Tuo Maaret Kallio on ärsyttävä
Kaikkien pitäisi hänen mielestään olla koko ajan epätoivon alhossa. Joo, tietysti, koska sitä kautta hän saa rahansa. Sehän olisi tälle kauheaa, että ihmiset olisivat onnellisia! Media voisi löytää jo jonkun toisen, niin tämä nainen voisi pitää suunsa kiinni. Nyt vinkuu, kun luentokiertue peruuntui.
"Kallio kertoo lehdelle, että häntä alkoi ottaa oikein kunnolla päähän, kun hän kuuli kaupan kassajonossa tuntemattoman kommentin koronakriisiin liittyen. Joku hänen takanaan totesi yltiöpositiivisesti: ”Kun ovi sulkeutuu, niin ikkuna avautuu”.
Kommentti oli Kalliolle liikaa. Hän sanoo Annassa, että hän koki sen hyvin varomattomaksi.
– Ärsytti aivan tajuttomasti.
Korona kolahti Anna-lehden mukaan kovaa myös Kallion omaan elämään. Hänen piti ensimmäistä kertaa urallaan pitää keväällä pitkä luentokiertue, mutta kaikki keikat peruuntuivat. Takaisku tuntui aluksi musertavalta.
– Pari kolme päivää meni todellisissa epätoivon tunnelmissa. Ajattelin, että mistään ei tule mitään."
https://www.is.fi/viihde/art-2000006488832.html?utm_campaign=tf-IS&utm_…
Kommentit (210)
Niin no kukahan tämä on sitten?
Huomionhakuisia ihmisiä mahtuu maailmaan. Psykoterapiatyö on kai sen verran arkaluonteista että jännä miten Maaret haluaa sillä nostaa itsensä staraksi.
Vierailija kirjoitti:
Luin jonkun sen kolumnin, joka meni suunnilleen näin ja anteeksi, etten muista mitä kolumnia tarkalleen referoin... "Jos ei ole kokemusta kasvamisesta perheessä, jossa on painostava ilmapiiri ja myrskyä odotellaan jankutijankuti.. ei voi ymmärtää, että juuri se myrskyn odotus on pahinta rikkoo ihmisen... Jos ei ole kokenut, ei voi ymmärtää millaisia traumoja toiset raukat kantavat, toisin kuin sinä kermaperse, jolle kaikki on ollut helppoa... Joten ymmärrä, ettet voi ymmärtää ja ole hiljaa äläkä kommentoi" meni vähän maku
Ihan suoraa woke-indoktrinointia: pidä pääs vaan kiinni äläkä luule kykeneväsi eläytymään tuon raskautetun suunnattomaan kärsimykseen hyväosaisuuttasi.
Mistä valtapositiosta hän itse tätä opetustaan latelee? Asiantuntijuudesta, joka on kaiken arvostelun yläpuolella ja tietää kaiken paremmin?
Joulukuun Eevassa oli Kalliosta pitkä juttu, siitä jäi aika elistinen kuva. En oikein ymmärrä mihin hänen suosionsa perustuu. Kenties on keskiluokan suosikkiterapeutti, johon on helppo samaistua?
Joo ei ole Maaret "asiantuntija" monen ammattilaisen silmissä. Yleensä hänelle hyväntahtoisesti hymähdetään ja kulmia nostellaan että "ai Maaret Kallioonko nyt viittaat....."
Ainakin hänellä on julkkisasiakkaita jotka on varmaan mielissään että Jes sain maaretille ajan
Vierailija kirjoitti:
Huomionhakuisia ihmisiä mahtuu maailmaan. Psykoterapiatyö on kai sen verran arkaluonteista että jännä miten Maaret haluaa sillä nostaa itsensä staraksi.
Ehkä hänet väkisin nostetaan. Just sen verran perso medialle (jonka uskoo lisäävän tuloja) ja imartelulle, että asettuu posteritytöksi. Kuten se Laukkakin. Tämän ajan koulutettujen supernaisten idolit: kaikki hallussa just niin, että täytyy säännöllisesti muistuttaa miten "minussakin on virheitä." Median luomia uusbarbeja säihkyviä sinisiä silmiä myöten. Voikun me kaikki oltaisiinkin tälläisiä.
Maaret ei ole kyllä alalle kouluttautuvien idoli (:
Maarerin brändi on hyvin pehmeää ja lempeää. Vaatteista myöten.
Noloa tehdä mielenterveys työntekijänä itsestään julkkis että katsokaa minua miten hyvä ihminen minä olen. Oikea hyvän tahdon lähettiläs
Jännä että Hesarille kelpaa hänen juttunsa, mitenköhän on sieltä saanut palstatilaa.....?
Maaretin teksteistä tulee jotenkin tyhjä olo. Ei mitään uutta ja oivaltavaa. Tuntuu käsittelevän vähän omia asioitaankin teksteissä.
Joo ei hän paljon tutkimuksiin viittaile.
Vierailija kirjoitti:
Empaattinen psykoterapeutti, ei muuta. Julkisuuden henkilön hän on kyllä taitavasti tehnyt itsestään. Pisteet siitä. Mut julkisuuteen kun menee niin laittaa myös oman ammatillisuuden arvioinnin alle.
Minulle tulee Maaretista "vale-empaattinen" kuva, jos tiedätte mitä tarkoitan...
Maaret on perustanut oman yksinäisen ylhäisen norsunluutornin ja kuvittelee olevansa vakuuttava asiantuntija. Puhe on taas niinku tavan talliaista kuuntelis. Ärsyttävän paapova ja moralisoiva tyyli... Elämän suurin murhe on "auts mun varpaankynsi katkesi"
Hänen suurin taitonsa on hidas ja rauhallinen lempeä puhe sekä hengittely. Elämä on niin seesteistä. Mutta ettei näyttäisi vahingossa kiiltokuvalta niin käydäämpä hyvesignalointimatka kehitysmaassa niin tajuavat että olen minäkin kokenut vaikeuksia!
Ällö.