Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun minä lakkasin pitämästä yhteyttä, "ystävä" hävisi elämästäni

Vierailija
27.04.2020 |

Kelpasin, kun sairasti syövän, oli vaikeassa avioliitossa ja muita ongelmia. Silloin tuki oli enemmän kuin tarpeen. Sitten kun elämä meni paremmin, kehuttiin kilvan uusia, iloa tuovia ihmisiä. Ei ole pariin vuoteen kysynyt edes kuulumisia. Kurjaa, että tälläisiäkin ihmisiä on.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kovin empaattinen ihminen päädyt muiden ihmisten tunkioksi. Jos olet ihminen joka sanoo että pidä ongelmat itselläsi, ei kiinnosta niin sillä saa paitsi kunnioitusta niin myös paljon hyviä ystäviä. Elämä vain menee niin.

Ei vaan ap ei auttanut vilpittömästi, vaan saadakseen hyötyä itselleen.

Mitä ihmeen hyötyä??? En ole hyötynyt kyllä yhtään mitenkään. Ap

Kuvittelit hyötyväsi siten, että tämä ystävä on loppuelämänsä kiitollisuudenvelassa sinulle ja elää ja toimii juuri niinkuin sinä haluat.

Juuri näin. Itsekäs bitch. Mulla on ollut tällainen äiti ja tällainen ystävä, ovat haukuillaan satuttaneet minua todella paljon, siis onko siksi oikein leimata joku toinen ihminen pahaksi, että itse eiauttanutkaan tätä vilpittömyyttään? Tuo on ainoastaan keino koittaa manipuloida ihmisiä, ap on manipuloinnilla yrittävä ystävä, ystävän pitäisi myt tuntea häpeää, ettei ollutkaan sellainen, kuin ap haluaa. Sitähän ap nyt yrittää. Syyttää ystäväänsä, vaikka itse ei osaa auttaa voimiensa ja vilpittömän auttamisen halunsa mukaan.

Kyllä, olin itsekäs bitch kun halusin pitää ystävän hengissä ja mahdollisimman hyvinvoivana. Se oli itsekkyyttä koska halusin hänen elävän ja olevan minunkin elämässäni. Että kyllä, näin itsekkäästi toimii moni auttaessaan ja tukiessaan läheisiään, ei heitä kukaan jaksaisi tukea, jos tietäisivät, että häviävät aina tämän jälkeen. Ap

Ai sinustako se olikin kiinni, että ystävä pysyi hengissä? Taisit itse luulla niin. Miksi et rajoittanut apuasi siihen, että se ei ollut itseltäsi pois? Luulitko tosiaan voivasi manipuloida sen jälkeen itsellesi orjan? Kyllä kannattikin vähän puristaa peräsuoli ulkona, tämänhän jälkeen maijan on PAKKO ajatella minua! Niinkö? Onneksi ei uhraudu sinulle, jos haluaa jotain, mitä sulla ei ole antaa.

Mitä oikein kirjoitat? Olet ihan sekaisin? Manipuloida orjan :D Yllättävän kauan jaksoin vastata sinulle, nyt en enää. Koitahan pärjätä, ei ole sullakaan selvästi helppoa. AP

Vierailija
42/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ap on jo tajunnut, että joko tämä yksi vastaaja on juurikin tämä entinen ystäväni, tai sitten vastaavalla tavalla ajatteleva. Eihän siinä mitään, olen jo käsitellyt sen, että näin kävi, enkä ala syyllistämään itseäni. Todellakin olin liian empaattinen ja huolehtiva, koska välitin hänestä niin paljon, ja halusin hänen pysyvän hengissä ja voivan mahdollisimman hyvin. Varmasti yritinkin liikaa, mutta tehty mikä tehty. Ihan turha kenenkään huudella että odotin vastapalvelusta, en todella, mutta en nyt varsinaisesti haukkuja ja elämästäni häviämistäkään. Mutta se on kyllä totta, että en ollut se hänen shamppanjalasi hänen mielestään, siksi en enää itse pidäkään yhteyttä. Ap

No jos et ollut shampanjalasi, mutta haluaisit olla, niin katsohan vain peiliin. Ja tosiaan, on omalla vastuullasi lapsellinen ääliö se, ettet auta enempää kuin mikä ei ole sinulta pois.

