Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuo Maaret Kallio on ärsyttävä

Vierailija
27.04.2020 |

Kaikkien pitäisi hänen mielestään olla koko ajan epätoivon alhossa. Joo, tietysti, koska sitä kautta hän saa rahansa. Sehän olisi tälle kauheaa, että ihmiset olisivat onnellisia! Media voisi löytää jo jonkun toisen, niin tämä nainen voisi pitää suunsa kiinni. Nyt vinkuu, kun luentokiertue peruuntui.

"Kallio kertoo lehdelle, että häntä alkoi ottaa oikein kunnolla päähän, kun hän kuuli kaupan kassajonossa tuntemattoman kommentin koronakriisiin liittyen. Joku hänen takanaan totesi yltiöpositiivisesti: ”Kun ovi sulkeutuu, niin ikkuna avautuu”.

Kommentti oli Kalliolle liikaa. Hän sanoo Annassa, että hän koki sen hyvin varomattomaksi.

– Ärsytti aivan tajuttomasti.

Korona kolahti Anna-lehden mukaan kovaa myös Kallion omaan elämään. Hänen piti ensimmäistä kertaa urallaan pitää keväällä pitkä luentokiertue, mutta kaikki keikat peruuntuivat. Takaisku tuntui aluksi musertavalta.

– Pari kolme päivää meni todellisissa epätoivon tunnelmissa. Ajattelin, että mistään ei tule mitään."

https://www.is.fi/viihde/art-2000006488832.html?utm_campaign=tf-IS&utm_…

Kommentit (210)

Vierailija
141/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empaattinen psykoterapeutti, ei muuta. Julkisuuden henkilön hän on kyllä taitavasti tehnyt itsestään. Pisteet siitä. Mut julkisuuteen kun menee niin laittaa myös oman ammatillisuuden arvioinnin alle. 

Minulle tulee Maaretista "vale-empaattinen" kuva, jos tiedätte mitä tarkoitan...

Tälläisiä kalliota tulevaisuuden ihmisten haluttaisiin olevan. Poliittisesti korrekteja toiseuden tottelevaisia syleilijöitä, niin että uskovat tekevänsä sekä juuri oikein että olevansa täysin vapaita.

Eivät nämä raukat itse käsitä missä se ongelma piilee. Yhdenmukaistamisessa, joka kumoaa realiteetit ihanteen tieltä. Rikkinäisyyskin on tuossa sanastossa vain tyhjä pelikortti. Sitä vilautellaan jotta päästään lopulta Valoon. Hetkinen, tämähän muistuttaa kummasti..

Vierailija
142/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole kovin vakuuttava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Maaret ei puhu heikompien puolesta, ellei pääse samalla syyllistämään heitä jotka eivät ole yhtä ymmärtäväisiä kuin hän

Vierailija
144/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele että Kallio olisi tahalteen tyhmä, ainoastaan kiteytymä ajan hengestä ja erityisesti tuottamalla tuotetusta ihanteesta, jota media esittelee mm naistenlehtien naiskuvissa.

En sano, etteikö median maailma olisi aina perustunut enemmän tai vähemmän illuusioille ja unelmien jahtaamiselle. Siis säröttömille idylleille harmonisista joskin räiskyvistä sisustuksista alkaen. Malleille. Nyt vaan mennään mallintamaan uudenlaista ihmisysihannetta, joka on post-kristillinen paranneltu eli historiaton new age-ihmisyys. Historia huitaistaan syrjään yhdellä kädenheilautuksella. Tämä ei saa vaivata ehdottomasti ketään, jotta lopputulos on täydellinen.

Niinkuin mikään mittelö ja aatteiden taisto olisi vielä ohi. Tulemme taatusti näkemään vielä uuden ideologian "esikuvia" ja sanansaattajia kunnes heidät lopullisesti huudetaan ulos jonkin todemman, arvokkaamman ja uskottavamman tieltä.

Vierailija
145/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin piilovihainen kuva hänestä tulee. En tiedä miksi.

Vierailija
146/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaret vaikuttaa siksi "tyhmältä", kun ei osaa perustella puheitaan millään.

Vierailija
147/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

runotyttö

Vierailija
148/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuohan on sosionomi koulutukseltaan! Eli ei siis mitään. Miksi ihmeessä hänen höpötyksiään julkaistaan? 

Ai sosionomi koulutus ei ole _mitään_ ? :D

Ei ole akateeminen koulutus. Eikä anna myöskään mitään oikeita käytännön taitoja. Sehän on täyttä roskaa.

Ylimielisyys on yksinkertaisten ihmisten piirre. Moni täysin kouluttamaton on tuhannesti viisaampi ja pärjäävämpi kuin akateeminen. 

