olen lähiopetusaikana ollut tietoinen siitä, etteivät he saa mitään aikaan. Sokeaksiko meitä luulet?

Ope

Vierailija
287/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palautti uskoni opettajiin! Tätä lukiolaisen ”etäopetusta” kun olen seurannut, niin toivon, että oppimisen vuoksi myös lukiot avataan mahdollisimman pian. Jos yksi jakson seitsemästä opettajasta vaivautuu pitämään tunteja ja hänen lisäkseen yksi valmistelee opetusmateriaalia omalle kurssilleen, niin aika heikoissa kantimissa on esim. pitkän matematiikan ja kielten opiskelu, kun ne tehdään täysin itsenäisesti.

Missä muka on noin. Meidän lukiossa lapseni opttajat pitävät interaktiivisesti online tunnit.

Toimii erittäin hyvin.

Turussa luostarivuoren lyseo. Se on jättikoulu. Samassa toimii myös yläaste.

Minkälaisia ovat erittäin hyvin toimivat interaktiiviset onlinetunnit? Itse olen pitänyt videotunteja Teamsissa ja ne eivät ole hyvää tai interaktiivista nähneetkään. Puhun itsekseni ja seuraan miten 90% paikallaolijoista istuu hiljaa kamerat ja mikit kiinni. Kysymysteni jälkeen on todella hiljaista minuutin verran, kunnes jompikumpi osallistuvista opiskelijoista vastaa. Heitä vinkkiä

eri

Mitä olen poikani lukion etätunteja seurannut, niin hänen opettajat osaavat osoittaa kysymyksen suoraa oppilaille vuorotellen, eikö ole odotellut minuutin verran saman oppilaan vastausta.

Tyyliin:

"Anna, miten taivutat tämän sanan?"

"Mikko, mikä on tähän laskuun vastaus?"

"Sakari, kerro mielipiteesi asiasta X."

Jotain keskusteluakin välillä kuullut.

Ehkä pitäisi vähän kehittää toimintaansa jos se ei toimi.

Teamsilla pystyy tekemään ryhmätöitä, jakaa oppilaat ryhmiin tai pareihin, nauhoittaa keskusteluja, oppilaat tehdä yhteisiä powerpoint-esityksiä, pitää esitelmiä, liittää oppilaiden itse tekemiä videoita jne. jne.

Kyse on siitä, että osaa käyttää Teamsia.

Sitä en kyllä tajua, kun jokaiselle oppilaalle pitää erikseen antaa palaute tuntitehtävistä. Eihän normaalistikaan koulussa anneta palautetta jokaiselle oppilaalle erikseen tunnilla tehdyistä tehtävistä.

Osa opettajista teettää itsellään ihan hulluna ylimääräistä työtä. Yhdet oikeat vastaukset riittäisivät.

Kai se on sitä, että pitää näyttää sitä omaa erinomaisuutta.

Vierailija
288/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palautti uskoni opettajiin! Tätä lukiolaisen ”etäopetusta” kun olen seurannut, niin toivon, että oppimisen vuoksi myös lukiot avataan mahdollisimman pian. Jos yksi jakson seitsemästä opettajasta vaivautuu pitämään tunteja ja hänen lisäkseen yksi valmistelee opetusmateriaalia omalle kurssilleen, niin aika heikoissa kantimissa on esim. pitkän matematiikan ja kielten opiskelu, kun ne tehdään täysin itsenäisesti.

Missä muka on noin. Meidän lukiossa lapseni opttajat pitävät interaktiivisesti online tunnit.

Toimii erittäin hyvin.

Minkälaisia ovat erittäin hyvin toimivat interaktiiviset onlinetunnit? Itse olen pitänyt videotunteja Teamsissa ja ne eivät ole hyvää tai interaktiivista nähneetkään. Puhun itsekseni ja seuraan miten 90% paikallaolijoista istuu hiljaa kamerat ja mikit kiinni. Kysymysteni jälkeen on todella hiljaista minuutin verran, kunnes jompikumpi osallistuvista opiskelijoista vastaa. Heitä vinkkiä

eri

Mitä olen poikani lukion etätunteja seurannut, niin hänen opettajat osaavat osoittaa kysymyksen suoraa oppilaille vuorotellen, eikö ole odotellut minuutin verran saman oppilaan vastausta.

Tyyliin:

Juuri näin ja joitain perusteita opetettavia jaksoja yksi tai pari opettajaa voisi vallan hyvin opettaa useampaa sataa oppilasta. Tämä vaatii vain hyvin mietittyä teknologiaa sekä menetelmiä käyttää niitä siten että esimerkiksi heti näkyy jo joku putoaa kärryiltä. Nuo pari sataa oppilasta voisi olla vaikka maakunnasta kasattu samantasoinen oppilasjoukko. Etevämmät olisivat toisessa parin sadan tiimissään ja vasta-alkajat omassa. Näin voitaisiin opiskella vaikka vieraan kielen sanoja ja säännönmukaisia taivutuksia tai peruslaskutoimituksia. Eli sellaisia joissa on selkeät säännöt ja jälkeenjääminen on helposti todennettavissa ja paikattavissa. Se että on yksi opettaja ja kolmekymmentä täysin eri tasoista oppilasta on lopulta aika epätoivoista?

Vierailija
289/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan pitänyt miettiä ennenkuin ottaa kantaa. Asiat ei ole niin mustavalkoisia. Etäkoulu kuitenkin toimii.

15% pääkaupunkiseudun oppilaista on kadoksissa. Ei olla saatu minkäänlaista yhteyttä yli kuukauteen. Että hyvin toimii etäkoulu.

Eikä vanhempiin saatu yhteyttä myöskään, kadonneet mukana? Mitä teet, jos lapsi tule lähiopetukseen? Syytät ja osoittelet sormella ketä?

Vierailija
290/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon asian takana alkaa olla jo laki.  

Koska epidemia on nyt niin rauhallisessa vaiheessa, ei ole enää syitä pitää kouluja kiinni poikkeuslain nojalla.

Koulut on avattava.

Mutta AVI ei tarvitse hallituksen päätöstä siihen, jos se haluaa sulkea koulut sen tartuntatautilain mukaan.

Tuon päätöksen AVI voi alueellisesti tehdä itsekin, siis kunkin alueen AVI.

Huomaa varsin hyvin, etteivät ihmiset ainakaan tällä palstalla käsitä, mitä poikkeuslaki ja poikkeustilanne tarkoittaa.

Eikä myöskään opettajat.

Poikkeuslaki on säädetty turvaamaan kansalaisia ja yhteiskuntaa silloin kun siihen on tarvetta, mitä tarvetta on levittää ennen kesää? Et taida itse nyt käsittää.

Vierailija
291/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan omituinen kuvitelma, etteivät opet huomaisi tekemättömyyttä koulussa. Minulla on monia oppilaita, jotka eivät koulussa tee mitään. He itse asiassa ovat näköjään joutuneet nyt etäopiskeluaikana hommiin, kun pelkkä paikalla oleminen ei enää riitäkään. Mutta tasan tarkkaan olen lähiopetusaikana ollut tietoinen siitä, etteivät he saa mitään aikaan. Sokeaksiko meitä luulet?

Ope

Sori. Oli jäänyt kysymysmerkki pois. Piti kirjoittaa:

Kuinkahan suuri järkytys opettajille on ollut tajuta, että osa oppilaista ei tee käytännössä juuri mitään koulussa?

Ei siis kovinkaan suuri.

Sinänsä yksi huomioitava asia koulujen avaamisessa on, että miten kauan opettajat jaksavat venyä.

Etäkoulu ei aseta kaikille sellaisia rajoja kuin lukujärjestyksen mukaiset työtunnit, jos tehtävät saa tehdä ja palauttaa mihin aikaan vain. Vaatii opettajalta itseltään kykyä pitää omat rajat, milloin mm. vastaa oppilaiden viesteihin, valmistelee tunnit ja tarkistaa tehtäviä.

Ei ihme, jos tänne kirjoittaa väsyneitä opettajia. Luulisi kyllä, että k as kai viikkoa etäkoulusta palaavien kouluun paluusta villiintyneiden oppilaiden kanssa voi olla vielä kauheampaa.

Voin vain kuvitella sitä riehumista, kun paineet etäkoulusta puretaan, kun kouluun on taas päästy.

Vierailija
292/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelen lasten kannalta. En halua lastani tuhannen lapsen kouluun!

Valtava viruslinko. Olen lukenut myös tutkimuksen, jonka mukaan lapsi tartuttaa siinä missä aikuinenkin. Vaikka suurin osa saisi lievät oireet osa saa vakavat. Ja lisäksi pelkään vanhempana tartuntaa tuosta lasten lingosta.

Hyvä pointti.

Miksi kouluista tehdään niin suuria yksiköitä? Ketä se palvelee?

Ei ketään. Se palvelee rahaa.

Koulut pienemmiksi yksiköiksi, niin on kaikin puolin parempi. Kaikille.

Terveys, sosiaalisuus, oppiminen, turvallisuus.

Jos nyt ei kaikkia valinnaisaineita ole tarjolla, niin ei haittaa.

Voitaisiinko tästä poikkeusajasta ottaa se oppi, että aletaan pienentää ryhmiä ja yksiköitä?

Vierailija
293/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tästä tulee satavarmasti alapeukkua, mutta Forssan reksi  on aivan oikeassa, opettajat kunnostautuu nykyään valittamisessa, milloin työtä liikaa, milloin työ on liian rakasta. Tätä se varmaan onkin, mutta millä alalla  näin nykypäivänä ei olisi. Opettajilla kuitenkin pitkät lomat ja lyhyet päivät kompensoimassa huonoa palkkausta ja urakehitystä. 

