Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasuminen on maailmalla köyhien asumismuoto

Vierailija
27.04.2020 |

Köyhiä varten on suuria kerrostaloja, joissa on paljon sosiaalisia ongelmia. Parempiosaiset asuvat pientaloissa. Suomessa kerrostaloja markkinoidaan nykyään parempanakin asumismuotona. Kyllä pientalo on vain viihtyisämpi asumismuoto, mutta kun suomalaisilla ei ole enää varaa sellaiseen, niin pitää yrittää löytää hyviä puolia kerrostaloasumisestakin.

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa ihan mitä mieltä tahansa, mutta minut saa muuttamaan kerrostalosta vain silloin, kun on pakko eli ruumissäkissä, jos tänne kuolen.

*

Mulla on viljelypalsta muutaman sadan metrin päässä ja 3-5 vuodessa pakollinen käynti vanhempieni mökillä.

Siinä on ihan riittämiin sitä omakotitalon ihanuutta kuoputuksineen, kylvöineen, kastelemisineen, ruohonleikkuineen, oksimisineen.

*

Onneksi omalla pikku palstalla saan istuttaa tillit ja potut vinoon, jos mua huvittaa.

Onneksi on aina lämmin vesi, kaukolämpö=lämmin koti, jätehuolto lajittelupisteineen, mukavat naapurit (=apu tarvittaessa hyvin lähellä).

Vierailija
122/129 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyään uusista kerrostaloasunnoista saa pulittaa vähintään saman verran kuin omakotitalostakin. Ja lainanlyhennyksen päälle pitää maksaa vielä yhtiövastikekin. Ei siis taida olla varallisuudesta kiinni.

Jos omakotitaloon tai rivitaloon pääsee samalla hinnalla, niin miksi valita kerrostalo? Köyhien on pakko asua kerrostaloissa vuokralla, mutta töissäkäyvillä olisi mahdollisuus muuhunkin.

Asun Helsingissä, olen keskipalkkainen työssäkäyvä. Mieluummin asun Helsingissä kantakaupungilla kerrostalossa kuin jossain Nurmijärvellä tai Vantaan perukoilla okt:ssa, joihin olisi ehkä varaa. Ei tarvitse edes hankkia autoa, kun asuu tarpeeksi keskeisellä paikalla.

Mieluummin oma auto kuin julkisilla kulkeminen. Any time.

Juu, ihan varmasti etenkin Helsingissä. Siellä menee kilometrin matkaan omalla autolla vartti. Sama vaikka kävelet.

Myin muuten autoni tämän takia. Pääsen nykyisin julkisella nopeammin töihin kuin autolla. Vuokraan auton tarvittaessa. 

Vierailija
124/129 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok. ja sun pointti oli?

Mä en edes jaksais hoitaa mitään pihapuutarhaa mitä kuvailemassa pientalossa on.

Olen tyytyväinen kerrostalolaatikkooni toistaiseksi.

Vierailija
125/129 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän 51-neliöinen kerrostaloasuntomme maksoi 505 000 euroa. Kyllä, samalla hinnalla olisi saanut omakotitalon (tai vaikka 20 omakotitaloa tietyiltä paikkakunnilta) mutta ei kiinnostanut millään tavalla.

Siinä kohtaa alkaa kiinnostamaan kun naapuriin muuttaa kriminaali joka bilettää, tappelee ja örveltää päivät pitkät ja jonka rikollis- päihteidenkäyttäjäseurueiden kanssa et halua olla juurikaan tekemisissä - saati seurueen jonkun epävakaan jäsenen agressiivisen dobermannin.

Tosi epätodennäköistä esim. meidän yhtiössä kun halvimmat asunnot maksavat juurikin tuon puoli miljoonaa. Yhtään asuntoa ei ole vuokrattuna, jos olisi niin markinavuokra pieneimmissä olisi noin 1500 euroa. 

-eri

Vierailija
126/129 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasuminen on mitä typerin asumismuotona, mitä voi olla. Vastaat yhteisesti kaikista kuluista.

Vihoviimeinen paikka asua.

Vierailija
127/129 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa tiheästi asutuissa maissa kuten Hollannissa monet asuvat pientaloissa. Sen sijaan täällä harvaan asutussa Suomessa ihmiset pakkautuvat korkeisiin kerrostaloihin. Erikoinen ilmiö.

Itse asiassa suomalaiset ja Suomeen tulleet ohjataan niihin verotuksella. Ennen oli Suomalaisilla varaa omakotitaloihin. Nykyisin halutaan antaa myös asunnot ulkomailta tänne tulleille. Joten verotus on kovaa. 

Vierailija
128/129 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eläkeläisenä koen oloni turvallisemmaksi kerrostalossa kuin omakotitalossa, tuntuu ihan hyvältä kuulla joku kolahdus naapurista, ehkä hän hädänhetkellä kuulee avunhuutoni. Tosin Afrikassa ollessani asun mieluummin omakotitalossa, jossa asuu omistajaperhe ylhäällä alhaalla tai vieressä.

Vierailija
129/129 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, esim. Manhattanilla asuu vain tosi köyhiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi