Tuo Maaret Kallio on ärsyttävä
Kaikkien pitäisi hänen mielestään olla koko ajan epätoivon alhossa. Joo, tietysti, koska sitä kautta hän saa rahansa. Sehän olisi tälle kauheaa, että ihmiset olisivat onnellisia! Media voisi löytää jo jonkun toisen, niin tämä nainen voisi pitää suunsa kiinni. Nyt vinkuu, kun luentokiertue peruuntui.
"Kallio kertoo lehdelle, että häntä alkoi ottaa oikein kunnolla päähän, kun hän kuuli kaupan kassajonossa tuntemattoman kommentin koronakriisiin liittyen. Joku hänen takanaan totesi yltiöpositiivisesti: ”Kun ovi sulkeutuu, niin ikkuna avautuu”.
Kommentti oli Kalliolle liikaa. Hän sanoo Annassa, että hän koki sen hyvin varomattomaksi.
– Ärsytti aivan tajuttomasti.
Korona kolahti Anna-lehden mukaan kovaa myös Kallion omaan elämään. Hänen piti ensimmäistä kertaa urallaan pitää keväällä pitkä luentokiertue, mutta kaikki keikat peruuntuivat. Takaisku tuntui aluksi musertavalta.
– Pari kolme päivää meni todellisissa epätoivon tunnelmissa. Ajattelin, että mistään ei tule mitään."
https://www.is.fi/viihde/art-2000006488832.html?utm_campaign=tf-IS&utm_…
Kommentit (210)
Maaret Kallion linked in -sivulla ei ole mainintaa siitä että hän olisi sosionomi.
Maaret Kallio kolumneineen on yleinen vitsi terveydenhuollon ammattilaisten kesken. Olen itse nyt psykoterapiakoulutuksessa (taustaltani psykologi), ja sielläkin eri ammattilaisten kesken lähinnä pyöritellään silmiä ja naureskellaan, mikäli hänet mainitaan.
Kuka tahansa osaa lausua ilmeettä ja vailla pienintäkään lämpöä latteuksia ja mitä muuta mieleen vain sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on sellai6sta viisautta, mistä tuo naikkonen voi vain haaveilla:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006488921.html
Veteraanit kertoivat koronakaranteenistaan: ”Yksinäisyys on pahinta, mutta sota-aikaan tätä ei voi verrata”
Jaa
Julkaistu: 18:19
Sota-ajan eläneet eivät näe yhtäläisyyksiä korona-aikaan.
Valtioneuvoston Youtube-kanavalla näytettiin tänään suorana keskustelutilaisuus, jossa sotaveteraanit, entiset sotilaspojat ja pikkulotat sekä tämän päivän nuoret kohtasivat virtuaalisesti.
Pikkulottana toiminut Riitta-Liisa Kaskirinne, 89, kertoi, että sota-ajan poikkeusoloissa tottui kaikkeen.
– Ihminen on loppujen lopuksi aika viisas kaiken kurjuuden keskellä, hän sanoi.
Kaskirinne kuvaa koronakaranteeniaikaansa melko tavalliseksi ajaksi.
– Olen leski ja tottunut olemaan yksin. Kotona tulee luettua, tehtyä käsitöitä, kai sieltä tv:stäkin katsottavaa tulisi. Se, ettei voi käydä kenenkään luona, on kurjaa, Kaskirinne sanoi.
93-vuotias Jorma Kuokka muistutti kokeneensa sekä hyviä että huonoja aikoja.
– Ikävintä tässä ajassa on se, ettei saa tavata ystäviä. On oltava kotona koko ajan. Onneksi poika tuo sapuskaa oven taakse, joten ruokahuolto pelaa.
Jaakko Heikinheimo, 92, ei vertaisi sota-ajan poikkeusoloja ja korona-aikaa keskenään millään mittarilla.
– Sota-aikana esimerkiksi yhteydenpito läheisiin oli vaikeaa, kun nyt on kaikki digitaaliset apuvälineet käytössä.
