Kun minä lakkasin pitämästä yhteyttä, "ystävä" hävisi elämästäni
Kelpasin, kun sairasti syövän, oli vaikeassa avioliitossa ja muita ongelmia. Silloin tuki oli enemmän kuin tarpeen. Sitten kun elämä meni paremmin, kehuttiin kilvan uusia, iloa tuovia ihmisiä. Ei ole pariin vuoteen kysynyt edes kuulumisia. Kurjaa, että tälläisiäkin ihmisiä on.
Kommentit (85)
Ap kaltaiset on käteviä kun saa itselle nopeasti hyvän olon kun katsoo luuserin rypemistä omissa ulosteissaan. Sitten voikin lähteä positiivisten ihmisten kanssa skumpalle ja nauttimaan elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä tuo joka haukkui ap noin pahasti, täytyy olla pahoja ongelmia ja traumoja itsellään. Ymmärrän, että toinen auttaa ja tukee, ja huomaa ettei toinen olekaan välittänyt kuin itsestään, tuntuu varmasti pahalta. Kyseessä ei ollut vastavuoroinen ystävyys, mutta näitäkin elämään mahtuu.
Se on äitihullu. Ei sitä suotta äänestetty palstan hulluimmaksi. Sen omat aloitukset ilmoitetaan asiattomiksi, niin on pakko tulla muiden ketjuihin meuhaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kovin empaattinen ihminen päädyt muiden ihmisten tunkioksi. Jos olet ihminen joka sanoo että pidä ongelmat itselläsi, ei kiinnosta niin sillä saa paitsi kunnioitusta niin myös paljon hyviä ystäviä. Elämä vain menee niin.
Ei vaan ap ei auttanut vilpittömästi, vaan saadakseen hyötyä itselleen.
Mitä ihmeen hyötyä??? En ole hyötynyt kyllä yhtään mitenkään. Ap
Kuvittelit hyötyväsi siten, että tämä ystävä on loppuelämänsä kiitollisuudenvelassa sinulle ja elää ja toimii juuri niinkuin sinä haluat.
Juuri näin. Itsekäs bitch. Mulla on ollut tällainen äiti ja tällainen ystävä, ovat haukuillaan satuttaneet minua todella paljon, siis onko siksi oikein leimata joku toinen ihminen pahaksi, että itse eiauttanutkaan tätä vilpittömyyttään? Tuo on ainoastaan keino koittaa manipuloida ihmisiä, ap on manipuloinnilla yrittävä ystävä, ystävän pitäisi myt tuntea häpeää, ettei ollutkaan sellainen, kuin ap haluaa. Sitähän ap nyt yrittää. Syyttää ystäväänsä, vaikka itse ei osaa auttaa voimiensa ja vilpittömän auttamisen halunsa mukaan.
Luin 2 sivua ihan ihmeissäni ap:n saamia vastauksia, mutta olisihan pitänyt arvata äiti-hulluhan sieltä paljastui. Huh mitä skeidaa.
Itsellä samanlainen kokemus, nyt yli vuosi mennyt siitä, kun oltu viimeksi tämän ystävän kanssa tekemisissä. Välillä tulee haikea mieli, kun ystävyyssuhteessa oli paljon hyvää, mutta sitten kuitenkin tämä helpottunut olo vie voiton. Helpottunut siis siitä, että yhden ihmissuhteen takia ei tarvitse jatkuvasti pahoittaa mieltään ja kokea itseään arvottomaksi.
Omalla kohdalla kyseessä siis lapsuudenystävä, tunnettu käytännössä siis aina. Etenkin loppua kohden huomasin, että minä olin vain se ns. paskasanko, jolle vuodatettiin kaikki huonot asia. Eli tapaamiset oli luokkaa "keitetäänkö kahvit" = itketään sohvalla yhdessä. Tämän lisäksi sain jatkuvasti kuulla sitä, että olen "vääränlainen" milloin missäkin asiassa. Nämä toki aina kierrellen sanottuna, joten niihin ei osannut aina tilanteessa vastata.
