Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typeriä kommentteja neuvolassa!

Vierailija
03.07.2006 |

Tuli tuosta edellisestä neuvolaketjusta mieleen että mitä typeriä/ilkeitä/ajattelemattomia kommentteja olette saaneet neuvolassa. Minä kuin aloin odottaa lastamme niin neuvolassa hoitaja kysyi, että onko pelkoa että isä kaappaa lapsen ulkomaille. Huh hui....

Isä on siis ulkomaalaissyntyinen mutta asumme kyllä tiiviisti Suomessa ja naimisissa olemme. Kyllä vähän särähti korvaan....

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sitten itkin kotona, että se on varmaan liian rauhallinen (=sairas). No, lapsi on ihan normaali 8-vuotias nykyään.

Tuoreena äitinä taisin ottaa vähän liian kirjaimellisesti lääkärin kommentin. Kai se oli jo kuullut muutaman muksun itkut, ja meidän tuntui sitten rauhalliselta.

Vierailija
22/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

80kg -nyt 58kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino oikein vaikuttaa siihen??? Tottakai terkkarin tulee kertoa painonhallinnasta ja sopivasta painonnoususta. Sehän on hänen työtään!! Vai eikö terkkari saisi olla ylipainoinen?

Itse olen ylipainoinen terveydenhoitaja, itselläni ylikilot tulivat sairauden ja lääkityksen seurauksena, enkä ole ajatellut, että olisin väärä ihminen antamaan terveyskasvatusta ihmisille (siis ajatelkaa, olen ylipainoinen ja sairaskin vielä).

Ja: älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan tehkää niin kuin minä neuvon.

Teoriatietoa voi ylipainoisellakin olla vaikka kuinka ja paljon.

Eikö parisuhdeterapeutti saisi olla pettäjä-eronnut tai lääkäri sairas?

Vierailija
24/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis poika 3kk ja vettä ei hänelle saisi antaa. Vain maito ja maitoa ja maitoa........ Kuulema vie tilaa maidolta.

Vierailija
25/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se terkkari olis tuhatkiloinen itse! Meillä kaikki lapset olleet pieniä (niinnkuin vanhempansakin) ja eivät yhtään ole taivastelleet kokoa. Itse suorastaan huolestuin yhden lapsen kohdalla kun tipahti omalta käyrältään ja heti otettiin kaikki mahdolliset kokeet ja yllätys yllätys, kilpirauhaskokeissa olikin häikkää. Nyt odotetaan lisätutkimuksiin pääsyä lastenklinikalta. Eli tosi onnellinen olen neuvolajärjestelmästä. Ikinä ei ole asiattomasti sanottu lasten koosta vaan heti huomattiin kun oli jatkotutkimusten tarve.

Vierailija
26/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä typerää siinä on, jos terveydenhoitaja asiasta sanoo. Ehkä ongelma onkin vain siinä, että puhuttu ja kirjoitettu kieli ovat niin erilaisia, joten tilanne ei toistu kirjoitettuna riittävän aitona.

Vierailija
27/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihomisesta saarnattu.

Vierailija
28/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppi 1,8 mutta hirveän honteloa ja heikkoa oli meno. Juu, ei mitään vikaa. No meni sit pph:n kanssa JONKUN toisen lapsen asialle neuvolaan ja tämä pph otti sitten samalla meidän pojan puheeksi, kun puheentuotto surkeaa ja motoriikka myös. Jo tuli terkoille kiire lähettää poika terapeutin puheille ja sitä kautta selvisi, että poikamme on parantumattomasti sairas. Silloin sitten jo 4 v.

Toisen kohdalla sitten asiat taas päin vastoin (eri neuvola). Oli mennyt mittauskerrasta mittauskertaan ettei pää muka ollut kasvanut, joten ei kun lähete yliopistolliseen. Ja pah, ei siinä mitän vikaa ollut. Meni vuosi ja oltiin huolissaan kun koko ajan menee paino alakäyrillä ja eikun yliopistolliseen lähete ja mitä vielä; terve poika.

Kolmannella oli sama homma yhdessä välissä ettei pää kasvanut. Kysyttiin että laitanko lähetteen yliopistolliseen, arvatkaa mikä oli mun vastaus.

Keskimmäistä poikaa on tuon painon vuoksi sittemmin tutkittu uudestaankin, oikeen ravintoterapeuttia myöden, mutta ei siinä mitään ole, kasvaa vaan omaa käyräänsä.