Heikinheimo muistutti myös, että sotavuosina oli puutetta kaikesta, myös ruoasta.
– Tänä päivänä kaikki pelaa. On saatavilla kaikkea, mitä ihminen tarvitsee, hän sanoi.
Heikinheimon vaimo asuu hoivakodissa, joten pariskunta ei voi tällä hetkellä tavata toisiaan.
– Yhteyttä pidetään puhelimella, ja meillä on sellainen tapa, että vilkuttelemme toisillemme ikkunasta. Kyllä tästä kaikesta selvitään, kun ihmiskontakteista pidetään huolta, hän summasi.
Saisivat 20 vuotta nuoremmat rutisijat ottaa mallia näistä viisaista ihmisistä.
Erittäin sensuelli nainen. Ihanan pehmeä ääni ja kaunis ulkoisesti. Haluaisin tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuohan on sosionomi koulutukseltaan! Eli ei siis mitään. Miksi ihmeessä hänen höpötyksiään julkaistaan?
Ai sosionomi koulutus ei ole _mitään_ ? :D
Ei ole akateeminen koulutus. Eikä anna myöskään mitään oikeita käytännön taitoja. Sehän on täyttä roskaa.
Melkoisen ylimielistä settiä. Oletko itse varmasti hyvin sivistynyt, se oikein huokuu sinusta :D
Vierailija kirjoitti:
Maaret Kallio kolumneineen on yleinen vitsi terveydenhuollon ammattilaisten kesken. Olen itse nyt psykoterapiakoulutuksessa (taustaltani psykologi), ja sielläkin eri ammattilaisten kesken lähinnä pyöritellään silmiä ja naureskellaan, mikäli hänet mainitaan.
Kuka tahansa osaa lausua ilmeettä ja vailla pienintäkään lämpöä latteuksia ja mitä muuta mieleen vain sattuu.
Katkerat kantturat ne siellä naureskelee. Maarit varmasti itkee sitä nostaessaan mukavia kirjoituspalkkioitaan.
Lujasti lempeä Maarit on kuivasti märkä, hikisesti puhdas, kalseasti hehkuva, imelästi väkevä, ilmeettömästi vekkuli ja hauskasti tylsä.
Vieraiden ihmisten keskustelua jossain kassajonossa kuunnellessa on mahdoton tietää, millä asenteella ja mistä lähtökohdista jokin kommentti on lausuttu. Tunnistan kyllä ihmistyypin jonka on vaikea kohdata negatiivisia asioita ja toisten kielteisiä tunteita, mutta on täysin spekulointia ja paisuttelua liittää satunnainen lausahdus osaksi tuota ilmiötä. Aivan hyvin kyseessä on voinut olla aito halu lohduttaa ja hakea syitä jatkaa eteenpäin koronankin keskellä, ja oli miten oli, joka tapauksessa keskustelun taustoja ei voi tietää, eikä yksityishenkilöiden välistä tavallista sananvaihtoa ole tarkoitettu vieraiden ihmisten ruodittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vieraiden ihmisten keskustelua jossain kassajonossa kuunnellessa on mahdoton tietää, millä asenteella ja mistä lähtökohdista jokin kommentti on lausuttu. Tunnistan kyllä ihmistyypin jonka on vaikea kohdata negatiivisia asioita ja toisten kielteisiä tunteita, mutta on täysin spekulointia ja paisuttelua liittää satunnainen lausahdus osaksi tuota ilmiötä. Aivan hyvin kyseessä on voinut olla aito halu lohduttaa ja hakea syitä jatkaa eteenpäin koronankin keskellä, ja oli miten oli, joka tapauksessa keskustelun taustoja ei voi tietää, eikä yksityishenkilöiden välistä tavallista sananvaihtoa ole tarkoitettu vieraiden ihmisten ruodittavaksi.
Tämä! Muistan vieläkin kun olimme äitini kanssa kaupassa ja totesin itseironisesti jotain jostain vaatteesta. Mitä sanoin liittyi pelkästään itseeni ja omaan kroppaani. Takana ollut nainen kuuli mitä sanoin ja loukkaantui. Tuhahti vihaisesti ja mulkoili meitä sen ajan kun siinä oli. Missään nimessä tarkoitus ei ollut loukata häntä millään tavalla, kun en edes ollut häntä nähnyt kunnes alkoi tuhahdella.
"Kallio kertoo lehdelle, että häntä alkoi ottaa oikein kunnolla päähän, kun hän kuuli kaupan kassajonossa tuntemattoman kommentin koronakriisiin liittyen. Joku hänen takanaan totesi yltiöpositiivisesti: ”Kun ovi sulkeutuu, niin ikkuna avautuu”.
Tavallaan ymmärrän, mikä Kallion ajatuksenjuoksu tässä oli, mutta toisaalta olen tosi pettynyt. Itse usein turvaudun juuri hädän hetkellä tällaisiin "yltiöpositiivisiin" sanontoihin. Se on minun selviytymiskeinoni, ja yritys nähdä suurempi kokonaiskuva. Positiivisuus ei poissulje sitä etteikö ihminen ymmärtäisi, mitä tuska on. Olen pitänyt Kalliota humaanina, ihmisen kokonaisuutena näkevänä ajattelijana, mutta nyt olen kyllä menettänyt luottamuksen tähän.
Vielä tänäkin iltana Maaret ärsyttää? Montako päivää tätä jatkuu...
Vierailija kirjoitti:
On hieman pelottavaa, että psykoterapeuttikoulutukseen on otettu tuolla tavalla ilkeä ihminen. Toisaalta: olet vasta koulutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut sen kanssa samalla yläasteella...
Mäkin olin Kuittarissa! Maaret oli rinnakkaisluokalla.
Itse tässä koronan takia työttömänä ja silti ihan positiivisin mielin. Ei tälle nyt voi mitään. Jos hengissä selviää niin kaikki on hyvin.
Sen kummemmin Maaretin ammattitaidosta osaa mitään sanoa, mutta Veitolan yökylässä hän kyllä ei vakuuttanut. Lapsellinen ja pikkuisen itseään täynnä.
Onneksi joku muukin on samaa mieltä 😳 Kiva jos joku oikeasti paranee hänen toimestaan, minusta hänen juttunsa ovat täysin rahastusta ja lässytystä - tässä järjestyksessä. Aivan täyttä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuohan on sosionomi koulutukseltaan! Eli ei siis mitään. Miksi ihmeessä hänen höpötyksiään julkaistaan?
Ai sosionomi koulutus ei ole _mitään_ ? :D
No ei se kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on tosi vali-vali nainen.
Yhtä draamaa koko ajan kaikki. Alusta asti olen kokenut tuon sietämättömänä turhanlässyttäjänä.
Omasta mielestäni hänellä on ihan viisaita ajatuksia. Moni varmasti saanut aidosti apua. Omaan makuuni korostaa kuitenkin itseään ja elämäänsä liikaa. Tuntuu myös että hänen omat, hieman lapsenomaiset tunteet puskevat liikaa esille. Hieman huolta herättää myös ”tavallisten” ihmisten dissaaminen. Tsemppiä Maaretille.
Maaret on kahdessa kolumnissaan syyllistänyt suomalaisia kun Afrikassa on pahemmin. Nyt ei sitten muista noudattaa omia oppejaan. Tai oikeastaan pitää linjansa - tuo julki oman kokemuksensa ja syyllistää ja kontrolloi sen avulla muita. Siinä Afrikka jutussakin oli palannut Afrikasta ja suomalainen hyvinvointi ja turhasta valittaminen iski vasten kasvoja. Siitä piti sitten laatia pari syyllistävää kolumnia Hesariin. Niin nytkin. Narsistista.