Yritin tilannetta korjata sillä, että yritin ehdotella muutakin tekemistä, kuin kotona kahvittelu. Eipä ne ikinä onnistunut, kun kyseinen ystävä ei halunnut aikatauluttaa elämäänsä eli halusi olla mahd. spontaani vapaa-ajallaan. Muiden kanssa tämä aikataulutus kuitenkin onnistui eli oli kyllä menoja sovittuna milloin minnekin =)
Pointtina tässä sepostuksessa se, että jos joku ihmissuhde ei tunnu hyvältä, ei siitä kannata pitää väkisten kiinni. Mikään ihmissuhde ei ole sen arvoinen, että sen takia tuntee itsensä huonoksi tai ei-arvostetuksi. Aikansa menee, että ap pääset tuosta huonosta fiiliksestä ohi, mutta voin kertoa, että elämä on paljon mukavempaa ilman tuollaisia ihmisiä lähipiirissä! Tsemppiä :)
Niin ja älä välitä tuosta typerästä trollista, paras kun ei vastaa mitään noihin sekoiluihin.
Ehkä hän tulkitsi yhteydenpitosi lakkaamisen niin, että sinä et halua enää pitää yhteyttä. Ja jos kerran kehuitte kilvan uusia ystäviänne, niin ehkä hän ajatteli, että sinä(kin) viihdyt paremmin uusien ystävien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän tulkitsi yhteydenpitosi lakkaamisen niin, että sinä et halua enää pitää yhteyttä. Ja jos kerran kehuitte kilvan uusia ystäviänne, niin ehkä hän ajatteli, että sinä(kin) viihdyt paremmin uusien ystävien kanssa.
Eiköhän ap tarkoittanut aloituksessaan, että tämä ystävä kehui uusia ystäviään. Eli uusia mahtavia ystäviä tällä ystävällä, ei ap:lla.
Huh, tää oli kyllä hyvin sanottu! Olen huomannut tämän itsekin kun heittäydyin täysin välinpitämättömäksi ja kylmäksi ruikuttavaa ja ilkeätä "ystävää" kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kovin empaattinen ihminen päädyt muiden ihmisten tunkioksi. Jos olet ihminen joka sanoo että pidä ongelmat itselläsi, ei kiinnosta niin sillä saa paitsi kunnioitusta niin myös paljon hyviä ystäviä. Elämä vain menee niin.
miksi pitäisi ikuisesti pitää yhteyttä?
on tosi vaikeaa löytää uusia ystäviä, mut ei tarvi jäädä roikkumaan kiinni johonkin jota toisen osapuolen mielestä ei ole olemassakaan.
Haluaako sitä olla sellaisen kaveri, jonka kanssa pärjää vain käyttäytymällä huonosti?
Vierailija kirjoitti:
Kuten itsekin totesit, elämäntilanteet ihmisillä muuttuu. Se, että ollaan jossakin vaiheessa ystäviä ei tarkoita sitä, että se ystävyys automaattisesti säilyy ikuisesti samanlaisena. Ei tällaiseen voi toisia velvoittaa.
Ei ole ok käyttää toista ilmaisena terapeuttina ja sitten kehuskella löytäneensä parempaa seuraa ja kadota kuin pieru saharaan. Ja kyllä, joskus ystävyys tulee tiensä päähän syystä tai toisesta, mutta hyväksikäyttö ei ole koskaan ok.
Ketäs trollipoju on viimeisten kymmenen vuoden aikana halunnut auttaa ihan pyyteettömästi ja missä määrin henkinen jaksaminen on antanut myöten niin ettei ole tuntenut itseään hyväksikäytetyksi? Ei toki kuulu tyyliin vastata, vaikka lyötäisiin täällä rahasta vetoa...
Ei. Katkaisinkin välit kokonaan. Tämä ei tosin ole ihan vastaava tilanne kuin ap:llä.
T. 77
Vierailija kirjoitti:
Haluaako sitä olla sellaisen kaveri, jonka kanssa pärjää vain käyttäytymällä huonosti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olisit halunnut hyötyä. Ja nyt teit kiukuttelevan avauksen, kun et hyötynyt. Eli hän ei kaipaa sinua. Hyöty olisi saada hänestä se, joka uhrautuu sinun eteesi. Miksi ihmeessä haluat ystävyyttä uhrautumispohjalla?