Mikä saa sinut syyttämään kaveriaan tukenutta ihmistä näin voimakkaasti? Minkälainen ihminen itse olet? 

Oikea ystävä tukee pyyteettä. Ap olettaa voivansa määrätä mitä tämä tuettu saa ja ei saa tehdä. Itsehän hän kertoo sitä paitsi lopettaneensa yhteydenpidon. Mitä ksi siis toisen olisi pitänyt menetellä eritavalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet varmasti tosi ihana ystävä, jonain päivänä "kaverisi" taas tarvitsee sinua. Lyöthän luurin korvaan!

Vierailija
44/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, suuri osa viesteistä on silkkaa trollausta. Älä ota vakavasti.

Vierailija
45/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuseri ruikuttaa, kokoa itsesi ap ja kohtaa tosiasiat. Älä arvostele muita, kuka sellaisen ystäväksi haluaa? Jos ajattelet omasta avustasi hintalapun kanssa, on HYVÄKIN, että sellaisen kohteeksi ollut ihminen ei luule olleensa sulle VELKAA.

Olipa rumasti sanottu!

Se on ainoastaan fakta! Ihminen, joka ei auta hyvästä sydämestään saa luvan hävetä, jos kehtaakin haukkua sitä, josta itse MUKA välitti. Eli ap ei OOIKEASTI välittänyt tästä toisesta, koitti vain auttamalla ostaa ITSELLEEN ystävää.

Nyt haukut kyllä aiheetta. Autoin täydestä sydämestä koska olimme ystävät. Koen, että saa tuntua pahalta ettei halunnut kuulla eikä nähdä kun elämä palasi hyväksi. Ap

Otsikossa kirjoitit lopettaneesi ottamasta yhteyttä. Eli ystävyyssuhteen katkaisija olet sinä itse. Ja jollakin kieroutuneella tavalla syytät tästä sitä ystävääsi kun hän ei toimikaan niinkuin itse mielikuvittelit hänen toimivan.

Vierailija
46/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuseri ruikuttaa, kokoa itsesi ap ja kohtaa tosiasiat. Älä arvostele muita, kuka sellaisen ystäväksi haluaa? Jos ajattelet omasta avustasi hintalapun kanssa, on HYVÄKIN, että sellaisen kohteeksi ollut ihminen ei luule olleensa sulle VELKAA.

Olipa rumasti sanottu!

Se on ainoastaan fakta! Ihminen, joka ei auta hyvästä sydämestään saa luvan hävetä, jos kehtaakin haukkua sitä, josta itse MUKA välitti. Eli ap ei OOIKEASTI välittänyt tästä toisesta, koitti vain auttamalla ostaa ITSELLEEN ystävää.

Nyt haukut kyllä aiheetta. Autoin täydestä sydämestä koska olimme ystävät. Koen, että saa tuntua pahalta ettei halunnut kuulla eikä nähdä kun elämä palasi hyväksi. Ap

Otsikossa kirjoitit lopettaneesi ottamasta yhteyttä. Eli ystävyyssuhteen katkaisija olet sinä itse. Ja jollakin kieroutuneella tavalla syytät tästä sitä ystävääsi kun hän ei toimikaan niinkuin itse mielikuvittelit hänen toimivan.

Tottakai lopetin, koska hän ei koskaan kysynyt miten minä voin tai mitä minulle kuuluu, vaan aina hänen huolensa olivat se juttu, jonka ympärillä olisi pitänyt huomio löytyä. Ei löydy enää. Ap

Vierailija
47/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap hyvä, suuri osa viesteistä on silkkaa trollausta. Älä ota vakavasti.