Vierailija
29/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ethän anna miehesi viedä lastasi kotimaahansa, lapset eivät sieltä välttämättä tule takaisin! onko sinun käännyttävä muslimiksi, saatko käydä töissä?

en kerta kaikkiaan VOI välttyä kuulemalta näistä kaapatuista lapsista, kiitos vain. tiedän kyllä että jotkut tekevät niin. en kyllä ymmärrä mitä se neuvolan tädille kuuluu mitä uskontoa alan noudattaa vai alanko ollenkaan! ikävää että niinkin iloisesta asiasta kuin raskaus saa tehdä myös todella epämiellyttävän ja ikävän kokemuksen.

nyt terkka on vaihtunut enkä suostu kertomaan hänelle sanaakaan miehestäni. hän on ollut tähän asti hyvin asiallinen.

Vierailija
30/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla ei tosiaankaan ollut mitään mikä olisi voinut saada terkkarin epäilemään jotain sukupuolitautia... valkovuoto vain lisääntyi ja vatsa oli välillä kipeä niin kuin oli läpi koko raskauden. Kyllä mä muistan aina sen tunteen kun lähdin itkuisena sieltä huoneesta pois. Se oli tosi ahdistava käynti :( Ja minä tietty kuuliaisena kävin kokeissa ja kaikki tulokset oli ihan puhtaat ja normaalit!!! Se terkka oli vaan sitä mieltä että se on ihan ns. normaalia jos mies pettää (kun vaimo on raskaana). Että kannattaisi miettiä sitä vaihtoehtoa... No, oltiin suht nuoria (24v) sillon ja kokemattomia enkä uskaltanut missään aukasta suutani. Nyt jos joku tulisi tuollaista väittämään niin se ei jäisi siihen!!!!

Vierailija
31/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin miehen kanssa yhdessä neuvolassa muutaman kuukauden ikäisen vauvelimme kanssa, ja neuvolan täti tuli rynkyttämään meidän vaunuja eteiseen asti, kun mainitsin, että hartianseutu tulee vähän kipeäksi vaunujen työntelystä. Siinä sitten kierrettiin ympyrää vaunujen ympärillä kuin oltaisiin parempaakin autoa tsekkailtu - potkittiin vähän renkaita ;). Todettiin lopuksi, että vaunut oli ihan kondiksessa.

vaikee selittää tämän tilannekomiikkaa, mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä meinaan.

Neuvolasta ei mitään valitettavaa. Ovat kyllä ihan asiallisesti vastailleet tyhmiin kysymyksiini!

Vierailija
32/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehuin kuopusta neuvolassa kuinka se jo osaa istua ilman tukea. Vastaus siihen oli, että " liikkumaan lähteminen viivästyy, kun istutetaan nyt jo ja kannetaan kaikki lelut nenän eteen" . Haloo! 3 v. isosisko ei takuulla antanut yhdenkään lelun jäädä pikkuveljen nenän eteen.

Seuraavaksi 8 kk neuvolassa tuli puhetta kiinteiden ruokien syömisestä. Kerroin, että poika ei pysty syömään niitä kaupan 8 kk purkkisoseita vaan ne jää kurkkuun. Tällä kertaa vastaus oli: " Puheenkehitys viivästyy, ellei leuat saa töitä" .

Poika on ihan normaalisti oppinut liikkumaan ja puhumaan. Onneksi nämä kommentit tuli kakkoselle, jos olisin saanut esikoiselle nämä ohjeet, olisin varmaan ollut huolesta sairaana.

Vierailija
33/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidänlaisten herkkähipiäisten äitien takia en ole neuvolassa töissä! :)

Tulen erinomaisesti juttuun kaikenlaisten asiakkaiden kanssa, mutta en jaksaisi asetella sanojani kahdeksaa tuntia päivässä, etten vain loukkaisi jonkun hormoneilla käyvän mamman tunteita! ;)

Onneksi olen itse (toistaiseksi) säästynyt pahemmilta ahdistuksilta oman " neuvolantätini" suhteen! :D

t: terkkari

Vierailija
34/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutavien herkkähipiäisten murkkujen kanssa jutellessasi...

Vierailija
35/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koulun terkkari. Nuoret on kyllä tosi ihania, aitoja. Tapaan heitä jonkin verran työssäni, joskaan en painoasioissa. Kouluun kyllä voisinkin ajatella menemäväni töihin, ainakin yläasteelle. :)

41

Vierailija
36/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitushan ei ole mitenkään arvostella sinua äitinä, ja lasten kuuluukin kasvaa, mutta tiesithän, että kasvukäyriä katsotaan pitkällä tähtäimellä ja jos tulee äkillisiä muutoksia (ts. lapsi ei kasva tasaisesti omalla käyrällään, vaan tulee äkillinen kasvupyrähdys tai -taantuma), on tilannetta hyvä seurata. Ehkä kaikki nämä muut yli metriset kolmevuotiaat ovat kasvaneet sillä omalla käyrällään ja sinun lapsesi on venähtänyt pituutta lyhyen ajan sisällä poikkeuksellisen paljon?

Mitä haittaa siitä on jos viet pojan kontrolliin? Sittenpähän pääsee hoitoon jos jotain löytyy. Vai oletko itse kaikkien kasvuhäiriöiden asiantuntija ja tiedät, ettei pojallasi sellaista ole? Mitäs sitten jos käyttämällä lasta kontrollissa olisi havaittu jokin ongelma, joka olisi helposti hoidettavissa, jos siihen puututaan ajoissa, mutta aiheuttaa pojallesi hoitamattomana paljon hankaluuksia? Vaikka kontrollikäynti osoittautuisikin turhaksi, on se silti pienempi paha.

Vierailija
37/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidetaan neuvolassa muutakin väestöä. Sydänsairas äitini joutui sitten lääkärin määräyksestä käymään kys. paikassa verenpaineen mittauksissa. Terkkari on kai aika leipiintynyt hommiinsa ja valitti äidilleni, kuinka vanhat itsesääliissä rypevät mummot ramppaavat verenpainettaan mittauttamassa ja sääliä kerjäämässä. Laittaa aina terveisiä äidilleni ja pyytelee käymään verenpaineen mittauksessa: ' ihan milloin vaan voi tulla' .

Samainen terkka laittoi meidän 3 v. tytön laihikselle. Kulkee yläkäyrällä sekä painon, että pituuden suhteen ja on tällä omalla käyrällään kasvanut koko ajan. Lääkäri ei 3 v-neuvolassa katsonut laihista tarpeelliseksi.

Vierailija
38/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi loukkaantua jos joku kysyy että eihän sinun mies aio kaapata tätä lasta. Tai huomauttaa normaalipainoiselle raskaana olevalle painon noususta. minun painoindeksi on 21 eli ihan ok, mutta jos joku siitä huomauttaa niin laihdutan varmasti pari kiloa. Jos se olisi ns. ammatti ihminen niin laihduttaisin varmasti reilummin. eli syömishäiriöstä kärsivä ihminen voi oikeasti kärsiä noista kommenteista.

Minä en ole koskaan käyttäny huumeita, mutta terkkari kysyi JOKA kerta äitiysneuvolassa olenko pysynyt erossa aineista... Alkuun olin vähän pihalla että sotkee johonkin toiseen, mutta jossain vaiheessa meni hermot ja taisin turhankin napakasti sanoa takaisin... Esikoista odottaessa siis. Olin 19v, eli en kovin rohkeasti uskaltanut mielipiteitäni ilmaista. Ennen kuin meni hermot. Sen jälkeen onneksi vaihtui neuvola.

Vierailija
39/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kysyi vanhemman mielipidettä asiasta, osoitti siis luottavansa vanhemman arvostelukykyyn. Jos tilanne olisikin ollut se, että sitä lähetettä olis tarvittu, niin entä jos sitä ei olis tarjottu?

Vierailija:

Vierailija:

- haluisitsä lähetteen puheterapeutille?

--> kyseessä oli siis r -äänne, välillä muistaa sanoa sen ihan hienosti mutta välillä vielä unohtuu. Eli osaa sen kyllä sanoa, se ei ole ongelma - en muuten halunnut lähetettä..

Eihän se neuvolan täti ole koko ajan kuulemassa lapsesi puhetta. Ehkä hän kuuli vain sen virheellisen r-äänteen useaan kertaan käynnin aikana. Kuitenkin varhainen puuttuminen puheen muodostamisen ongelmiin on tärkeää lapsen kehityksenkin kannalta. Vanhemmiten niitä ongelmia on sitten paljon vaikeampi korjailla.

Vierailija
40/43 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kääntymään selältä vatsalleen ja toisinpäin ei oppinut, ei vaikka kuinka jumppailtiin ja harjoiteltiin lattialla.

10kk neuvolassa terkka kysyi minulta: " Oliskohan aihetta mennä ihan lastenlääkärille asti? Meinaan vaan, että se sais tarkistaa millä lailla tää lapsi on vammanen"

..no eipä ole vammainen ei.. Ihan normaali poika on. Oppi kääntymisenkin melkein heti kävelyn perään =)

Mutta kyllä jäi paha mieli tuosta terkan kommentista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme