Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun minä lakkasin pitämästä yhteyttä, "ystävä" hävisi elämästäni

Vierailija
27.04.2020 |

Kelpasin, kun sairasti syövän, oli vaikeassa avioliitossa ja muita ongelmia. Silloin tuki oli enemmän kuin tarpeen. Sitten kun elämä meni paremmin, kehuttiin kilvan uusia, iloa tuovia ihmisiä. Ei ole pariin vuoteen kysynyt edes kuulumisia. Kurjaa, että tälläisiäkin ihmisiä on.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kovin empaattinen ihminen päädyt muiden ihmisten tunkioksi. Jos olet ihminen joka sanoo että pidä ongelmat itselläsi, ei kiinnosta niin sillä saa paitsi kunnioitusta niin myös paljon hyviä ystäviä. Elämä vain menee niin.

Ei vaan ap ei auttanut vilpittömästi, vaan saadakseen hyötyä itselleen.

Inhimillisen kohtelun olettaminen ei ole hyödyn hakemista. Hänelle ei kerrottu, että hänestä ollaan vain hyötymässä ja hylätään kun on käytetty. Sikamainen teko. Koitahan persoonallisuushäiriöinen seko kehittää muuta provoiltavaa.

Vierailija
22/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeampi otsikko olisi, että ystävä ei halunnut uhrautua vuoksesi. En tosiaan kutsuisi ihmisiä, joilta odotan uhrautumista eteeni ystävikseni. Itse kartan kaukaa ihmiset, joiden eteen pitää uhrautua. Kamalia kivirekiä persoonina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kovin empaattinen ihminen päädyt muiden ihmisten tunkioksi. Jos olet ihminen joka sanoo että pidä ongelmat itselläsi, ei kiinnosta niin sillä saa paitsi kunnioitusta niin myös paljon hyviä ystäviä. Elämä vain menee niin.

Inhimillisen kohtelun olettaminen ei ole hyödyn hakemista. Hänelle ei kerrottu, että hänestä ollaan vain hyötymässä ja hylätään kun on käytetty. Sikamainen teko. Koitahan persoonallisuushäiriöinen seko kehittää muuta provoiltavaa.

”Hänelle ei kerrottu”! Mitä ihmettä? Mistä sen toisen piti tietää, ettei ap auttanutkaan hyvää hyvyyttään?

Vierailija
24/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap vastaile tuolle mielisairaalle. Se laittaa sanoja suuhusi ja käsittelee kauttasi jotain omaa tapaustaan missä on käyttänyt jotain hyväksi. Provosoituu sinusta koska tunnistaa tilanteesta itsensä.

Vierailija
25/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vastailee yksi ja sama ulipoikuli alias äitihullu ymmym.

Vierailija
26/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Hänelle ei kerrottu”! Mitä ihmettä? Mistä sen toisen piti tietää, ettei ap auttanutkaan hyvää hyvyyttään?

Käyppä ottamassa ne lääkkeesi.

Vierailija
27/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse vain olla sellainen kivireki persoonana ja taakkana muille ja tiesät sen itsekin, että vaadit muilta uhrautumista eteesi eli liikaa. Mutt et kykene kasvamaan ihmisenä ja olematta itsekäs ja sekös sua vtuttaa, kun muut eivättanssi ja elä pillisi mukaan. Tai tajua, ettet sä autakaan niin että se ei ole itseltäsi pois. Vaan ehdollisesti. Kamalan raskaita sinunlaisesi matalamieliset ”ystävät”.

Vierailija
28/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te kirjoitatte? Tuin koko syövän ajan. Vaikeat hetket läsnä aina parantumiseen asti. Kaikki muut vaikeudet myös. Sen jälkeen hän ei ole minua kaivannut. En osaa enää ottaa yhteyttä, hän tarvitsi minua vaikeiden hetkiensä ylittämiseen, sen jälkeen tajusin etten merkannut hänelle mitään enää.

Ap

Tuitko oikeasti?

Vierailija
29/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla. Ehkä olen ollut jossain ystävyyskuplassa, ja kuvitellut, että ystävyyttä olisi, mutta heti kun jätän omasta puolestani sen yhteydenoton, niin eipä siitä toisesta mitän kuulu. Vastavuoroisuutta peräänkuulutan, tuntuu hyvin tylsältä olla se aina, joka kyselee kuulumisia ja keksii tekemistä. Olenkin sitten jättänyt sen kysymisen ja keksimisen, niin onpa puhelin pysynyt hiljaisena.

Vierailija
30/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap on jo tajunnut, että joko tämä yksi vastaaja on juurikin tämä entinen ystäväni, tai sitten vastaavalla tavalla ajatteleva. Eihän siinä mitään, olen jo käsitellyt sen, että näin kävi, enkä ala syyllistämään itseäni. Todellakin olin liian empaattinen ja huolehtiva, koska välitin hänestä niin paljon, ja halusin hänen pysyvän hengissä ja voivan mahdollisimman hyvin. Varmasti yritinkin liikaa, mutta tehty mikä tehty. Ihan turha kenenkään huudella että odotin vastapalvelusta, en todella, mutta en nyt varsinaisesti haukkuja ja elämästäni häviämistäkään. Mutta se on kyllä totta, että en ollut se hänen shamppanjalasi hänen mielestään, siksi en enää itse pidäkään yhteyttä. Ap

Vierailija
31/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ap on jo tajunnut, että joko tämä yksi vastaaja on juurikin tämä entinen ystäväni, tai sitten vastaavalla tavalla ajatteleva. Eihän siinä mitään, olen jo käsitellyt sen, että näin kävi, enkä ala syyllistämään itseäni. Todellakin olin liian empaattinen ja huolehtiva, koska välitin hänestä niin paljon, ja halusin hänen pysyvän hengissä ja voivan mahdollisimman hyvin. Varmasti yritinkin liikaa, mutta tehty mikä tehty. Ihan turha kenenkään huudella että odotin vastapalvelusta, en todella, mutta en nyt varsinaisesti haukkuja ja elämästäni häviämistäkään. Mutta se on kyllä totta, että en ollut se hänen shamppanjalasi hänen mielestään, siksi en enää itse pidäkään yhteyttä. Ap

No jos et ollut shampanjalasi, mutta haluaisit olla, niin katsohan vain peiliin. Ja tosiaan, on omalla vastuullasi lapsellinen ääliö se, ettet auta enempää kuin mikä ei ole sinulta pois.

Vierailija
32/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin ja nyt sulla meni tunteisiin, kun sulle lauotaan tosiasioita itsestäsi eteesi, etkä enää keksi itsesuojeluvalhetta vääristelläksesi itsestäsi uhria ja hienoa ja jaloa persoonaa, jota ystävä käytti hyväkseen. Jos tarjoaa apuaan niin miksi itkeä jälkeenpäin, että tuli hyväksikäytetyksi? Älä s**tana auta jos se on sinulta pois.

Tota mä en oo ap. Mulla on kaikki frendit ok, mut sä oot hullu. Koitas antaa ilmaa muillekin ja ap:n keskustella järkevästi ystävyydestä ja ystävyyden käsitteestä, vastavuoroisuudesta ym. Kaikesta fiksusta tiedätkös. Semmosesta mihin sä et pysty.

Vierailija
33/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse vain olla sellainen kivireki persoonana ja taakkana muille ja tiesät sen itsekin, että vaadit muilta uhrautumista eteesi eli liikaa. Mutt et kykene kasvamaan ihmisenä ja olematta itsekäs ja sekös sua vtuttaa, kun muut eivättanssi ja elä pillisi mukaan. Tai tajua, ettet sä autakaan niin että se ei ole itseltäsi pois. Vaan ehdollisesti. Kamalan raskaita sinunlaisesi matalamieliset ”ystävät”.

Kuinka katkera on ihminen joka kirjoittaa toiselle näin? Mitä sinulle on oikein tapahtunut?

Vierailija
34/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen hyötyä??? En ole hyötynyt kyllä yhtään mitenkään. Ap

Kuvittelit hyötyväsi siten, että tämä ystävä on loppuelämänsä kiitollisuudenvelassa sinulle ja elää ja toimii juuri niinkuin sinä haluat.

Vierailija
35/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa. Jos tämä ketju olisi niin päin että ap:n ystävällä olisi uusi parisuhde ja sen takia olisi unohtanut ap:n, niin kyllä olisi kaikki puolustelemassa ja sanomassa että ystäviä ei jätetä parisuhteen takia. :D Kummasti nyt on sitten ok kohdella ystävää kuin ilmaa.

Vierailija
36/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos et ollut shampanjalasi, mutta haluaisit olla, niin katsohan vain peiliin. Ja tosiaan, on omalla vastuullasi lapsellinen ääliö se, ettet auta enempää kuin mikä ei ole sinulta pois.

Mikä saa sinut syyttämään kaveriaan tukenutta ihmistä näin voimakkaasti? Minkälainen ihminen itse olet? 

Vierailija
37/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelit hyötyväsi siten, että tämä ystävä on loppuelämänsä kiitollisuudenvelassa sinulle ja elää ja toimii juuri niinkuin sinä haluat.

Juuri näin. Itsekäs bitch. Mulla on ollut tällainen äiti ja tällainen ystävä, ovat haukuillaan satuttaneet minua todella paljon, siis onko siksi oikein leimata joku toinen ihminen pahaksi, että itse eiauttanutkaan tätä vilpittömyyttään? Tuo on ainoastaan keino koittaa manipuloida ihmisiä, ap on manipuloinnilla yrittävä ystävä, ystävän pitäisi myt tuntea häpeää, ettei ollutkaan sellainen, kuin ap haluaa. Sitähän ap nyt yrittää. Syyttää ystäväänsä, vaikka itse ei osaa auttaa voimiensa ja vilpittömän auttamisen halunsa mukaan.

Vierailija
38/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja klassinen käypp ä, joka viittaa alhaiseen sivistystasoon tai heikkoon koulumenestykseen ihmisessä.

Tällaisessa vapaamuotoisessa kirjoittelussa vaan hullut jaksaa kyylätä toisten kirjoitusvirheitä. Tämä on puhekieltä. Toisten virheiden kyylääminen päästäkseen toisia halventamaan kertoo sinusta paljon ihmisenä. -eri

Vierailija
39/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Itsekäs bitch. Mulla on ollut tällainen äiti ja tällainen ystävä, ovat haukuillaan satuttaneet minua todella paljon, siis onko siksi oikein leimata joku toinen ihminen pahaksi, että itse eiauttanutkaan tätä vilpittömyyttään? Tuo on ainoastaan keino koittaa manipuloida ihmisiä, ap on manipuloinnilla yrittävä ystävä, ystävän pitäisi myt tuntea häpeää, ettei ollutkaan sellainen, kuin ap haluaa. Sitähän ap nyt yrittää. Syyttää ystäväänsä, vaikka itse ei osaa auttaa voimiensa ja vilpittömän auttamisen halunsa mukaan.

Kyllä, olin itsekäs bitch kun halusin pitää ystävän hengissä ja mahdollisimman hyvinvoivana. Se oli itsekkyyttä koska halusin hänen elävän ja olevan minunkin elämässäni. Että kyllä, näin itsekkäästi toimii moni auttaessaan ja tukiessaan läheisiään, ei heitä kukaan jaksaisi tukea, jos tietäisivät, että häviävät aina tämän jälkeen. Ap

Vierailija
40/85 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja klassinen käypp ä, joka viittaa alhaiseen sivistystasoon tai heikkoon koulumenestykseen ihmisessä.

Tällaisessa vapaamuotoisessa kirjoittelussa vaan hullut jaksaa kyylätä toisten kirjoitusvirheitä. Tämä on puhekieltä. Toisten virheiden kyylääminen päästäkseen toisia halventamaan kertoo sinusta paljon ihmisenä. -eri

En minä niitä mitenkään kyylää. Se vain, että tietyllä sivistystasolla elävä ihminen ei vain koskaan kirjoita mihinkään että kysyppä, koska se on pyykkimuijina eläneiden yhteiskuntaluokan sanamuoto teksteissä. Se ei ole puhekieltä, sittenhän sinun pitäisi kirjoittaa että hernekkeitto.