Millainen ihminen lopettaa yhteydenottamisen ystäväänsä ja sitten vielä pahoittaa siitä mielensä. Ystävä on saanut uutta sisältöä elämäänsä ja mennyt eteenpäin. Jos ap haluaa olla tässä mukana niin miksi sitten on itse katkaissut yhteydenpidon? Jossain myös sanottiin, että ihminen ei mielellään palaa kokemiinsa vaikeisiin aikoihin ja ilmeisesti ap liittyy tämän ihmisen elämässä ja muistoissa niihin. Sitäkin ihmettelen miksi ap ei ole nostanut kissaa pöydälle sen ystävän kanssa ja selvittänyt välejään vaan haukkuu häntä anonyymillä palstalla.

Vierailija
48/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kovin empaattinen ihminen päädyt muiden ihmisten tunkioksi. Jos olet ihminen joka sanoo että pidä ongelmat itselläsi, ei kiinnosta niin sillä saa paitsi kunnioitusta niin myös paljon hyviä ystäviä. Elämä vain menee niin.

Kuvittelit hyötyväsi siten, että tämä ystävä on loppuelämänsä kiitollisuudenvelassa sinulle ja elää ja toimii juuri niinkuin sinä haluat.

Juuri näin. Itsekäs bitch. Mulla on ollut tällainen äiti ja tällainen ystävä, ovat haukuillaan satuttaneet minua todella paljon, siis onko siksi oikein leimata joku toinen ihminen pahaksi, että itse eiauttanutkaan tätä vilpittömyyttään? Tuo on ainoastaan keino koittaa manipuloida ihmisiä, ap on manipuloinnilla yrittävä ystävä, ystävän pitäisi myt tuntea häpeää, ettei ollutkaan sellainen, kuin ap haluaa. Sitähän ap nyt yrittää. Syyttää ystäväänsä, vaikka itse ei osaa auttaa voimiensa ja vilpittömän auttamisen halunsa mukaan.

Kyllä, olin itsekäs bitch kun halusin pitää ystävän hengissä ja mahdollisimman hyvinvoivana. Se oli itsekkyyttä koska halusin hänen elävän ja olevan minunkin elämässäni. Että kyllä, näin itsekkäästi toimii moni auttaessaan ja tukiessaan läheisiään, ei heitä kukaan jaksaisi tukea, jos tietäisivät, että häviävät aina tämän jälkeen. Ap

Ohis...tällä kommentillasi osoitit oikeaksi tuon sulle ikävästi vastailevan kirjoitukset. Et siis tukenut ystävääsi hänen vuokseen vaan itsesi vuoksi (= koska halusit pitää  hänet elämässäsi). Jos olisit tiennyt, että hän ei parannuttuaan enää pidä yhteyttä, et olisi ollut hänen tukenaan sairauden aikana. Eli ystäväsi ja hänen sairautensa eivät oikeastaan merkinneetkään mitään vaan vain se, että ystäväsi pysyy  sun elämässäsi. 

Vierailija
49/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sinustako se olikin kiinni, että ystävä pysyi hengissä? Taisit itse luulla niin. Miksi et rajoittanut apuasi siihen, että se ei ollut itseltäsi pois? Luulitko tosiaan voivasi manipuloida sen jälkeen itsellesi orjan? Kyllä kannattikin vähän puristaa peräsuoli ulkona, tämänhän jälkeen maijan on PAKKO ajatella minua! Niinkö? Onneksi ei uhraudu sinulle, jos haluaa jotain, mitä sulla ei ole antaa.

Mitä oikein kirjoitat? Olet ihan sekaisin? Manipuloida orjan :D Yllättävän kauan jaksoin vastata sinulle, nyt en enää. Koitahan pärjätä, ei ole sullakaan selvästi helppoa. AP

Niin, yritit manipuloida sen ihmisen uhrautumaan sinun takiasi. Hän varmaan luuli, että etsit ystävää, et uhrautujaa. Ystävä ei koskaan vaadi ja osota toisilta uhrauksia.

Vierailija
50/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa rumasti sanottu!