Apn ystävä otti apua vastaan silloin kun tarvitsi.
Ilmeisen paljon vielä.
Minä en haluaisi enkä edes kehtaisi ottaa apua sellaiselta jonka kanssa en halua muutenkin olla tekemisissä.
Kerran ehkä mutta en pitkää aikaa.
Vaikka tilanteet muuttuvat ja ihmiset menevät elämässään eteenpäin niin on kyllä normaalia jollain tavalla muistaa se jolta on apua saanut.
Muuten sitä kutsutaan hyväksikäytöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olisit halunnut hyötyä. Ja nyt teit kiukuttelevan avauksen, kun et hyötynyt. Eli hän ei kaipaa sinua. Hyöty olisi saada hänestä se, joka uhrautuu sinun eteesi. Miksi ihmeessä haluat ystävyyttä uhrautumispohjalla?
Ilmeisen paljon vielä.
Minä en haluaisi enkä edes kehtaisi ottaa apua sellaiselta jonka kanssa en halua muutenkin olla tekemisissä.
Vaikka tilanteet muuttuvat ja ihmiset menevät elämässään eteenpäin niin on kyllä normaalia jollain tavalla muistaa se jolta on apua saanut.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisen paljon vielä.
Useimmat syöpään sairastuneet valittavat kuinka ihmiset katoavat. Kun sitten jollain se ystävä tukee ja pysyy, niin sitäkään ei arvosteta. Kurjaa ap:n puolesta, mutta ainakin on parhaansa tehnyt <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ap tarkoittanut aloituksessaan, että tämä ystävä kehui uusia ystäviään. Eli uusia mahtavia ystäviä tällä ystävällä, ei ap:lla.
Kehuttiin kilvan, eli selvästikin molemmat kehuivat, ei vain toinen. Ei siinä ole mitään tulkinnanvaraa.
Ikävää tietysti, jos ystävä katoaa. Mehän emme tosin tiedä, miksi ystävä on toiminut näin. Mahdollista on, ettei ystävä edes koe kadonneensa mihinkään, vaan ajattelee vain, että eipä ole ap:sta hetkeen aikaan kuulunut mitään.
Vierailija kirjoitti:
ap älä välitä näistä haukkujista. taitavat olla jotain jonnepettereitä tai jannahettereitä.
ei tämä sinun ystäväsi ollut sinun todellinen ystäväsi. ainoastaan hyväksikäyttäjä ja niitä riittää.
sinä yritit auttaa vilpittömästi kun toisella oli vaikeata aikaa. ystävä hylkäsi kun asiat menivät paremmin.
sellainen ystävä saakin mennä. älä välitä.
aikoinaan minunkin luona hyppäsi sen sortin ihmisiä. kun luulivat että minulla alkoi mennä heikosti. kas kummaa kaikkosivat. niin kauan olivat ns ystäviä kun minulla oli tarjota heille kaikenlaista.
hekin olivat hyväksikäyttäjiä. saivatkin mennä. nyt minun luokseni ei tule yksikään hyväksikäyttäjä. heitän heti ulos. olen oppinut läksyni.
ap hyvää kevättä sinulle. ja jos nyt joku valittaa minun kirjoituksestani niin EVVK. anna tulla vaan alapeukkuja.
Jos on auttanut ystävää vain antamalla henkistä tukea, niin eipä siinä mitään ole menettänyt. Eri asia jos olisi antanut paljon rahaa esimerkiksi, sitten ymmärrän että voi tuntea itsensä hyväksikäytetyksi jos toinen katoaa elämästä heti sen jälkeen.
Ehkäpä se ystävä koki asian niin, että hän yritti saada sinulta tukea ongelmissaan, mutta sinä et keskusteluista huolimatta ymmärtänyt häntä etkä osannut auttaa?
Kiitos <3 Hyvää kevättä sinullekin! Kyllä olen sitä mieltä, vaikka aluksi pahalta tuntuikin, niin parempi näin. ap