Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päästäkö lapsesi kahdeksi viikoksi kouluun, jos koulut avataan 14. toukokuuta? Minä en, Helsingissä on liikaa tartuntoja.

Vierailija
27.04.2020 |

Ei huvita osallistua testiryhmään ja kokeilla, tarttuuko korona ja miten vakavasti. Jossain pienellä ja vähätartuntaisella paikkakunnalla voisin päästää, mutta en täällä, missä on todennäköisesti kymmeniä tuhansia ellei jo yli satatuhattakin tartuntaa (valtaosaahan ei testata). Niissä maissa missä kouluja ollaan avaamassa, testataan paljon enemmän ja jäljitetään tartuntaketjuja, hengityssuojaimia on käytössä, lapsilla on parin metrin turvavälit yms. Mitä näistä täällä on - ei mitään! Ei voi vain avata kouluja huolehtimatta, että tällaisia riskejä vähentäviä keinoja otetaan käyttöön!

Kommentit (160)

Vierailija
61/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa aukeaisivat jo heti vapulta!

Vierailija
62/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta lasken! Lapsi ei ole saanut nyt kuuteen viikkoon mitään opetusta, tehtävälistoja vain. Todella kuormittava tilanne hänelle!

Jos olisi perheessä riskiryhmäläisiä niin sitten harkitsisin että ei mene, muuten ilman muuta jos koulut aukeaa!

Ei kai nyt tällä tasolla voi olla etäopetus missään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudenmaan alue näyttää olevan ihan virus linko, ja koko ajan vaan lisääntyy.

Vierailija
64/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän

Vierailija
65/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pidä vaan lapsesi kotona. Miksi kuvittelet että se jotain kiinnostaa?

Vierailija
66/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ei ole kirjaimellisesti mikään koekaniini. Pitäisikö nyt päästää hänet 600 oppilaan kouluun. Huh huh!

Vierailija
67/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille, joiden lasten ope ei vaivaudu opettamaan vaan siirtää opetuksen kotiin, niin olkaa yhteydessä rehtoriin. Etäkoulu on opettajan vastuulla ja hänen on opetettava. Jos etänä ei onnistu, niin sitten ope ja rehtori järjestää lähiopetusta ja/tai tukiopetusta. Meillä esim. yläkoulussa tulee viikkosuunnitelma sunnuntaina. Siihen merkitty kunkin aineen sisällöt. Joka aineesta on videotunteja Teamsin kautta useamman kerran viikossa. Kaikkien opettajien täytyy käyttää Teamsia. Ope on aina paikalla omalla oppitunnillaam ja antaa neuvoja joko Teamsin tai whatsappin kautta, jos on kysyttävää. Kokeita on tavalliseen tapaan, on läksynkuulusteluja ja sanakokeita.

Ekat kaksi viikkoa oli sekavaa mutta sen jälkeen on sujunut. Ysi on pärjännyt etäkoulussa jopa paremmin kuin lähiopetuksessa.

Vierailija
68/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaisi että muutkin pitäisivät lapsensa kotona. Muiden esimerkki on aplle tärkeä.

Vierailija
69/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä huomio.

Vierailija
70/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti päästän lapsen kouluun ja oikein odotan, että koulut avattaisiin mahdollisimman pian. Paikkakunnallamme on 11 varmistettua tartuntaa.

Vierailija
71/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni ei ole mikään koe-eläin. En muutenkaan kannata eläintestejä. Eli ei mene kouluun. Onneksi minulla on oikeus suojella lapsiani.

Minäkään en ole minkäänlaisten eläintestien kannalla.

Vierailija
72/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni ei ole kirjaimellisesti mikään koekaniini. Pitäisikö nyt päästää hänet 600 oppilaan kouluun. Huh huh!

Voit pitää lapsesi kotona. Ei häntä ”pidä päästää” mihinkään. Muista kuitenkin että lapsellesi on oppivelvollisuus. :D

Vierailija
73/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni ei ole mikään koe-eläin. En muutenkaan kannata eläintestejä. Eli ei mene kouluun. Onneksi minulla on oikeus suojella lapsiani.

Testataanko siellä koulussa lapsilla ihonhoitotuotteita vai mitä eläintestejä tarkoitat?

Vierailija
74/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi, sillä osaan seurata kansainvälisiä uutisia.

Tästä(kään) ei varmaan tulla uutisoimaan Suomessa lainkaan

https://www.theguardian.com/world/2020/apr/27/nhs-warns-of-rise-in-chil…

Vierailija
75/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin kiinnostaa. Eli voisitko ystävällisesti olla yleistämättä.

Vierailija
76/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit pitää lapsesi kotona. Ei häntä ”pidä päästää” mihinkään. Muista kuitenkin että lapsellesi on oppivelvollisuus. :D

Kyllä me osataan kotikoulussa niille näyttää ihan se sama Mulan-video😂

Vierailija
77/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päästän. Kolme lasta Helsingissä. Ja mä itse olen opettaja. Tosin uskon, että avataan vaan 1-3lk ja ehkä ysit. Ja uskon, että ne avataan jo ennen 14.5. Veikkaan 5.5.

Vierailija
78/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testataanko siellä koulussa lapsilla ihonhoitotuotteita vai mitä eläintestejä tarkoitat?

Testausta lapsillamme, jonka kyllä varmasti hyvin ymmärsit.

Vierailija
79/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudenmaan alue näyttää olevan ihan virus linko, ja koko ajan vaan lisääntyy.

Mikä lisääntyy? Opettele kirjoittamaan suomea.

Vierailija
80/160 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testausta lapsillamme, jonka kyllä varmasti hyvin ymmärsit.

Mitä siellä testataan lapsille? Voitko kertoa mitä tarkoitat ja mitä pitäisi ymmärtää.