Tottakai lopetin, koska hän ei koskaan kysynyt miten minä voin tai mitä minulle kuuluu, vaan aina hänen huolensa olivat se juttu, jonka ympärillä olisi pitänyt huomio löytyä. Ei löydy enää. Ap

Koska itse lopetit yhteydenpidon niin miksi nyt itket täällä ettei ystävä ota yhteyttä?

Vierailija
51/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olet varmasti tosi ihana ystävä, jonain päivänä "kaverisi" taas tarvitsee sinua. Lyöthän luurin korvaan!

Näin. Eli ainoa huonokäytöksinen tässä on ap, joka saa sitä olla oikein luvan kanssa, koska toinen ei suostunutkaan uhrautumaan ap:n tarpeille. Miten vaikea se on käsittää, että et alun alkaenkaan ollut itse ystävä, sinä, joka sellaista halusit.

Minä katson tarkkaan, ettei minun ystävieni tarvitse uhrautua minun takiani. Minun ystävistäni jokainen on avukseni silloin, kun he haluavat minun parastani ja minun hvääni, koska olen hille tärkeä. Teistä tällaiseen kehottavista näkee, etteivät nämä autettavat olleet teille alun alkaenkaan tärkeitä, eikä auttaminen perustunut siihen, mitä he teille olivat, vaan siihen, mitä heistä halusitte itsellenne.

Vierailija
52/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle trolli tiedoksi, jos ap kaltaisia ihmisiä ei olisi, kukaan ei tukisi toisiaan, ihmiset saisivat sairastaa yksin! Ystävyys on aina jollain tapaa vastavuoroisuuteen perustuvaa, jos toinen vaan antaa ja toinen ottaa, homma ei toimi. Varmasti ap tuntee olonsa hyväksikäytetyksi tuossa tilanteessa. Todella karua, että koitat häntä syyllistää koko ajan. En tiedä ihmisiä, jotka jaksaisivat auttaa epäkiitollisia ihmisiä loputtomasti, kukaan ei ole niin hyväntahtoinen, että antaa toisten vain hyväksikäyttää itseään loputtomasti.

Vierailija
53/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle trolli tiedoksi, jos ap kaltaisia ihmisiä ei olisi, kukaan ei tukisi toisiaan, ihmiset saisivat sairastaa yksin! Ystävyys on aina jollain tapaa vastavuoroisuuteen perustuvaa, jos toinen vaan antaa ja toinen ottaa, homma ei toimi. Varmasti ap tuntee olonsa hyväksikäytetyksi tuossa tilanteessa. Todella karua, että koitat häntä syyllistää koko ajan. En tiedä ihmisiä, jotka jaksaisivat auttaa epäkiitollisia ihmisiä loputtomasti, kukaan ei ole niin hyväntahtoinen, että antaa toisten vain hyväksikäyttää itseään loputtomasti.

Juuri näin!! Ystävyys on vastavuoroista. Kumpikin antaa ja saa, näinhän sen kuuluisi mennä.

Vierailija
54/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!! Ystävyys on vastavuoroista. Kumpikin antaa ja saa, näinhän sen kuuluisi mennä.

Näin se menee, jos toinen vaan auttaa ja toinen vastaanottaa apua koko ajan, niin ymmärrän että tässä tilanteessa toinen katkeroituu ja toinen tuntuu vaan hyväksikäyttäjältä. Mikään ihmissuhde ei toimi näin!

Vierailija
55/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä tuo joka haukkui ap  noin pahasti, täytyy olla pahoja ongelmia ja traumoja itsellään. Ymmärrän, että toinen auttaa ja tukee, ja huomaa ettei toinen olekaan välittänyt kuin itsestään, tuntuu varmasti pahalta. Kyseessä ei ollut vastavuoroinen ystävyys, mutta näitäkin elämään mahtuu.

Vierailija
56/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli vuosikymmeniä hyvä ystävä, auttoi minua kun äitini kuoli ( tästäkin jo aikaa). Hänen käytäksensä alkoi mua ärsyttää, puuttui sinnikkäästi asioihini, lasteni juttuihin ja työelämän valintoihin. Yrtin sanoa suoraan että ei puhuta tästä mutta hän vain tivasi ja tunkeutui yksityisiin asioihin. Nyt olen viilentänyt välit lähes olemattomiin ja koen että ystävyys on loppu koska en voinut hyvin hänen seurassaan.

Vierailija
57/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli vuosikymmeniä hyvä ystävä, auttoi minua kun äitini kuoli ( tästäkin jo aikaa). Hänen käytäksensä alkoi mua ärsyttää, puuttui sinnikkäästi asioihini, lasteni juttuihin ja työelämän valintoihin. Yrtin sanoa suoraan että ei puhuta tästä mutta hän vain tivasi ja tunkeutui yksityisiin asioihin. Nyt olen viilentänyt välit lähes olemattomiin ja koen että ystävyys on loppu koska en voinut hyvin hänen seurassaan.

Apu sinulle kuitenkin kelpasi? Eihän siinä mitään, otetaan toisesta irti vain hyöty. Kaltaisillesi on nimikin.

Vierailija
58/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu mulla. Ehkä olen ollut jossain ystävyyskuplassa, ja kuvitellut, että ystävyyttä olisi, mutta heti kun jätän omasta puolestani sen yhteydenoton, niin eipä siitä toisesta mitän kuulu. Vastavuoroisuutta peräänkuulutan, tuntuu hyvin tylsältä olla se aina, joka kyselee kuulumisia ja keksii tekemistä. Olenkin sitten jättänyt sen kysymisen ja keksimisen, niin onpa puhelin pysynyt hiljaisena.

Facebookista näen, että tutuillani on hyvin vilkas seuraelämä. Uusia ystäviä tulee ja menee. En viitsi tyrkyttää seuraani, jos on jotakin outoa sattunut. Välillä näillä tutuilla on joku outo "moodswing", josta saa tunteen ettei kannata häiritä. Otan kyllä yhteyttä niihin joiden kanssa ei ole tällaisia, mutta noihin joiden käytös minua kohtaan muuttuu välillä oudoksi, en halua häiritä. Hyvissä ihmissuhteissa on se hyvä puoli, että ihmissuhde säilyy hyvänä, vaikka olisi vuosi välissä ilman yhteydenpitoa.

Vierailija
59/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja on muuten aivan täyttä potaskaa tuo että elämä vain menee niin. Itselläni oli juuri ap:n kuvailemia "ystäviä" jotka ottivat, ottivat ja ottivat antamatta mitään koskaan takaisin. Kovasti aina hehkuttivat sitä kuinka hyviä ihmisiä olivat. Sellaiset ihmiset eivät ole oikeita ystäviä vaan hyväksikäyttäviä k-päitä. Kummasti kun karsin kaikki nämä narsistiset hyväksikäyttäjät elämästäni, niin jäi jäljelle vain oikeita ystäviä. Heidän kanssaan voi jakaa ilot, surut ja muut elämän asiat ja toimii molempiin suuntiin. Eikä niitä montaa tarvitse.

Vierailija
60/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap älä välitä näistä haukkujista. taitavat olla jotain jonnepettereitä tai jannahettereitä.

ei tämä sinun ystäväsi ollut sinun todellinen ystäväsi. ainoastaan hyväksikäyttäjä ja niitä riittää.

sinä yritit auttaa vilpittömästi kun toisella oli vaikeata aikaa. ystävä hylkäsi kun asiat menivät paremmin.

sellainen ystävä saakin mennä. älä välitä.

aikoinaan minunkin luona hyppäsi sen sortin ihmisiä. kun luulivat että minulla alkoi mennä heikosti. kas kummaa kaikkosivat. niin kauan olivat ns ystäviä kun minulla oli tarjota heille kaikenlaista.

hekin olivat hyväksikäyttäjiä. saivatkin mennä. nyt minun luokseni ei tule yksikään hyväksikäyttäjä. heitän heti ulos. olen oppinut läksyni.

ap hyvää kevättä sinulle. ja jos nyt joku valittaa minun kirjoituksestani niin EVVK. anna tulla vaan alapeukkuja.