Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin lapsena niin tyhmä, että luulin Abban S.O.S biisin kertovan Esso-huoltoasemasta. Mitä tyhmää sinä olet luullut?

Vierailija
26.04.2020 |

Hävettää vieläkin, niin että silmissä pimenee...

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella 8-luokalla saimme listan valinnaiskursseista. Yksi kurssi oli nimeltään "kukkia ja mehiläisiä" ja minä pieni viaton luulin että se on joku puutarhakurssi. Kai siitä oli joku tarkempi kurssikuvaus mutta en tullut lukeneeksi. Pohdiskelin sitten kotona keittiön pöydän ääressä mitä kursseja valitsen ja tämä oli yksi vaihtoehto mitä pyörittelin pitkään. Ja kiusallisen asiasta tekee se, että tulen valitettavasti todella vanhoillisesta kodista jossa seksistä ei puhuttu mitään, koskaan. Huomasin äidin jossain vaiheessa mietintääni kiusaantuvan ja vähitellen puna alkoi levitä kasvoilleni... :D

Vierailija
42/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain vasta lukiossa tietää, että anjovis on kala. Luulin siihen asti, että se on jokin hedelmä, samantyyppinen kuin ananas. :) Hieman hävetti, kun jossain kokkausta koskevassa keskustelussa kaverien kanssa tämä tuli ilmi. Ja minä olin jo lähes täysi-ikäinen tyllerö...

Ohis, mutta anjovis on kalasäilykkeen nimitys, sen nimistä kalaa ei ole olemassa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Anjovis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyskin mainoslehdessä luki Muumiomakuupussi. Muumi_oma_kuupussi.

Vierailija
44/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain vasta lukiossa tietää, että anjovis on kala. Luulin siihen asti, että se on jokin hedelmä, samantyyppinen kuin ananas. :) Hieman hävetti, kun jossain kokkausta koskevassa keskustelussa kaverien kanssa tämä tuli ilmi. Ja minä olin jo lähes täysi-ikäinen tyllerö...

Ohis, mutta anjovis on kalasäilykkeen nimitys, sen nimistä kalaa ei ole olemassa.

Niin? Kalaa se on joka tapauksessa, pilkunviilaaja. Varmaan ymmärsit kuitenkin, mitä tarkoitettiin.

Vierailija
45/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, siis mikä ihme on muumiomakuupussi?

Vierailija
46/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bomfunk MC's kirjoitti:

Että se bändi on joku Bomfan Gemsiis tmv.

(Kuulin siis radiosta ennen kuin näin kirjoitettuna.)

Voi ei, tästä tulikin mieleen. Bomfunk MC'sin biisissä Freestyler toistuu lausahdus "straight from the top of my dome", millä siis viitataan freestyle-räppäämiseen kuuluvaan improvisointiin. Mutta koska olen AIVAN pölvästi, luulin vielä noin vuosi sitten, että kyseiset sanat ovatkin suurinpiirtein "straight from the Toppa Madone". Biisin julkaisun aikaan olin lapsi ja olin jotenkin omaksunut popkulttuurista epämääräisen käsityksen, että ilmaisu "Straight From Compton" on ilmaisu joka viittaa rap-kulttuurissa artistin kotialueeseen. Joten luonnollisesti Toppa Madonen (tai Toppama Domen, tms...) täytyi olla paikkakunta, kaupunginosa, naapurusto tai ehkä jopa jengi jossain päin maailmaa! Myöhemmällä iällä en sitten vaan koskaan tajunnut hieraista kahta aivosolua yhteen ja totuus valkeni vasta kun kaveri ysärifiilistelyissään quotasi tätä biisiä minulle tekstimuodossa.

Nolointa tässä on se, että olen muuten yliopistokoulutettu englannin kielen kääntäjä...

Vierailija
47/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Kalaa se on joka tapauksessa, pilkunviilaaja. Varmaan ymmärsit kuitenkin, mitä tarkoitettiin.

Hetkinen. Anjovis ei olekaan kalalaji!?!

Vierailija
48/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainos, jossa sanottiin kautta maan. Luulin sen tarkoittavan menkää vaan. Sana KAUTTAMAAN!

Vierailija
49/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin lapsena 70 luvulla, että Yleisradion uutiset ovat totta ja suomi on vapaa maa ja elintaso on huikea ym. kaikkea roskaa.