Vierailija
149/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmetti mitä itsesäälissä kieriskelyä etuoikeutetulta ihmiseltä. Tuohan on kuin jokin teini. "Yyyyäää, mun kiertue peruuntui!"

Harvempi meistä työntekijöistäkään nautti kun esim. ravintolat sulkeutui koronasulun aikaan. Mitä etuoikeutettua siinä on kun tulot lähtee? 

Vierailija
150/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no mielenterveyspuolellq tulee aika rumaa jälkeä jos ei oo koulutusta. Ja tieteeseen pohjautuuvaa sellasta. Kyllä psykiatrit ja psykologit lähtee aika eri viivalla psykoterapeuttikoulutukseen ku sairaanhoitajat tai sosionomit... sinällään terapiatyössä psykoterapeutti ku psykoterapeutti, mut sit jos pitää jakaa mielenterveystietoa niin huomaa eron, kenellä on yliopistotausta. 

Vierailija
151/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaretia tulis toki kohdella psykoterapeuttina eikä kaikkitietävänä ammattilaisena tai tutkijatohtorina. Mutta hän on itse lähteny esittäytymään mielenterveyden asiantuntijana ja tietokirjailijana (tietokirjoja on toki monenlaisia), niin silloin on vaatimustaso yleensä todella kova! Se pitäis kestää.

On ollut perinteisesti.

Esim Liisa keltikangas-Järvinen esimerkki vanhan ajan laadusta, jossa ei lirkutella muodin perässä ja lätistä mukavia median mieliksi. Lastenpsykiatri Jari Sinkkosessa samaa asiauskottavuutta.

Kallio vaan niin espoolaisen keskiluokan kuva, joka ns tiedostaa etuoikeutensa. Mutta kun tässä maassa on aika hitosti muunkinlaista kulkijaa.

MIssä nämä näkyvät tai kuuluvat samassa mittakaavassa? Eikun eihän näitä nyt saa päästää ääneen hyvää globaaliksi suunniteltua ideologiaa pilaamaan!

Vierailija
152/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaret Kallio vaikuttaa narsistilta. Minä minä minä minä.............katsokaa minua olen tärkeä

Itse en voi sietää tuota kanaa ollenkaan. 

Vierailija
153/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen sosionomi

Vierailija
154/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eihän Suomessa tieteentekijöitä kuulla, tiedehän on tylsää. Politiikassa varsinkaan. Kallion kohdalla haluaisin joskus nähdä tämän psykoterapeutin kunnon akateemisessa debatissa ja mitä olis silloin hänen argumenttinsa. Tuntuu että valitettavasti moni ei-niin-valistunut ammattilainenkin katsoo Maaretia silleen, oo hän on niin raudanluja ammattilainen ja kokenut ja kouluttautunut

Vierailija
155/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen. Kuvaus hänestä kotioloissa tuttujen tai perheen kanssa näyttäisi varmaan muutakin kuin muovia. Jotain feikkiä outoa hahmossa on. Sietämätön hitaus.

Vierailija
156/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kovin inhimillisen ihmisen kuva tuu hänestä. En tiedä kenelle tämä yrittää todistella. Tulee jotenki sellane kuva et hän on hirveen kateellinen ja pinnallinen ihminen joka panostaa siihe miltä kaikki näyttää.

Vierailija
157/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailmassa saa kaikki keittiöpsykologit puheenvuoron jos on vaan sometili. Eikä osata argumentoida asioista. Terapeuttivillen kohdalla sama. Hän on mennyt ihan somemaailman vastakkainasettelun osapuoleksi.

Vierailija
158/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin piilovihainen kuva hänestä tulee. En tiedä miksi.

Kaikki nuo oikeinkoulutetut ihmiset on tuollaisia. Kun olet samaa pataa, kaikki on yhtä suurta rakkautta vaan. Kun olet jotain hieman muuta, no niin. Joudut epäilyksenalaiseksi: kuulutkohan "niihin".

Tälläinen Suomi sitten tehtiin.

Vierailija
159/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaret ei ole kovin kouluttautunut...

Vierailija
160/210 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykymaailmassa saa kaikki keittiöpsykologit puheenvuoron jos on vaan sometili. Eikä osata argumentoida asioista. Terapeuttivillen kohdalla sama. Hän on mennyt ihan somemaailman vastakkainasettelun osapuoleksi.

Helppoheikit äänessä. Ihmiset kaipaavat tietämättömyyksissään lohtua, esoteerista horinaa, sielunmatkailua.

Ai että mä vihaan tätä genreä. Sielun toritaidetta, nyt lähtee hei halvalla!