Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuo Maaret Kallio on ärsyttävä

Vierailija
27.04.2020 |

Kaikkien pitäisi hänen mielestään olla koko ajan epätoivon alhossa. Joo, tietysti, koska sitä kautta hän saa rahansa. Sehän olisi tälle kauheaa, että ihmiset olisivat onnellisia! Media voisi löytää jo jonkun toisen, niin tämä nainen voisi pitää suunsa kiinni. Nyt vinkuu, kun luentokiertue peruuntui.

"Kallio kertoo lehdelle, että häntä alkoi ottaa oikein kunnolla päähän, kun hän kuuli kaupan kassajonossa tuntemattoman kommentin koronakriisiin liittyen. Joku hänen takanaan totesi yltiöpositiivisesti: ”Kun ovi sulkeutuu, niin ikkuna avautuu”.

Kommentti oli Kalliolle liikaa. Hän sanoo Annassa, että hän koki sen hyvin varomattomaksi.

– Ärsytti aivan tajuttomasti.

Korona kolahti Anna-lehden mukaan kovaa myös Kallion omaan elämään. Hänen piti ensimmäistä kertaa urallaan pitää keväällä pitkä luentokiertue, mutta kaikki keikat peruuntuivat. Takaisku tuntui aluksi musertavalta.

– Pari kolme päivää meni todellisissa epätoivon tunnelmissa. Ajattelin, että mistään ei tule mitään."

https://www.is.fi/viihde/art-2000006488832.html?utm_campaign=tf-IS&utm_…

Kommentit (210)

Vierailija
101/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä häntä juuri pyydetä paikalle, kun asiantuntijat haluaa kuulla toisia asiantuntijoita. Tai juuri edes median haastatteluun asiantuntijana. En muista nähneeni häntä ylelläkään muuta ku puoli seiskassa. Mutta siellähän on kaikki. 

Vierailija
102/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapseni, joka teki izarin, fanitti tuota.

Olen vihannut Maaret Kalliota siitä lähtien kun minun lapseni teki itsemurhan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaretia tulis toki kohdella psykoterapeuttina eikä kaikkitietävänä ammattilaisena tai tutkijatohtorina. Mutta hän on itse lähteny esittäytymään mielenterveyden asiantuntijana ja tietokirjailijana (tietokirjoja on toki monenlaisia), niin silloin on vaatimustaso yleensä todella kova! Se pitäis kestää.

Vierailija
104/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hirveästi tutustunut Maarettiin, mutta muistan hämärästi erään hänen aika puupäisen kolumninsa liittyen kateuteen. Tuntui että hän vain projisoi omia tuntemuksiaan ja teki niistä yleistyksiä, koko teksti vaikutti henkisesti 15-vuotiaan tuotokselta. Ei uskoisi, että teksti oli keski-ikäisen, akateemisen (?) naisen kynästä.

Vierailija
105/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaret ei vole akateeminen, se on käynyt psykoterapiakoulutuksen yliopiston kautta mutta ei sillä oo edes kandin papereita.

Vierailija
106/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomiko sillä on pohjakoulutus ennen psykoterapeutin tutkintoa. Nuo on aika huonoja perustelemaan amk-taustalta tulevat psykoterapeutit kun lähdetään "kovempaan" tiedekeskusteluun... terapeuttivillellä sama. Tulee äitiä ikävä. 

Vierailija
107/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapeutit on psykoterapian ammattilaisia. Eli hoidollisen mielenterveystyön ammattilaisia. Ei asiantuntijoita joilla on perustelut tiedetasolla kunnossa ja koko ajan pääsy tutkimustietokantoihin ja uusimpaan tutkimukseen 

Vierailija
108/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun media palvoi häntä ja jotkut kaveritkin suosittelivat kirjojaan, päätin antaa niille mahdollisuuden. Luin pari ja totesin, että olen nähnyt riittävästi. Latteaa, kliseitä toistelevaa diipadaapaa. Menee varmasti läpi suurelle yleisölle tai jolle riittää jokin klisee kuten hengitä, live, love, laugh-jutut. 

Vierailija
109/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaampi tapaus kuin veljensä.

Vierailija
110/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empaattinen psykoterapeutti, ei muuta. Julkisuuden henkilön hän on kyllä taitavasti tehnyt itsestään. Pisteet siitä. Mut julkisuuteen kun menee niin laittaa myös oman ammatillisuuden arvioinnin alle. 

Vierailija
111/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viisautta" nyt on naapurin mummollakin. 

Vierailija
112/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaret ei ehkä oo tajunnut missä sarjassa painii. Nolottaa siinä vaiheessa kun/jos huomaa.

Vierailija
113/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tästä terapeutista tekee mainitsemisen arvoisen?

Vierailija
114/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan tykännyt sen jutuista. Jonkun olen joskus lukenut ja totesin, että ei kiitos enempää.

Vierailija
115/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaretista tulee semmonen "tykätkää musta" olo

Vierailija
116/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höttöpuhetta mahtuu maailmaan. Ihmettelen miks tälle ihmiselle ei riitä oma perusduuni terapeuttina. Mitä hän hakee? 

Vierailija
117/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kolumneista on ihan hyviä, mutta aika huomionhakuiselta tapaukselta vaikuttaa

Vierailija
118/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran tavannut hänet ja vaikutti ihmiseltä joka on hyvin ollakseen

Vierailija
119/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen tekstit on minusta vähän väkisellä tehty taitaviksi kirjotuksiksi. Tulee mulle vähän yliyrittämisen maku kun on niin kaunosielusta ja runollista. Vähän liian imelää.

Vierailija
120/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunaista sokerikuorrutteella