Miten ihmiset ovat niin tyhmiä, että eivät kerta kaikkiaan ymmärrä tuota "lyhyttä päivää". Työ jatkuu oppituntien jälkeen seuraavien suunnittelulla eli vähintäänkin normipäivää tekevät. Vai menetkö sinä ilman valmistautumista pitämään esitelmiä? Terv. ei ope

Vaikka minulla onkin vain yhden aineenopettajan pätevyys, niin opettajilla on valtava arkisto, mistä ammennetaan seuraavan tunnin rakenne. Sitä ei siis tehdä joka päivä erikseen. Ehtii selata 10 minuutissa ennen työpäivän alkua.

No sinulla on vain yhden aineen pätevyys ja harvinaisen vähät välittävä suhtautuminen opettamiseen.

Vierailija
294/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reksi istuu itse suljettujen ovien takana ettei vain saisi tartuntaa?

Vierailija
295/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju meni toisten mollaamiseksi ja halveeraamiseksi.

Miten jokaiseen ketjuun eksyy nuo samat suuta soittavat provoilijat ja trollit?

Joku kirjoittelee täällä täyttä huu haata ja esiintyy muka opettajana.

Vierailija
296/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveysalan työntekijä, ja siirryn kesäkuussa näytteenottoon, jossa on luokkaa 1000 potilaskontaktia kuukaudessa. Arvatkaa haluanko että koulut avataan vai että epidemia saadaan mahdollisimman nopeasti kuriin?

Vierailija
297/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että opettajien ” julkisuuskuva” ja se, ettei opet saa viettää mukavia etätyöpäiviä on tässä se tärkein prioriteetti? Mä jotenkin kuvittelin, että kyse on pandemian hallinnasta, ja joku opettajien muuttunut työnkuva on pelkkä sivuseikka.

Vierailija
298/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon asian takana alkaa olla jo laki.  

Koska epidemia on nyt niin rauhallisessa vaiheessa, ei ole enää syitä pitää kouluja kiinni poikkeuslain nojalla.

Koulut on avattava.

Mutta AVI ei tarvitse hallituksen päätöstä siihen, jos se haluaa sulkea koulut sen tartuntatautilain mukaan.

Tuon päätöksen AVI voi alueellisesti tehdä itsekin, siis kunkin alueen AVI.

Huomaa varsin hyvin, etteivät ihmiset ainakaan tällä palstalla käsitä, mitä poikkeuslaki ja poikkeustilanne tarkoittaa.

Eikä myöskään opettajat.

Poikkeuslaki on säädetty turvaamaan kansalaisia ja yhteiskuntaa silloin kun siihen on tarvetta, mitä tarvetta on levittää ennen kesää? Et taida itse nyt käsittää.

Verrattuna edelliseen viikkoon tartunnan saaneiden määrä on prosentuaalisesti vähemmän kuin aiemmin. Kuitenkin kun katsoo lukumääriä, niin viime viikkoina tartunnan saaneiden määrä on keskimäärin koko ajan noussut. Toki on testattukin enemmän ja löysemmin kriteerein.

Kun katsoo ihan lukumääriä, tällä hetkellä esim. pääkaupunkiseudulla on moninkertaisesti enemmän tartunnan saaneita kuin 18.3. kun etäopetus alkoi.

Silloin kun tartunnan saaneita oli vain vähän, oli perusteet etäopetukseen. Nyt kun tartunnan on saanut moninkertainen määrä, niin nythän on oikeasti syytä jatkaa etäopetusta.

Mielipiteiden ristiaallokossa odotetaan hallitukselta/avilta vahvoja perusteltuja päätöksiä omasta ideologiasta riippumatta.

Tilanne on se, että ihan varmasti jonkun mielipiteen vastaisesti joutuu päättämään. Vanhemmat voi silti pitää lapsensa kotona sen kaksi viikkoa.

Joillekin etäopetus on ollut rankkaa. Tämän keskustelun perusteella voi arvella kenelle.

Vierailija
299/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii erittäin hyvin.

eri

Tyyliin:

Ei tuota enää nykyaikana voi tehdä. Opiskelijat ahdistuvat, jos kysytään tuolla tavalla ja seuraavaksi tulee rehtorilta noottia, että opetustyylini ahdistaa opiskelijoita. 

Vierailija
300/448 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista että koulujen avaamista puolustellaan "ongelmalasten tarpeilla".

Koulu ei ole hoitolaitos vaan oppilaitos.

Pitäisi ainakin olla.

Kaikki nykyään koulussa ja jo päiväkodissa ja eskarissa menee näiden ongelmalasten tarpeiden ehdoilla.

Meille sopisi ihan hyvin että lapset pakotettaisiin etäkouluun taas syksyllä, omani on voinut kaikin tavoin niin paljon paremmin viime kuukauden aikana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan