Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Forssan keskuskoulun rehtorin jyrähdys, joko oli täällä? Huh mikä reksi

Kommentit (448)

Vierailija
441/448 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reksi on oikeassa. Olen opettajana tätä mieltä. Omituista, kun perusterveet työkaverit ulisee paniikissa kotona. Tulee jo mieleen, että lieneekö tämä kotoilu saavutettu etu ja oikeastaan on helpompaa sluibia siellä kuin tapella lapsilaumojen kanssa koulussa.

Minä olen lähiopettanut koko ajan. Samoin muutama iäkkäämpi kollega. Miksi ihmeessä nämä 60+ ei esimerkiksi tunnu pelkäävän ja haluaa koulut auki, mutta samalla urheilullinen, kolmekymppinen opettaja käy kuumana netissä.

Lisäksi tässä näkyy, että sulut on helppo laittaa, mutta niiden purkaminen on vaikeaa, koska ihmiset ovat hysterisoituneet... kukaan ei halua mihinkään, pitkä sulku aiheuttaa perusteetonta kuolemanpelkoa.

No kyllähän myös monet 70+ jatkavat elämäänsä samalla tavalla kuin ennenkin eivätkä ole kotona karanteenissa. Nostatko hattua heillekin?

Vierailija
442/448 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reksi on oikeassa. Olen opettajana tätä mieltä. Omituista, kun perusterveet työkaverit ulisee paniikissa kotona. Tulee jo mieleen, että lieneekö tämä kotoilu saavutettu etu ja oikeastaan on helpompaa sluibia siellä kuin tapella lapsilaumojen kanssa koulussa.

Minä olen lähiopettanut koko ajan. Samoin muutama iäkkäämpi kollega. Miksi ihmeessä nämä 60+ ei esimerkiksi tunnu pelkäävän ja haluaa koulut auki, mutta samalla urheilullinen, kolmekymppinen opettaja käy kuumana netissä.

Lisäksi tässä näkyy, että sulut on helppo laittaa, mutta niiden purkaminen on vaikeaa, koska ihmiset ovat hysterisoituneet... kukaan ei halua mihinkään, pitkä sulku aiheuttaa perusteetonta kuolemanpelkoa.

No kyllähän myös monet 70+ jatkavat elämäänsä samalla tavalla kuin ennenkin eivätkä ole kotona karanteenissa. Nostatko hattua heillekin?

En. He rikkovat määräyksiä. Ja tukkivat sitten teho-osastot ja sairaalat silkkaa itsekkyyttään.

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/448 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää miettiä myös muit kuin opettajia. Yli tuhannen oppilaan koulusta tuodaan aika paljon tartuntoja riskiryhmiin kuuluville vanhemmille.

Vaikkei kuuluisikaan riskiryhmään, niin moni vanhempi on jo yli 50 v ja heitä on aika paljon tehohoidossa ja kuilleinakin.

Niitä s@@tanan viruksia tuodaan koulusta myös elokuussa! Milloin tämä menee teidän kaaliin ettei Korona ole kokonaan poistumassa kesän aikana? Vai pidetäänkö koulut kiinni, alkuun 2022 vuoteen asti?

Vierailija
444/448 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut avataan toukokuun puolivälissä. Mitä siitä sen enempää metelöimään.

Vierailija
445/448 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ylempänä yritti selitellä, että ei opettajien lomat muka ole niin paljon pidempiä kuin muilla kun palvelusvuosilomat ja pekkaspäivät...

Aikamoista satuilua taas, yksityisellä puolella suurimmalla osalla ihmisistä on koko työuran tasan 5 viikkoa lomaa, 4 kesällä ja 1 talvella. Siinä on aikamoinen ero opettajiin!

Pekkaspäiviä on vain muutamilla ajoilla enää ja sehän on korvaus siitä, että ei pysty pitämään lounastaukoa ja työpäivä on pidempi kuin 7.5 h (+ lounas)

Vierailija
446/448 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulut avataan toukokuun puolivälissä. Mitä siitä sen enempää metelöimään.

Koulut avataan osittain jo 4.5. Minun veikkaus

Vierailija
447/448 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt touko-kesäkuussa vois olla hyvä aika sairastaa, jos sen joskus joutuu sairastaan niin ehkäpä paras aika.

Sairaaloissa nyt tilaa, ei muita flunssia liikkeellä. Tautikin jo tunnetaan sen verran mitä nyt oikein voidaan, rokotetta voi odotella joskus ensivuoden kesän jälkeen. Jos sitä ikinä edes saadaan.

Koululaiset vaan koronabileisiin, rohkeutta maikka.

Vierailija
448/448 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko se ukkostaminen pikku hiljaa loppua? Sale-setä jyrähtää, Merkel-tätsy jyrähtää, joku valtiosihteeri jyrähtää, joku vorssalaisrehtori jyrähtää... plääh! Jyrähtää on kyllä ottanut paikkansa tuoreimpana inhokkisananani. Ei mulla muuta.

Hän oli ensimmäinen rehtori, kun sulki koulun koronan vuoksi, ehkä siksi kiirehtii vastaavasti avaamaan "ekana".