Onneksi äitini oli fiksu ja otti minut mukaansa Eurooppaan ja Yhdysvaltoihin näin tajusin itse millainen kehitysmaa suomi on.

Neljäntoista vuoden kuluttua olinkin jo muuttanut pois suomesta.

Harmi kun palasit takaisin, Suomi olisi ollut kivempi paikka ilman sinua. Mikä tahansa paikka on kiva, jos sinä pysyt sieltä pois.

Vierailija
50/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään, että "Miljöö" on kaupunginosa Helsingissä.

Uskoni alkoi horjua, kun joskus kuulin puhuttavan "Maalaismiljööstä"

Vierailija
51/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon vieläkin, että Samuli Edelmanin kappaleessa "Ihana valo", taustakuoro laulaa "Ihana pano".

Kun kappaleen kuulee vieläkin, niin ne laulavat!

Vierailija
52/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että joskus noin 6-vuotiaana näin kirkkoveneen poikittain piirrettynä bussin penkin takaosaan. Ja mitä näinkään - siinähän oli piirrettynä hienot huulet (siis ihan suun ympärillä olevat) ja niihin tehosteviivat! Useampaan otteeseen piirsin variaatioita tästä hienosta näkemästäni kuvasta, eikä äiti koskaan sanonut mitään :D En muista milloin sain tietää, mitä kyseinen kuva todella tarkoittaa.

Vierailija
53/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, siis mikä ihme on muumiomakuupussi?

Makuupusseja on pääsääntöisesti kahta mallia: suorakaiteen muotoinen peittomakuupussi ja ns. muumiomakuupussi, joka suippenee jalkopäätä kohti.

En minäkään tiennyt, joten ajattelin tuon liittyvän muumeihin. Ne kun olivat minulle tuttuja.

Vierailija
54/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sevenup-limsa oli Zup, keskitysleiri oli kestitysleiri.

Ei saakeli repesin niin että pissat tuli housuun! Kestitysleiri! XD

Vierailija
55/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitin koulun, samalle luokalle tuli eräs Rebekka. Jouduin kotona kysymään äidiltä, onko kyseessä tyttö vai poika, koska en ollut kuullut nimeä aiemmin ja Rebekka oli aika androgyynin näköinen ja kuuloinen.

Onneksi en kysynyt tuota siellä koulussa ja nolannut itseäni sekä luokkakaveria. Olin tosiaan 7-vuotias, eikä Raamattu ollut vielä niin tuttu eikä kyseinen nimi ole tv:ssä ja kirjoissa kovin yleinen.

Vierailija
56/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikko Alatalon "rikoo on riskillä ruma" - kertsin tajusin vasta aikuisena. En yksinkertaisesti tajunnut sitä aikaisemmin, mietin vain että se on joku päätön sanaleikki.

Apua.... luulee että ”Trikoo on riskillä ruma”.

Vierailija
57/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä on ollut paljon, en edes muista kaikkia...

Oli joku lasten kasetti, mitä kuuntelin lapsena paljon. Ja siinä laulettiin "loistaa ikkunasta kuu", kuulin sen aina "loistaa ikku nasta kuu". Mietin aina mikä se ikku on? Kyllähän se jossain vaiheessa selvisi. 

Toinen oli biisi jossa lauletaan "mä tule utopiasta". Mää kuulin sen aina "mä tulen Ukkopiiasta". Ukkopiian tarkoitusta pohdin pitkään. 

Luulin hyvin pitkään, että kaikilla lapsilla on 100% varmuudella äiti mutta ei välttämättä isää. Että nainen voi tulla raskaaksi, ilman isääkin. Eihän näitä lapsena tajua.

Tonnikalaa luulin jostain syystä semmoiseksi hyvin pieneksi kalaksi. Joita elää meressä tonneittain. Ihan vasta aikuisiällä selvisi, että se on hyvinkin iso kala. 

Vierailija
58/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että perenna on joku tietty kukka/kasvi, niin kuin esim. orvokki.  Ei ole. 

Vierailija
59/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ihmettelin Jukka Kuoppamäen Sinisen ja Valkoisen ovien laudatteesyittä - sitten valkenikin, että se on laudat eessä ovien...

Vierailija
60/96 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulin sieneksi, sekoitin jotenkin tryffelin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän